חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סתם חלטורה וחבל.: מאת שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול11/10/20103815 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
סתם חלטורה וחבל
מאת - שף אלון גונן

המון אירועי יין יש במהלך השנה ואי אפשר ללכת לכולם. תערוכת הסומליה שהיא חובה, תערוכת יינות לבנים בהרצליה, התערוכה בירושלים שמפתיעה כל פעם מחדש, תחרות הטרה וינו כמובן ועוד עשרות ארועים קטנים של יקבים המשיקים יינות וחוגגים בציר ועוד ועוד. תל אביב מאפשרת לי ליהנות מהרבה אירועי יין מגוונים.

כשמפיקים ארוע יין צרכים לחשוב על המון דברים. ראשית בחירת היקבים, בחירת היינות מתוך ההיצע האדיר שיש לכל יקב, בחירת מקום ראוי, רכישת כוסות מתאימות, פרסום, שיווק, מיתוג, דף מידע לטועם על היינות שיש בארוע, דף יקבים וסיפור היקב, מפת הגעה ליקב, כרטיסי ביקור, ואני בטוח שיש עוד הרבה דברים.

אז למה בעצם אני כותב את מה שאני כותב, הבנתי בעצם מה זה תערוכות יין המוניות שמאורגנות בצורה חובבנית תחת מסווה של רצינות. "אני נמצא בבר הכי זול בעיר" מילמלתי לעצמי כששילמתי 59 שקלים  וקיבלתי גביע יין ואודרוב תודרוב, לך מלא את הכוס ביין כאוות נפשך ואל תפסח על שום בקבוק, לא קיבלתי בכניסה מפת יקבים ושמות היקבים המשתתפים, לא קיבלתי דף טעימות, לא חוברת הסבר על היקבים המופעים, הרי אי אפשר לשאול כל מטעים יין בדוכן את כל השאלות שוב ושוב כשמסביבך ידיים נשלחות למלא הכוס שוב.

מילא אני שמכיר את רב היקבים ואת רב המטעימים, אני שמכיר את היינות שאני שותה, ונכון שהתערוכה לא כל כך מיועדת לי אלא יותר לאותו איש ואישה מהישוב שזו לו ולה חשיפה והכרות עם עשרות יקבים לא מוכרים והוא הולך לאיבוד בתוך כל הבלאגן הזה. הרי מטרת הארוע הוא לחשוף לקוחות חדשים לתעשייה הזו. מטרת הארוע לקרב את היקב לאותו שותה יין לשמוע את סיפור היקב, סיפור היינן. הפעם השתתפו די הרבה יקבים ביתיים קטנים שזו להם חשיפה ראשונה בעיר הגדולה. גם הם לא בדיוק ידעו לאן הם הגיעו. זה לפחות היה הרושם שלי כששאלתי אותם שאלות מקצועיות.

החובבנות היא לא רק של המארגנים, החובבנות היא גם של אותם יקבים, בעיקר הגדולים, שתחת גפנם מתכנסים להם יקבים צעירים יותר והם אשר לא בודקים את השטח, לא דורשים את המינימום, לא חושבים מעבר לרול אפ שהם תוקעים ליד השולחן. לא כרטיסי ביקור, לא ניסיון להגדיל את חוג הלקוחות, אפילו דף עם עט על מנת לרשום אי מייל לא היה לאף יקב. אז אני שואל בשביל מה באתם? בשביל מה טרחתם ושילמתם? בשביל מה לבזבז הרבה יין בטעימה ולא להפיק מזה דבר?

תפסיקו להיות חובבנים. תפסיקו להתרשם ממילים גבוהות והבטחות בעלמא של מארגנים חדי לשון. המטרה שלכם מעבר לקידום תעשיית היין הישראלית היא קודם כל לצבור ולהכיר קהל לקוחות חדש על מנת למכור את היין שלכם ולהגדיל את חשיפת היינות שלכם לקהל. אף אחד אחר לא יעשה זאת בשבילכם. נכון שרובכם לא מבינים ביחסי ציבור ופרסום, קריאת השוק ופילוח השוק. הרי בשביל זה יש אנשי מקצוע. מארגני התערוכה מפיקים ארוע על מנת להרוויח כסף וזה בסדר. אבל אני כטועם יין ואתם כיוצרי יין ומוכרי יין חייבים לדרוש ממפיקי הארוע את המינימום והמינימום מאוד קל לעשייה והוא לא עולה הרבה, (ראו ערך התערוכה של הרי יהודה כאשר יש משרד יחסי ציבור אחד שמאגד את כל נושא תדמית הארוע. ראו ערך התערוכה בירושלים, ראו ערך תערוכת הסומליה עם מכונה משומנת ואיכותית, אתם יודעים מה? ראו ערך בית פתוח של חיים גן). ברגע שלא חושבים על הלקוח הפוטנציאלי המילה היחידה שמתאימה לארועים מסוג זה היא פשוטה וקלה להבנה "חובבנות".

החובבנות היא גם של מארגן האירוע שלא עושה תדריך מקצועי לאותם מטעימים. לא דורש לטעום את היין שנמזג ללקוח לפני הארוע ואו אז הוא היה מגלה כל כך הרבה יינות פגומים שלא הייתי אפילו מבשל איתם. פתחתם בקבוק יין לטעימה אתם חייבים לטעום אותו לפני, לבדוק שהוא מוגש בטמפרטורה נכונה, הבקבוק לא תקין או שבטעות הפקק השאיר חתיכות בבקבוק. הכי פשוט זה להחליף בקבוק ולא להוציא עם האצבעות את החתיכות. כפי שאתם מבקשים מאיתנו כבוד ליצירה שלכם אנחנו מבקשים מכם להתייחס לנוזל שלכם ולנו בכבוד הראוי.

אז היקבים הגדולים שהגיעו והפעם הצטנעו משהו היו רמת הגולן שנראה כאילו יום תשעה באב עבר על המטעימים שלהם, אולי שולחן המטר על מטר שהוקצב להם היה המכשול לחיוך המקסים של ראובן שתמיד מלווה ארועים מסוג זה. יקב טפרברג שהוסתר בפינה חשוכה וחבל. המלבק הנהדר שלו היה שווה את כל האירוע, יקב בנימינה שהוקף על ידי יקבי גארג' ורק שלט קטן מודפס במדפסת ביתית זיהה אותו, סדרת הרזרב והגוורצטימנר בציר מאוחר היו ללא ספק משובחים, יקבי כרמל שהטעימו את הסדרה האזורית שרק חיוכו של אדם מונטיפיורי ונוכחותו של איבצן ליד השולחן של כרמל היו שווים יותר מהיינות שהם הטעימו. יקבי הרי גליל שהטעימו את הפינו נואר שהתיישן לו 10 חודשים. שאר היינות היו בינוניים והוגשו בטמפרטורה חמה ולא ראויה. יקב שדה בוקר: מייצר 6000 בקבוקים מזני המלבק והזינפנדל, זהו יקב שביין שלו יש נשמה ומורגשת אהבה גדולה ביין. טעמים טובים ומלאים היין ריגש אותי.

כוכב הערב היה ללא ספק יקב פסגות: היקב הטעים קברנה פרנק, שיראז סינגל ויניארד, וויוניה. היין נמזג בטמפרטורה נכונה מאחר והמטעימים דאגו לקרח ומתקני קרור כמתבקש מיקב שמכבד את עצמו. כמות הטעימה הייתה ראויה. הסבר קצר ואיכותי ניתן על ידי היינן יעקב ברג. יראו וילמדו שאר עושי המלאכה.
היו עוד יקבים כמובן: יקב מונד שלאט אבל בטוח תוקע יתד בתעשיה הבוטיקית. יקב אלונה, יקב כרמי זיו ועוד.
לא שכחתי את יקב דומיין ונטורה, לו אני מתכוון להקדיש מאמר שלם על הנוזל שמבוקבק אצלו.

לסיכום: להכין יין כולם יכולים, למכור יין צריך לתת לאנשי מקצוע ולקבל את חוות דעתם. להתייחס לשיווק היין כאל אומנות בפני עצמה. חייבים לחשוב על הכל כאשר רוצים לקדם את היקב. לא מספיק לקבל שולחן ושלט ולמזוג יין לכוס. כרטיסי ביקור, דפי יינן, דפי הסבר, המשך הקשר עם העיתונאי שטעם את היין, איסוף אי-מיילים של לקוחות ושמירתם כלקוחות פוטנציאלים שלכם. לא מספיק שאתם מקבלים פלטפורמה ומיקום מכובד כדוגמת המוזיאון להטעים בו יין. צריך לנצל את האירוע על מנת לקדם אתכם ואת התעשיה. לאותם מפיקי האירוע הרי הכוונה שלכם היא שגם בשנה הבאה יהיו עשרות יקבים שירצו לבוא ולהכלל ברשימת המטעימים. אם לא תתנו להם יחס אמיתי, דאגה, הסבר, תמיכה שיווקית ויחסי ציבור ראויים, יקח להם מהר מאוד להבין שזו אותה הגברת עם שינוי אדרת והם יצטרכו לבחור בקפידה את שלל הארועים שנותנים להם במה איכותית יותר.

 פורסם באתר היין : www.adomolavan.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלון גונן-שף

פורטל היין הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול03/11/121325 צפיות
יינן ויקטור שונפלד. קברנה סוביניון עם תוספת של 6% מרלו. 15% אלכוהול. 18 חודשי חבית. היקב סיפר על היין בהשקתו בשנת 2009, כי "היין יישמר במצב מצוין 15 עד 20 שנה", תמחר אותו אז ב- 330 שקלים, וכמובן העניק המלצה להגישו עם מנה ראויה: "שילוב מרתק יהיה כתף טלה מושרה במרינדה, ממולא בפטריות בר ועשוי בצליה איטית על גחלי עץ" (כזה קשקוש לא שמעתי מזמן, והגיע הזמן שילדות ממשרדי יחסי ציבור יפסיקו להתאים יין לאוכל).

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121453 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121276 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול15/07/121330 צפיות
יקב שטרן התארח השבוע בבר יין 107 ומזג טעימות לסועדים שהתקבצו לשם כך. יקב שטרן שוכן לו בקיבוץ תובל בגליל המערבי, היקב הוקם ב 2004 על ידי ג'וני שטרן ורן בגם שני חובבי יין שהחליטו להגשים חלום ולייצר יין. ג'וני שטרן מעיד על עצמו שהוא אוטודידקט בנושא יין והניסיון הוא המורה הטוב ביותר שלו.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121492 צפיות
טפרברג 1870-סדרת יינות מתוקים יינות בעלי שמות כלי נגינה מקראיים. נבל, כינור, חליל. אז כל שנותר הוא לצאת בתופים ובמחולות ולשקוע בסימפוניה לבית משפחת טפרברג 1870 מאת שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי. מאת שף אלון גונן.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121409 צפיות
יקב עמק האלה השקת יינות מסדרת: vineyards choice השקה מוזרה בהחלט שף אלון גונן רבות נכתב על השינויים הפרסונליים שנעשו ביקב עמק הלה אבל לא בזה עסקינן אנוכי. לין גולד היא הייננית החדשה ביקב ומוטלת עליה משימה ואחריות לא פשוטה בכלל. אני לא חושב שהיא צריכה להיכנס לנעליו של קודמה כפי שמצפים ממנה , אני גם לא חושב שהיא צריכה להיות זו שצריכה הייתה להציג את היינות שעדיין לא היא עשתה וחתומה עליהם. הם לא שלה לטוב ולרע. לא ברור לי למה בהשקה לקחה לין גולד את המושכות והציגה את היינות שהושקו, לי היינות לא היו ברורים ולעניות דעתי גם לה לא היה מושג ביינות שהיא נאלצה להגיש לנו לטעימה ולסנגר עליהם.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121466 צפיות
טעימות קריניאן מאת שף אלון גונן המון גפנים של קריניאן פזורים בכל שטחה של ישראל , לאחרונה חזרו שוב להעריך את הזן החזק הזה והוא מקבל אט אט מקום נכבד כיין זני ביקבים המסחריים וביקבי הבוטיק. אפשר להפיק מדונם אחד של קריניאן בסביבות 4 טון לדונם ואז מקבלים מיץ ירוד ואפשר כמובן לשמור על משטר דילול קפדני ולהפיק מהענב מיץ בעל איכויות טובות. ענב הקריניאן גם יודע לספוג את טעמי חבית העץ וזה דבר נוסף שחייבים לקחת בחשבון אם לא רוצים מיץ אלון. נכון שהקריניאן הוא זן שהגיע מצרפת ומספרד אולם הוא נחשב לכל כך ישראלי והגיע הזמן שבאמת הוא ימצא את מקומו האיכותי בין היינות המסורתיים כמו הקברנה והמרלו.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172759 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142550 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142917 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144444 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411831 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148163 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148483 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica