חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אימוץ בינלאומי

מאת: kid-kidnapping-lawדיני משפחה25/10/2010888 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אימוץ ילדים בין ארצי הינו תהליך מיוחד המאפשר לאזרח ישראלי (הורה יחיד או זוג) לאמץ ילד/ה ממדינה זרה.

במשך שנים רבות הליך זה היה פרוץ ולא מבוקר והוא,הוסדר בשנת 1998 עם תיקון חוק אימוץ ילדים. התיקון נעשה ברוח אמנת האג,בדבר הגנה על ילדים ושיתוף פעולה באימוץ בין ארצי משנת 1993. מטרתה שלהאמנה היא להסדיר את האימוץ הבין ארצי ברשויות מוסמכות של המדינות כדילמנוע תופעות של חטיפת ילדים, הברחתם וסחר בהם.

לאור התיקון החל משנת 1998, מותר לאמץ ילדים מחו"ל אך ורק ע"פ תנאי החוק

אימוץ בארץ לעומת אימוץ מחו"ל:

ההבדלים המרכזייים בין הליך אימוץ של ילד ישראליבישראל, לבין הליך אימוץ של ילד מחו"ל. לדוגמא: זמן ההמתנה לאימוץ שהינוקצר באופן משמעותי בחו"ל מאשר בארץ, הליך האימוץ בחו"ל יקר יותר, וההבדלהמשמעותי ביותר הינו הפרוצדורה, שכן כאשר מדובר באימוץ ילד מחו"ל, הליךהאימוץ חייב לעמוד בתנאי החוק הישראלי, בתנאי האמנות הבינ"להרלוונטיות ובתנאי החוק במדינה הזרה ממנה מגיע הילד.

חשוב לציין כי אחת הסיבות שתהליך האימוץ בישראלהינו ארוך יותר, נובעת מהעובדה שאין בישראלהרבה ילדים בגיל צעיר מאודהמועמדים לאימוץ, בשונה ממדינות זרות בהן יש מספר גדול של בתי יתומים.

על פי החוק, אימוץ ילדים מחו"ל מבוצע אך ורקבאמצעות עמותה המתמחה בתחום, אשר קיבלה הרשאה מיוחדת ועמדה בתנאים שנקבעווהיא מוכרת על ידי שר העבודה והרווחה ושר המשפטים לצורך טיפול בנושא.העמותה צריכה להיות מצויה תחת פיקוח של "הרשות המרכזית לאימוץ בין ארצי",גוף אשר שייך למשרד העבודה והרווחה אשר צריך לפקח על פעולותיה של העמותה הןבפן הסוציאלי והן בפן הכספי.

העמותה האחראית לכל ההליכים הקשורים באימוץ ביןארצי הן בארץ והן בחוץ לארץ ובכלל זה עליה: לקבוע אם המבקש לאמץ כשירומתאים לאמץ, לפנות לרשות המוסמכת של מדינת החוץ ולבקש מידע על הילד שיועדעל ידי מדינת החוץ לאימוץ, ולבדוק שנתקיימו כל ההליכים וניתנו כל האישוריםוההסכמות על פי מדינת החוץ באשר למסירת הילד לאימוץ בין ארצי, לדאוגלאישורי כניסה של הילד לארץ ולערוך מעקבים אחר קליטתו של הילד במשפחההמאמצת.

הקשר של ההורה המאמץ עם עמותה מוכרת נעשיתבאמצעות חוזה. במסגרת החוזה נקבעות ההתחייבויות של כל אחד מהצדדים כמו כן,נקבעים האופן, המועדים והתנאים להעברת התשלום לעמותה.

המלצה

בשל ההליכים המסובכים בהליך אימוץ ילד בחו"לוהקשרים המשפטיים הרבים הכרוכים בהליך אימוץ בין ארצי, כדאי להורה המבקשלאמץ להיעזר בייעוץ וייצוג משפטי לפני החתימה על הסכם עם עמותת אימוץמוכרת. כך למשל כדאי שחלק נכבד מסכום התשלום עבור האימוץ יופקד בנאמנותויועבר לידי העמותה רק עם השלמת ההליך.

http://kid-kidnapping-law.com - צו עיקוב יציאה מהארץ

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חטיפות ילדים הן מהדברים הקשים שניתן להיתקל בהם. כשפורץ סכסוך בין שני הורים לפעמים המטרה מקדשת את האמצעים, והדבר החשוב ביותר נשכח: טובת הילד.http://kid-kidnapping-law.com/index.php

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת kid-kidnapping-law

מאת: kid-kidnapping-lawדיני משפחה28/11/101221 צפיות
אימוץ הוא הליך של קבלת ילד ביולוגי למשפחה זרה, והפיכתו באופן חוקי לחלק מהמשפחה המאמצת.

מאת: kid-kidnapping-lawדיני משפחה21/09/10880 צפיות
אצל רובנו כמעט הרצון והצורך להיות הורים הוא עז למרבה הצער לא כולנו יכולים לממש את חלום ההורות בדרך הטבע, מסיבה כזו או אחרת, ולעיתים אין מנוס אלא לפנות לאפיקים חלופיים על מנת לחבוק ילד.

מאת: kid-kidnapping-lawדיני משפחה12/08/10785 צפיות
מהם המקרים בהם יופעלו הליכים של אימוץ ילדים? כל המידע המעודכן והרלוונטי

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171799 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica