חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גינון - גיזום וכריתת עצים

מאת: אודליה משוררגינון31/05/20111378 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קשה לדמיין גינה ירוקה ללא נוכחות של עצים. כל תהליך של הקמת גינות, או עיצוב של גינות מחדש, אינו שלם בלי עצים גבוהים מסביב שנותנים כיסוי וצל על החצר, ושמאפשרים ליהנות מפריחתם. אין ספק שעצים מוסיפים הרבה מאד חן ונוי לגינה, אבל עצים – ככל שיהיו מרשימים ויפים, יכולים להוות לעיתים סכנה של ממש. לעצים, כידוע, יש נטייה לגדול לגובה רב. הרבה פעמים, לבעלי גינות אין ממש שליטה על כך, הם פשוט מניחים לעצים לגדול ולגדול ומעדיפים שלא ממש להתעסק איתם, בגלל כל הטרחה והבירוקרטיה הכרוכים בדבר... זה מביא אותנו הרבה פעמים לשמוע, (אם זה באמצעי התקשורת ובעיתונים) על עצים גבוהים שגרמו לכל מיני נזקים לרכוש ולבני-אדם: עצים שנפלו, עצים שקרסו, עצים שפגעו בחוטי חשמל וכדו'.

בכדי למנוע מעצים להפוך למפגע, צריך כאמור לבצע – או גיזום שלהם או כריתה. כריתת עצים היא פעולה אשר מתבצעת רק במצב של חוסר ברירה. מה הכוונה? עפ"י חוק אין לכרות עצים, אלא אם כן הם מהווים מפגע מסוכן. אם מזהים בעיה חמורה כלשהי בגדילה של העץ, שהוא עלול לקרוס או שהוא עלול לפגוע בכל מי או מה שעומד תחתיו – אז ורק אז מותר לבצע כריתה שלו. רק לשם הבהרה - כריתה של עצים ללא סיבה מוצדקת היא בבחינת עבירה על החוק, ומי שעושה זאת צפוי לקבל עונש חמור – החל מהגשת כתב אישום נגדו וכלה בקנס כספי. עוד דבר שחשוב להבהיר - כריתה של עצים חייבת להיעשות רק ע"י איש מקצוע שמוסמך לסוג העבודה הזאת. כאן – גנן רגיל או סתם בעל מקצוע שמתעסק בעיצוב גינות לא ממש יוכלו לסייע (וגם אם אומרים לכם שכן, לא כדאי לקחת את הסיכון ולהפקיד בידיהם כזה סוג של עבודה...) – זה מכמה סיבות: דבר ראשון כריתת עצים דורשת עבודה עם מכשור מיוחד. דבר שני כריתת עצים דורשת נקיטה של משנה זהירות. מי שלא מוסמך לטפל בהם יכול להיחשב כ"מפקיר את חייו"... צריך לזכור שגם עצים תמימים למראה, המיועדים לכריתה, יכולים הרבה פעמים להיות מסוכנים גם עבור צוות הכריתה וגם עבור שאר הסביבה.

כריתת עצים היא לא עניין של מה בכך. הסברנו כבר שמדובר בעבודה הדורשת אנשי מקצוע מומחים וגם מכשור מיוחד. עוד דבר שכריתת עצים מצריכה היא עריכה של תוכנית כריתה מפורטת, לפני שמתחילים בהליכים של העבודה. לפני הכריתה צריך לערוך תוכנית אסטרטגית לכריתה בטוחה. יש להתייחס לכל מיני שיקולים סביבתיים כמו לדוגמא: המיקום של העץ, האם העץ קרוב לעמודי חשמל, גג של מבנה, דוד שמש שנמצא על הגג, קווי טלפון וכיו"ב. לעץ ולענפיו יש משקל רב, וברגע שכורתים חלקים ממנו או את ענפיו, הם נופלים על הקרקע בעוצמה רבה – עוצמה שעלולה לעיתים לפגוע באנשים שנמצאים בסמוך, לרכוש קרוב, ואפילו לצוות (או לאדם) שמבצע את הכריתה. כבר דיברנו על הסכנות שיכולים לגרום עצים שקורסים, ולכן עריכה של תוכנית כריתת עצים מקדימה, יכולה למנוע אסונות מהבחינה הזאת, וגם תבטיח שעבודת הכריתה תיעשה בצורה בטוחה.

כריתת עצים, היא כאמור מוצא אחרון, רק כשנגמרות כל הברירות... הרבה פעמים עצים גבוהים וסבוכים לא יצריכו עבודה רצינית של כריתה, אלא יסתפקו בלא יותר מגיזום חלקי וקל. לגיזום של עצים יש המון יתרונות, הרבה פעמים כשעושים גיזום עצים בתדירות הדרושה, הפעולה יכולה לדחות ואפילו למנוע מצבים של כריתה. מעבר לזה גיזום של עצים, מחזק את העץ ומשבח אותו. הגיזום תורם לבריאות העץ ולהמשך תפקודו. פעולת גיזום העץ, בעצם באה לדלל אותו, להפוך אותו ליותר "קל", ולפחות סבוך, וגם לאפשר אליו חדירה של אור – דבר המביא לצמיחת ענפים יותר טובה.

כמו שפעולת הכריתה צריכה להיעשות ע"י בעל מקצוע מיומן, כך גם עבודה של גיזום. עבודת גיזום דורשת ידע מקצועי, הבנה פיזיולוגית של הצמח, מיומנות עבודה וכלים איכותיים ומתאימים לסוגי העצים השונים ומצבם. הרבה פעמים עבודה של גיזום תצריך או סולם מאד גבוה, או מנוף מיוחד. המנוף בעיקרון, בא לייעל את מהירות העבודה, הוא מאפשר עבודה מהירה ואיכותית, מאפשר גיזום של עצים גבוהים במיוחד, והתמודדות בערך עם כל מצב נתון. עבודת גיזום בד"כ נהוג לבצע, מצמרת העץ כלפי מטה. עוד דבר שחשוב להקפיד עליו כשגוזמים עץ, זה לא "לכסח" אותו יותר על המידה, משום שאז עלולים לפגוע בצמיחתו של העץ, עד לכדי נזק בלתי הפיך, שעלול להפסיק את צמיחתו בכלל.

כשמזמינים חברת גיזום, או לחילופין שירותים של כריתה, דבר נוסף שחשוב לברר עם החברה (או עם בעל המקצוע) זה על שירותים של פינוי הגזם. אף אחד הרי לא רוצה להישאר בסופו של יום עם כל שאריות הענפים ועם כל הבלגאן, אצלו בתוך הגינה... מרבית חברות הגינון, נותנות שירותים שכאלה כחלק מעסקת החבילה של העבודה, חלק מהחברות יסכימו לתת את השירות בתוספת של איזשהו תשלום נוסף. פינוי של גזם, מעבר לכך שאף אחד לא רוצה אותו בגינה, גם חשוב בכלל. זה מהסיבה הפשוטה שגזם שלא מפונה, ומושאר בחזית הבית או ברחוב, עלול לגרור קנס כספי מצד הרשויות. לכן, חבל להסתבך, וכדאי לדאוג גם לעניין הזה, מבעוד מועד, ולפני שעושים את הזמנת העבודה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.

המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודליה משורר

מאת: אודליה משוררגינון31/05/112237 צפיות
אומרים שהדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר. המשפט הזה יכול לתפוס לגבי הרבה תחומי חיים, ולאו דווקא למראה של גינה, אבל אם באמת רוצים שהדשא שלנו יראה ירוק באופן תמידי, ויהווה מושא להערצה ולקנאה – הנה כמה טיפים לתחזוקה נכונה של מדשאה בגינה.

מאת: אודליה משוררעיצוב פנים27/04/111323 צפיות
בעולם הפרקטים, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של משטחים: יש פרקט סינטטי (מה שמכונה פרקט למינציה) ויש פרקט שעשוי מעץ טבעי. הנהירה הטבעית של מרבית האנשים כיום, בגלל סיבות מובנות של עלויות, היא להעדיף את הפרקט הסינטטי על פני אחיו הטבעי. ועדיין, מי שקצת יותר מבין, ומחפש את התחושה של העץ בהתגלמותו המקורית, לעולם לא יוותר על משטח שעשוי מהדבר האמיתי. במאמר זה נסביר בקצרה מה מאפיין פרקט עץ טבעי, אילו סוגי פרקטים מעץ קיימים ועל אילו כללי ברזל יש להקפיד, מהרגע שהחלטנו להכניס אותו אלינו אל תוך הבית.

מאת: אודליה משוררעסקים קטנים ובינוניים02/04/111370 צפיות
מאמר מקצועי בנושא שירותי פריצת מנעולים. במאמר יוסבר באילו נסיבות אנחנו נזדקק להזמנת שירות שכזה, וכיצד לבחור בעל מקצוע (מנעולן) שהוא מקצועי, לא יקר ואמין.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי28/03/111306 צפיות
מאמר מקצועי בנושא הדברת מקקים. במאמר ינתן הסבר קצר על המקק, מאילו סיבות חשוב לבצע הדברה של מקקים, כיצד הדברת מקקים מתבצעת, ומדוע כל-כך חשוב שהיא תיעשה ע"י בעל מקצוע.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי20/03/113600 צפיות
מאמר מקצועי בנושא סתימות בצנרת - כל מה שרציתן לדעת על סתימות בצנרת ולא העזתם לשאול! איך סתימות בצנרת נוצרות, איך נבחין שיש סתימה בצנרת (או במילים אחרות: מהם הסממנים החיצוניים כשיש סתימה), איך מתמודדים איתן וטיפים חשובים למניעת סתימות עתידיות.

מאת: אודליה משוררצרכנות14/03/112584 צפיות
במאמר ינתנו טיפים לטיפול יעיל במזגן - כך שיאריך לנו ימים, ויחזיק לאורך זמן. בין הטיפים לתחזוקה המוצעים: ניקיון של הפילטרים, מילוי גז מזגנים בעת הצורך, הקפדה על כך שהסביבה הסמוכה למזגן תהיה מאווררת ופנויה, הקפדה על ניקיון חלקיו הפנימיים והחיצוניים של המזגן, שמירה על טמפרטורה קבועה ועוד.

מאת: אודליה משוררשיפוצים03/03/112336 צפיות
במאמר יוסבר אילו בעיות של בידוד נפוצות במבנים (תרמי ואקוסטי), איך מזהים אותן וכיצד ניתן להתגבר עליהם באמצעות שימוש במחיצות גבס.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191972 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191771 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182246 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811185 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181672 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183837 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174187 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica