חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזגנים - טיפים לשמירה על אורך חיי המזגן שלכם

מאת: אודליה משוררצרכנות14/03/20112584 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מכשירים חשמליים – אלו דברים שמצריכים טיפול ותחזוקה מתמדת. ממש כמו מכונית, או אפילו גוף האדם לצורך העניין – כדי לשמור עליהם ולאפשר להם להאריך חיים לאורך זמן - צריך לדעת לטפל בהם בזמן, לערוך להם בדיקות שגרתיות מתי שצריך, ובכלל להיות קשובים אליהם, במובן של לזהות בהם תקלות חריגות עוד לפני שהן קורות, על מנת שאלו לא יתפתחו לבעיות יותר רציניות.

הנטייה הטבעית, אבל של בני אדם היא, ברגע שקונים מכשיר חשמלי חדש, פשוט להיות מעט שאננים. לתת לו לעבוד, אולי אפילו מעט להזניח, ורק ברגע שמגיעה תקלה שמשביתה אותו – לקרוא לטכנאי שיטפל בה ויפתור. הנחה זו היא מוטעית מיסודה, ובדיוק כמו שלוקחים מכונית לטיפול תקופתי במוסך, או אפילו אנחנו אחת לתקופה, ניגשים לרופא כדי לערוך בדיקות שגרתיות שיגידו לנו שמצבנו הבריאותי תקין – כך גם במכשירים חשמליים – אם זה מקרר, מכונת כביסה, או מזגן – כדאי לבצע טיפולים תקופתיים, על מנת שאלו לא יתפתחו לכדי תקלות שהן רציניות יותר, בעתיד.

הקו המנחה כאן בעצם הוא לקיחת אחריות, ומבין כל המכשירים החשמליים שנמצאים אצלנו בבית, אפשר בביטחון לאמר שהנושא של תחזוקת מזגן – הוא הדבר שהכי קל לבצע אותו, הכי כדאי, הכי משתלם כלכלית, וגם הכי פשוט – אם באמת מעוניינים לשמור עליו לכמה שיותר שנים. הנחיצות של המזגן - לניהול של אורח חיים נוח, ובכלל בשביל איכות חיים – זה דבר שאי אפשר להתווכח עליו. בקיץ, תפקידו לקרר אותנו, בחורף – תפקידו לחמם – אז כדי שנוכל באמת ליהנות מכל אלו, כמה שיותר זמן, וגם בצורה שתהיה נעימה ואיכותית - אספנו לכבודכם בכתבה זאת, כמה טיפים פשוטים לטיפול נכון במזגן. הטיפים הם בעצם אסופה של כמה מטלות מאד פשוטות, שאם תקפידו לבצע אותם בצורה סדירה ובאופן תדיר, גם תאריכו את חיי המזגן שלכם, גם תגרמו לו לעבוד בצורה יותר טובה (שאולי אפילו תסייע בחיסכון בחשמל) וגם תקטינו את הצורך בקריאה לכל מיני שירותים של תיקון מזגנים שסתם יעלו לכם גם הרבה מאד כסף.

ההמלצה הראשונה – זו, אולי, בעלת החשיבות הגבוהה ביותר כדי לשמור על תקינותו של מזגן, היא הקפדה על ניקיון של הפילטרים (מסננים). תפקידם של הפילטרים הוא בעצם למנוע מחלקיקים לא רצויים להיכנס לתוך מכשיר המזגן. בפילטרים של המזגן, מתנקז המון לכלוך, גרגירי אבק, ואפילו כל מיני טפילים חיים ויצורים מיקרוסקופיים קטנים שלעין רגילה הם בלתי נראים. כל טכנאי מזגנים יגיד לכם שאם אתם רוצים שהמזגן שלכם באמת יפעל כמו שצריך וגם יישמר, חובה לנקות את הפילטרים שלו לפחות אחת לכמה חודשים. פילטרים שאינם נקיים (כלומר מלאים באבק ובהרבה מאד לכלוך) - יוצרים עומס על המנוע, מה שגורם למזגן גם יותר להתאמץ, גם לעבוד פחות טוב (אם זה בקירור או בחימום), וגם לבזבז הרבה יותר חשמל. במילים אחרות ניקיון של פילטרים הוא חיוני גם לכיס שלכם וגם לעתיד המזגן. איך מתבצע ניקיון של פילטרים? פשוט מאד – הפילטרים תמיד נמצאים במקום יחסית נגיש בתוך המזגן. פשוט צריך לפתוח את המזגן, לאתר את יחידת הפילטר, להוציא אותה, לשטוף אותה באמצעות מים זורמים וסבון בתוך המקלחת (אפשר גם בתוך המדיח), להמתין לייבוש מלא שלה, ורק אז להרכיב אותה בחזרה בתוך מזגן, באותה תצורה שבה הייתה מונחת קודם. כאשר תשטפו את הפילטר ותנקו אותו – לבטח תשימו לב לכל אותם מים שחורים וכמויות של אבק שיוצאים ממנו... זה בעצם רק יכול להעיד עבורכם כמה הרבה לכלוך הפילטר תופס, כמה זה בעצם לא בריא, וכמה, אם כן, חשובה ביותר – פעולת הניקיון שלו.

ההמלצה השנייה שקשורה לטיפול נכון במזגן, היא הקפדה על כך שתהיה כמות מספקת של גז מזגנים בתוכו. מזגנים – ממש כמו מקררים, פועלים על גז קירור מיוחד שמכונה "פיראון", ואחראי על פעולת הקירור של המערכת. במקרים שבהם מורגש, שרמת הקירור של המזגן פתאום יורדת, גם כשהמזגן מופעל על מצב של טמפרטורה שהיא יחסית נמוכה – רוב הסיכויים שהסיבה לבעיה, קשורה למחסור שיש בו בגז (מחסור בגז – פירושו בעצם, ירידה ברמת הקירור). מה שצריך לעשות במקרים שכאלו, זה פשוט לקרוא לטכנאי מזגנים שיבוא לבדוק את לחץ הגז שיש במכשיר, ולמלא בו גז לפי הצורך ועד למידה הרצויה. לצורך גילוי נאות, רק חשוב מאד לציין כי לפעמים מחסור בגז מזגנים יכול גם להעיד על תקלה רצינית יותר שיש במערכת – דליפה של גז באחד מן הצינורות הפנימיים. אי לכך כשטכנאי מזגנים, כבר מגיע ובא למלא במזגן שלכם גז, כדאי מאד לבקש ממנו שגם באותה הזדמנות יעשה בדיקה כללית לחלק מן הצינורות, לוודא באמת שאין באף אחד מהם חור. כמו כן – אם לאחר שטכנאי הגיע ומילא גז – שוב מזהים ירידה דרסטית ברמת הקירור, כדאי להזמין את הטכנאי שוב לטיפול שהוא מקיף יותר כי בד"כ פעולה של מילוי גז, היא דבר שצריך להספיק לתקופה של בערך עד שנה, ואם חלה ירידה של גז לאחר תקופה מאד קצרה – רוב הסיכויים שפירוש הדבר הוא תקלה שהיא קצת יותר רצינית בתוך המערכת.

חשוב ביותר, שסביבת המזגן – וכאן מדובר גם על יחידת הקירור שנמצאת בתוך הבית, וגם על יחידת המנוע שמותקנת בחוץ – תהיה פנויה מכל מיני חפצים זרים ושאר גורמים אחרים שעלולים להפריע לה. כשמבצעים התקנת מזגנים, חשוב לוודא שיחידת הקירור, לא תמצא בסמוך לכל מיני פריטי ריהוט או דלתות שיכולים להפריע לסירקולציה התקינה של האוויר (כי זה בעצם גורם למזגן יותר להתאמץ, ואז הוא גם מקרר פחות טוב, וגם מבזבז יותר חשמל). בנוסף – בכל מה שנוגע ליחידת המנוע של המזגן שנמצאת בחלק החיצוני של הבית – חשוב שהיא תהיה מונחת בצורה בטיחותית ותקינה על גבי התושבת שלה (זה כדי למנוע רעשים, וגם כדי למנוע, לא עלינו, קריסה שלה), וגם חשוב שבסביבת המנוע לא ימצאו כל מיני צמחים מטפסים או עצים שיכולים להוות גורם הפרעה (אם בכל זאת קיימים – חשוב לבצע גיזום שלהם אחת לתקופה).

מעבר לכל אלו, הנה עוד כמה פעולות תחזוקה נוספות וחשובות שכדאי לבצע במזגן כדי לשמור עליו בצורה תקינה:

  • מומלץ לנקות את חלקי הפלסטיק החיצוניים של המכשיר ובייחוד את רפרפות הפלסטיק של פתחי האוורור - משאריות של אבק (זוהי גם פעולה שחיונית מבחינה בריאותית, כדי שלא נצטרך לנשום את כל האבק והלכלוך שמצטברים בתוך המזגן).
  • כדאי לא לעשן בקרבת המזגן, וגם לא למקם אותו בסביבת חדרי מטבח – היכן שמבשלים, כדי שבמזגן לא יצטברו כל מיני ריחות לא נעימים.
  • כדאי לא "לשחק" עם הטמפרטורה של המכשיר – לא לשנות אותה באופן תכוף, לא להוריד אותה מדי (בקיץ), ולא להעלות אותה יותר מדי (בחורף). בכלל טכנאי מזגנים ממליצים, גם בקיץ וגם בחורף – לשמור על טמפרטורת מזגן קבועה של בין 21 – 25 מעלות לאורך כל זמן ההפעלה. בצורה כזאת תיווכחו מהר מאד לגלות שגם המזגן עובד בצורה שהיא יותר רציפה וטובה, וגם מבחינה של חיסכון בחשמל – הוא צורך הרבה פחות אנרגיה מאשר כשהוא מופעל על טמפרטורה קיצונית כלשהי.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.

המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודליה משורר

מאת: אודליה משוררגינון31/05/112237 צפיות
אומרים שהדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר. המשפט הזה יכול לתפוס לגבי הרבה תחומי חיים, ולאו דווקא למראה של גינה, אבל אם באמת רוצים שהדשא שלנו יראה ירוק באופן תמידי, ויהווה מושא להערצה ולקנאה – הנה כמה טיפים לתחזוקה נכונה של מדשאה בגינה.

מאת: אודליה משוררגינון31/05/111379 צפיות
מאמר מקצועי בנושא גיזום וכריתת עצים. במאמר יוסבר מתי עץ נזקק לכריתה ומתי הוא נזקק לגיזום. למה חשוב לבצע את הפעולה של גיזום העץ (או לחילופין הכריתה), איך הפעולה מתבצעת, ומה חשוב לוודא עם בעל המקצוע כשמזמינים אותו לעשות את העבודה.

מאת: אודליה משוררעיצוב פנים27/04/111323 צפיות
בעולם הפרקטים, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של משטחים: יש פרקט סינטטי (מה שמכונה פרקט למינציה) ויש פרקט שעשוי מעץ טבעי. הנהירה הטבעית של מרבית האנשים כיום, בגלל סיבות מובנות של עלויות, היא להעדיף את הפרקט הסינטטי על פני אחיו הטבעי. ועדיין, מי שקצת יותר מבין, ומחפש את התחושה של העץ בהתגלמותו המקורית, לעולם לא יוותר על משטח שעשוי מהדבר האמיתי. במאמר זה נסביר בקצרה מה מאפיין פרקט עץ טבעי, אילו סוגי פרקטים מעץ קיימים ועל אילו כללי ברזל יש להקפיד, מהרגע שהחלטנו להכניס אותו אלינו אל תוך הבית.

מאת: אודליה משוררעסקים קטנים ובינוניים02/04/111370 צפיות
מאמר מקצועי בנושא שירותי פריצת מנעולים. במאמר יוסבר באילו נסיבות אנחנו נזדקק להזמנת שירות שכזה, וכיצד לבחור בעל מקצוע (מנעולן) שהוא מקצועי, לא יקר ואמין.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי28/03/111307 צפיות
מאמר מקצועי בנושא הדברת מקקים. במאמר ינתן הסבר קצר על המקק, מאילו סיבות חשוב לבצע הדברה של מקקים, כיצד הדברת מקקים מתבצעת, ומדוע כל-כך חשוב שהיא תיעשה ע"י בעל מקצוע.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי20/03/113602 צפיות
מאמר מקצועי בנושא סתימות בצנרת - כל מה שרציתן לדעת על סתימות בצנרת ולא העזתם לשאול! איך סתימות בצנרת נוצרות, איך נבחין שיש סתימה בצנרת (או במילים אחרות: מהם הסממנים החיצוניים כשיש סתימה), איך מתמודדים איתן וטיפים חשובים למניעת סתימות עתידיות.

מאת: אודליה משוררשיפוצים03/03/112336 צפיות
במאמר יוסבר אילו בעיות של בידוד נפוצות במבנים (תרמי ואקוסטי), איך מזהים אותן וכיצד ניתן להתגבר עליהם באמצעות שימוש במחיצות גבס.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214246 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204383 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205285 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193444 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica