חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התפטרות בעקבות הרעת תנאים בעבודה

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/20163470 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סבורים כי חלה הרעה בתנאי ההעסקה שלכם במקום העבודה? ייתכן כי יש לכם זכות לפיצויים או להתפטרות תוך קבלת פיצויי פיטורין. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי שיסייע לכם לקבל מושג ראשוני אודות הרעת תנאים בעבודה לעובד, מענה נקודתי יותר המתייחס אל המקרה שלכם באופן נקודתי תקבלו תוך פנייה אל עורך דין מומחה דיני עבודה.

עובדים רבים חשים לא אחת כי ישנה הרעת תנאים בעבודה אך למעשה, המעסיק אינו נוקט בצעדים לא חוקיים. לא כל שינוי שאינו מוצא חן בעיניכם במקום העבודה נחשב הרעת תנאים בעבודה המאפשר לכם פיטורין עם קבלת פיצויים או הגשת תביעה נגד המעסיק בבית הדין לעבודה. רגע לפני שאתם נוקטים בכל צעד עליכם להכיר היטב את הזכויות שלכם כעובדים על פי חוק ואת הגדרת החוק למצבים של הרעת תנאים בעבודה.

חשוב לדעת!

החוק אינו מונע מהמעסיק קבלת החלטות או הכנסת שינויים במקום העבודה, יש למעסיק את הזכות להחליט על הרעת תנאים בעבודה בהיקף זה או אחר. החוק מקנה לעובד את הזכות להתפטר בעקבות הרעת התנאים תוך קבלת פיצויי פיטורין. שימו לב, רגע לפני שאתם מגיבים בפזיזות ומכריזים על הרעת תנאים בעבודה ועל ההתפטרות שלכם כדאי לשקול היטב את הדברים, ייתכן כי תהיו זכאים לפיצויי פיטורין אך במקביל תאבדו את מקום העבודה שלכם.

החלטתי להתפטר

במקרים בהם העובד מחליט להתפטר עליו להודיע על כך למעסיק ולאפשר למעסיק לתקן את הרעת התנאים ולהשיב את המצב לקדמותו. מצב של הרעת תנאים בעבודה יוגדר כאשר המעסיק גורע משכר העובד, דורש מהעובד לשנות את מקום העבודה בטווח העולה על 40 ק"מ, דרישה לשינוי של שעות עבודה קבועות, יחס פוגעני או לא הולם של המעסיק כלפי העובד.

 



תגיות המאמר: הרעת תנאים בעבודה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי דוידי

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222694 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: אבי דוידיעסקים - כללי02/02/22940 צפיות
מה צריך לדעת בשביל לבחור נכון חברת ניקיון משרדים תל אביב

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223116 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223132 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: אבי דוידיאירועים וחתונות – כללי16/12/213201 צפיות
המדריך המקצועי להצלחה בבחירת לימוזינה ליום החתונה

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי04/01/211245 צפיות
עבודה נכונה עם צבע באבקה להשגת התוצאות הטובות ביותר. צביעה באבקה היא העמידה והאחידה ביותר. אידאלי בעבור מתכות ופלסטיק.

מאת: אבי דוידיעיצוב פנים20/11/202733 צפיות
המלצה על מיטה זוגית עם ארגז מצעים לשמירה על חדר שינה מסודר. מיטה זוגית עם ארגז מצעים היא רהיט עם ערך מוסף.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20954 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181384 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171920 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161713 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162695 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163309 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה22/05/163421 צפיות
חוק עבודת נשים, התשי"ד-1954 (להלן יקרא: "החוק"), קובע את הזכאויות העומדות לנשים כזכויות קוגנטיות (ר' מאמרי: חוקים קוגנטיים, חוקים דיספוזיטיביים – ד"ר איתמר כוכבי). מטרת החוק וייעודו הינו הבטחת הזכויות וההגנה על הנשים בעבודה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica