חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה יוגה בכלל??

מאת: נירוונהיוגה18/12/20141662 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האיחוד אליו מכוונת היוגה הוא איחוד בין האדם החש עצמו כנפרד לבין התודעה הקוסמית, מקור האדם וכוח החיים המניע אותו ואת כל מעשיו.
אבל גם עם נניח למטרה העליונה של היוגה ונסתפק בתהליך שקורה כשחיים בדרך היוגה נקבל : חיבור לעצמנו, הקשבה לגוף, בריאות פיזית, אהבה עצמית, בטחון, שקט ,פוקוס, בהירות ואיזון.
האיחוד מתחיל בנו, איחוד עם עצמינו, הקשבה לעצמינו, הקשבה לגוף, הקשבה לסביבה,
דרך היוגה היא דרך של הרחבה, הרחבה של העצמי הקטן אל מעבר לגבולותיו.
כך בתרגול אסנה (תנוחה יוגית), המורה תביא אתכם לנקודה של אי נוחות, כמו למשל 'הניחו את כף רגל שמאל מעבר לאוזן ימין', כאשר הגוף יגיע אל הגבול שלו, הוא מייד יזהיר דרך כאב או אי נוחות, ושם, בדיוק במקום בו לא נוח, בדיוק במקום שבו רוצים לצאת מהשיעור ולא לחזור לעולם, או לפחות להחליף מורה, בדיוק שם, לומדים לנוח, לנוח בתוך האי נוחות, להירגע ולמצוא את המקום שיכול לשחרר, לקבל. איך ? דרך נשימה עמוקה וגישה ניטראלית או מקבלת של המיינד.
כאן קורית ההתרחבות. ברגעים הללו בהם אנו נכנעים למציאות כפי שהיא, בקבלה, בהשלמה, שם קורית היוגה.
וזו גם היוגה כדרך חיים, דמיינו את היכולת להגיב לכל מצב בחיים כאילו הוא אסנה של יוגה, כל רגע של אי נוחות, של פחד, כאב, צער, שיפוטיות, לו רק יכולנו פשוט לנוח אל תוך הרגע הזה, לתת לו להיות. בדיוק כפי שהוא, ללא התנגדות, בקבלה מוחלטת, וכשזמנו מגיע, לתת לו לעבור ולזרום אל הרגע הבא.

דמיינו את הרעיון בו כל רגע מחייכם, מוקדש לרגע עצמו ולא לכל מה שיבוא אחריו או מה שהיה שם קודם, דמיינו את העושר האינסופי של כל רגע כאשר אתם מודעים: אדמה, שמיים, מזג אויר, צלילים, אורות, אנשים, נשימה, גוף, כל כך הרבה אלמנטים ברגע אחד, שלרב נבלעים בין גלי המיינד והמחשבות המרובות.
דמיינו עצמכם עובדים לשם העבודה עצמה, לא בשביל התוצאה שלה, לא בשביל המשכורת או התהילה, אלא לשם העשייה עצמה והיא, מהווה את מקור השמחה. עבודה המוקדשת לרגע עצמו או לאינסוף נקראת 'קארמה יוגה' - עשייה לשם איחוד.
גם הלב מקבל מקום בתוך ענפי היוגה השונים, כמיהתו של הלב, הקריאה והתפילה שמגיעים מתוכו, האהבה שאינה דורשת דבר בתמורה,הנובעת ממנו, בסנסקריט זה נקרא - בהאקטי יוגה - היוגה של ההתמסרות. התמסרות אל הגורו, אל אל כזה או אחר, התמסרות אל הלב, אל ההבנה, ההכלה, הרכות, החמלה והאהבה ובהבנה הגבוהה ביותר, התמסרות לכל הקיים -שהרי הכל אחד הוא.
תרגול יוגה עקבי הנעשה בהתכוונות הנכונה יביא לשינויים פיזיולוגיים ואישיותיים, תהפכו להיות יפים יותר, צעירים יותר, בריאים יותר, והרבה יותר נחמדים. לאחרים, ולעצמיכם.
סביר להניח שתפנו באופן טבעי לצמחונות, בשלב מסוים הרגישות והאיזון האנרגטי , ללא כל קשר לפן המוסרי, לא יאפשרו לכם לאכול בשר.

כאשר היוגה הופכת לדרך חיים - שם נולדים היוגי או היוגיני, אנשים המקדישים עצמם לאחד, להתרחבות ולאהבה. אנשים אילו מהווים השראה בשל המצב האנרגטי הגבוה בו הם נמצאים, אילו הם המאסטרים, המורים האמיתיים, אשר מהווים ערוץ פתוח להעברת הידע הקוסמי וחוויית האחדות.
אם פגשת מורה כזה בחייך, זכור להודות.
בעידן החדש המידע נמצא בכל פינה של רשת האינטרנט, אם בעבר כדי ללמוד את סודות הקיום היית צריך לעזוב את משפחתך, לנדוד אל פסגות ההימלאיה, לשבת 10 שנים לרגלי באבא זקן ושתקן, הרי שהיום כל הסודות פרושים לרווחה על מסכי המחשב. כך שגם אם לא פגשת מאסטר של אמת, המידע קיים, הפוטנציאל נמצא, כל מה שנותר הוא הכוונה.

אתם מוזמנים לראות את הסדנאות הקרובות שלי באשרם במדבר באתר שלנו:

www.desertashram.co.il

ולעקוב אחרינו בפייסבוק:

https://www.facebook.com/ashrambamidbar

טלפון 052-4483242

מייל: ashram4you@gmail.com


Loka Samasta Sukhino Bhavantu.
Om... Shanti Shanti Shantiii

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Loka Samasta Sukhino Bhavantu
May all beings be happy

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נירוונה

מאת: נירוונהיוגה06/02/151781 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163213 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152749 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151781 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131996 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138387 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128894 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

מאת: ספיר קוסקייוגה31/07/128473 צפיות
תפס אתכם יום שאין לכם כוח לכלום ואפילו גם לא לעצמכם?! רוצים להישאר בבית ופשוט לא לעשות כלום, כל דבר כואב והגוף עייף, יש פתרון !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica