חפש מאמרים:
שלום אורח
25.02.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העברת מקל האחריות במרוץ השליחים הארגוני

מאת: עוזי פלגניהול17/08/2010854 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו מרוץ שליחים

מרוץ השליחים הנו המרוץ האחרון החותם את תחרויות הריצה בתחרויות בינלאומיות בהשתתפות מדינות שונות וישנה לכך סיבה, מרוץ השליחים משלב מספר אלמנטים ייחודיים  של תחרות אישית וקבוצתית ,בתחרות מתמודדים 4 רצים הנדרשים לרוץ  כל אחד בנפרד ולהעביר בעת סיום הריצה מקל לרץ הבא שמבצע תהליך דומה, הרץ האחרון מקבל את המקל ומסיים את הריצה. ההתמודדות משלבת תחרות נגד קבוצות מקבילות והמטרה לסיים ראשון, ובו בזמן התמודדות מול השעון במטרה להשיג זמן נמוך ככל האפשר ולקבוע שיא. להלן מספר מאפיינים  של התחרות הזו .

1.      ההתמודדות היא אישית וקבוצתית והפרס ניתן לקבוצה המנצחת.

2.      המנצחת היא הקבוצה שהגיעה ראשונה ללא פסילות בעת העברת המקל.

3.      לקבוצה המנצחת נקבע גם זמן שהוא צרוף הזמנים של הרצים.

4.      הרץ הראשון מתחיל את הריצה ורק מעביר מקל, הרץ האחרון מסיים ורק מקבל מקל.

5.      כל רץ בקבוצה מתמודד בו בזמן מול רצים מקבילים בקבוצות האחרות.

6.      לכל מתמודד מוגדר מסלול הכולל נקודת  התחלה וסיום.

7.      כל העברת מקל כוללת "מעביר מקל" ו"מקבל מקל".

8.      אזור העברת המקל מיד ליד מוגדר ואסור לחרוג ממנו.

9.      כל העברת מקל שאיננה לפי הכללים פוסלת את כל הקבוצה.

10.  ככל שהעברת המקל נפסלת בתהליך מאוחר יותר המאמץ שהושקע ויורד לטמיון גבוה יותר.

11.  בכל תהליך העברה יש סנכרון מהירויות, המעביר מאט והמקבל דרוך לקבל.

12.  בעת העברת המקל  ישנו שבריר של שנייה של אחיזה משותפת במקל.

13.  לכל מתמודד אפשרות לקלקל ולתקן את ההישג הקבוצתי.

14.  בכל ניצחון קבוצתי ניתן לזהות את תרומת המהירות לניצחון של כל רץ.

כל זאת בספורט אם נעביר את המאפיינים שצוינו לתחום ניהול תהליכים עסקיים וארגוניים,  נגלה מקבילות וזהות כמעט מוחלטת בין מרוץ השליחים הספורטיבי ל"מרוץ השליחים הארגוני".

העברת "מקל האחריות" בארגון

בכל ארגון מכל סוג שהוא המקיים תהליכים ארגוניים ועסקיים ובכל תהליך יותר מאדם אחד מתקיימים תהליכים של מרוץ שליחים ארגוני אחד או יותר, בארגונים גדולים מתקיימים לעיתים עשרות ומאות מרוצי שליחים ארגוניים בתחומים שונים בו בעת, כאשר כל מרוץ שליחים הוא חלק ממרוץ שליחים גדול יותר, בכל מרוץ שליחים ארגוני ניתן לזהות את המאפיינים המציינים מרוץ שליחים ספורטיבי.

במרוץ השליחים הארגוני משתתפים כל עובדי הארגון בכל הרמות ובכל התחומים, הוא מתקיים בתוך המשרד, באולם הייצור, בשרשרת האספקה,באגף הפיתוח או במחלקת השיווק, לעיתים הוא מודגש כמו בניהול פרויקט מוגדר, או מודגש פחות במסגרת פעילות ארגונית כוללת.

בכל התהליכים הארגוניים מוגדר לכל עובד מה תחום אחריותו ("מסלול הריצה"), ניתן לזהות את גבולות האחריות ("התחלה והסיום" )  של מסלול הפעילות, כל פעילות מוגדרת כחלק מתהליך ארוך יותר הכולל בתוכו מספר פעילויות ( "מרוץ השליחים" ), ניתן לזהות את האופן שבו בוצעה העברה או הקבלה של האחריות ( "מקל הריצה" ) לבצוע הפעילות שבו התבצעה, כמו כן ברור מיקום הפעילות בתהליך הכולל : פעילות התחלה, אמצע או סיום.  ( "הרץ המתחיל האמצעי או המסיים" )

כל העברה או קבלה של פעילות ארגונית משולה להעברה או לקבלה של "מקל אחריות" שיכול להיות מורכב  ממידע או/ו חומרים  או/ו אחריות או/עבודה ועוד, תהליך העברת מקל האחריות הוא קריטי להצלחת התהליך הכולל, בעת העברת "מקל האחריות" "מעביר המקל" צריך להיות בטוח שהוא העביר את הנדרש ממנו בצורה המיטבית, ו"מקבל המקל" צריך להיות בטוח שמה שקיבל מושלם נכון ומתאים ומבין שהאחריות עוברת אליו, בשלב זה של "אחיזת מקל האחריות" ע"י  שני הצדדים, שניהם אחראים להצלחת התהליך.

ככל שזמן התהליך הארגוני הכולל יקוצר ועלויותיו יוקטנו, הדבר יבוא לידי ביטוי ביעילות גבוהה יותר וכפועל יוצא בעלויות נמוכות יותר, עובדה זו תקנה לתהליך יתרונות כלכלים מוחלטים או יחסיים לארגון אחר (לנצח בתחרות).

במסגרת "מרוץ השליחים הארגוני" מובלטים ובאים לידי ביטוי היכולות האישיות של העובדים  ( " הרצים" ) וניתן להעריך את תרומתם להצלחה או לכישלון הארגוני, אולם בסופו של דבר המנצח או המפסיד הוא הארגון ( "הקבוצה" ), ככל שהמודעות של "מרוץ השליחים הארגוני" תובלט, העובדים יבינו שהם חלק בלתי נפרד ממרוץ השליחים הארגוני.

אם נפתח את תרשים מרוץ השליחים הספורטיבי וניישר אותו נקבל למעשה  תרשים "גאנט ספורטיבי", בכל ארגון יש תרשים "גאנט ארגוני"  

 

 

 

 

 

 

 

ל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il

 

 



תגיות המאמר: ניהול, אחריות, ארגון, קבוצה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוזי פלג

יועץ לניהול עסקי, ספק שרותי ניהול כמנכ"ל על בסיס משרה חלקית.

חונך עסקי מוסמך של משרד התמ"ס 8091

ספק מוכר של משרד הבטחון   1100524 

בסיווג: ניהול פרייקטים של מערכות טכנולוגיות,ייעוץ ארגוני

מנכ"ל 

UP יזמות וניהול בע"מ

0526969240 נייד

דוא"ל : peleguzi@012.net.il

אתר חברה: WWW.UZIP.CO.IL

אתר  "זהירוני" המדריך להקניית ערכים לילדים מהגיל הרך דרך גיבור תרבות  www.pelegbooks.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עוזי פלג

מאת: עוזי פלגניהול18/07/16821 צפיות
בכל עסק מקרטע וכושל מתקיים תמהיל כישלונות במינונים שונים האחראים למצבו של העסק. כפי שנכתב לא מעט פעמים, הכישלון לא יתום, יש לו גורם אחראי ברור ומובהק. במאמר נחדד נקודה זו.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 18/09/13763 צפיות
תזרים המזומנים העסקי, הוא ניהול ועיתוד מלאי הכסף של העסק. תהליך הניהול הפיננסי דומה במידה רבה לניהול ועיתוד מלאי חומרים רגיל, רק ברמת רגישות גבוהה הרבה יותר. בניגוד למלאי חו"ג ופריטים המשפיעים ישירות על המוצרים והתהליכים בהם הם נכללים, הכסף נכלל כמרכיב ראשי בכל מרכיבי ופעילויות הארגון העסקי. גם לכסף כמו למלאי "מצבי צבירה" ותצורות שונות . הוא יכול להיות זמין ונזיל, הוא יכול היות מושקע וסגור, הוא יכול להיות באשראי שלא מומש, הוא יכול להיות בחובות לקבל, בתקבול ביד שלא נפרע, או בחובות לתשלום, ועוד.

מאת: עוזי פלגניהול18/08/13767 צפיות
ניהול מונחה לוח בקרה הינה גישה ניהולית המאפשרת לפקח ולבקר את ביצועי העסק ברמה שוטפת, בהתאם לקצב השינוי בפרמטרים שהוגדרו כמיצגים, את הפעילות העסקית המרכזית בעסק. בדומה לנהג ברכב המתייחס ומגיב בהתאם לנתוני לוח הבקרה (שעונים).

מאת: עוזי פלגניהול03/04/121038 צפיות
המבנה הארגוני - אמור לספק לארגון מכל סוג שהו, את הבסיס והיכולת הניהולית, להשיג את המטרות אשר לשמם הוא קיים. בארגון עסקי תהליכים ארגוניים נועדו לתמוך באופן יעיל בתהליכים עסקיים, ולאפשר להם להתבצע באופן המיטבי.

מאת: עוזי פלגניהול05/02/121151 צפיות
שרשרת הערך הכוללת היא שרשרת הערך המצרפי אשר מחברת את שרשרת הערך של הספק עם שרשרת הערך של הקונה. ככל שהמוצר מורכב יותר, סביר ששרשרת הערך המצרפי שלו ארוכה יותר ומורכבת יותר, וכוללת מספר רב של גורמים המקיימים ביניהם יחסי ספקים ולקוחות. מנקודת ראות של הספק מדובר במוצר, ומנקודת ראות של צרכן הביניים מדובר בתשומה, וכך עד שמגיעים לצרכן הסופי שאצלו מסתכמת השרשרת לערכה הסופי.

מאת: עוזי פלגעסקים - כללי23/12/11999 צפיות
התייעלות עסקית הינה תהליך המאפשר הקטנת עלויות תוך שימור התועלות או לחילופין הגדלת התועלות ללא שינוי בעלויות, התייעלות עסקית משמעותית הינה הקטנת עלויות מצד אחד, והגדלת תועלות בו בזמן ללא פגיעה בתפקוד העסק או בשיעור הרווח. פרי ההתייעלות יכול להישאר בתוך העסק, המשמעות במקרה זה היא שיפור הרווחיות, פרי התייעלות יכול להגיע גם ללקוחות ואז המשמעות היא הוזלת המחיר של המוצר או השרות. בהתייעלות עסקית משמעותית ניתן לשלב בין גידול שעור הרווח ובין קיטון המחיר לצרכן.

מאת: עוזי פלגעסקים - כללי12/12/11883 צפיות
פתוח עסקי איננו סיסמת קסם שאמורה להביא את העסק ממקום מסוים למקום הרבה יותר טוב. בעלי עסקים מרבים להשתמש במושג ולא תמיד בהקשר הנכון ובתזמון הנכון בחיי העסק. נדרש לבדוק את מידת המתאם בין מה רוצה הבעלים או המנכ"ל, לבין מה העסק צריך באמת בשלב זה של חיו. בכל מקרה יש לבדוק את יכולת העסק לעמוד ברצונות הבעלים או/ו בצרכים האמיתיים הנדרשים.ניסיון לבצע פתוח עסקי ללא בדיקה מתאימה תוביל לכישלון ולנזק.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: נינה כהןניהול14/08/171050 צפיות
קרוב למיליארד איש כבר עושים שימוש באינטרנט על בסיס קבוע, אם באמצעות המחשב הנייד, המחשב הנייח, הטאבלט או טלפון החכם

מאת: נינה כהןניהול14/08/17766 צפיות
ישנם עסקים רבים בישראל שנתונים לתחרות קשה במיוחד עסקי המסעדנות, כאשר קיימות המון מסעדות בכל מיני סגנונות ברחבי הארץ.

מאת: נינה כהןניהול25/07/17667 צפיות
העולם העסקי, טומן בחובו עסקים רבים מכל מיני סוגים. ישנם בעלי עסקים שאינם מסוגלים לשרוד בשנה השנתיים הראשונות לקיומם

מאת: שלום כהןניהול06/11/16755 צפיות
ניהול עסק הוא מטלה לא פשוטה ומי שהתנסה בכך או שיש לו עסק בפועל יודע את זה. צריך לנהל בראש ובראשונה את העובדים, צריך לנהל את המלאי, צריך לנהל את הספקים, לעקוב אחר הנהלת החשבונות ולבצע עוד מטלות רבות אחרות

מאת: עוזי פלגניהול18/07/16821 צפיות
בכל עסק מקרטע וכושל מתקיים תמהיל כישלונות במינונים שונים האחראים למצבו של העסק. כפי שנכתב לא מעט פעמים, הכישלון לא יתום, יש לו גורם אחראי ברור ומובהק. במאמר נחדד נקודה זו.

מאת: SEOMANניהול31/05/16928 צפיות
איך תוכלו לגשת ללקוחות שלכם בצורה הטובה ביותר? כיצד באמצעות מוצרי פרסום ניתן להשיג יותר לקוחות

מאת: SEOMANניהול25/05/16864 צפיות
כיצד מוצרי הפרסום הפשוטים משפיעים על הלקוחות הקיימים של החברה ואיך ניתן למנף את כלל השיווק באמצעות מוצרי פרסום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica