חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אצלנו בחצר

מאת: Gitit Rotemתיאטרון07/10/20101978 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההצגה "אצלנו בחצר" היא הצגת ילדים מושקעת הבולטת בנוף הצגות ילדים המועלות בארץ. ההצגה המוזיקלית סובבת סביב שיריה של המשוררת והמלחינה הלאומית נעמי שמר ותוכנית הטלויזיה האהובה "אצלנו בחצר" בכיכבם של רינת גבאי וגיא פרידמן המשודרת בטלויזיה בכבלים הוט. ההצגה הצבעונית והשמחה נותנת מקום של כבוד לשיריה של נעמי שמר אשר אהובה הן בקרב הילדים והן בקרב המבוגרים. ההפקה מושקעת ובה מופיעים מיטב שחקני הילדים בארץ: נוסף על רינת גבאי וגיא פרידמן מופיעה אף חנה לסלאו ושחקנים ורקדנים רבים אחרים טובים.

הצגה תוססת ומרהיבה עם תפאורה ותלבושות עליזות ובה מככבים דמויותיהם האהובות והידועות של מימי ויויו מתוכנית הטלויזיה "אצלנו בחצר". רינת גבאי לא רק מככבת בהצגת ילדים זו אלא אף כתבה את המחזה להצגה אשר בוימה בידי גלעד קמחי, אלה קולסניק אחראית על עיצוב התלבושת ואילו במבי פרידמן חתום על עיצוב התפאורה.

אצלנו בחצר של נעמי שמר

נעמי שמר גידלה דורות שלמים של ילדים על ברכי שיריה אשר כתבה בעשרות שנות הקריירה הארוכה והעשירה. נעמי שמר נולדה בקיבוץ כנרת בשנת 1930 והחלה לנגן בפסנתר כב בגיל 6. כשרונה המוזיקלי דחף אותה להתפתח בכיווןוהיא המשיכה ללימודים גבוהים במוזיקה באקדמיה למוזיקה בתל אביב ובירושלים משגדלה.

הלהיט הראשון אשר התפרסם מפרי עטה היה "משירי זמר נודד" אשר ידוע יותר כ"הדרך ארוכה היא ורבה", אשר התפרסם בשנת 1957. מאז הלהיט הראשון נסקה הקריירה של נעמי שמר אל על, תוך כתיבה עבור להקות צבאיות ויצירת אינסוף להיטי ענק כ"מחר", "הופה היי", "חמסינים במשלט" ו"הכל בגלל מסמר קטן".

בשנות השישים החלה לכתוב עבור תיאטראות ולהקות אזרחיות כלהקת גשר הירקון ולהקת בצל ירוק. מתקופה זו ידועים להיטיה הגדולים "אהבת פועלי בניין", "לילה בחוף אכזיב", "איילת אהבים". השיר אשר לימים יהפוך אותה מזוהה עם האומה יותר מכל יתר שיריה היה שיר אשר יצא מספר ימים לפני מלחמת ששת הימים ואשר את הבית האחרון בו שינתה לאחר המלחמה ושחרור ירושליים. השיר הושר לראשונה על ידי שולי נתן - "ירושליים של זהב". בעקבות ההצלחה העצומה של שיר זה הפכה נעמי שמר בן לילה לפזמונאית הלאומית.

בשנות השבעים והשמונים המשיכה נעמי שמר ליצור שירים ופזמונים רבים בינהם שירי משוררים רבים ואף שירי ילדים. אלבום הילדים אשר הוציאה בתקפה זו כלל שירים כ"שלומית בונה סוכה" ו"אלף בית". להיטים נוספים מתקופה זו: "עוד לא אהבתי די", "על הדבש ועל העוקץ", "אנשים טובים".

בשנת 1983 קיבלה נעמי שמר את פרס ישראל לזמר העברי ותואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית וממכון ויצמן. בסוף שנות השמונים הפכה נעמי שמר מזוהה עם מחנה הימין הפוליטי, דבר אשר הביא לירידת קרנה כפזמונאית הלאומית, אך אפילו בתקופה זו היא הוסיפה להוציא להיטים כגון "הכל פתוח".

נעמי שמר נפטרה בשנת 2004 ונטמנה בבית הקברות בקיבוץ הולדתה כנרת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עיתונאית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Gitit Rotem

מאת: Gitit Rotemתיאטרון14/10/101192 צפיות
הצגת הילדים דוד חיים מבוססת על הדי וי די של דוד חיים אשר יצאה לשוק. שעה קלה של הנאה עם חיים אוסדון, בוגר צוותי הבידור באילת, אשר יעסיק את הילדים עם אפקטים ויזואלים וקסמים להשלמת ההנאה.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון13/10/101730 צפיות
הצגת הילדים גוליבר המסע לליליפוט מספרת את סיפורו של גוליבר אשר נקלע לארצם של הגמדים. הצגת היחיד מתארת באמצעות שימוש בבועות זעירות, צעצועים מכניים ווידאו את גוליבר הענק המתארח בארצם של הליליפוטיאנים אשר רואים בו כל יכול.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון11/10/102707 צפיות
הצגת הילדים שמלת השבת של חנהל'ה מביאה את סיפורה של חנהל'ה אשר עזרה לזקן זר לסחוב שק פחמים כבד ולמרות ששמלתה התלכלכה גילתה כי מעשה טוב מביא לעזרת זרים – במקרה זה הירח – אשר ניקה את שמלתה וגרם לה לנצנץ כפליים.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון29/09/103126 צפיות
הצגת הילדים הפיל שרצה להיות הכי היא הצגה מוסיקלית על פי ספרו של פאול קור המספרת את סיפורו של פילון קטן שרצה להיות צבעוני. על המסע והלגשמת החלום, ותוצאותיו, וכן על המסרים אשר ההצגה מעבירה, במאמר זה.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון21/09/101429 צפיות
ההצגה לב של מלך מספרת בדרכה הייחודית אגדה מקורית על מסעו של מלך לגילוי ערכים ישנים וחדשים, וגילוי עצמי. ההצגה משולבת בהומור וגדושה במשחק משובח של צמד שחקנים אשר מופיעים על פי רב בתיאטרון למבוגרים.

מאת: Gitit Rotemשירה19/09/102485 צפיות
חגיגת השירים של דתיה היא הצגה מוסיקלית לילדים אשר מעלה תיאטרון נדנה ברחבי הארץ. ההצגה מבוססת על שיריה האהובים והמוכרים של דתיה בן דור והיא חגיגה צבעונית ושמחה לילדים.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223267 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222845 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223140 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213170 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214257 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213320 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213733 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica