חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פעילותם של רוכבי האופניים

יחידת האופניים משא"ז פ"ת בפעולה !!!
סיפור חטיפת החתן המיועד, עדויות חייה מהמשמרת של חמישי בלילה( 16 אפריל 2009).
 
לכל המתנדבים של יחידת האופניים של משא"ז פ"ת שלום רב,
 
ביום חמישי 16 באפריל התייצבנו אני (יוסי) ארז וניר, למשמרת ערב בהתאם ללוח התורנויות החודשי שישראל בונה כבכל חודש.
מזג האוויר היה סגרירי ורוחות עזות נשבו בעיר והייתה לי כראש צוות התלבטות קשה עם לבצע את המשמרת או לדחותה.
לאחר התייעצות עם דור מורג מפקד יחידת האופניים, החלטתי שאני לא מוותר הפעם על המשמרת יוצאים בכל זאת אבל הפעם בצורה אחרת - משמרת על ניידת.
לאחר מספר שיחות עם גורמים מורשים, הצלחתי לגייס למשימה ניידת שתחכה לנו בתחנה שבעזרתה נוכל לבצע את הפעילות, בצורה קצת שונה ממה שאנו רגילים בדרך כלל.
 
כבר בכניסה לתחנה במגרש החנייה עוד לפני תחילת המשמרת, חיכתה לנו הפתעה בחנייה. ארנבת לבנה ויפיפייה חצתה את מגרש המשטרה,
ניר וארז התחילו לאתר את כיוון הבריחה של החשודה בלבן והתחילו במרדף רגלי לכיוון המטרה. כל זאת תוך גיבוי ועקיבה אחורית בצמצום רווחים עד לסגירת החשודה מכל כיווני הבריחה בהתאם לתנאי השטח.
לאחר חבירת כל הגורמים בצמצום דרכי המלטות אפשריים, הצליחה החשודה בכל זאת להימלט מתחת לקרון של משטרת התנועה ואז איבדנו קשר עיין.
העברנו את הדיווח למרכז להמשך טיפול, ומלאתי ודוח פעולה בהתאם להנחיות ב- 2 העתקים אחד לקצין משמרת והשני נשמר אצלי לתיוק ומעקב.
 
לאחר החוויה הזאת הרגשנו שהיום היה יום מיוחד ולא שיגרתי, מין תחושות פנימיות שמרגישים לפני פעילות מסוימת שהולך לקראת משהו אבל אף אחד לא דמיין שזאת תהיה משמרת מרתקת אולי הכי מרתקות שעברנו מהיום שגויסנו לפעילות משא"ז. במיוחד שקצין המשמרת שלך הוא פקד יניב הרפז, שכל פעם שאנו נמצאים במשמרת הוא נמצא ומפעיל אותנו בצורה מושלמת כיחידת אופניים. 
כבר בתחילת התדרוך של יניב, שיתפנו אותו בחוויה שעברנו בכניסה לתחנה משהו זרק באוויר בצורה ספונטאנית, הפעם תהיה לנו משמרת מעניינת עוד לפני הארוע הגדול של הערב.
 
בסיום התדרוך הצטיידנו לפעילות אני במכשיר קשר ניר עם הנשק (קרבין שהיה יותר מבוגר משלושתנו ביחד) וארז שחר היחיד עם רישיון נהיגה משטרתי, שקיבל ניידת משטרתית מאובזרת וחדשה.
 
לאחר שהתמקמנו בניידת והצלחנו בסופו של דבר לצאת מהתחנה, יצאנו למרכז העיר לסיבוב שגרתי במגמת סיור והפגנת נוכחות כמו שבדרך כלל אבל הפעם אנחנו 3 אנשים על 4 גלגלים כן זה נשמע מוזר.
באמת זה בהתחלה קצת מוזר אבל מהר מאוד מתרגלים, מוצאים את כל הכפתורים הכי חשובים באמת. אני הייתי ממונה על הניווט ארז על הנהיגה וניר יושב בסבבה על כל המושב האחורי ונהנה מהחיים.
 
לאחר כרבע שעה מתחילת המשמרת ושקט מתוח בקשר המשטרתי, פתאום התקבל דיווח בהול בקשר ממרכז לאחר שקיבלו דיווח מאזרחים רבים שראו את האירוע התקשרו ודיווחו למוקד 100 על שלושה גברים בצומת ירקונים שהיו לטענתם חמושים ברובים מסוג "עוזי", אשר נראו חוטפים גבר שידיו אזוקות ופניו מכוסים (ניתן לראות בסרטון המצורף בלינק בהמשך מחדשות ערוץ 10 מיום שישי). לפי הדיווח, השלושה העבירו את החטוף מרכב סקודה לרכב ברלינגו ירוק, והחלו לנסוע לכיוון הפרדסים. בעקבות הדיווחים, הוזנקו למקום כוחות משטרה גדולים למקום ומסוק אף הוכנס לכוננות.
 
ישר ללא כל היסוס דהרנו לכיוון עם הניידת תוך קבלת מסרים ועדכונים שוטפים שהחוטפים נכנסו לתוך שבילי הירקון מתחת לכביש 5 לכיוון מזרח. מאחר ואנחנו מכירים את השטח יותר טוב מהעיר,
העברנו דיווח שוטף לקצין משמרת על הנקודות היציאה האפשריים של רכב ההמלטות. שכדאי להיות בהם לפני שהם יוצאים מהשטח. במקביל יצאה הודעה לכל המרחב, על עזרה בתפיסת הרכבים הנמלטים. לאחר דילוג במספר מקומות האופציונאליים שאנו מכירים, זיהינו את הרכב הנמלט נוסע בתוך השטח לכיוון נווה ירק. מאחר ואנו נסענו בניידת לא הייתה לנו אפשרות לרדת לשטח חיכינו לו ביציאה ואז עצרנו אותו.
או יותר נכון כוח יס"מ שנסע ברכב 4X4 שרדפו אחריו בשטח הצליח לעצור אותו בסמוך עלינו עם נשקים שלופים.
 
אפשר להגיד שאנחנו הגענו למקום ניידת שנייה לפני כל ה- 12 ניידות שהגיע אחרינו. תוך דיווח שלנו על עצירת הרכב על ידנו.
לאחר תחקיר ראשוני בשטח ע"י היס"מ ולאחר סריקת המקום והרכב בו נסעו החשודים, גילינו להפתעתנו כי מדובר בגבר שנחטף כמתיחה למסיבת הרווקים שערכו לו חבריו בשדות.
מיד עם התברר האירוע עלה כמובן כי אין מדובר באירוע פלילי.

 
המעורבים עברו תחקור בשטח רק כדי לוודא שהחטוף הוא אכן רווק שמתכנן להינשא בקרוב, ומדובר בחלק מהמסיבה, ווידינו כי כי מצבו של ה"חטוף" טוב. וכל הכוחות שהוזעקו למקום שוחררו.
 
לסיכום לאחר ביצוע המשמרת משולבת בפעילות מרתקת, אני ממליץ לכל אחד לא להסס בגלל מזג אוויר בעייתי עבור שימוש במשמרת באופניים לעבור לניידות.
הכי פשוט להתייעץ כמה שעות לפני הפעילות עם דור מפקד היחידה או עם ישראל ואם זה אפשרי להזמין למשמרת ניידת.
 
ועוד דבר יותר חשוב שלפחות אחד מהצוות היה רישיון נהיגה על ניידת.
 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112237 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112062 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111865 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111755 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119197 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112538 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222283 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222249 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221658 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211505 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211482 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211300 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211153 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica