חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מטפלות בקשישים - זכויות עובדת זרה

מאת: tzvoaדיני עבודה28/10/20104413 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מטפלות בקשישים - זכויות עובדת זרה

רוב העוסקים במתן שירותי סיעוד הן מטפלות בקשישים. אנו רואים אותן בגנים הציבוריים אחר הצהריים, מתכנסות יחדיו ומשגיחות על הקשישים. מטפלות בקשישים הן מצרך נדיר ויקר שכן הן מאפשרות לקשיש להמשיך לחיות בביתו ללא הצורך לעבור לבית אבות או למוסד שיקומי אחר. הן מאפשרות לקשישים חסד אחרון ויקר עם הרבה סבלנות וכבוד. אף אחד לא אוהב להזדקן וחברה אשר דואגת לקשישיה היא חברה מתוקנת.

לכן, כל כך חשוב לדעת כי מטפלים לקשישים הן כמו כל עובד אחר ומגיעות להן זכויות הקבועות בחוק. עבירה על חוקים אלה תגרור ענישה כלפי המעסיקים וזו עוד סיבה לדעת את הזכויות במלואן ולא לעקוף את החוק הברור פן תישארו ללא שירותי סיעוד .

ואלו הן הזכויות

  • משכורת - מטפלות בקשישים מקבלות שכר מינימום הקבוע בחוק הישראלי. זאת ועוד, מכיוון שמתן שירותי סיעוד היא עבודה מסביב לשעון, רשאית העובדת לקבל שעות נוספות בשיעור של 30% ממשכורת הבסיס.
  • חופשה שנתית - בהתאם לחוק חופשה שנתית, מטפלות בקשישים זכאיות לחופשה שנתית בת שבועיים על כל שנת עבודה. אין אפשרו לפדות את ימי החופש בכסף כל עוד העובדת ממשיכה בעבודה, אלא רק לאחר הפסקת עבודתה.
  • דמי הבראה - לכל עובד שירותי סיעוד זר מגיע חמישה ימי הבראה, זאת לאחר שהשלים שנה עבודה. סכום דמי ההבראה מתעדכן בחודש יוני כל שנה.

•·         ימי מחלה - לכל חודש עבודה רשאיות מטפלות בקשישים לקבל 1.5 ימי מחלה וסך הכל של 18 ימים לכל שנת עבודה.

•·         חופש בימי חג - מטפלות בקשישים המגיעות ממדינות זרות זכאיות לימי חופש לחגים במולדתן. רצוי לסכם זאת לפני תחילת קבלת שירותי סיעוד.

•·         ביטוח לאומי - באחריות המעביד.

•·         פנסיה - כמו כל עובד, גם מטפלות בקשישים זכאיות לקרן פנסיה אשר תועבר אליה בתום עבודתה.

•·         ביטוח רפואי - חובה ובאחריות המעביד.

•·         יום חופש שבועי - מטפלות בקשישים ממדינות זרות רשאיות לקבל יום חופש בימי שבת או ראשון, לבחירתן ובהסכמה של המעביד.

•·         דמי כיס שבועיים - סכום מוגדר מראשץ

•·         פיצויי פיטורין - בהתאם לחוק פיצויים במדינת ישראל.

•·         תנאי מחיה - מגורים הולמים, אוכל מספק ופרטיות

מטפלות בקשישים - חברות סיעוד

המעסיק הקשיש ובני משפחתו אינם מודעים, בדרך כלל, לכל התנאים והזכויות של מטפלות בקשישים. לכן, מומלץ להיעזר בתיווך של חברות סיעוד אשר מטפלות בזכויות עובדי שירותי סיעוד בכל מה שקשור לתשלום, ביטוחים ופיצויים. בצורה כזו, משלם הקשיש לחברת סיעוד ולא ישירות למטפלת. חברות סיעוד מפרישות את הסכום המוסכם למטפלות וכולם יוצאים מרוצים, וחוקיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tzvoa

מאת: tzvoaדיני עבודה28/10/101319 צפיות
מטפלים בקשישים הוא מקצוע לא פופולארי, בלשון המעטה, ומעטים פונים מרצונם לתחום הסיעוד. זו הסיבה מדוע יש צורך בהבאת עובדים זרים סיעוד מארצות שונות, בעיקר באסיה, על מנת לחפות על החוסר של מטפלים בקשישים

מאת: tzvoaזכויות הפרט28/10/101746 צפיות
חוק סיעוד קובע כי קשישים אשר הגיעו לגיל הפרישה, זכאים, בתנאים מסוימים לקבלת גמלת סיעוד מהמדינה אשר תעזור להם בתפקודי היום- יום ובקבלת טיפול סיעודי .

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20959 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181388 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171921 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161716 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162701 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163315 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163475 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica