חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תירגול זן בקרב אנשים עם מחלות גופניות

מאת: עדי כץהארה30/04/20101476 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"זן הינה שיטת מעשית להבנתו של בודהא ולהגשמת מהותו". במילים אלו נפתח ספרו של דיוויד בקוט וטוני דאבלדיי "תורת הזן". הספר נפרש על פני מספר פרקים שמנסים להבהיר מהו זון, מהם המקורות וההיסטוריה של זן, מהי דרכו של זל וכיצד מתבע תרגול של הזמן. המחברים התעכבו על הסברים בנושא של התירגול, כאשר הם סוקרים תיאורטית את הספרות המזרחית בדבר התרגול, כמו כן נותנים כללים בסיסיים לתרגול זה-זן: היכן לשבת? מהם זמני התרגול?אילו תנוחות יש? מהם הבגדים והציוד הנדרשים? איך סופרים נשימות? מה עושים עם מחשבות שצצות בזמן התרגול, ומהו קינהין.בהמשך הספר המחברים מדגימים מהו זן בחיי היום יום, איך הוא מתקשר לנפש, לזוגיות, לאוכל ולאומנויות לחימה.

קריאה בספר נתנה לי מושג מהו זן ואיך לבצעו, אך יש בו בזן מעין מהות חמקמקה, שלא מאפשרת הבנה עד הסוף. בתור אשה שעוסקת בהבנת נפש האדם, אני חושבת שההתעניינות בזן הקנתה לי איזשהי אפשרות להתמודד עם חוסר הוודאות בחיי דרך חוסר ההתמודדות איתה. ממה שאני מבינה מהזן, לא הכל צריך לדעת ולגלות, עדיף להיות נוכח ולא לחשוב על העבר והעתיד. המשמעות נמצאת בהווה, בתוך התחושות והגוף, ולא מחוצה לו בין הזמנים השונים.

תירגול זן יכול לסייע למטפלים בתחילת דרכם במטרה להשיג יכולת הקשבה טובה יותר לעצמם ולמטופליהם, כמו כן, ניכר כי אנשים החולים במחלות גופניות יכולים להיעזר בזן על מנת להתקרב לעצמם, ולהפחית חרדות. לדוגמא: אדם שעבר בדיקות איידס ונמצא כי הוא נשא של איידס צריך זמן לעכל את הבשורה המרה, אך אם ישקע בתוך מרה שחורה, יצטער על העבר, ויחשוש מהעתיד, הוא יתרחק מעצמו ולא יוכל לעבד באמת את היותו נשא של מחלת מין זו. הוא עלול לפתח סימפטומים כמו חרדה ודיכאון. תירגול זן לא יעלים את היותו בן תמותה, אך הוא יוכל לסייע בעדו להשלים עם היות כל אדם בן מוות- להיות עם עצמו וגופו בהווה, ולהפיח מהות ומשמעות בחייו ובמעשיו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי כץ, עוסקת ב קידום אתרים בחברת אינטרדייט- חברה לקידום ו בניית אתרים .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי כץ

מאת: עדי כץפילוסופיה19/05/112853 צפיות
מחלוקות פילוסופיות ומחקריות רבות ניטשו על הקשר בין שפה וחשיבה. הבלשנות הקלאסית נטתה לחשוב שחשיבה משפיעה על שפה, אך לא להפך. שני תיאורטקנים בשם ספיר וורף יצרו היפתוזה נוספת: יש קשר מעגלי בין שפה וחשיבה- כמו שחשיבה משפיעה על שפה, כך גם השפה משפיעה על חשיבה.

מאת: עדי כץפילוסופיה04/04/112885 צפיות
הגישות האקזיסטנציליסטיות דוגלות בצורך של האדם לחפש משמעות בעולם כאוטי, ונוהגים להשתמש בהם בעיקר בעבודה עם חולים כרוניים או סופניים. הסיבה המרכזית לכך היא שהעולם של אנשים עם מחלה הופך להיות מאוד כאוטי- כל הדברים המוכרים הופכים למנוכרים- אפילו הגוף עצמו. אנשים עם מחלות כרוניות כגון סרטן, איידס , מחלות דלקתיות, מחלות מין עם השלכות חמורות, בעיות תנועה ועיכול ועוד גורמות לסבל רב למטופל, והוא פעמים רבות מנסה למצוא היגיון בכל מה שארע לו, ובמיוחד על רקע תחושה של בגידת הגוף.

מאת: עדי כץדיני ירושה18/10/101421 צפיות
צוואה היא מסמך משפטי מאוד חשוב. רוב האנשים לא עומדים על חשיבותו בשל חששותיהם ממה שהוא מייצג. נכון שצוואה מסמלת את הסוף של החיים, אבל היא מהווה במקרים רבים התחלה בשביל אנשים אחרים. למה הכוונה?

מאת: עדי כץדיני ירושה30/09/102173 צפיות
פעמים רבות הליך ירושה הוא פשוט- או שיש צוואה שמורה במדוייק כיצד הרכוש של המנוח מתחלק בין יורשיו, או שמפעילים את דיני הירושה בהיעדר צוואה . עם זאת, לעיתים הליך הירושה מלווה בסכסוכים משפחתיים לאור חוסר שביעות רצון מאופן חלוקת הירושה. אחד הנושאים המורכבים ביותר בתחום דיני ירושה היא ירושה של נחלות חקלאיות.

מאת: עדי כץדייטינג29/09/101517 צפיות
כיום ישנן אפשרויות נוספות ל הכרויות לדתיים – אתרי אינטרנט מיוחדים הפונים למגזר זה. אתרי אינטרנט אלו הם צנועים יותר, לרוב לא נוהג שימוש בתמונה בשלב מוקדם, והם מציעים פלטפורמה נרחבת להכרויות לדתיים. כמובן שגם בקרב דתיים יש זרמים רבים, והוקמו אתרים רבים הפונים לנישות שונות כמו למשל הכרויות ברסלב .

מאת: עדי כץקידום אתרים16/08/101501 צפיות
"אם אתה לא שם אתה לא קיים" אומר הפתגם ומתייחס לייצוג באמצעי התקשורת. אם אין לתופעה או לאדם מסוים נוכחות במדיה הוא כאילו לא קיים בעולם האמיתי. אמרה זו נכונה גם לגבי בעלי מקצוע בהקשר של אינטרנט. אם אתה בעל מקצוע מסוים ואין לך אתר אינטרנט אתה כאילו לא קיים- לקוחות לא ידעו על קיומך ולא יפנו אליך. בדיוק מהסיבה הזאת ולאור החשיבות העולה וגואה של מנועי החיפוש בעיקר של גוגל, קמה תעשייה שלמה של קידום אתרים , ונוצר מקצוע חדש.

מאת: עדי כץפסיכולוגיה06/05/105223 צפיות
הפרעת אישיות נרקיסיסטית היא הפרעה פסיכולוגית שמתאפיינת בעיסוק יתר ביכולת האדם, ולרוב מלווה בתחושת גולות וגרנדיוזיות של האדם כלפי עצמו וחוסר אמפתיה כלפי האחר. אדם יקבל תווית של אדם עם הפרעת אישיות רק במקרים קיצוניים, ויש להבין שלרוב האנשים יש רמה כזאת או אחרת של נרקסיזם. האדם הנרקסיסט חווה עצמו כבעל יכולות ושאיפות גבוהות ומזלזל באחרים- הוא ופס אותם כחסרי יכולות ואונים

מאמרים נוספים בנושא הארה

מאת: shmolikהארה14/01/153013 צפיות
כל כך הרבה פעמים אנו מרגישים מבואסים וחסרי מוטיבציה, אנו מרגישים כי אין יותר כח לעשות שום דבר, אפילו לשינה. וזה מכיוון שאנו בחיים אך איננו חיים את חיינו במלואם אלא בין עבודה לעבודה וגם אז בקושי.

מאת: יואב זילכההארה04/02/132117 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכההארה04/02/131858 צפיות
כמו שאדם אשר עומד לטבוע זקוק לאוויר, ככה אנחנו זקוקים להתעוררות. היום, עכשיו, בתקופה הזו, התודעה האנושית בשלה לכך יותר מתמיד. נדרשת מידה בסיסית של מודעות בשביל להבחין בסבל האנושי בכל מקום. כל עוד האגו מנהל את חיינו, ישנן שתי אפשרויות לסבול: האחת, כשאנחנו לא משיגים את מה שאנחנו רוצים. והשנייה, כשאנחנו משיגים את מה שאנחנו רוצים.

מאת: יואב זילכההארה04/02/131793 צפיות
הסבל קיים. זוהי עובדה שככל שהיא לא נעימה, אי אפשר להתעלם ממנה או לברוח ממנה. הסבל מתחיל כבר עם לידתנו אל העולם. אנחנו מגיחים מתוך רחם אמנו לאחר שמופעל עלינו לחץ אדיר שהוא בטוח לא נעים ומה הדבר הראשון שאנחנו עושים כשאנחנו יוצאים? בוכים! ואם אנחנו לא בוכים (זה מה שקרה איתי אגב, על פי הסיפורים של הוריי), אז מישהו צובט אותנו כדי שנבכה. הבכי הוא אחד הסימנים לכך שאנחנו בחיים. הלידה היא טראומה קשה.

מאת: יואב זילכההארה04/02/131764 צפיות
הפעם נתחיל בסיפור...לפני כ-2,600 שנה, במקום בו ניצבת היום העיר מומבאי (לשעבר "בומביי", העיר הגדולה ביותר בהודו והשנייה בגודלה בעולם) חי זקן מתבודד, אדם רב-קדושה. כל מי שפגש אותו העריץ אותו בשל טוהר נפשו ורבים סברו כי הוא הגיע לשחרור מלא.

מאת: אשרם במדברהארה19/10/128648 צפיות
רטריט בשתיקה ומפגש יוצא דופן, עם מנחי "הסנגהה מהתעוררות להארה", דיה והרידס, המנחים תהליך עומק חוויתי, המוביל להתעוררות, לחופש מהסבל ואשליית המיינד ולהכרה בטבע ההארה.

מאת: יגאל כהןהארה17/04/128540 צפיות
שאלה: אם התורה אמת מדוע יש הרבה יהודים שלא מקיימים אותה? ביניהם דוקטורים ופרופסורים ואנשים חכמים ואקדמאים? תשובה: תמצית תשובה: אם התזונה הטבעית היא הכי בריאה מדוע יש הרבה שנוהגים בניגוד להדרכותיה? אם העישון מסוכן (עד כדי כך שכתוב על כל חפיסה "העישון הורג" או "העישון מסרטן" וכו') אם כן מדוע כל כך הרבה מעשנים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica