חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לב של מלך

מאת: Gitit Rotemתיאטרון21/09/20101429 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההצגה "לב של מלך" היא הצגת מסע המספרת את סיפור מסעו של מלך לצייד ארנבת ולשינוי עצמי. סיפור האגדה מתחיל בנקודה בה מלך פסיבי ונהנתן מבקש מהצייד כי יצא ויצוד עבורו ארנבת לארוחת הצהריים. הצייד יוצא למסע הצייד ובדרכו פוגש איש ברזל אשר היה בעברו צייד אף הוא ונענש וכיום הוא איש ברזל אשר מגן על חיות היער. הצייד חוזר וידיו ריקות. המלך מחליט לצאת ולפגוש את איש הברזל בעצמו ויוצא למסע אשר ישנה את תפיסתו לגבי החיים. בדרכו פוגש המלך דמויות רבות: ארנבת יאפית שנמאס לה מהכל, זוג זאבים הדורים, חתולים מדושנים וסוסים עייפים.

ההצגה לב של מלך הועלתה במסגרת פסטיבל ישראל של הצגות ילדים בשנת 2010. את ההצגה כתב וביים יענקל'ה יעקבסון, אחד המחזאים והבמאים המוכשרים מוערכים ומובילים בארץ בכל הנוגע להצגות ילדים ונוער, וגם להצגות מבוגרים. יענקל'ה יעקבסון בחר לעשות בחירה אמיצה בהצגה לב של מלך וללהק לתפקידים השונים צמד שחקנים אשר אינם מזוהים עם תיאטרוני ילדים, אלא נמנים בין שחקני התיאטרון הרציניים בארץ:  יחזקאל לזרוב ואמנון וולף.

ההצגה לב של מלך משלבת את הקסם אשר באגדה ובתיאטרון, משולב בהרבה הומור ומשחק אנרגטי ומשובח של שני השחקנים אשר מגלמים את שלל הדמויות אשר בהצגה. חוויה ייחודית לכל המשפחה אשר ימצאו בה, גדולים כקטנים, דמויות להזדהות עימן, ומסרים שונים המדברים אל לב כולם החל משמירה על הסביבה ועד לחשיבות הרצון לשינוי והאומץ לנסות להשיג שינוי זה, גם במידה והשינוי אינו מתרחש בסופו של דבר עקב גורמים חיצוניים.

ההצגה מיועדת לבני חמש ומעלה ומהווה אטרקציה ייחודית בנוף הצגות הילדים המועלות על בימות הארץ. השילוב הבין המשחק המושקע, הכתיבה הקולחת והאגדה הקסומה מרתק את הצופים, בכל הגילאים.

על יענקל'ה יעקובסון, במאי וכותב ההצגה לב של מלך

יענקל'ה יעקובסון, במאי וכותב ההצגה לב של מלך היה בין חברי קבוצת התאטרון בנווה צדק אותה יסד עודד קוטלר. על ההצגה אשר כתב לאחר מלחמת לבנון "הסיסמה: עוגת קרם" אשר הועלתה למעלה מאלף פעמים זכה בפרס מסקין למחזאות מקורית וכמו כן הופיע יענקל'ה יעקובסון בהצגת היחיד המקורית אותה כתב וביים "לאן אתה רץ" בארץ ובעולם. מלבד הצגות המבוגרים, יענקל'ה יעקובסון כתב וביים מספר מחזות ילדים ונוער אשר הוצגו ברחבי הארץ ובפסטיבלים בינלאומיים בגרמניה, אוסטריה וארצות הברית ובמשך תקופה אף נכלל בין 100 מספרי הסיפורים הטובים בעולם במסגרת פסטיבל מספרי סיפורים אשר נערך בארצות הברית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עיתונאית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Gitit Rotem

מאת: Gitit Rotemתיאטרון14/10/101192 צפיות
הצגת הילדים דוד חיים מבוססת על הדי וי די של דוד חיים אשר יצאה לשוק. שעה קלה של הנאה עם חיים אוסדון, בוגר צוותי הבידור באילת, אשר יעסיק את הילדים עם אפקטים ויזואלים וקסמים להשלמת ההנאה.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון13/10/101730 צפיות
הצגת הילדים גוליבר המסע לליליפוט מספרת את סיפורו של גוליבר אשר נקלע לארצם של הגמדים. הצגת היחיד מתארת באמצעות שימוש בבועות זעירות, צעצועים מכניים ווידאו את גוליבר הענק המתארח בארצם של הליליפוטיאנים אשר רואים בו כל יכול.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון11/10/102708 צפיות
הצגת הילדים שמלת השבת של חנהל'ה מביאה את סיפורה של חנהל'ה אשר עזרה לזקן זר לסחוב שק פחמים כבד ולמרות ששמלתה התלכלכה גילתה כי מעשה טוב מביא לעזרת זרים – במקרה זה הירח – אשר ניקה את שמלתה וגרם לה לנצנץ כפליים.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון07/10/101979 צפיות
אצלנו בחצר היא הצגת ילדים חדשה בכיכובם של רינת גבאי, גיא פרידמן וחנה לסלאו המביאה את מיטב שיריה ופזמוניה האהובים של נעמי שמר ומבוססת על התכנית אצלנו בחצר המשודרת בהוט בכיכובם של מימי ויויו.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון29/09/103126 צפיות
הצגת הילדים הפיל שרצה להיות הכי היא הצגה מוסיקלית על פי ספרו של פאול קור המספרת את סיפורו של פילון קטן שרצה להיות צבעוני. על המסע והלגשמת החלום, ותוצאותיו, וכן על המסרים אשר ההצגה מעבירה, במאמר זה.

מאת: Gitit Rotemשירה19/09/102485 צפיות
חגיגת השירים של דתיה היא הצגה מוסיקלית לילדים אשר מעלה תיאטרון נדנה ברחבי הארץ. ההצגה מבוססת על שיריה האהובים והמוכרים של דתיה בן דור והיא חגיגה צבעונית ושמחה לילדים.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223267 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222845 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223140 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213170 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214257 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213320 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213733 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica