חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הבחינה הפסיכומטרית – 21 דברים שחשוב לדעת לגביה

מאת: רן בקנברגפסיכומטרי13/10/20101525 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

               הבחינה הפסיכומטרית –  21 דברים שחשוב לדעת לגביה

הבחינה רקע

1.      הבחינה הפסיכומטרית היא הגורם המשפיע ביותר על סיכויי מועמד מסויים, להתקבל ללימודים אקדמאיים. משקלה בציון הסכם הכולל(בגרויות+פסיכומטרי) הוא 50% ואף יותר מכך.

2.      הבחינה הפסיכומטרית כוללת שלושה חלקים –כמותי, מילולי ואנגלית. יכולתו של מועמד להצליח בחלק אחד של הבחינה, אינה מעידה על יכולתו להצליח בחלק אחר.

3.      הבחינה אומנם איננה בחינת IQ קלאסית, אומנם יש קורלציה ישירה בין מנת המשכל של אדם מסויים ובין ציונו בפסיכומטרי. אין זה אומר שאדם חכם בהכרח יקבל ציון גבוה, אך סיכוייו גבוהים משמעותיים, מזה של אדם בעל מנת משכל נמוכה יותר.

4.      בבחינה שמונה פרקים מתוכם שניים הם פרקי פיילוט(אינם נכללים בציון), אותם לא ניתן לזהות מבין השמונה.

5.      לכל אחד מפרקי הבחינה מוקצבים 25 דקות לפתרון. מועמד שחוזר לפרק הקודם, לאחר תום מועד הזמן שהוקצב לו, מסתכן בפסילת בחינתו.

הבחינה וקבלה למוסדות אקדמאיים

6.      הבחינה הפסיכומטרית נחשבת כמכשול העיקרי שניצב בפני מועמדים, בדרך לקבלה לחוג מסוים באוניברסיטה. היא נחשבת באופן יחסי, כקשה מכל בחינת בגרות שהיא.  

7.      לחלק מהפקולטות, ניתן להתקבל ללימודים על סמך ציון פסיכומטרי בלבד, וזאת אם למועמד יש זכאות לתעודת בגרות(בלי קשר לציונו). במקרים כאלה, נדרשים מהמועמד ציונים גבוהים במיוחד – 720(אחוזון 97) ויותר.

8.      בחלק מהפקולטות יש ציוני סף קבלה בפסיכומטרי. כך למשל, לפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א, יש סף כניסה של פסיכומטרי מעל  670. דהיינו, שגם מועמד שסיים בגרות בממוצע 115 וציון פסיכומטרי 669, לא יוכל להתקבל לפקולטה.

9.      בחלק מהפקולטות יש ציוני סף באנגלית. כלומר, מחייבים ציון מסויים בחלק האנגלית, על-מנת להתקבל לפקולטה. כאלה הם הפקולטות לרפואה ומשפטים, הדורשות לפחות ציון של 120 בחלק המילולי.

10.  כאשר לשני מועמדים יש סכם זהה, נוטות הפקולטות להעדיף את המועמדים בעלי ציון פסיכומטרי גבוה יותר, על פני זה שציוני הבגרות שלו עדיפים.

11.  יש תפיסה מסוימת לגבי ציוני הפסיכומטרי הנדרשים לפקולטות מסויימות(כלומר ציונים שעשויים להספיק לקבלה, למעט מקרים שבהם למועמד יש בגרות חריגה לטובה ואז די בציון נמוך יותר): הפקולטה לרפואה: 740, הפקולטה למשפטים: 650, לימודי מחשבים/הנדסת חשמל 650, לימודי פסיכולוגיה 670, לימודי הנדסה פחות מבוקשים 620, לימודי ניהול/חשבונאות 670, לימודי כלכלה 630.

הבחינה היבטים מתקדמים

12.  זמן הוא פקטור מכריע בבחינה. הבחינה מוגבלת בזמן במכוון, על-מנת ליצור פילוג נורמלי גדול. כלומר, כל השאלות הן פתירות ע"י אדם ממוצע, אך לא כולן פתירות בזמן שמוקצב להן. רק החכמים והמוכשרים ביותר, יצליחו לענות על כל השאלות או רובן בצורה נכונה, בזמן שמוקצב להם.

13.  משמעות הציון בייחס למה שאני רוצה ללמוד. ידיעה על כיוון הקרירה העתידית שלך, עשויה מאוד לסייע בתכנון ההתנסות בבחינה הפסיכומטרית. אם למועמד מספיק ציון של 650, הוא צריך לפתור את הבחינה כמי שבא לקבל 650 ואם ילך טוב, לנסות ולקבל יותר. רבים מהניגשים לבחינה, רוצים להגיע ולפתור את כל השאלות, וכך עושים טעויות שטותיות בבחינה.

14.  החלק באנגלית. החלק באנגלית הוא החלק הקל ביותר בבחינה.....למי שיודע אנגלית. אין בו קושי לוגי, אלא שהוא חלק של הבנת שפה בלבד. מי שיודע טוב אנגלית, לא צריך להתקשות בכלל בפרק הזה, ואף יכול לתכנן יציאות לשירותים במהלכו.

15.  הבחינה הולכת ונהיית יותר קשה. כעיקרון בכל חלק, השאלות מסודרות לפי סדר קושי עולה. ככל שמתקדמים בפרק, כך השאלות הופכות ליותר ויותר קשות. לכן, צריך לקחת בחשבון שלא בטוח שכדאי לדלג על שאלות, כדי לחזור אליהן אחרי זה, גם כי אפשר לפספס בסימון, וגם כי אם לא הצלחת את מה שיותר קל...למה שתצליח מה שיותר קשה.

16.  מילים, הם חלק קטן מאוד מהבחינה. יש נטייה לקשר את הבחינה הפסיכומטרית דווקא למילון המילים. אך, הבחינה הפסיכומטרית היא הרבה מעבר לזה. המילים הם אולי החלק הכי קל מכל החלקים, מכיוון שזהו חלק שבאמת או שאתה יודע או שאתה לא. לכן, כדאי לדעת את המילים, כי הן מביאות נקודות קלות, אולם צריך להבין שידיעת המילון אינה ממצה את הבחינה.

הבחינה וקורסי הלימוד

17.  נדירי הנדירים, הם האנשים שיכולים לקבל ציון גבוה בבחינה הפסיכומטרי, מבלי שהם למדו בקורס. הסיבה היא שהלומדים בקורס, לומדים טריקים שמסייעים להם לחסוך זמן במהלך המבחן, מה שמצמצם פערי כישורים כאלה ואחרים, מול מועמדים מוכשרים שלא הלכו לקורס. לכן, אם יש לכם מחשבות לא לגשת לקורס....תשכחו מזה.

18.  הקורסים המובילים היום ללימוד לקראת הבחינה הפסיכומטרית הם: קידום, לחמן, HIGHQ ויואל גבע. אלו הם הקורסים הכי פופולארים והכי מצליחים, למרות שיש עוד חברות מלמדות כגון – זיו כספי, איזי ווי , ועוד.

19.  לכל החברות יש את השטיקים שלה(הדברים היחודיים לה – שלדעת העובדים מטעם כל קורס - הופך דווקא את הקורס שלהם להכי טוב ). אולי הבולט שבין המאפיינים היחודיים הוא "מועדון 700" של קידום – בו לומדים אנשים בעלי שאיפה לציון פסיכומטרי גבוה במיוחד. בכיתה זו ממוצע הציונים עומד על 725(אחוזון 1.8)[מומלץ לאלו שרוצים רפואה].

20.  מומלץ! לפני שנרשמים לקורס מסוים, להתקשר לכל המקומות שמעבירים קורסי פסיכומטרי ולשאול אותם את הדברים הבאים: (1) מחיר, (2) מחיר בשבילי J (3) למי יש הנחה מהמחיר(תתפלאו פתאום המניה של סבתא בקואופ שווה לכם), (4) איפה הסניף הקרוב אלי (5) מה אני מקבל במהלך הקורס , (6) האם אתם מוכנים לתת איזושהי התחייבות להצלחה.

הבחינה וקורסי הלימוד

21.  דבר המחבר....בצלחה לכל הנבחנים!

לקבלת הצעות מחיר/הסברים כמו שאנחנו הישראלים אוהבים(בחינע!ם וללא התחייבות) השתמשו באחד מהלינקים הבאים, הכניסו פרטים ואל תוותרו על ההנחה שמגיע לכם!:

קידום ומועדון 700 במבצע מיוחד -  http://tinyurl.com/2942vna  הנחות

לחמן - http://tinyurl.com/2vhrngl -   מבצעים מיוחדים לחיילים משוחררים, מקבלים וואוצ'רים של הצבא(קורס בהנחה סופר משמעותית) הקורס היחידי הטוב שמקבל את הוואוצרים, מאפשרים תשלום מהפיקדון. 

יואל גבע- http://tinyurl.com/388ug8x

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רן בקנברג

מאת: רן בקנברגדייטינג20/10/102533 צפיות
המאמר הבא, מביא טיפים לדייט ראשון מוצלח. המאמר מיועד לגברים בלבד, נשים נא לא להיכנס..יש כאן סודות מקצוע..

מאת: רן בקנברגדייטינג18/10/101561 צפיות
אומנות הפיתוי- לדעת כמה שיותר, בכמה שפחות לקרוא

מאת: רן בקנברגפסיכומטרי17/10/101324 צפיות
הבחינה הפסיכומטרית - 10 טיפים לחיילים משוחררים ולכל מי שניגש בפעם ראשונה לבחינה

מאת: רן בקנברגפסיכומטרי15/10/101266 צפיות
המאמר הבא יענה לכם על ארבע שאלות עיקריות: המה – מה צריך לעשות כדי להצליח בבחינה הפסיכומטרית, הלמה – כי רבים האנשים שלא מבינים שפתרון הבחינה היא אומנות שצריך להיות משופשפים בה, האיך- איך משפרים את היכולת שלכם, ומעלים את הציון הפסיכומטרי בהרבה, איך עוד אפשר- שיטות אחרות וייחודיות להעלות את ציון הפסיכומטרי.

מאת: רן בקנברגדייטינג14/10/101720 צפיות
האתר מציע סקירה מקיפה, לגבי 6 מאתרי ההיכרויות המובילים באינטרנט. הסקירה כוללת איפיונים וציונים לכל אתר, כמו גם מחיר ואפשרות קיום של אופציות התנסות.

מאת: רן בקנברגזוגיות ואהבה12/10/101359 צפיות
המאמר דן בנושא אתרי היכרויות ושם דגש על שלושה אתרי היכרויות, מהפופולרים בישראל, ששמים דגש שונה האחד מהשני, כשהתנאי הביסיסי בכולם הוא רישום בחינם ואפשרות לצפות בפרופילי הרשומים לאתר.

מאת: רן בקנברגפסיכומטרי12/10/101245 צפיות
המאמר דן בחוויה שלי של מעבר קורס הפסיכומטרי, בדרך לקבלה לפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א.

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161632 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161857 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133092 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132243 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132280 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132115 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132573 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica