חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכומטרי - הדברים שלא אומרים לכם

מאת: רן בקנברגפסיכומטרי11/10/20102065 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פסיכומטרי – הדברים שלא אומרים לכם

במה ידון מאמר זה

מאמר זה יציע טיפים לנבחני פסיכומטרי חדשים, שעוזרים מבחינה פרקטית, הן בזמן ההכנה לבחינה והן מבחינת ביצוע הבחינה עצמה. מומלץ לכל הקוראים לקרוא את הטיפים בעיון, לזכור אותם ולפעול על פיהם. חלק מהם אולי יראו שטותיים, חלק לא חשובים, אבל מומלץ להכיר את כולם, ולפעול על פי כמה שיותר מהם.

שלב ההכנה לבחינה – טיפים

מה חשוב בהכנה בבחינה/לדעת על הבחינה

1.      ציוני הבחינה הפסיכומטרית נעים בין 200-800. הבחינה הפסיכומטרית אינה כמו בחינה רגילה בתיכון, היא אינה כמו בגרות במקצוע מסוים. הבחינה הפסיכומטרית בנוייה כך, שיהיה קשה לסיים כל פרק בה בזמן המוקצב לפתרונו. אבל זה שקשה לסיים את כל הפרקים, לא אומר שצריך לסיים את כל הפרקים. נניח ואתה/את תלמידה שרוצים להתקבל למקצוע שדורש באוניברסיטה ציון 620. על-מנת לקבל 620 צריך שקצת פחות מ-80% מהתשובות בבחינתכם יהיו נכונות. לכן, עדיף שתשקיעו את כל הזמן שיש לכם, בפתרון 80-82% מהבחינה בצורה מעולה, ולא תנסו לקבל בבחינה 800. ניסיון לפתור את כל השאלות ופריסת הזמן על כל השאלות בפרק, עשויה לפגוע בפתרון נכון של שאלות, שבמקרה אחר הייתם יכולים לפתור בקלות. אם אמרתם לעצמכם...לו רק היה לי עוד 5 דקות לפרק....אז הנה הרווחתם כמה דקות. אם אתם לא צריכים 800...אז אל תנסו להשיג 800. הפסיכומטרי היא בחינה שתשפיע על קבלתכם לאוניברסיטה ולא תחרות עם חברים. תנסו להשיג כמה שאת צריכים, לא כמה שהייתם רוצים להשיג.  

2.      אוצר מילים הוא לא מהות הבחינה הפסיכומטרית, הוא פשוט החלק הקל בבחינה הפסיכומטרית. יש קונספציה של "חייבים לדעת את המילון", כאילו לדעת את המילון זו תמצית הבחינה. אז זהו שלא! המילון הוא פשוט כלי שמשרת אתכם להשיג נקודות קלות בבחינה, זאת מאחר שבפתרון המילון אין צורך בשום יכולת לוגית. בניגוד לשאלות ההיגיון, בכל הנוגע למילים, או שאתה מכיר את המילה/ביטוי או שאתה לא מכיר. אז כן, לימדו את המילון, אבל לא, אל תשקיעו בזה את כל המרץ שלכם. החלק של אוצר המילים הוא 10 שאלות (שמשנות לניקוד) בכל הבחינה. 3-4 ביטויים גם ככה אתם מכירים מהעבר, למדתם עוד קצת מילון תכירו עוד כמה...בקיצור החלק הזה הוא לא החלק המדאיג בבחינה. לסיום..תלמדו את המילון, אבל לא להשקיע יותר מדי זמן בלימוד שלו.

3.      שעות לימוד ביום! ככלל לא מומלץ ללמוד לפסיכומטרי בזמן התיכון, אלא אם כן אתה רוצה להיות עתודאי. הבחינה הפסיכומטרית היא אולי הבחינה החשובה ביותר שתיגשו אליה בחייכם. היא זו שתקבע באופן מאוד משמעותי את עתידכם האקדמי. כדי לבוא ולטפוח לעצמכם על השכם ולהגיד "עשיתי כל מה שיכולתי", עליכם ללמוד לפחות 7 שעות ביום נטו. כן כן 7 שעות של פתרון שאלות, חזרה על מילון ותרגול האנגלית. פעם בשבוע, אפשר להוריד את זמן הלימוד לשעתיים ולנוח בשאר היום. לא למדתם 7 שעות ביום, לא עשיתם את המקסימום, בבחינה שבה חייבים להציג את המקסימום.

4.      ניתוח, ניתוח ועוד פעם ניתוח. עליכם להבין במה אתם טובים ובמה אתם לא טובים מבחינת סוגי השאלות. ככל שבשאלות יש פחות וודאות, ככה הן נחשבות לקשות יותר. בחלק המילולי נניח, שאלות שיבוץ נחשבות לקשות ביותר, בפוטנציה, ובחלק המתמטי שאלות שבהן יש משתנים במקום מספרים. עליכם לדעת במה אתם טובים ובמה לא, ואם אתם רואים שאחרי כמה חודשי לימוד, עדיין לא הגעתם לרמת פתרון טובה בסוג שאלות מסויים...תדלגו עליו..כי פשוט חבל על הזמן. לצורך העניין...נניח שאתם רואים בזמן הלימוד שאתם המשפט האחרון והארוך בפרק השלמת משפטים, אתם מתקשים לפתור והוא לוקח לכם הרבה זמן, אז תעברו הלאה,תנחשו...מקסימום תחזרו בהמשך לפתור אותו. חשוב מאוד! הכירו את היתרונות והחולשות שלכם, רק כך תוכלו באמת להיות מוכנים לבחינה כמו שצריך.

5.      700+! ציון יפה, אם תקבלו יכול להעיד שאתם מאוד חכמים. אבל מי צריך 700? רק מי שרוצה ללכת לרפואה! כל השאר, ממש אבל ממש לא צריכים אותם. אין שום מקצוע אחר שאי אפשר להתקבל אליו עם פסיכומטרי 670 ובגרות טובה(אם מנסים בכל האוניברסיטאות). אז אם אתם לא רוצים רפואה? תשחררו קצת לחץ...הפסיכומטרי הוא מקום שצריך להתעלות...אבל בשביל עצמכם לא בשביל ההורים או להשוויץ לחברים.

6.      קורס פסיכומטרי טוב! יש מספר קורסים ללימוד פסיכומטרי בארץ והמובילים שבהם הם: HIGH-Q, יואל גבע, קידום ולחמן. כל הקורסים טובים, וקשה מאוד להגיד מי מהם יותר טוב מכיוון שזה תלוי את מי שואלים. הקורסים שאני ממליץ עליהם הם של קידום  http://tinyurl.com/2942vna הקשור לקפלן – הגוף המוביל ללימוד לSAT  האמריקאי בארצות הברית, וזהו גם הקורס שתלמידיו שולטים בפקולטות לרפואה בארץ באופן בולט, וכן הקורס של לחמן http://tinyurl.com/2ccb99q  שיוצא משתלם במיוחד לחיילים משוחררים וחיילים שעדיין בשירות סדיר והוא נחשב לאיכותי ביותר. ומה אם האפשרות לא לקחת קורס? בכלל אבל בכלל לא מומלץ.

7.      לא יודע? תשאל! הלכת לקורס, ראית שאתה לא מבין משהו, תתעקש להבין. שים לב! אף אחד לא יתעקש להשלים לך את המידע, אם אתה לא תתעקש על זה. כשאתה בכיתה ויש תרגיל שאתה לא מבין, אל תיתן להמשיך הלאה עד שאתה מבין אותו. כן אולי אחרים לא יאהבו את זה, אבל זכור דבר אחד, אם הם היו בכיסא שלך...הם היו צריכים לפעול בדיוק באותה הדרך.

8.      פתור באנגלית! נכון אפשר לקרוא 40-50 עמודים ביום, אפשר ללמוד מילים..אבל בסופו של דבר או שיש לך את זה, או שאין לך את זה. אם אתה ברמה של 128 באנגלית, כנראה שיהיה אפשר להביא אותך לרמת פתור די בקלות, קצת לימוד מילים קצת חידוד ויהיה טוב. אבל, אם אתה ברמה של 110 באנגלית, יהיה מאוד קשה להביא אותך לרמת פתור. אז מה עושים? מנסים לשפר את האנגלית ואם לא מצליחים לקבל פתור לא קרה שום דבר. הרעיון של פתור מאוד יפה, אבל מה לעשות שלא כולם ממש טובים באנגלית. ככה שתיקחו את זה מאוד באיזי, תשאפו להשתפר, אבל מקסימום...עושים קורס באנגלית...זה לא כזה נורא, באמת שלא.

יום הבחינה והבחינה עצמה

1.      לישון טוב בלילה שלפני. מחקרים מדעיים מוכיחים שלחוסר שעות שינה, יש השפעה משמעותית על יכולת החשיבה. משמע, אם אתם לא ישנים טוב, אתם לא במיטבכם מבחינת יכולת החשיבה. לכן, בכמה הימים שלפני הבחינה תדאגו לישון טוב לפחות 8 שעות שינה(הזמן האופטימלי כשאין עייפות קודמת) בלילה שלפני.

2.      אם אתם יכולים, גשו לבחינה במועדים שבין אוקטובר ליוני(לא כולל שניהם). אלו הם מועדים שבדרך כלל ניגשים אליהם נבחנים חלשים יותר, כאלה שהגיעו לעשות בחינה בפעם השנייה. מועד אוקטובר הוא מועד עתודאים,בתי ספר תיכוניים, ולכן רבים מהנבחנים מגיעים בפעם הראשונה. מועד יולי, הוא מועד מועדף על חיילים משוחררים ושוב רבים מנבחניו מגיעים בפעם הראשונה. לכן, לכו להיבחן במועדי דצמבר,אפריל...הם הרבה יותר ידידותיים(זכרו הציון בפסיכומטרי הוא יחסי).

3.      הכנה נפשית – בערב שלפני הבחינה ובבוקר הבחינה אל תלמדו. צריך שהראש יהיה משוחרר. המשמעות של הלימוד בערב שלפני הבחינה או בבוקר הבחינה הוא שולי וסביר להניח ב99.99 אחוז שהוא לא יועיל. תנו למוח להשתחרר ותגיעו רעננים.

4.      הכנה פיסית – בלילה שלפני אכלו מנה מכובדת של פסטה ובבוקר הבחינה אכלו 2/1 ביצים רכות. כך תוכלו לדעת, שמבחינת חומרים שנדרשים למוח לפעולה מיטבית, יש לכם הכל.

5.      נוחות – שימו לב, ברוב המקרים לא נוח לעשות את הבחינה. ברוב המקרים הבחינה נעשית על כיסאות סטודנטים ולא על שולחנות(יש מעטים שזוכים למזל). לכן, תהיו מוכנים נפשית לכך, שהבחינה תהיה פחות נוחה ממה שאתם רגילים לעשות בדרך כלל.  

6.      מכשירי כתיבה עפרונות ומחדדים. בבחינה אין זמן לחדד עפרונות ולכן, תגיעו עם לפחות 6 עפרונות מחודדים ומחק. שוב, בבחינה אין זמן לחדד, תגיעו מוכנים כי בבחינה הזו אין זמן לבזבז.

7.      שירותים – כן גם על זה צריך לדבר. אין זמן לצאת לשירותים בזמן הבחינה. לכן, מה שאתם צריכים לעשות תעשו בבוקר הבחינה. בבחינה עצמה, קחו עמכם בבקבוק מים ממותקים במעט סירופ. לא לקחת משקה עם קופאין ולא ממותק מדי. לשתות בלגימות קטנות, כדי שלא תצטרכו לצאת לשירותים באמצע הבחינה.

8.      סטופר – חייבים שיהיה אחד וחייבים לשלוט בו ב100%. לכן, תדאגו לקנות שעון סטופר מספיק זמן לפני הבחינה, על-מנת שיהיה לכם זמן ללמוד את הפעלתו בדיוק. מניסיון, אם מפשלים בהפעלת הסטופר, לא רק שזה פוגע ביכולת שלך בפרק הספציפי, אלא- שזה גם גורם ללחץ חוסר ביטחון ועשוי לפגוע בכל הבחינה.

9.      מקום – נסו למצוא מקום רחוק ככל שאפשר מהדלת וכמה שיותר קרוב לקיר. ככל מהצד השמאלי. ככל שהמוח קולט יותר הפרעות רקע, כך יותר קשה להתרכז במטלה שאנחנו מבצעים. אם יהיה קיר מצד אחד שלכם ולא נבחנים, מבחינת חשבון פשוט העין שלכם תראה פחות הפרעות וכך גם המוח.

10.  בגדים נוחים – תבואו  בבגדים נוחים, הבחינה הפסיכומטרית היא לא מסלול דוגמנות. גינס לוחץ, חולצה ארוכה מדי או קצרה מדי, יכולים לגרום לאי-נוחות ולפגוע לכם בריכוז. התחשבו בכך והגיעו מוכנים.

אחרי הבחינה

1.      יחסיות – הבחינה היא יחסית. אם נראה לכם שלא צדקתם בכל השאלות, אז כנראה שלא תקבלו 800, אבל זה עדיין לא אומר שלא תקבלו ציון טוב. אתם נמדדים לא רק ע"פ מספר השאלות שעניתם נכון, אלא גם לפי מספר השאלות שאחרים ענו נכון. לכן, אל תרגישו רע, המתינו לתוצאות הרשמיות של הבחינה.

2.      אין טעם לדבר עם חברים – חבל לדבר על מה היה ומה לא היה בבחינה. גם אם חבר שלכם יגיד לכם שהוא רשם אותה תשובה, זה עדיין לא אומר שהיא נכונה. מעבר לכך, מחקרים מוכיחים שגם אם ווידאת עם חבר 10 שאלות נכונות, אבל באחת כתבתם תשובה שונה, מה שהמוח שלך יזכור הוא שבאחת אולי טעית ולא שצדקת ב-10. לכן, עשו לעצמכם טובה, עשיתם בחינה...אל תדברו על זה.

3.      הגיעו התשובות וקיבלתי ציון מעולה – נהדר לך! אפשר לספר אבל אל תגזים. העובדה שקיבלת ציון טוב, לא אומר שאחרים קיבלו אותו ציון. ציון טוב אומרים להורים, לסבא וסבתא, גם לחברים הטובים, אבל אסור להגזים. גאוות יתר, בהחלט יכולה ליצור אנטי נגדכם.

4.      הגיעו תשובות וקיבלתי ציון בסדר- אוקי צריך לבדוק האם זה מספיק לך או לא. יתכן שתצטרך לגשת שוב ויתכן שלא, יתכן שעדיף לשפר בגרויות בכלל. צריך לחשוב טוב על המשך הדרך ורק לאחר שבטוחים שצריך לעשות עוד פסיכומטרי...ניגשים לעוד אחד.

5.      הגיעו התשובות וקיבלתי ציון לא טוב – לא נורא, אז ניגשים ועושים עוד בחינה. מספר האנשים שניגשים לעשות עוד בחינה, גבוה בהרבה מאלה שמצהירים על- כך שהם ניגשים לעוד בחינה. אגב, יש מקצועות שבהם מספר האנשים שניגשו ליותר מבחינה אחת, גבוה   מכאלה שהצליחו בפעם הראשונה(למשל רפואה). לכן, אם אתם צריכים לעשות עוד בחינה, לא נורא, אתם לא לבד..ממש לא לבד.

סיכום

מאמר זה בא לתת לכם הקוראים, מספר טיפים לגבי הבחינה הפסיכומטרית. המאמר מחולק לטיפים הרלוונטיים לשלב שלפני הבחינה, בשלב הבחינה ואחריה. כדאי לקחת את הטיפים האם לתשומת לבכם. גם אם הם לא נראים פורצי דרך, גם אם הם לא משנים סדרי עולם, הם בהחלט כאלה שיכולים לסייע המון ולהתבטא בעשרות נקודות הבדל בבחינה עצמה.

ואם עדיין לא נרשמתם לקורס, ואתם רוצים לקבל את הציון הכי גבוה שאתם יכולים לקבל, אני ממליץ לנסות את קידום  http://tinyurl.com/2942vna , מה שעובד למרבית הרפואנים באוניברסיטאות יכול גם לעבוד בשבילכם(מה שגם עזר לי להתקבל לרפואנה)..העובדות מדברות בעד עצמן ובמקרה הזה גם הגרפים..הירשמו ושמעו הצעת מחיר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רן בקנברג

מאת: רן בקנברגדייטינג20/10/102528 צפיות
המאמר הבא, מביא טיפים לדייט ראשון מוצלח. המאמר מיועד לגברים בלבד, נשים נא לא להיכנס..יש כאן סודות מקצוע..

מאת: רן בקנברגדייטינג18/10/101561 צפיות
אומנות הפיתוי- לדעת כמה שיותר, בכמה שפחות לקרוא

מאת: רן בקנברגפסיכומטרי17/10/101323 צפיות
הבחינה הפסיכומטרית - 10 טיפים לחיילים משוחררים ולכל מי שניגש בפעם ראשונה לבחינה

מאת: רן בקנברגפסיכומטרי15/10/101265 צפיות
המאמר הבא יענה לכם על ארבע שאלות עיקריות: המה – מה צריך לעשות כדי להצליח בבחינה הפסיכומטרית, הלמה – כי רבים האנשים שלא מבינים שפתרון הבחינה היא אומנות שצריך להיות משופשפים בה, האיך- איך משפרים את היכולת שלכם, ומעלים את הציון הפסיכומטרי בהרבה, איך עוד אפשר- שיטות אחרות וייחודיות להעלות את ציון הפסיכומטרי.

מאת: רן בקנברגדייטינג14/10/101719 צפיות
האתר מציע סקירה מקיפה, לגבי 6 מאתרי ההיכרויות המובילים באינטרנט. הסקירה כוללת איפיונים וציונים לכל אתר, כמו גם מחיר ואפשרות קיום של אופציות התנסות.

מאת: רן בקנברגפסיכומטרי13/10/101524 צפיות
המאמר מביא 21 נקודת חשובות לאלה ההולכים להיבחן בבחינה הפסיכומטרית.

מאת: רן בקנברגזוגיות ואהבה12/10/101358 צפיות
המאמר דן בנושא אתרי היכרויות ושם דגש על שלושה אתרי היכרויות, מהפופולרים בישראל, ששמים דגש שונה האחד מהשני, כשהתנאי הביסיסי בכולם הוא רישום בחינם ואפשרות לצפות בפרופילי הרשומים לאתר.

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161629 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161854 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133087 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132241 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132277 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132113 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132571 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica