חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גיוס עובדים בחו"ל - מצב התעסוקה בעולם ממשיך להשתפר

מאת: יעקב רוזןעסקים - כללי27/09/20101089 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

International אחת מחברות הגיוס הגלובאלי המובילות בעולם, ערכה גם ברבעון זה את הסקר הבינלאומי שלה שסקר את מצב התעסוקה בקרב מנהלים ועובדים מקצועיים. בסקר  השתתפו כ- 10,000 חברות מ-55 מדינות בעולם.

תוצאות הסקר מראות שמצב התעסוקה ברוב חלקי העולם ממשיך להשתפר לאחר הצמצומים ב- 2009.

בסקר שהקיף 9672 ארגונים, נשאלו המנהלים ואנשי משאבי אנוש 4 שאלות:
• האם אתם מגייסים כיום מנהלים/עובדים מקצועיים לארגונכם?
• האת אתם עומדים לגייס מנהלים/עובדים מקצועיים ברבעון הקרוב?
• האם אתם מפטרים כיום מנהלים או עובדים מקצועיים?
• האם אתם מתכננים לפטר מנהלים או עובדים מקצועיים בארגונכם ברבעון הקרוב?

תוצאות הסקר מראות שהצמיחה בארבע המדינות המתפתחות בעולם ברזיל, רוסיה, סין והודו (או כפי שהן מכונות – מדינות ה- BRIC) באה לידי ביטוי גם באחוז מאד גבוה של חברות המגייסות עובדים בברזיל, רוסיה, סין והודו כאשר בממוצע 70% במדינות אילו דיווחו כי הן מגייסות מנהלים ו/או עובדים מקצועיים בימים אלו (לעומת ממוצע עולמי של 55%)

מנגד אנו רואים שהחששות מפני הידרדרות במצב הכלכלי בחלק מהמדינות באירופה גורם לזהירות רבה בתחום התעסוקה. במדינות כמו טורקיה, ספרד, ופורטוגל רק כ-30% מהארגונים דיווחו על גיוס עובדים כיום.

הסקר שבוצע על ידי אנטל מראה לא רק את המדינות המובילות בתחום התעסוקה אלא גם את הסקטורים המובילים בתחום הגיוס.

לאחר תקופה מאד קשה בתחום הבנקאות אנו רואים שכיום מגזר זה מוביל בגיוס עובדים מקצועיים וממנהלים. סקטורים מובילים נוספים בעולם הם:
• הנדסה
• מוצרי הצריכה (FMCG)
• תחום ה- IT
• ייצור

לעומת זאת התעשיות שמדדות מאחרו מבחינת הגיוסים הם תעשיית בניית הספינות, המוזיקה והבידור והתעופה.

מערב אירופה
בין הכלכלות הגדולות באירופה אנו רואים שהמובילות מבחינת הגיוסים הן בריטניה (עם 60% מהארגונים שמציינים שהם מגייסים מנהלים ועובדים מקצועיים), צרפת עם 53%, גרמניה עם 41%. יחד עם זאת, דווקא המדינות הקטנות יותר מדווחות על שיפור גדול יותר בתחום התעסוקה וגיוס עובדים – בלגיה עם 66% מהארגונים שמדווחים על גיוסים, הולנדעם 63% ושוויץ עם 60%.

המדינות עם רמות הגיוסים הנמוכות ביותר הן לוקסמבורג עם 29% ומלטה עם 6% בלבד.

גם ספרד שהגיעה ל-20% אבטלה לא מראה על סימנים מעודדים כאשר רק 31% מהארגונים מדווחים שהם מגייסים כיום וכך גם טורקיה עם 29% בלבד.

באירופה אנו רואים את כמות המדינות הגדולה ביתר שדיווחו על ירידה ברמות הגיוסים של מנהלים ועובדים מקצועיים.

מזרח אירופה ורוסיה
רמות הגיוסים הגבוהות ביותר של מנהלים ועובדים מקצועיים דווחו ברוסיה עם 66%, צ'כיה עם 61%, ברומניה כמחצית מהארגונים דיווחו על גיוס מנהלים ועובדים מקצועיים. לעומת זאת הונגריה, שסובלת ממצב כלכלי קשה, מראה סימנים של חולשה גם בשוק התעסוקה כאשר רק 19% מהארגונים דיווחו כי הם מגייסים עובדים מקצועיים ומנהלים.

אסיה
היקף גיוס העובדים בסין ממשיך להיות חזק ורמות הגיוסים עלו כאשר 72% מהארגונים דיווחו על גיוסי עובדים כיום ו-73% מהארגונים דיווחו שהם מתכוונים להרחיב את מצבת כח האדם שלהם גם ברבעון הקרוב. אחוז הארגונים בסיןשדיווחו שהם מפטרים עובדים צנח מ-25% ל- 17% בלבד.

הודו ממשיכה גם היא לצמוח כאשר 73% מהחברות דיווחו על גיוסים כיום וכאשר 77% מהארגונים מתכננים לגייס עובדים ברבעון הקרוב. אחוז המעסיקים שדיווחו על פיטורים צנח מ-16% ל- 11% בלבד.

אמריקה
חוסר הוודאות ממשיך לתת את אותותיו בשוק התעסוקה וגיוס עובדים בארצות הברית ממשיך להיות– למרות שהסקר מצביע על עליה בכמות הארגונים המגייסים (63% בסקר האחרון לעומת 56% בסקר הקודם) ישנה גם עליה בכמות הארגונים שמדווחים על פיטורים (עליה מ-29% ל- 37%).

לעומת זאת ברזיל ממשיכה לצמוח כאשר 65% מהארגונים דיווחו על הגדלת רמות כח האדם שלהם בהשוואה ל- 50% בלבד בסקר הקודם.

"למרות שמדינות מסוימות, בעיקר באירופה, עדיין ממשיכות לראות ירידה בשוק התעסוקה הרי שהתמונה הגלובאלית השתפרה בצורה ברורה בחצי השנה האחרונה" מציין טוני גודווין מנכל Antal International. "בשני הרבעונים האחרונים היה קיים חוסר וודאות באם השיפור שראינו נובע משינוי מתמשך בשוק התעסוקה וחששנו שניתקל בהפתעות לא נעימות שיגיעו מעולם הבנקאות. למרות זאת, העובדה שהמגזר הבנקאי מוביל כיום בתחום גיוס העובדים החדשים נותנת לנו ביטחון להעריך שלא נראה נפילה משמעותית נוספת במצב הכלכלי".

"כתוצאה מהצמיחה אנו מעריכים שהתחרות על הכישרונות בעולם רק תלך ותצבור תאוצה בחודשים הקרובים"

"בסקר הקרוב אנו מתכננים לאסוף מידע ממאות ארגונים מובילים בארץ בכדי לתת תמונת מצב לגבי מצב התעסוקה בישראל" אומר יעקב רוזן, מנכ"ל הסניף הישראלי של Antal International המתמחה בליווי חברות ישראליות הנזקקות ל  גיוס עובדים בחו"ל.

את הסקר המלא ניתן להוריד מהקישור http://bit.ly/antal_global

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעקב רוזן הינו המנכ"ל והבעלים של חברת גלובוס גיוס גלובאלי – המייצגת באופן בלעדי את חברת Antal International – אחת החברות המובילות בעולם גיוס והשמת הבכירים (Executive Search) וההד-הנטינג (Head Hunting).

החברה מתמחה בליווי חברות ישראליות  בגיוס עובדים בחו"ל ובניהול תהליכי הד הנטינג –( Head Hunting) בישראל.

בנוסף, מדריך יעקב ארגונים ומנהלים על הדרכים לשימוש לינקדאין לקידום העסק.

יעקב מביא איתו 15 שנות ניסיון בניהול ועבודה בתחומי התפעול, יצור ושרשרת אספקה בארגונים  כגון אינטל, HP-Indigo, אלתא ועוד.
ליצירת קשר עם יעקב:מייל: yrozen@antal.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב רוזן

מאת: יעקב רוזןשירותים לעורכי דין20/04/201130 צפיות
לעיתים בשל הסכמות עסקיות או בשל סכסוך עולה הצורך בשירותי תמלול משפטי מהיר ומקצועי. בין שמדובר בדיון בבית משפט שבו נצטרך להציג ראיות מוקלטות ומתומללות באופן מקצועי, ובין שמדובר בצורך לשמור תיעוד סדור של ישיבות ודיונים עסקיים של חברות או של מועצות - בחירה נכונה של חברה העוסקת בשירותי תמלול היא מרכיב חשוב בהצלחת ההגשה. בפוסט מקצועי הבנו את השיקולים שאמוריםלהנחות אתכם בבחירה של חברת שירותי תמלול לבית המשפט.

מאת: יעקב רוזןעסקים - כללי27/09/102618 צפיות
כיצד לבלוט בשטח בכדי שאנשי השמת הבכירים ישימו לב אליך

מאת: יעקב רוזןעסקים - כללי27/09/101191 צפיות
הכלים והעקרונות לניהול תהליך הד הנטינג והשמת בכירים בצורה אפטיבית

מאת: יעקב רוזןעסקים - כללי27/09/101366 צפיות
העיתון הכלכלי TheMArker הגדיר את הגיוס ברשת כאחד ממקצועות העתיד. במאמר קצר זה נביא את 10 הנוקודות העיקריות לבניית תהליך נכון.

מאת: יעקב רוזןעסקים - כללי27/09/101649 צפיות
לינקדאין (Linkedin) הפכה לרשת העסקית המובילה בישראל. במאמר קצר זה נביא את 10 העקרונות למינוף נכון של לינקדאין לקידום המטרות המקצועיות והעסקיות שלך

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231734 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222640 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221813 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221863 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222047 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221914 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221515 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica