חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוד חיים

מאת: Gitit Rotemתיאטרון14/10/20101191 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר בוחנים את הצגות הילדים אשר יש כיום לשוק להציע מגלים סוגים רבים ושונים של הצגות. אם נשווה את הצגות ילדים לבחירת תמונה אותה נתלה על קיר ביתנו אשר לחלק בגדול את היצע הצגות הילדים לשלושה חלקים:

  • הפוסטר עם המסר - הצגת ילדים אשר בנויה כולה סביב מסר חינוכי כזה או אחר
  • התמונה האמנותית - הצגת ילדים אשר הינה איכותית או מתיימרת להיות איכותית מבחינה אמנותית
  • הפוסטר של זמר השנה - הצגת ילדים אשר בנויה רובה ככולה סביב דמות אשר בזכות מדיה אחרת כטלויזיה או די.וי.די הפכה להיות כוכב הילדים הנוכחי

הצגת הילדים דוד חיים נופלת היטב לקטגוריה השלישית. אין כאן יומרה מיוחדת להיות הצגה בעלת ערך חינוכי כלשהו, אין כאן גם יומרה אמנותית מיוחדת. הכוונה היא ליצור דמות, דוד חיים, אשר הילדים אוהבים, מעריצים, מבקשים מההורים ללכת לראות אותו.

לכל אחד מהסוגים השונים של ההצגות ישנם היתרונות והחסרונות. כאשר מדובר בהצגה בעלת מסר, החסרון הוא כי אנחנו, כהורים, תפקידנו הוא להחליט האם המסר אשר ההצגה מנסה להעביר הוא אכן מסר אותו היינו רוצים להעביר לילדנו. דוגמאות הן לדוגמא ההצגה הפיל שרצה להיות הכי וההצגה דו רה מו. בהצגה הפיל שרצה להיות הכי מסופר על פיל אפור שרצה להיות צבעוני. לאחר שהוא מצליח להגשים את משאלתו עדר הפילים צוחק עליו עד כדי כך שהוא נכנס לדכאון. הפילים שוטפים את הצבע מעל עורו של הפיל והוא מגלה שהוא מאושר להיות אפור. בהצגה דו רה מו פרהל'ה מסרבת לשיר את המו האחיד של העדר. בתגובה עדר הפרות מחרים ומנדה אותה. היא לא נשברת ועוברת לעיר שם היא הופכת לכוכבת גדולה בזכות המו הייחודי. שתי הצגות האלו כוללות כל אחת מספר מסרים: כאשר מדובר על הפילון האפור המסרים הם: אם קשה מדי, תוותר על החלום שלך, וגם - תלמד לאהוב את עצמך, כפי שאתה, וגם - זה בסדר להציק לשונה ממך בעדר. בהצגה דו רה מו המסרים מעט שונים: גם אם קשה מדי - אל תוותר על החלום שלך, וגם - תלמד לאהוב את הדברים הטובים בך גם אם הם הופכים אותך להיות שונה, וגם  - זה בסדר להציק ולנדות את השונה ממך בעדר. היתרונות בהצגה מסוג זה הם כי במידה והבנתם את כל מסרי ההצגה ואתם שלמים איתם, ובמידה וגם ילדיכם הבין את הערכים, אז הסיכוי כי ערכים אלו יופנמו על ידי ילדיכם עולה במקצת.

כאשר אנו מדברים על הצגה אומנותית, הערך המוסף הוא חיבור לעולם האמנות, חשיפה לטכניקות וזרמים שונים באמנות ולמידת השפה הויזואלית של התיאטרון והאמנות הפלסטית. וכאשר אנחנו מדברים על פוסטר כוכב השנה, היתרון הוא כי יש לנו ודאות כי הילדים ישמחו עם הבחירה, במידה והם מכירים ואוהבים כבר את הכוכב המדובר. החסרון הוא כי מלבד להעביר שעה נינוחה בה מישהו אחר ידאג להעסיק את הילדים, תרומה גדולה לחינוכם לא תצא מכך.

ז'אנר הצגות הכוכב לא החל עם דוד חיים, הלו הוא לא אחר מאשר חיים אוסדון אשר לאחר 17 שנה של שירות בצוותי הבידור פרץ לעולם כוכבות הילדים עם די וי די ומופע בהם הוא המוצר המקודם. הז'אנר כולל אחרים כיובל המבולבל או טובי דובי. ההצגה דוד חיים כוללת אפקטים ויזואלים וקסמים אשר מרשימים את הילדים, ושירים קליטים והיא בהחלט נותנת מענה להעסקת הילדים לשעה קלה, גם אם לא מעבר לכך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עיתונאית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Gitit Rotem

מאת: Gitit Rotemתיאטרון13/10/101730 צפיות
הצגת הילדים גוליבר המסע לליליפוט מספרת את סיפורו של גוליבר אשר נקלע לארצם של הגמדים. הצגת היחיד מתארת באמצעות שימוש בבועות זעירות, צעצועים מכניים ווידאו את גוליבר הענק המתארח בארצם של הליליפוטיאנים אשר רואים בו כל יכול.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון11/10/102707 צפיות
הצגת הילדים שמלת השבת של חנהל'ה מביאה את סיפורה של חנהל'ה אשר עזרה לזקן זר לסחוב שק פחמים כבד ולמרות ששמלתה התלכלכה גילתה כי מעשה טוב מביא לעזרת זרים – במקרה זה הירח – אשר ניקה את שמלתה וגרם לה לנצנץ כפליים.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון07/10/101978 צפיות
אצלנו בחצר היא הצגת ילדים חדשה בכיכובם של רינת גבאי, גיא פרידמן וחנה לסלאו המביאה את מיטב שיריה ופזמוניה האהובים של נעמי שמר ומבוססת על התכנית אצלנו בחצר המשודרת בהוט בכיכובם של מימי ויויו.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון29/09/103126 צפיות
הצגת הילדים הפיל שרצה להיות הכי היא הצגה מוסיקלית על פי ספרו של פאול קור המספרת את סיפורו של פילון קטן שרצה להיות צבעוני. על המסע והלגשמת החלום, ותוצאותיו, וכן על המסרים אשר ההצגה מעבירה, במאמר זה.

מאת: Gitit Rotemתיאטרון21/09/101429 צפיות
ההצגה לב של מלך מספרת בדרכה הייחודית אגדה מקורית על מסעו של מלך לגילוי ערכים ישנים וחדשים, וגילוי עצמי. ההצגה משולבת בהומור וגדושה במשחק משובח של צמד שחקנים אשר מופיעים על פי רב בתיאטרון למבוגרים.

מאת: Gitit Rotemשירה19/09/102485 צפיות
חגיגת השירים של דתיה היא הצגה מוסיקלית לילדים אשר מעלה תיאטרון נדנה ברחבי הארץ. ההצגה מבוססת על שיריה האהובים והמוכרים של דתיה בן דור והיא חגיגה צבעונית ושמחה לילדים.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223267 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222845 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223140 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213170 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214257 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213320 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213733 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica