חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תיקון מדיחי כלים - תקלות נפוצות

מדיח כלים הוא לא מכשיר נצחי, וכמו כל מכשיר חשמלי ביתי אחר – גם הוא, טבעו לעיתים שיתקלקל. התקלות השכיחות במדיחי כלים הן רבות ומגוונות: זה יכול להיות דלת שלא נסגרת כמו שצריך בגלל בעיית איטום, יכולת ניקוי של המדיח שמתחילה פתאום להשתבש או לרדת ברמה, אי הזרמה של מים לתוך המדיח כדי שתוכל להתבצע פעולת הניקוי התקינה, לחילופין – אי ריקון של המים ושאיבתם מתוך המדיח החוצה כדי שהפעולה תסתיים, נזילה מאחד הצינורות של המכשיר, קצר חשמלי באחד הרכיבים האלקטרוניים שלו ועוד ועוד. תיקון חשמלי של מדיח, אבל – להבדיל מתיקון מקררים או תיקון מכונות כביסה הוא דבר שהרבה יותר פשוט וגם הרבה פחות יקר. כיוון שמכשיר המדיח, במהותו, עובד על מנגנון פעולה שהוא די פשוט, וגם מגוון הרכיבים הפנימיים שבו הוא די מצומצם – מרבית התקלות שעשויות להתרחש בו, במידה ומתרחשות, הן די קלות לתיקון, ויותר מזה גם העלות שלהן - אינה מצריכה מאיתנו לשבור, חס וחלילה, איזו שהיא קופת חיסכון או להיכנס למינוס בבנק... רק כדי לסבר את האוזן – כמחצית מהתקלות במדיחי כלים, הינן תקלות שיכולות להיפתר בעלות של ביקור טכנאי מדיחי כלים בלבד, כלומר בסכום של 200 עד 250 שקלים – אותם תאלצו לשלם לטכנאי הבעיה תיפתר. במחצית השנייה של התקלות – תאלצו, סביר להניח, לשלם מעט יותר (אולם גם כאן, לא יהיה מדובר בסכומי עתק) כיוון שתדרשו לשלם על החלפת חלק כלשהו - רכיב פנימי (כדוגמת משאבת מים, גוף חימום וכיו"ב) בתוספת לעלות של ביקור הטכנאי.

נמנה כעת את מגוון התקלות העיקריות במדיחי כלים – נסביר מה הסימפטומים שלהם, איך ניתן לזהות אותן, איך פותרים אותן, ובאיזה עלות כספית (אם בכלל שווה להשקיע):

  • תקלה ראשונה, ומאד נפוצה היא סתימה באחת הממטרות שמזרימות מים אל תוך המדיח. מדובר כאן בתקלה מאד פשוטה יחסית. אין צורך בהחלפת ממטרה, או בהחלפה של חלק אחר כלשהו. ניקוי של הממטרה, פתיחת הסתימה, והסרת הלכלוך, יפתרו חיש קל את הבעיה, וכל מה שתידרשו לשלם על כך, זה עלות של ביקור טכנאי – בין 200 ל – 250 שקלים.
  • תקלה נוספת, וגם כן מאד שכיחה, שמתרחשת בהרבה מדיחים, ומרבית האנשים נוטים לייחס לה בעייתיות יותר ממה שהיא באמת – זוהי תקלה באיטום של הדלת. לעיתים בגלל גומייה שנפלה, ציר שנשבר או חלק שזז – הדלת לא תצליח להיסגר כמו שצריך, ואז המדיח פשוט לא יסכים להתחיל בתוכנית ההפעלה. להרבה אנשים, כפי שציינו, הדבר אולי יסמל שביקת חיים של המדיח אם כי לא... זוהי בעיה שניתן באופן פשוט ביותר לפתור ע"י ביקור של טכנאי, ובהרבה מקרים – אפילו שבזה אין תמיד צורך, ועם קצת תושייה ומאמץ, ניתן לפתור זאת גם לבד.
  • עוד תקלה, פשוטה יחסית ונפוצה היא תקלה בגוף חימום. מדיח כלים, כידוע, על מנת לנקות את הכלים המלוכלכים, עושה שימוש בהזרמה של פרץ מים חמים אל תוך הגוף של המכשיר. בכדי להגיע לטמפרטורה הרצויה של המים, עושה המדיח שימוש ברכיב חשמלי המכונה "גוף חימום" (גם בקומקומים חשמליים לצורך העניין, בדודי שמש, ובמכונות כביסה – נעשה שימוש בגוף חימום, ממש באותה מתכונת של פעילות, כדי להגיע לטמפרטורת המים הרצויה) שתפקידו לחמם את המים. תקלה בגוף חימום עשויה לבוא בשתי וריאציות: או שהמים לא יתחממו יתר על המידה ואז הכלים לא ינוקו כפי שצריך, או שהמים יתחממו מעבר למידה, ואז הכלים ישרטו או יינזקו. במקרה של תקלה בגוף חימום, אין יותר מדי מה לעשות – יש לקרוא לטכנאי מדיחי כלים שיבוא להחליף את גוף החימום. עלות ממוצעת של תיקון שכזה, בתוספת החלק שיוחלף, בד"כ תגיע לסכום של 350 שקלים.
  • תקלה נוספת, אם כי מעט פחות שכיחה במדיחי כלים, היא תקלה במאוורר הייבוש של המערכת. מאוורר ייבוש – תפקידו לייבש את הכלים שבמדיח, בתום פעולת ההדחה, בצורה שהיא יותר יעילה ויותר מהירה. לא כל מדיחי הכלים מצוידים במאוורר ייבוש (שכן חלקם – מצוידים בשיטות אחרות לייבוש של הכלים). אלו שכן – עשויים לפתח, לעיתים תקלות ברכיב המאוורר. איך נזהה תקלה במאוורר? התקלה יכולה לבוא בצורה של שני סימפטומים אפשריים: הראשון - ריח שרוף שנרגיש שעולה מן המדיח, בסיום פעולת ההדחה. השני – פשוט נרגיש שהכלים, בתום פעולת ההדחה, לא יוצאים יבשים כבעבר. החלפה של מאוורר, היא פעולה יחסית פשוטה, גם כן נעשית ע"י טכנאי שמתמצא בכך, והעלות הממוצעת שלה, יכולה להגיע לעד כ - 350 שקלים.
  • עוד תקלה שעשויה לפקוד את המדיח (אם כי לי בתדירות כזאת גבוהה) היא תקלה באחת ממשאבות המים. לצורך העניין, נסביר כי המדיח עובד על שתי משאבות מים עיקריות: הראשונה היא משאבה ראשית, שמבצעת את הסירקולציה של המים בתוך המערכת, והשנייה – משאבה משנית, שתפקידה לרוקן את המים המלוכלכים מן המדיח בתום פעולת ההדחה. המשאבה הראשית – נדיר ביותר שתתקלקל, ובמידה וזה קורה, מדובר בתיקון שהוא מאד יקר (עשוי להגיע לעד כאלף שקלים), ולעיתים אפילו לא שווה ממש להשקיע בו – אלא פשוט מומלץ לרכוש מדיח חדש במקום. המשאבה המשנית, לעומת זאת – משאבת ההורקה, היא כבר, יותר שכיח שתתקלקל. בעיה בה נזהה בקלות ע"י כך שנבחין שהמים שבמדיח פשוט אינם מתנקזים החוצה. החלפת משאבת הורקה במדיח כלים דומה מאד מבחינת העבודה ומבחינת העלות להחלפת משאבת הורקה במכונות כביסה (הרבה פעמים אפילו מדובר באותו חלק ממש של משאבה). היא נעשית ע"י טכנאי (שכפי שניתן להבין גם יכול בהחלט להיות טכנאי מכונות כביסה), והעלות הממוצעת של התיקון, יכולה להגיע עד לכדי כ – 400 שקלים.  
  • תקלה מעט יותר רצינית, שעשויה לקרות, אם כי נדיר שתקרה למדיח היא תקלה במנוע. המנוע של המדיח הוא הלב של המערכת. קלקול במנוע, הוא כפי שניתן להבין, אינו דבר שבשגרה ואינו קורה כל יום (נזהה אותו ע"י רעשים מוזרים שהמדיח ישמיע ואז - שביקת חיים מוחלטת שלו). כאשר המנוע "הולך" – בד"כ לא מומלץ להשקיע בתיקון. עלות ממוצעת של מנוע חדש למדיח יכולה להגיע אפילו ליותר מאלף שקלים – אי לכך במקרה שכזה, מומלץ בהחלט לשקול רכישה של מכשיר מדיח כלים חדש.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.

המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודליה משורר

מאת: אודליה משוררגינון31/05/112237 צפיות
אומרים שהדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר. המשפט הזה יכול לתפוס לגבי הרבה תחומי חיים, ולאו דווקא למראה של גינה, אבל אם באמת רוצים שהדשא שלנו יראה ירוק באופן תמידי, ויהווה מושא להערצה ולקנאה – הנה כמה טיפים לתחזוקה נכונה של מדשאה בגינה.

מאת: אודליה משוררגינון31/05/111380 צפיות
מאמר מקצועי בנושא גיזום וכריתת עצים. במאמר יוסבר מתי עץ נזקק לכריתה ומתי הוא נזקק לגיזום. למה חשוב לבצע את הפעולה של גיזום העץ (או לחילופין הכריתה), איך הפעולה מתבצעת, ומה חשוב לוודא עם בעל המקצוע כשמזמינים אותו לעשות את העבודה.

מאת: אודליה משוררעיצוב פנים27/04/111324 צפיות
בעולם הפרקטים, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של משטחים: יש פרקט סינטטי (מה שמכונה פרקט למינציה) ויש פרקט שעשוי מעץ טבעי. הנהירה הטבעית של מרבית האנשים כיום, בגלל סיבות מובנות של עלויות, היא להעדיף את הפרקט הסינטטי על פני אחיו הטבעי. ועדיין, מי שקצת יותר מבין, ומחפש את התחושה של העץ בהתגלמותו המקורית, לעולם לא יוותר על משטח שעשוי מהדבר האמיתי. במאמר זה נסביר בקצרה מה מאפיין פרקט עץ טבעי, אילו סוגי פרקטים מעץ קיימים ועל אילו כללי ברזל יש להקפיד, מהרגע שהחלטנו להכניס אותו אלינו אל תוך הבית.

מאת: אודליה משוררעסקים קטנים ובינוניים02/04/111371 צפיות
מאמר מקצועי בנושא שירותי פריצת מנעולים. במאמר יוסבר באילו נסיבות אנחנו נזדקק להזמנת שירות שכזה, וכיצד לבחור בעל מקצוע (מנעולן) שהוא מקצועי, לא יקר ואמין.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי28/03/111307 צפיות
מאמר מקצועי בנושא הדברת מקקים. במאמר ינתן הסבר קצר על המקק, מאילו סיבות חשוב לבצע הדברה של מקקים, כיצד הדברת מקקים מתבצעת, ומדוע כל-כך חשוב שהיא תיעשה ע"י בעל מקצוע.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי20/03/113603 צפיות
מאמר מקצועי בנושא סתימות בצנרת - כל מה שרציתן לדעת על סתימות בצנרת ולא העזתם לשאול! איך סתימות בצנרת נוצרות, איך נבחין שיש סתימה בצנרת (או במילים אחרות: מהם הסממנים החיצוניים כשיש סתימה), איך מתמודדים איתן וטיפים חשובים למניעת סתימות עתידיות.

מאת: אודליה משוררצרכנות14/03/112585 צפיות
במאמר ינתנו טיפים לטיפול יעיל במזגן - כך שיאריך לנו ימים, ויחזיק לאורך זמן. בין הטיפים לתחזוקה המוצעים: ניקיון של הפילטרים, מילוי גז מזגנים בעת הצורך, הקפדה על כך שהסביבה הסמוכה למזגן תהיה מאווררת ופנויה, הקפדה על ניקיון חלקיו הפנימיים והחיצוניים של המזגן, שמירה על טמפרטורה קבועה ועוד.

מאמרים נוספים בנושא ביקורות מוצרים

מאת: אבי דוידיביקורות מוצרים02/01/192906 צפיות
מתי ואיפה כדאי לרכוש מזרונים זולים לשנת לילה נוחה ובריאה.

מאת: אלכס אדמוןביקורות מוצרים07/06/173203 צפיות
בישראל קיימות חנויות קוסמטיקה רבות בהן ניתן להשיג מוצרים ים המלח בזול. מה כדאי לכם לדעת על מוצרי קוסמטיקה ים המלח לפני קנייתם וכיצד להשתמש בהם כדי להפיק מהם תועלת מרבית?

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161832 צפיות
מזה שנים רבות כל אחד במדינת ישראל יודע כי לשתיית מים מהברז מתלווים לא רק טעם לוואי, אלא גם חלקים של חול, חלודה ואפילו אבנים קטנות. את כל אלו, אנחנו בוודאי שלא רוצים במי השתייה שלנו, ולכן, האופציה הטובה ביותר היא לשתות

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161690 צפיות
מים מסוננים של בר מים תמי 4 מספקים לנו לא רק את המים הטובים והבריאים ביותר לשתייה, אלא גם שומרים על הסביבה. אם התלבטתם פעם, מדוע עדיף ליהנות ממים טריים ואיכותיים ממכשיר בר המים של חברת תמי 4, לפניכם כל הסיבות.

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161653 צפיות
המים שאנחנו שותים עלולים להכיל לא מעט חיידקים, אשר חלקם עלולים לסכן אותנו. למרות שהחיידקים נמצאים בכל מקום, הרי שכאשר אנחנו

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161778 צפיות
כולנו יודעים כי מים הם הבסיס לחיים, אבל חשבתם פעם איזה מים אתם שותים? אם אתם רגילים לצרוך את מי השתייה שלכם מהברז, כדאי שתחשבו שוב. המים המגיעים אלינו מהברז מכילים לא פעם מזהמים, אשר בהחלט אינם ראויים לשתייה. אז מה עושים?

מאת: שלום כהןביקורות מוצרים23/08/161778 צפיות
איזה מים הכי כדאי לנו לשתות? זוהי שאלה שכל אחד שואל את עצמו. האם אפשר להסתפק בשתייה של מי ברז? או שאולי לקנות בקבוקי מים מינרלים? האם מים מסוננים של בר מים תמי 4 הם התשובה האופטימאלית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica