חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אריק קליין האם חשוב לנו ללמוד אבטחת מידע?

מאת: אריק קלייןאבטחת מידע13/10/20101309 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעולם הטכנולוגי שבו אנו חיים, עלה משמעותית קרנה של אבטחת המידע שהפכה אט אט לתחום עיסוק בפני עצמו – במיוחד בחברות הגדולות העובדות על מסדי נתונים גדולים בהיקפם מדי יום ביומו.

מאת: אריק קליין

חברות רבות עובדות עם מידע, שאם וכאשר, יגיע לידיים הלא נכונות, עלול לגרום לקריסתה של החברה דנן ושל חברות ומוסדות נוספים.

אשר על כן, אין להמעיט בחשיבותו של מסלול לימוד אבטחת המידע שהפך בחברות רבות לחלק בלתי נפרד מסל המיומנויות הבסיסי לו נדרש אחרון העובדים.

במרכזו של קורס אבטחת המידע בחברות הגדולות עומדות איפוא שתי מטרות:

הראשונה, ללמד את העובדים כיצד יוכלו להגן על המידע שעימו הם עובדים, ואילו
השנייה, והחשובה לא פחות, הינה כיצד לפעול נגד כל אותם פורצים והאקרים אפשריים שינסו לדלות ואף להשמיד חלקים מהמידע – אם וכאשר יוכלו לעשות כן. אבטחת רשתות, בדיקת ואבחנת נסיונות חדירה ומז"פ דיגיטלי הם רק חלק מהנושאים הנידונים במהלך התוכנית.

אחת התוספות המהותיות שנוספו לתוכניות הלימודים באבטחת המידע בשנים האחרונות היא אבטחת הסייבר הנוגעת במישרין בין היתר להצבתן של חומות אש המיועדות למנוע כל חדירה מרחבי האינטרנט – וזאת למשל באמצעות שליחת סוסים טרויאניים ו\או וירוסים רבים אחרים הנכנסים לפעולה ברגע בו ההודעה נפתחת.

[SAFESKY מפתחת טכנולוגיות של אבטחת מידע. למידע נוסף - אריק קליין
]
לצורך כך, במהלך הקורס עוברים המדריכים יחד עם העובדים על פרצות אפשריות במערכת ועל הדרכים בהן ניתן ורצוי לחסום אותן.

בהקשר זה ראוי לציין את ה"רוגלות" המוכרות גם בשמן הלועזי – Spyware/Adware. אלה הן למעשה תוכנות אשר נדבקות למחשב הקצה דרך אתרי אינטרנט ותוכנות מפוקפקות אשר בתהליך ההתקנה שלהן הותקנו גם תוכנות הרוגלות.

תוכנות אלו מקפיצות פרסומות (pop-up) במחשב הקצה ושולחות מידע משתמש ממחשב הקצה כגון אתרים שבוקרו וסיסמאות, לשרתים באינטרנט המנצלים אותם לשימוש לא חוקי.

ככלל, במהלך קורסי הלימוד מקובל להתייחס לשלושה פרמטרים עיקריים המהווים הלכה למעשה את אבני היסוד של תורת אבטחת המידע:

1. חסיון המידע – מידע יהיה נגיש אך ורק לגורם שקיבל הרשאה לעיין בו
2. זמינות המידע והמערכת – כל הנתונים יהיו זמינים בכל רגע נתון וזאת בהתאם לרמת ההרשאה של הלקוח
3. שלמות ואמינות המידע – המידע במערכת יכיל את כל הפרמטרים שהוגדרו מלכתחילה תוך שימת דגש על כך שהם לא עברו שינוי על ידי גורם שאינו מורשה.

איך שלא נסתכל, על זה סוגיית אבטחת המידע תופסת נדבך משמעותי יותר בשגרת חייהן של החברות הגדולות והקטנות כאחד ועושה רושם כי ככל שהטכנולוגיה תצעד קדימה – יהפכו השיעורים ליותר ויותר ארוכים.

הכותב הוא אריק קליין, מנכ"ל חברת SAFESKY המפתחת טכנולוגיות חדישות שמעניקות פתרונות לאבטחת מידע

 



תגיות המאמר: אריק קליין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:


Arik Klein
אריק קליין,
מהנדס תוכנה נשיא ומייסד חברת Safesky


חברת "סייפסקיי" מספקת טכנולוגיות מתקדמות עבור אנרגיה סולארית, מערכות טיפול במים,  פתרונות תקשורת רפואה ורפואת שיניים, התקני אבטחה, תוכנת בודק מט"ח ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אריק קליין

מאת: אריק קלייןרשתות חברתיות07/11/102010 צפיות
לפני שאתם נכנסים שוב לחשבון הפייסבוק (ויש כאלה שעושים זאת יותר מפעם ביום), האם נתתם את הדעת למידת האבטחה שלו? אני בטוח שלא כולכם.

מאת: אריק קלייןטלפונים סלולריים02/11/101283 צפיות
אם לא יצא לכם לקרוא את מדריך השימוש לאיי-פאד שלכם – הרי שעשר ההמלצות שלפניכם הן בדיוק מה שאתם צריכים: החל מניהול עוצמת הקול, דרך ארגון האפליקציות במכשיר וכלה בהשתקה במקרי חירום – הכל כבר כאן.

מאת: אריק קלייןטלפונים סלולריים24/10/101115 צפיות
כיצד תעניקו חיים חדשים לאייפון הישן שלכם? אם עד לפני כחצי שנה, כל מי שהחזיק בישראל מכשיר מסוג אייפון, ניצב בחזית קידמת טכנולוגיית הסלולר, הרי שהיום הוא יכול קצת בפיגור.

מאת: אריק קלייןטכנולוגיות חדשות17/10/101382 צפיות
השקתו היוקרתית של APPLE TV מכשיר הטלויזיה מבית אפל הייתה לשלב נוסף בתהליך הקירוב שבין הטלויזיה לאינטרנט. עבור האיש שהביא לעולם את המקינטוש ואת האייפוד – לא מדובר על פריצת דרך יוצאת דופן ואף על פי כן, אין להקל ראש בחשיבותו של האירוע.

מאת: אריק קלייןגאדג'טים03/10/101208 צפיות
בין אם אתם נמצאים בטיול בארצות הברית, באוסטרליה, באירופה או סתם יצאתם לטיול בצפון הארץ, יש לנו בשבילכם 10 גדג'טים שיהפכו את הטיול שלכם לחוויה של ממש.

מאת: אריק קלייןטכנולוגיות חדשות27/09/101277 צפיות
אם חשבתם שטכנולוגיה זה רק עסק למבוגרים – אז טעיתם ובגדול. התינוקות של היום לא מסתפקים בדובי, מוצץ ועריסה. כיום יש מגוון רחב של גאדג'טים טכנולוגיים שנועדו לשפר את חיי התינוק, יחד עם הקלה על חיי ההורים המטפלים.

מאת: אריק קלייןמחשבים וטכנולגיה - כללי19/09/101288 צפיות
בית החולים בריגהאם השוכן בעיר בוסטון, אשר עלה לכותרות כבר בשנה שעברה, עת היה למוסד הרפואי שביצע את השתלת הפנים השנייה בתולדות ארצות הברית, הודיע זה מכבר על החלתה של תוכנית ניסיונית שתציע השתלת ידיים. מאת: אריק קליין

מאמרים נוספים בנושא אבטחת מידע

מאת: tiloniאבטחת מידע23/03/211633 צפיות
מספר טלפון וירטואלי הוא מבין הטרנדים החזקים ביותר שקיימים בשנים האחרונות בעולם התקשורת והטלפוניה לעסקים. מספרים אלה מתאפשרים בעזרת טכנולוגיות תקשורת מתקדמות וכך מאפשרות לנו ליהנות ממספרים שהם לא פחות מקווי טלפון, וללא צורך בהרכבה של תשתית פיזית בעסק

מאת: ליאת מנדלסוןאבטחת מידע28/09/143085 צפיות
מחפש שירותי מחשוב לעסקים? מעוניין בפתרונות חכמים אשר יועילו בצורה משמעותית לעסק שלך? ובכן, אתה נמצא במקום הנכון. בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד הטכנולוגיה נתנה אותותיה ואם בעבר בעלי עסקים נאלצו להתמודד עם "חוות שרתים" (חווה אשר אילצה את בעלי העסקים לסבול מהוצאות שונות הן בשמירה על חדר השרתים והן בתחזקו) הרי שכיום הדבר מיותר לחלוטין ופשוט לא קיים כמעט.

מאת: ליאת מנדלסוןאבטחת מידע05/08/142705 צפיות
מחשוב מענן אומר למעשה משהו פשוט: יש ברשותך עסק, סביר להניח שיש בו מספר של מחשבים, הגיע הזמן שתחשוב כיצד להגן עליהם מבלי באמת להצטרך "ללכת לאיבוד", מבלי להרגיש אבוד בתוך עולם עם מושגים ונתונים שאינך מכיר כיוון שזה בדיוק היתרון של מחשוב ענן. הוא פשוט, מובן ומעניק את מלוא הצרכים שאתה זקוק להם.

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע02/12/138197 צפיות
הרשתות החברתיות הביאו לאחד השינויים היסודיים ביותר באופן שבו אנו מתקשרים ברשת האינטרנט מאז המצאתו של הדואר האלקטרוני. אתרים אלה מציעים דרך זמינה ונפוצה לשמור על קשר עם חברים ומשפחה בשיתוף תמונות, קטעי וידיאו, כתבות ומידע בכלל. רבים פונים לאתרי הרשתות חברתיות כדי לקדם את הקריירה שלהם או מסיבות מקצועיות אחרות כמו חיפוש עובדים ועוד . הפרופיל ברשת החברתית מזהה אותנו עם החברים שלנו, התגובות שלנו באתרים שונים ובפורומים ולהזדהות מול אתרים יותר פרטיים ואישיים.

מאת: שי ברסאבטחת מידע05/07/131817 צפיות
למי מיועד קורס אבטחת מידע? מה כוללת תכנית לימודי קורס אבטחת מידע בלימודי ההייטק?

מאת: אייל מנקראבטחת מידע08/04/131982 צפיות
בעידן של ימינו, כשלא מפסיקים לשמוע על מתקפות סייבר, פריצות לאתרים והאקרים שרק משכללים את שיטותיהם מדי יום, אין לנו מנוס מלנסות להגן על האתרים שלנו. כדי שנוכל לאבטח את אתרינו, ובתוכם כמובן אתרי וורדפרס, יש להקפיד על מספר עקרונות חשובים. אבטחה של אתרי וורדפרס חשובה מאוד - במיוחד לאור העובדה שפשטותם של אתרים אלו מאפשרים לכל אחד לנהל אותם, גם למי שלא מבין בכל תחומי האינטרנט והמחשבים, ולכן לא מודע לסיכונים הטמונים בשימוש ברשת.

מאת: אייל מנקראבטחת מידע26/02/132064 צפיות
סוגיית האבטחה ברשת האינטרנט נהיית חשובה יותר ויותר בעבור בעלי אתרים ברחבי עולם ובישראל בפרט, וזאת לנוכח הפריצות המרובות שהאקרים מנסים לבצע כל יום ויום. בארץ למרבה הצער השרתים יותר חשופים יחסית להתקפות האקרים, וזאת משום שרבים מעוניינים לפגוע באזרחים ישראלים. יש מספר דרכים לוודא את אבטחת האתר, כשאחת הפשוטות בהן היא פשוט לבנות אתרים על בסיס מערכת וורדפרס. וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן, שמלבד מגוון יתרונותיה היא גם בעלת יכולות גבוהות מבחינת אבטחה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica