חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בשביל מזל בחיים, לא צריך כסף. (פתגם אידי)

למה אתם מתכוונים כשאתם אומרים או חושבים שאין לכם כסף לשלם שכ"ל לבית הספר וגני הילדים, אבל יש לכם כסף עבור חוגים לילד בשעות אחה"צ? או אולי אין כסף לשלם חשבון טלפון אבל יש כסף לשלם עבור הכבלים בטלוויזיה?
אם עניתם בחיוב אז אני מרגישה נוח....במיוחד לאחר שאני (שוב) מתבוננת בסדרי העדיפויות הכלכליות שלי ומקבלת כאבי בטן (וכיס).

העולם סובב סביב כסף, "כסף עונה אבל גם מענה" כך אבי היקר נוהג לומר. "אם יהיה לך כסף תהיי מאושרת". האומנם??? האם כסף הוא הנוסחה לאושר.

מה זה כסף???
במובן הרציונאלי - כסף זה נייר משובח, עם צינור מורכב שהונפק על ידי הממשלה. לכסף שלך ושלי אין ערך מלבד הפרשנות שהסביבה נותנת לו. יש מדינות שבהם עשרה שקלים זה "המון" כסף ויש שלא.

במובן רוחני - כסף זו אנרגיה כמו זמן, כמו בריאות, חיוניות, מערכות יחסים, יצירתיות. האנרגיות הללו קשורות אחת לשנייה. ברגע שיש "דליפה" באחת האנרגיות היא משפיעה על האחרות. לדוגמא, בעיות (בריאות) בשיניים עולות כסף. מערכת יחסים מסוכסכת פוגעת בערך העצמי, פוגעת בבריאות, "לוקחת" זמן ומצב רוח. אם כך, כדי לשמור על האנרגיות שלנו, כגון אנרגית הכסף עלינו לדאוג לתחזק את שאר האנרגיות. וההפך, כדי לא ליצור "דליפה" באנרגית הכסף חשוב לתפעל ולתחזק את שאר האנרגיות ולא "רק" את אנרגית הכסף. יש לדאוג גם לבריאות הנפשית וגם הרגשית. (יותר זול לטפל בחור קטן בשן מאשר בטיפול שורש...).

במובן הפסיכולוגי - כסף זוהי תשובה. ואולי ה- תשובה. רוב האנשים מאמינים כי הכסף זה הפתרון שיענה על כל המכאובים הרגשיים, והפסיכולוגים שלנו. לדוגמא: אם היה לי ג'יפ (כמו לשכנה שלי) הייתי יותר מאושרת. או, חופשה חלומית באיים הקריביים תחזק את הקשר הזוגי ונוכל לצעוד יחפים על חוף הים מול השקיעה... וכאן יש שתי אשליות. הראשונה; לא צריך כסף כדי לצעוד בחוף הים מול השקיעה.... והשנייה; תמיד אבל תמיד אין מספיק כסף...

לכל החולמים שכסף יעשה אותם יותר מאושרים יש לי בשורה. ממחקר שערכו חתן פרס נובל לכלכלה הפסיכולוג דניאל כהנמן ועמיתיו, אשר התפרסם בכתב-העת "סיינס", מתברר כי האמונה שאושר קשור לרמת הכנסה אינה אלא אשליה. כן אשליה. ייתכן שעליה ברמת החיים תגרום לאושר אבל, האושר הוא זמני, עד שתתרגל לעליה ברמת החיים. עוד התברר במחקר שלא נמצא כמעט הבדל ברמת האושר בין אמריקנים בעלי הכנסה גבוהה מאוד (מעל תשעים אלף דולר) לבין אמריקנים בעלי הכנסה ממוצעת (בין חמישים לתשעים אלף דולר).
אז, כשאתם מדמיינים איך הכנסה גבוהה תשנה את חייכם ותעשה אתכם למאושרים יותר, דעו כי המחקר מעיד שתמצאו את עצמכם יותר שעות בעבודה או במה שקשור לעבודה.

אחחח', איזה הקלה אפשר להיות מאושר גם בלי כסף!!! אני רק צריכה לזכור את זה כשאני מסתכלת על דפי חשבון הבנק שלי...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונית טימסית, מאמנת אישית ומנחה סדנאות ומרצה להתפתחות אישית, כלכלית ורגשית.
בעלת ניסיון של 20 שנה בהנחיית סדנאות להתפתחות אישית ורגשית.
נשואה, בת 44 ואם לשלושה ילדים.
מגשימה חלומות, מתרגמת רצונות למציאות.
מאמינה כי הדרך היא חלק מהמטרה
מאמינה באנשים, מאמינה בעבר, מאמינה בהווה, מאמינה בעתיד,מאמינה באמונה ובאלוהים.
roni3@ACTCOM.COM

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונית טימסית מכון הגות

מאת: רונית טימסית מכון הגותחינוך ילדים21/04/091509 צפיות
- כיצד לדבר עם הילדים על כסף. - כמה מערבים ילדים בדאגות או בשיקולים כלכליים? - כיצד האווירה בבית כמשפיעה על תפיסת הכסף של הילד. האם לשלם לילד דמי כיס ומה הם כוללים?

וזו ההתחלה. לשאול. לשאול שאלות. לחקור, לחפש. לחפש תשובות. לבקש פתרונות. כי מי שלא מחפש לא מוצא. אז בואו נחפש ונשאל שאלות, על אותן מחשבות, אמיתות שהפכו להיות חלק מאיתנו ולמרות זאת גורמות לכאב. גורמת לכעס. גורמות לסבל

איך להתחיל שנה חדשה, יום חדש, דיאטה חדשה, אהבה חדשה? בהתחלה. להתחיל כאילו אין עבר. כאילו כל מה שהיה – היה, ומה שישנו – ישנו. זו החוכמה וזו "התורה", "על רגל אחת". אפרופו רגל, מומלץ "להתחיל ברגל ימין".

מאת: רונית טימסית מכון הגותהעצמת נשים21/04/091479 צפיות
בשנים האחרונות החלו יותר נשים להקים עסק מהבית. זה נוח; קרוב לילדים ולמכונת הכביסה. אין זמן נסיעות. ההוצאות נמוכות ואפשר גם לערבב את סיר המרק, גם לדבר בטלפון ויש כאלו שמצליחות גם לנדנד עם הרגל את העגלה כדי שהתינוק יירדם.

מאת: רונית טימסית מכון הגותאימון עסקי21/04/091132 צפיות
האדם חייב לשים לב לכל מחשבה, לכל מילה ולכל מאורע העובר כל יום בדרכו, שהרי הקב"ה ממקם את עצמו בתוכם, כביכול, כשהוא משגר לכל אדם מסרים שונים, ההולמים את הזמן ואת המקום. רבי נתן מברסלב, מכתב ל"ז דמייני שאת שטה בסירה בים אל עבר היעד שלך, ומכל עבר צצים למולך קרחונים. לכל קרחון שם וכותרת. על אחד רשום "ויתור". קרחון אחר נושא את הכינוי "קול ההיגיון". קרחון שלישי נקרא "פיצול אישיות". ויש עוד, בשפע. מה תעשי? האם תתנגשי בכל קרחון בתקווה לעבור דרכו? האם תיקחי פטיש גדול ותתחילי לכתוש את הקרח? התמודדות כזו עלולה להותיר אותך מותשת, תקועה במקום זמן רב ועל סף איבוד הכוחות.

מאת: רונית טימסית מכון הגותאימון עסקי21/04/091059 צפיות
כמה פעמים קרה לך שהגעת לפגישה לא מוכנה? את מגיעה עם הרצונות שלך, הצד השני מגיע עם שלו, ואיכשהו, אינכם שרים יחד במקהלה. כמו שסיפרה חברה שלנו: "פתאום הוא קם, אמר 'תודה ושלום' והפגישה הסתיימה – ואני לא אמרתי חצי ממה שתכננתי! הכל התפספס!"

מאת: רונית טימסית מכון הגותאימון אישי21/04/091304 צפיות
שני משוגעים תכננו לברוח מהמוסד שבו אושפזו. הראשון אמר אם יש גדר נמוכה נקפוץ מעליה. השני ענה אם יש גדר גבוהה נחתוך אותה עם מספרים גדולות. הלך אחד המשוגעים לבדוק את הגדר וחזר עם פנים נפולות. "אנחנו לא יכולים לברוח" ענה, "אין גדר..."

מאמרים נוספים בנושא אימון לכסף

מאת: בנימין קלינגראימון לכסף03/04/205450 צפיות
קורונה- כלכלת העולם משתנת מענק לעצמאים חובה!

מאת: דרור אטריאימון לכסף19/10/182823 צפיות
הבנק סירב למשכנתא? מחפשים מה לעשות ואיך לצאת מהפלונטר? נעים מאוד, שמי מרטין ואני יועץ משכנתאות- אני מתמחה בהשגת משכנתאות במקרים הכי מורכבים, כאשר הבנק מסרב ואתם לא יודעים מה לעשות.

מאת: לילה בן הרוש אימון לכסף14/02/173305 צפיות
סביר להניח שכמו כולם, גם אתה עובד בשביל הכסף שלך. וגם אתה גדלת על מערכת אמונות שקשורות בכסף. כסף צריך לחסוך, כסף הוא לא הכל בחיים, כסף לא גדל על עצים וכו וכו. בעולם שבו אנחנו חיים "בעל המאה הוא בעל הדעה". לאנשים עם כסף מתייחסים אחרת מאשר לאנשים עניים.

מאת: איילתאימון לכסף20/01/163956 צפיות
טיפים - איך לצאת מהמינוס מאת עורך הדין רוני ברוש: לא קשה לחלום על זכיה בלוטו כפתרון של קסם ליציאה מהמינוס. עם זאת, כדאי הרבה יותר להשקיע בכמה צעדים אופרטיביים שיהיו יעילים

לשתול מחשבות, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, שכנוע אובייקטיבי, איך לטפל בהתנגדות מכירה, התמודדות עם לקוח, טיפול אישי, מורה רוחני: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בעניין של שכנוע ומכירות ולהשפיע על אנשים וכו', והנושא הוא מתייחס לעניין של דיבור בצורה אובייקטיבית ודיבור בצורה סובייקטיבית, מה זה אומר אובייקטיבי ומה זה אומר סובייקטיבי? אובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד עצמו סובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד זה שמתבונן בדבר. לדוגמא נגיד שבן אדם אומר "היום הטמפרטורה ...

איך ללמוד NLP, טעויות של שכנוע, איך ללמוד לשכנע, ממי ללמוד NLP, איפה ללמוד שכנוע, איפה ללמוד NLP, מטפל רוחני, מומחה: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחת מהטעויות של אנשים שלומדים שכנוע לומדים NLP לומדים שכנוע, לומדים מכירות לומדים ניהול משא ומתן או בעיקרון לומדים כל תחום, כן אבל כרגע נתמקד כי מה שאני אגיד עכשיו זה נכון גם בכל תחום אבל כרגע נתמקד באנשים שלומדים את כל הנושא של שכנוע ומכירות ואחת הטעויות שלהם. ואחת הטעויות היא שאנשים שהם מנסים ללמוד שכנוע בעצם לומדים איך לשכנע ...

לא רוצה להתאמץ, עצלנות לעבוד קשה, לא מצליח לעשות כסף, רוצה כסף, לא מוכן להתאמץ, רוצה להיות עשיר, אימון אישי לחיים, מטפל רוחני: מה הסיבה שלך קשה לעשות כסף או שלבן אדם קשה לעשות כסף מה הסיבה? אחת מהסיבות הסיבה היא בגלל שאתה לא באמת רוצה כסף יש משהו שאתה רוצה יותר מכסף, בגלל שאתה רוצה אותו יותר מכסף לכן הוא דופק לך את הדרך להשיג כסף. עכשיו מה אתה רוצה יותר מכסף? חופש ובגלל שאתה רוצה חופש בגלל זה אתה לא מצליח להשיג כסף כי כל פעם כשאתה צריך לעבוד בצורה מסודרת בצורה מאורגנת אתה אומר ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica