חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עסקים של נשים בחצר האחורית.

בשנים האחרונות החלו יותר נשים להקים עסק מהבית. זה נוח; קרוב לילדים ולמכונת הכביסה. אין זמן נסיעות. ההוצאות נמוכות ואפשר גם לערבב את סיר המרק, גם לדבר בטלפון ויש כאלו שמצליחות גם לנדנד עם הרגל את העגלה כדי שהתינוק יירדם.

בתחילה  העסקים מתחילים  כאילו במקרה. באה שכנה וקונה עוגה / תכשיט / קרם לפנים / מאסג'. השכנה ממליצה לחברה שמביאה עוד חברה, וכך תוך כדי קיפול כביסה ונדנוד עריסה, נסגרות עסקאות מכירה.
אחד הצמתים של עסק כזה הוא האם העסק זוכה להתייחסות של עסק מבעליו או לאו. כלומר, האם לעסק יש "שם", שעות פעילות, ספר עם רשימת לקוחות, תוכנית עבודה שנתית, ניהול ספרי חשבוניות, חזון עסקי וכו'.

למי מתאים לפתוח עסק מהבית:
למי שאוהבת לנוע במרחב הפיזי ובמרחב האינטלקטואלי.

למי שיודעת לקבל החלטות לבד ואינה צריכה בוס/ית שתפעיל אותה.

למי שיודעת להתחדש ולחדש את העסק שלה בהתאם לצרכי השוק.

למי שיודעת לעודד את עצמה וגם לפרגן לעצמה בימי חופש.

למי שמוכנה לעבוד בלי תלוש משכורת והביטחון שהוא מביא איתו.

7  צעדים הכרחיים לניהול עסק (ועוד 7 לזוגיות)

1 להקצות זמן לניהול העסק. להגדיר מהן השעות בהם אני עובדת בעסק. לדוגמא: יש לי מתאמנת שהעסק שלה הוא שמנים ארומאטיים. טענתה ש"כל היום" היא עובדת בעסק ולא מוכרת בכלל. כשפרטנו לפרוטות את האמירה "כל היום" גילנו כי העבודה שלה בעסק עצמו הסתכמה בשלוש שעות שבועיות בממוצע, בשאר הזמן היא סידרה את הבית, הכינה אוכל...

2. להקצות מקום, סביבה פיזית לעסק. יש לזה משמעות מבחינת האמירה לבני הבית והאמירה לעצמך. "יש לי מקום בעולם". "לעולם יש מקום בשבילי". מקום הכוונה גם לחלל אבל גם לקו טלפון שיהיה של העסק שלך. ולמקום הזה אין לילדים שלך אפשרות להיכנס כשהם צריכים משהו אפילו אם זה "משהו קטן" כמו שהבת שלי אומרת. לדוגמא בעלת עסק לבניית ציפורניים לא נכון שבנותיה וחברות של בנותיה ישתמשו לה בכלי העבודה שלה.

3. לפנות יום אחד בשבוע למפגשים חברתיים או להשתלמויות מקצועיות. בעסק של "אדם אחד" את גם המנהלת של עצמך וגם החברה לצוות. כלומר אין את הסביבה של השותפים שמפרים אותך מבחינה עסקית ומבחינה רגשית. יום אחד בשבוע ללימודים, למפגשים עם בעלי עסק דומים לשלך יכול להפרות אותך.

4. תבקשי תמיכה. כן, תמיכה מהילדים, מהבן זוג, ממשפחה ומחברים. לבקש תמיכה בעיניי זה להיות חזקה מספיק לבקש עזרה. רק אנשים חזקים יכולים לבקש עזרה. ואפשר לענות לך בחיוב ואפשר גם לסרב לבקשת התמיכה שלך. את מבחינתך נמצאת במקום בו את מוכנה לעזרה.

5. הקיפי את עצמך ואת סביבתך אנשים שמזינים אותך ותומכים בך. וההפך נפי את אותם אנשים "המרעילים" אותך ומזכירים לך כמה השוק במצב קשה, כמה עסקים נסגרו בשנה האחרונה.... לדוגמא: עסק של יצירת ומכירת תכשיטים. יש "הרבה" עסקים "שנסגרו" אבל יש גם הרבה שמשגשגים. במסגרת עבודתי אני מנחה כיצד לפתוח עסק. הנתונים מראים כי 80% מהעסקים הקטנים נסגרים בשנתיים הראשונות. אני תמיד אוהבת לציין בהנאה מרובה כי 20% מהעסקים מצליחים להתקיים גם אחרי השנתיים הראשונות....

6. הגדירי לעסק שלך יעדים ממוקדים וברי השגה. כתבי את היעדים, זה לא מספיק שהיעדים כתובים אצלך "בלב". כתבי אותם ותלי מול שולחן העבודה שלך. ברגע שתגדירי לעצמך מטרה יפעלו המנגנונים המחשבתיים והרגשיים שלך להשיג את אותה מטרה.

7. תיהני!!!!. וכך תיצרי הנאה מסביבך...

אם את נשואה, הראי לבן זוגך את הכתבה. וביחד:

תיהנו ותצרו עוד הנאה מסביבכם.

תגדירו לכם יעדים ומטרות ברמה האישית ההתפתחותית וכך לא תנהלו את חייכם כמגיבים לחיים אלא כיוצרים אותם.

תקיפו את הזוגיות שלכם אנשים שאוהבים ומכבדים אותכם בזכות מי שאתם ולא בזכות מה שאתם.  התואר, הכסף, או הקשרים שלכם.

תבקשו תמיכה מקצועית כשקשה לכם. זה כייף. תנסו.

תפנו יום אחד בשבוע לבילויי משותף שלכם. ביום הזה, אנא לא לדבר  רק על כסף או הילדים...תמצאו עוד נושאים לשיחה.

תפנקו את חדר השינה שלכם. בהרבה משפחות חדר השינה של ההורים נראה הכי מוזנח בהשוואה לסלון, לחדר הילדים עם המשחקים החדישים. תלו שלט "אין כניסה לילדים"!



 

מאת:
רונית טימסית, מאמנת אישית ומנחה תוכניות להעצמה כלכלית ורגשית.

תואר ראשון סוציולוגיה ולימודי תואר שני במדעי ההתנהגות.

בעלת ניסיון של 20 שנה בתחום העצמה והנחיית קבוצות.

Roni3@ACTCOM.COM

0508223602 נייד  

 



תגיות המאמר: כלכלה, נשים, עסקים, יזמות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונית טימסית, מאמנת אישית ומנחה סדנאות ומרצה להתפתחות אישית, כלכלית ורגשית.
בעלת ניסיון של 20 שנה בהנחיית סדנאות להתפתחות אישית ורגשית.
נשואה, בת 44 ואם לשלושה ילדים.
מגשימה חלומות, מתרגמת רצונות למציאות.
מאמינה כי הדרך היא חלק מהמטרה
מאמינה באנשים, מאמינה בעבר, מאמינה בהווה, מאמינה בעתיד,מאמינה באמונה ובאלוהים.
roni3@ACTCOM.COM

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונית טימסית מכון הגות

מאת: רונית טימסית מכון הגותחינוך ילדים21/04/091509 צפיות
- כיצד לדבר עם הילדים על כסף. - כמה מערבים ילדים בדאגות או בשיקולים כלכליים? - כיצד האווירה בבית כמשפיעה על תפיסת הכסף של הילד. האם לשלם לילד דמי כיס ומה הם כוללים?

וזו ההתחלה. לשאול. לשאול שאלות. לחקור, לחפש. לחפש תשובות. לבקש פתרונות. כי מי שלא מחפש לא מוצא. אז בואו נחפש ונשאל שאלות, על אותן מחשבות, אמיתות שהפכו להיות חלק מאיתנו ולמרות זאת גורמות לכאב. גורמת לכעס. גורמות לסבל

איך להתחיל שנה חדשה, יום חדש, דיאטה חדשה, אהבה חדשה? בהתחלה. להתחיל כאילו אין עבר. כאילו כל מה שהיה – היה, ומה שישנו – ישנו. זו החוכמה וזו "התורה", "על רגל אחת". אפרופו רגל, מומלץ "להתחיל ברגל ימין".

מאת: רונית טימסית מכון הגותאימון עסקי21/04/091132 צפיות
האדם חייב לשים לב לכל מחשבה, לכל מילה ולכל מאורע העובר כל יום בדרכו, שהרי הקב"ה ממקם את עצמו בתוכם, כביכול, כשהוא משגר לכל אדם מסרים שונים, ההולמים את הזמן ואת המקום. רבי נתן מברסלב, מכתב ל"ז דמייני שאת שטה בסירה בים אל עבר היעד שלך, ומכל עבר צצים למולך קרחונים. לכל קרחון שם וכותרת. על אחד רשום "ויתור". קרחון אחר נושא את הכינוי "קול ההיגיון". קרחון שלישי נקרא "פיצול אישיות". ויש עוד, בשפע. מה תעשי? האם תתנגשי בכל קרחון בתקווה לעבור דרכו? האם תיקחי פטיש גדול ותתחילי לכתוש את הקרח? התמודדות כזו עלולה להותיר אותך מותשת, תקועה במקום זמן רב ועל סף איבוד הכוחות.

מאת: רונית טימסית מכון הגותאימון עסקי21/04/091061 צפיות
כמה פעמים קרה לך שהגעת לפגישה לא מוכנה? את מגיעה עם הרצונות שלך, הצד השני מגיע עם שלו, ואיכשהו, אינכם שרים יחד במקהלה. כמו שסיפרה חברה שלנו: "פתאום הוא קם, אמר 'תודה ושלום' והפגישה הסתיימה – ואני לא אמרתי חצי ממה שתכננתי! הכל התפספס!"

מאת: רונית טימסית מכון הגותאימון לכסף21/04/091639 צפיות
למה אתם מתכוונים כשאתם אומרים או חושבים שאין לכם כסף לשלם שכ"ל לבית הספר וגני הילדים, אבל יש לכם כסף עבור חוגים לילד בשעות אחה"צ? או אולי אין כסף לשלם חשבון טלפון אבל יש כסף לשלם עבור הכבלים בטלוויזיה? אם עניתם בחיוב אז אני מרגישה נוח....במיוחד לאחר שאני (שוב) מתבוננת בסדרי העדיפויות הכלכליות שלי ומקבלת כאבי בטן (וכיס).

מאת: רונית טימסית מכון הגותאימון אישי21/04/091304 צפיות
שני משוגעים תכננו לברוח מהמוסד שבו אושפזו. הראשון אמר אם יש גדר נמוכה נקפוץ מעליה. השני ענה אם יש גדר גבוהה נחתוך אותה עם מספרים גדולות. הלך אחד המשוגעים לבדוק את הגדר וחזר עם פנים נפולות. "אנחנו לא יכולים לברוח" ענה, "אין גדר..."

מאמרים נוספים בנושא העצמת נשים

מאת: לילה בן הרוש העצמת נשים16/07/204839 צפיות
אני מזמינה אותך לגלות יחד איתי, איך אפשר לחוות חיבור ועוצמה פנימית גם בימים אלה, כשהאפשרות להיפגש מאתגרת יותר מהרגיל. אנחנו בשאקטי בי, יצרנו ספריית תכנים עשירה ומרתקת שתוציא אותך למסע עמוק ומשמעותי דרך מגוון סדנאות ומפגשים עם נשים מעוררות השראה, בנושאים שנוגעים לחיי ולחייך: זוגיות, הורות, תקשורת, עסקים, מודעות, פריון, התפתחות אישית ועוד.

מאת: גילת אפריםהעצמת נשים09/07/1710969 צפיות
האם את נוהגת לומר לעצמך מילים חיוביות ומפרגנות? או אולי את שיפוטית וביקורתית כלפי עצמך...? קראי את המאמר הבא, על-מנת ללמוד כיצד להפוך את הדיבור העצמי שלך לחיובי ומיטיב.

מאת: לי באומןהעצמת נשים30/04/133371 צפיות
קרב מגע היא שיטה להגנה עצמית שזכתה להמון כינויים, ויש לה סגנונות שונים, אבל בבסיס מדובר על שיטה שכל כוונתה היא להתמך בחוזקות הגוף והעצמי, תוך איתור נקודות התורפה אצל היריב והכנעתו. למידה זו, שהיא קוגניטיבית וגופנית מאפשרת לנשים להכניס לתוך הרפרטואר החוויתי שלהם זיכרונות של יכולת, השג, אפשרות ללחימה ומעל הכל- אמונה עצמית.

מאת: עמי אלבזהעצמת נשים23/01/138550 צפיות
ברוב המקצועות העצמאיים יש צורך לאחר קבלת התעודה המקצועית להשקיע את מלא המרץ והכסף בפרסום, לא כך בתחום בניית הציפורניים, לאחר קבלת תעודת ההכשרה בוגרת הקורס תמצא את עצמה מקבלת לקוחות המגיעות מפה לאוזן, מחברות, שכנות, ומשפחה.

מאת: מרדכי שרםהעצמת נשים09/10/128600 צפיות
חולמות על ערב מושלם עם חברה שלכן? רוצות לערוך ערב לכול החברות הקרובות שלכן? במאמר זה תקבלו טיפים רבים.

מאת: טומי רןהעצמת נשים19/09/129918 צפיות
רבים מכירים את תל אביב כמרכז התרבות, ההווי והעסקים של מדינת ישראל, אך רוב האנשים המתגוררים בעיר זו אוהבים להזכיר כי תל אביב היא "מעוז" שירותי הליווי בישראל. העיר מציעה מגוון דירות דיסקרטיות ושירותים של נערות ליווי בכל יום ובכל שעה בה הלקוחות מעוניינים.

מאת: טומי רןהעצמת נשים19/09/128756 צפיות
ישנן טענות רבות בישראל כי קיים סחר בנשים וכי רוב נערות הליווי אשר עובדות במדינה, עובדות בניגוד לרצונן או משום שהן נמצאות במצב בריאותי אשר אינן מאפשר להן להתפרנס בשום צורה אחרת. בשנה האחרונה נתקלנו בחוק הזנות החדש, שעיקרו הוא הענשת כל אדם אשר עוסק בסחר בנשים וכן כל אדם אשר נתפס עם נערות ליווי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica