חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניין הזוגיות - בניית הזוגיות ותחזוקתה

המאמר מדמה את הזוגיות והקמת התא המשפחתי לבניית בית פיזי, בבניית בית ישנם מאפיינים דומים לבניית זוגיות ומשפחה, הבניה מתחילה מהרצפה, נמשכת בקירות ומסתיימת בגג, כמו בית כך גם התא המשפחתי עומד בפני כוחות חיצונים ופנימייםהמפעילים לחץ ועלולים להביא לקריסתו,זיהוי הכוחות והלחצים ,איתור ותיקון סדקים בזמן,חיזוק מתמיד של הקירות, שימור ההבנות ההדדיות שהיוו בסיס להקמת הבית,חיזוק האמון ההדדי והאמונה, ישמרו את הבית לאורך זמן.

בנית הבית (הקמת הזוגיות)

כל קיר מייצג תמהיל של רצונות צרכים ומידת החשיבות שמיחסים בני הזוג לתחומים המצוינים.

הצרכים של כל בן זוג אינם חייבים להיות במינון זהה ועוצמתם עשויה להשתנות בתקופות שונות ועל צירי זמן שונים.

בסיס ההסכמה לשיתוף והנכונות לויתורים ולפשרה

רצפת הבית היא הבסיס המאפשר את בניית הבית, הרצפה היא ההבנה והנכונות להקים בית, והיא מבטאת ראייה עין בעין של רוב הדברים המשותפים ,נכונות לשותפות בחיים ולגורל משותף, בקיצור הרצון להיות ביחד.

קיר התכונות האישיות

הקיר המבטא את המשיכה לתכונות כגון:חוכמה,הומור,בגרות,אחריות,טוב לב,הגיון,רגישות, וכל אותם תכונות הקיימות אצל בני אנוש,ברור שלא כל התכונות קימות במינונים זהים אצל כולם וגם לא אצל אותו אדם,אבל מדובר באותן תכונות שקימות אצל בני הזוג וגורמים להם למשיכה הדדית.

קיר התכונות הפיזיות

הקיר מבטא את המשיכה הפיזית ,מראה,שפת גוף,יחסי מין.

קיר ההיגיון הכלכלי

הקיר מבטא את השיקול הכלכלי של השותפות הזוגית וכולל את תחום העיסוק שלהם,רמת ההשתכרות,משפחה עם אמצעים, הגיון הכלכלי אומר:" שיחד יהיה יותר קל כלכלית מאשר לבד", או עם חלופה אחרת, זהו קיר עם רציונאל ברור וחשבון פשוט.

קיר המשפחתיות

קיר המבטא את הרצון לשייכות לתא משפחתי ולגידול ילדים, ולתחושה של להיות ביחד ולהיות אוהב ונאהב.

גג הבית הוא האמונה בזוגיות ,האמונה ההדדית אחד בשני שבימים קשים יש על מי לסמוך ושתהיה משענת הדדית,קיום אמונה זו יאפשר לזוגיות להתמודד עם "אסונות משמיים" וימים קשים.

האמונה בעוצמת הקשר והיכולת לעמוד מול כוח עליון

הגג אשר נשען על הקירותמסמל את קיום הבית, נפילת הגגמסמנת את נפילת הבית, נפילת הגג מסמלת את אובדן האמונה בזיווג ואובדן האמונהשיהיה טוב יותר בעתיד, בהעדר אמונה אין בית.

תחזוקת קירות הבית (תחזוקת הקשר הזוגי)

כל קיר בנוי משכבות שהם פועל יוצא של שילוב הצרכים והרצונות של הדיירים בבית, במהלך שנות הזוגיות שכבות קיימות מתעבות או הופכות דקות יותר, מתווספות שכבות חדשות שונותלכל קיר כתוצאה משיפוצים ונגרעות שכבות שנפלו, שכבות גם נסדקות חלק מהסדקים ניתן לשיקום ואז שכבת הקיר ניצלת, חלקים מהסדקים שאינם מתוקנים בזמן נופלים .

עובי השכבות איננו זהה ומיצג את מידת החשיבות שכל צד מייחס לתחום שמייצג הקיר.

הנגזרת מעובי השכבות הוא עובי הקיר, מאחר וכל קיר מייצג תחום שונה, המשמעות היאשקירות הבית הם בעובי שונה.

מצב הקירות משתנה ללא הרף במהלך חיי הזוגיות, מצב הקירות משפיע על חוזקו של הבית לעבור משברים בתחומים שונים.

ככל שהקירות עבים יותר ומרובי שכבות וללא סדקים, עמידות הבית גדלה ולהיפך, קירות עבים יאפשרו לבית לעבור גם סערה חיצונית, קירות דקים לא בטוח

הגג נשען על הקירות, נדרשים לפחות שתי קירות לתמוך בגג, ברור שככל שמספר הקירות התומכים בגג קטן העומס על כל קיר תומך גדל והוא אמור להיות חזק יותר ויציב יותר.

, כאשר מספר הקירות השלמים הוא ארבעה, העומס על כל קיר קטן הקירות יכולים להיות דקים יותר אך ללא סדקים, קירות דקים וסדוקים עלולים לקרוס בבת אחת, ולהפיל את גג הבית.

הופעת סדקים בקירות (איומים על שלמות הזוגיות)

על כל קיר מופעלים לחצים חיצוניים העשויים לגרום לקריסת הקיר ובעקבותיו הבית, יכולת הבית לעמוד בלחץ תלויה גם בחוזק הקירות שעליהם לא מופעל לחץובעוצמת הלחץ המופעל על הקיר הספציפי, חיזוק הקירות על ידי דירי הבית משמש למעשה כלחץ נגדי התומך בקירות.

סוגי לחצים חיצוניים יכולים להיות פיתויים רומנטיים, הסתבכויות עסקיות,ובעיות הקשורות לילדים בריאות וכדומה, לחצים אלה יופעלו על הקירותבהתאם לסוג הקיר.

הופעת סדקים בקיר מסמן מצב שלשינויים כתוצאה מחולשת הקיר או תזוזה של הרצפה, לפני התיקון יש לנסות ולאתר את גורםהסדק, לתזוזת הרצפה יש משמעות שונה מחולשת הקיר, מכיוון שהקיר הוא ספציפי והוא אחד מארבע, הרצפה היא הבסיס והמכנה המשותף של קיום הזוגיות.

הרצפה היא הבסיס המשותף עליו עומד הבית, ברעידת אדמה זזה הרצפה וכתוצאה מכך קורסים הקירות, כך גם במערכת זוגית,תזוזת הבסיס שהוא המכנה המשותף הראשונישעליו נבנה כל הבית, מערערת את יציבות הקירות כולם.

הסדק הוא מעיו איתות לקראת הצפוי ככל שהסדק רחב יותר ועמוק יותר יידרש תיקון משמעותי יותר, יש להבחין ביןסדק גדול שנוצר באירוע חד פעמי,או היווצרות על ציר זמן ממושך, ישנם סדקים הניתנים לטיוח פשוט וישנם סדקים המחייבים טיפול מקצועי .

סדק בקיר מאפשר כניסת אור ואויר מהחוץ ומאפשר לריחות ולרעלים הכלואים בחדר לצאת החוצה, הסדק מאפשר הצצה החוצה ולראות מה קורה בחוץ.

אסור להתעלם מקיום הסדק, מכיוון שהוא קיים ומציאותי,עלול להתרחב ואיננו יודעים ולאן זה יוביל.

"הצצה דרך הסדק" מאפשרת לעשות השוואה גם אם חלקית ורגעית, עם גורמים ומצבים חיצונים ובמקרים רבים ההשוואה משמשת כגורם מדרבן לתיקון הסדק, לעיתים הוא זרז להרחבתו ולהפלת הקיר ובסופו של דבר גם להפלת הגג.

עכשיו כל אחד מוזמן לבנות את בית חלומותיו ולחיות באושר ועושר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוזי פלג יועץ לניהול עסקי וכלכלת משפחה

מנכ"ל לשעבק בחברות עסקיות

חונך עסקי מוסמך  המעוף משרד הכלכלה

יועץ מוסמך בינלאומי CMC

חבר בלשכת היועצים העסקיים בישראל.

UP ייעוץ ונהול-פתרונות לנהול עסק

0526969240 נייד

דוא"ל : peleguzi@012.net.il

אתר חברה: WWW.UZIP.CO.IL

אתר  "זהירוני" המדריך להקניית ערכים לילדים מהגיל הרך דרך גיבור תרבות  www.pelegbooks.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עוזי פלג

מאת: עוזי פלגהלוואות30/05/202551 צפיות
חלק גדול של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, רואים בבנק את אחד הגורמים העיקריים האחראיים לקשיים הפיננסיים של העסק. בעלי העסקים האלה סבורים שהבנק צריך לעזור לעסק וללכת לקראתו. האם טענתם מוצדקת? ננסה לבדוק זאת בשורות הבאות

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202617 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202467 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201483 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201594 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201612 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201328 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215146 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204664 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201168 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201460 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201422 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173099 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173403 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica