חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יוגה

מאת: פסי פייגיוגה10/09/20101043 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יוגה היא אחת משש דרשנות בפילוסופיה ההודית. פירוש המילה דרשנה היא "לראות", " להבין", "להגות".יוגה אינה דת ואינה שייכת לשום דת למרות שמקורותיה בהודו. ששהדרשנות (האסכולות )הללו התפתחו בהודו אחרי תקופת האופנישאדות. אסכולת היוגה שונה מכל שש האסכולות בכך שהיא מציגה טכניקות מעשיות המביאות לתובנות. החוויה שהיא מטרת העשייה היוגית, היא להביא לשינוי תודעתי ולשחרור.היוגה אינה מבוססת על השערות אלא על תרגול חוויתי. יוגה היא תורה מעשית. ישנן שיטות יוגה רבות וזרמים שונים, אך מטרת היוגה זהה אצל כולם. מטרת היוגה היא איחוד העצמי עם הבריאה, עם המציאות, עם היקום.

יוגה חיפה

יוגה היא דרך המאחדת בתוכה פעילות גופנית, מודעות לנשימה וריכוז התודעה. יוגה היא איחוד. איחוד כל המרכיבים של האדם גוף, חושים, הכרה ואיחוד האדם עם הבריאה. מטרת היוגה היא להביא את האדם למודעות ולהגשמה עצמית.

מקור תורת היוגה במזרח. משם התפתחה והגיעה למערב. היוגה הותאמה למתרגל בעולם המודרני כדי לענות על צרכים מידיים ובמיוחד להעניק תחושת רווחה ויכולת טובה להתמודדות עם מצבי לחץ בצד חיזוק הגוף והנפש. כיום מיליוני בני אדם מתרגלים יוגה בגישות שונות בכל מקום בעולם. אנו מוצאים את יוגה ברחבי הארץ וגם בחיפה. יוגה בחיפה קיימת למעלה מעשרים שנה. מרכז יוגה הוליסטית על הכרמל מהווה בית חם למתרגלי יוגה.

התמדה בתרגול היוגה מביאה לתוצאות מיידיות בתחומי חיים שונים .

תרגול היוגה מביא להעצמת החוסן הגופני, הרגשי והמנטאלי, שהרי יוגה בהיותה הוליסטית ומתייחסת לאדם השלם על כל היבטיו, משפיעה על כל אלה.

התובנות הגופניות והרוחניות העולות מאימון היוגה משדרגות את איכות חייו של המתרגל.

חיוניות, בריאות, שמחת חיים הם מנת חלקו של המתאמן ביוגה.

תנוחות היוגה משפיעות על כל אברי הגוף ומשפרות את תפקודם, מחזקות את השרירים, את השלד ועמוד השדרה. מביאות ליציבה טובה ותקינה.

ברמה הרגשית, כיון שתנוחות היוגה מאזנות את מערכת הבלוטות האנדוקרינית, מתקיים איזון במערכת זו ומביא את המתרגל לתחושת שלווה והרמוניה.

ברמה המנטאלית מתרחש שיפור בזיכרון, בריכוז וביכולת הלמידה.

היוגה מדגישה את התרגול ואת החוויה האישית. כדי ללמוד יוגה ולהתפתח מומלץ ללמוד עם מורה מיומן ובהנחייתו. אי אפשר ללמוד יוגה מקריאה בספר.

האתא יוגה אינה, כפי שנדמה לעתים, מדע הגוף. האתא יוגה מתחילה בגוף כדי לפתח כוח המתועל לאחר מכן לכוח של אינטליגנציה ולעוצמה של הרוח. דרך עבודת הגוף המדויקת אנחנו מגיעים לתובנות עמוקות ומרחיבים את גבולות התודעה שלנו. במצב זה עולים שמחה, חופש ושחרור בהוויה הקיומית השלמה שלנו.

אנו משיגים אחדות בין גוף, נפש ורוח ומגיעים לאחדות הנכספת של היותנו בזרימה עם היקום סביבנו. זו מטרתה של היוגה, זו משאת נפשו של המתרגל היוגי.

באופן כללי ישנם שלושה סוגים של תרגול אסאנות (תנוחות יוגה):

תרגול שבו התנוחה מוחזקת לזמן ממושך (מאופיין על ידי המורה שלי לאסאנות – איינגאר), בתרגול בו אנו מחזיקים את התנוחה אנו יכולים להגיע לישורת הגוף ולגרום לערוצי הגוף האנרגטי שלנו להיפתח. תרגול מעין זה יכול להיות אקטיבי מאוד או בכיוון תראפויטי.

תרגול אסאנות בזרימה נלמד במסורות שונות. תרגול מעין זה יוצר חום, מסלק פסולת רעילה המצטברת בגוף, ומפתח כוח. שילוב הנשימה עם התנוחה יחד עם מיקוד המבט, מפתח ריכוז עמוק במתרגל.

תרגול תרפויטי טיפולי ניתן ליחידים בעלי צרכים מיוחדים. כאן גם יש שימוש בעזרים כדי לעזור למתרגל להגיע לתנוחה.

כל אדם המתרגל באופן מסור ומתמיד בתרגולו, יקטוף את פירות היוגה ויזכה לגוף גמיש וחזק, עור מבהיק וחלק, חיוניות ושמחת חיים, ריכוז מעולה ושלוות הלב. התרגול מביא אותנו לחיבור עם עצמנו, לפתיחת הלב ולשמחה.

התרגול היוגי משתלב במהלך החיים הרגיל ואינו פוגע במילוי החובות והתפקידים אותם עלינו למלא. המתרגל היוגי יזכה לשלוות הנפש ולרגיעה, שחרור ממתחים גופניים ונפשיים כאחד. במצב כזה יכולה להתקיים קבלה עצמית, היפתחות לשינויים ויכולת ליהנות מחיינו. יוגה מעניקה לנו את עצמנו במתנה.

יוגה היא שפה ובתור שכזוהיא צריכה להילמד החל מהצעד הראשון בהנחיית מורה יוגה מיומן ומקצועי היכול להוביל את התלמיד בבטחה דרך האותיות, המלים והמשפטים ולהרכיב מהם תרגול אישי המתאים לצרכיו, עד שיוכלהתלמיד בעצמו לנסח את השיר האישי שלו ואת המנגינה הייחודית לו.

שפת היוגה היא עשיית יוגה התרגול הפותח אותנו לחיות חיים יותר מודעים וקרובים אל הלב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פסי פייג מייסדת ומנהלת את מרכז יוגה בחיפה על הכרמל. מכשירה מורי יוגה בתוכנית ייחודית תלת שנתית ומלמדת תלמידים רבים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסי פייג

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163214 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152750 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151781 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141665 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131997 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138388 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128895 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica