חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גוליבר המסע לליליפוט

מאת: Gitit Rotemתיאטרון13/10/20101730 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הצגת הילדים גוליבר המסע לליליפוט מבוססת על ספרו הקלאסי של ג'ונתן סוויפט. ההצגה היא אחת ממספר הצגות ילדים אשר מעלה תיאטרון הקרון אשר משלבת תיטרון ובו שחקן בשר ודם המשלב משחק עם תיטרון חזותי,  בובות זעירות, וידאו וצעצועים מכניים. השחקן אשר על הבמה מגלם ספק את תפקידו של גוליבר, גיבורו של סוויפט, וספק תפקיד ילד המגלם את דמותו של גוליבר. גוליבר הינו מלח אשר במסעותיו ברחבי העולם נקלע במקרה לארץ ליליפוט, ארץ אשר כל היושבים בה הינם זעירים, דבר ההופך את גוליבר עצמו אשר בימים רגילים מידותיו הן כמידות כל בן אנוש, לענק של ממש. תושבי ליליפוט הזעירים רואים בענק אשר נקלע לארצם כל יכול אשר ביכולתו להגשים את כל משאלותיהם ומשאות נפשם, ואילו גוליבר מצידו משתדל ככל יכולתו להתנהג כאורח מנומס ולרצות את מארחיו הזעירים.

ההצגה נפתחת בתפאורה מינימאלית של מספר ארגזי עץ פשוטים על רקע שחור כאשר ג'ק שווילי המגלם את גוליבר נכנס לבמה ומזהיר את הצופים לבל יטעו לחשוב כי כל מה שהם רואים הוא כפשוטו. בתוך אותם ארגזי עץ פשוטים מתגלה כי בהם חבוי עולם שלם של יצורים זעירים, עיר שלמה, של תושבי ליליפוט הזעירים.

על ג'ונתן סוויפט אשר כתב על מסעותיו של גוליבר

ג'ונתן סוויפט היה איש שנוי מחלוקת בחייו. אנגלי אשר גדל והתחנך באירלנד במאה השבע עשרה, יתום מאב ומופרד מאם הוא גדל בבית דודו כקרוב העני. בבית הספר לא התבלט ואף לא חיבב את הלימודים, ונודע בעיקר בזכות שנינותו, דעותיו הקיצוניות והלא מקובלות, והציניות הביקורתית אשר אפיינה אותו. בחייו הבוגרים נמשך לתחומי הדת והפוליטיקה ובילה הן כמזכירו של סר ויליאם טמפל אשר היה אחד המדינאים האנגלים החשובים במאה השבע עשרה וכן ככומר אירי המעורב בחיים הפוליטיים ותומך במטרה האירית כנגד אנגליה. סוויפט הרבה לכתוב מאמרים וסיפורים צינים תחת שמות אחרים, אשר נועדו לקהל קוראים מבוגר והכילו מידה רבה של סאטירה וביקורת נוקבת על המימשל, על הדת ועל ההתנהלות האנושית.

ספרו הידוע ביותר הינו מסעותיו של גוליבר אשר מהווה למעשה סטירה חריפה ונוקבת על האופי האנושי. הספר מכיל ארבעה סיפורים אשר מתארים את מסעותיו של גוליבר לארצות דימיוניות. הספר אינו חד משמעי לגבי השאלה האם ארצות אלו הן פרי דימיונו הקודח של גוליבר או שמא תיאור מדויק של קורותיו. ארבעת הסיפורים הם על ארבעה עולמות שונים: החלק הראשון מתאר את מסעו של גוליבר לארץ הגמדים ליליפוט, השני מתאר את מסעו לארץ ברובדינגנאג אשר אותה מאכלסים ענקים, השלישי מתאר את מסעו לארץ מעופפת הנקראת לפוטה אשר תושביה מדענים והסיפור הרביעי מספר על מסעותיו אל הויהנהמס אשר בה הסוסים הם התושבים התבוניים ואילו בני האדם אינם אלא חיה ככל החיות.

מבין ארבעת הסיפורים הללו, גוליבר המסע לליפוט הינו הנודע ביותר. הסיפור הרביעי אף הוא צבר פופולריות, בעיקר בעקבות כך כי שמם של בני האדם אשר איכלסו את ארץ הסוסים כחיות נודע לימים כשמו של אחד ממנועי החיפוש הגדולים - יאהו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עיתונאית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Gitit Rotem

מאת: Gitit Rotemתיאטרון14/10/101192 צפיות
הצגת הילדים דוד חיים מבוססת על הדי וי די של דוד חיים אשר יצאה לשוק. שעה קלה של הנאה עם חיים אוסדון, בוגר צוותי הבידור באילת, אשר יעסיק את הילדים עם אפקטים ויזואלים וקסמים להשלמת ההנאה.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון11/10/102708 צפיות
הצגת הילדים שמלת השבת של חנהל'ה מביאה את סיפורה של חנהל'ה אשר עזרה לזקן זר לסחוב שק פחמים כבד ולמרות ששמלתה התלכלכה גילתה כי מעשה טוב מביא לעזרת זרים – במקרה זה הירח – אשר ניקה את שמלתה וגרם לה לנצנץ כפליים.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון07/10/101979 צפיות
אצלנו בחצר היא הצגת ילדים חדשה בכיכובם של רינת גבאי, גיא פרידמן וחנה לסלאו המביאה את מיטב שיריה ופזמוניה האהובים של נעמי שמר ומבוססת על התכנית אצלנו בחצר המשודרת בהוט בכיכובם של מימי ויויו.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון29/09/103126 צפיות
הצגת הילדים הפיל שרצה להיות הכי היא הצגה מוסיקלית על פי ספרו של פאול קור המספרת את סיפורו של פילון קטן שרצה להיות צבעוני. על המסע והלגשמת החלום, ותוצאותיו, וכן על המסרים אשר ההצגה מעבירה, במאמר זה.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון21/09/101430 צפיות
ההצגה לב של מלך מספרת בדרכה הייחודית אגדה מקורית על מסעו של מלך לגילוי ערכים ישנים וחדשים, וגילוי עצמי. ההצגה משולבת בהומור וגדושה במשחק משובח של צמד שחקנים אשר מופיעים על פי רב בתיאטרון למבוגרים.

מאת: Gitit Rotemשירה19/09/102485 צפיות
חגיגת השירים של דתיה היא הצגה מוסיקלית לילדים אשר מעלה תיאטרון נדנה ברחבי הארץ. ההצגה מבוססת על שיריה האהובים והמוכרים של דתיה בן דור והיא חגיגה צבעונית ושמחה לילדים.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223267 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222845 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223140 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213170 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214257 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213320 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213733 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica