חפש מאמרים:
שלום אורח
20.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיקום הבית מפגעי החופש הגדול

מאת: מירב ב.מהורות21/08/20101076 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עוד שבוע וחצי זה ייגמר, זה - החופש הגדול. הסיוט הארוך הזה שלא נגמר, בהתחלה מתחיל נחמד, הילדים קמים מאוחר, אין לחץ, שיעורים, מבחנים, חוגים. אחרי שממצים את כל הפעילויות, היצירה, הסרטים, המחשב, תכניות הטלויזיה, בריכה, ים – וכל המוסיף... והרי ואת ילדינו ברוך השם, חינכנו כך שלא יוכלו להסתפק בפעילויות פשוטות כמו שלנו היו בילדותינו, ילדינו היקרים של היום, צריכים בכל רגע נתון, גירוי מעניין ומאתגר יותר מקודמו. אם הצענו להם פעילות מסויימת, הפעילות הבאה אחריה צריכה להיות בעלת סף גירוי גבוה יותר. והם לא יחזרו אחורה... תמיד יותר גבוה ויותר מהר (הלכתי עם הבת שלי לסרט המקסים החברים של ניקולא והיא התאכזבה שלא קניתי כרטיסים לגרסא בתלת מימד).

אנחנו, רק אנחנו שרוצים תמיד את הטוב ביותר עבורם, פוגשים אותם בקושי, ומנסים להספיק לדחוס במעט זמן, המון תוכן, יצרנו אצלם את סף הגירוי הזה. כמובן, שגם התקשורת, הטלויזיה, הריאליטי וכל העולם משתפים פעולה ומעודדים, זה מכניס יותר כסף לקופות שלהם. אבל את התשתית אנחנו הנחנו.

ועכשיו מה... שבוע וחצי לפני סיום, כשכולנו התעייפנו, גם אנחנו מלספק להם את הגירוי לו הם זקוקים וגם הם, כי 4 סרטים בשבוע זה כבר לא כיף. חם בחוץ, הם מרוחים בבית על הספות בוהים בטלויזיה, מקור הנחמה העיקרי הוא המקרר (הוא גם מקפיא ויש בו תאורה, כמעט טוב כמו קולנוע, רק בלי לזוז מהבית) והם עצמם גדלו לתלת מימד.

כמו שאומרים, כשאתה נמצא בתחתית אתה רק יכול לטפס למעלה, אז זה הזמן לאסוף את עצמנו ולהחליט כמה החלטות לגבי סיום החופש וכניסה חזרה לשגרה. דווקא עכשיו שהמוח הפך להיות עיסתי במקצת (חברתי, גאונה עם תעודות סיפרה לי שלא הצליחה לשחק עם ילדיה את משחק הזכרון), הגבולות(אותם הגבולות עליהם דנים במהלך הדרכת הורים) בבית הטשטשו כמעט לבלי היכר (אמא ואבא נרדמים לפני הילדים, הילדים מסתובבים כל היום עם פיג'מה, ישבו 18 שעות מול המחשב והטלויזיה ושוב, כל המוסיף...) אפשר לחזור למחוזות מוכרים ולאט לאט להחזיר את הילדים למקומם, הם אפילו יודו לכם (אחרי שיצעקו, ימחו, יצרחו ויתנגדו) הם גם כבר מחכים לזה.

אז אפשר קצת להתחיל להגביל את שעות הצפיה והישיבה מול המחשב. אפשר לסדר את המדפים לקראת בית הספר, אפשר חוברות העשרה (ממש מעט, לא להמאיס עוד לפני שמתחילים). להתחיל למיין ולמדוד בגדים, נעליים וכל הציוד. כדאי להחזיר את שעות השינה כפי שהורגלו הילדים במהלך השנה, כמובן בהדרגתיות, כדי לא לגרום ל"הרעת תנאים” ולא ליצור אנטי. לדבר כמובן, על מה שמצופה מהשנה הקרובה, מבחינת חברים, תכנים, מורות, גננות, חוגים וכו'.

בנוסף, לאחר שהילדים בילו זמן ממושך עם עובדי אאוט סורסינג (סבתות, מטפלות, בייבי סיטר) להחזיר את הסמכות לידינו ואת הסדר לביתנו.

והשבוע האחרון שבו כל המדינה נכנסת למעין הקפאת סוף אוגוסט, כולם מדברים, ומתכננים ומתכוננים. גם אם תשארו בבית, ולא תצאו לשבוע באילת או בחול, אל תרגישו שאתם מפסידים משהו. גם אם לא תכננתם תוכניות גרנדיוזיות לשבוע זה, אפשר לעשות פעילויות על בסיס יומי. גםישיבה בבית כל המשפחה ביחד, יציאה יומית לבריכה או לים, יכולה להחשב כבילוי.

ברוב הפעמים התוכניות הגרנדיוזיות הן צורך שלנו ולילדים שלנו בהחלט מספיקה התאווררות קצרה מהבית.

אז קחו נשימה עמוקה, ואל תשכחו שממש ממש בפתח עומדים כבר ה... חגים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מירב בן מויאל

הדרכה ויעוץ להורים ע"פ גישת אדלר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירב ב.מ

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214059 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204642 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204686 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201476 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201457 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201503 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201636 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica