חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הדברות - הדברת מזיקים

הדברות – הדברת מקקים

הקיץ שמגיע עלינו לטובה, מביא יחד עימו הרבה מאד דברים נעימים: שמש חמה, מזג אוויר הרבה יותר נוח, ימים שהם הרבה יותר ארוכים. אחד מהדברים אולי הקצת פחות סימפטיים שמגיעים נלווים עם הקיץ הוא התעוררות של כל מיני מזיקים. כשמגיע הקיץ – מגיעים יחד איתו גם הרבה מאד מזיקים. מבין המזיקים שמאופיינים עם עונת הקיץ ניתן למנות את הנמלים, היתושים, והפרעושים, אבל יותר מכולם – ואולי גם המזיק שהכי מזוהה עם העונה הזאת (וגם הכי ידוע לשמצה...) – ניתן לציין את המקקים – או בשמם העממי ה"ג'וקים".

המקקים הם מזיקים כל-כך נפוצים היות ויש להם יכולת הישרדות גבוהה במיוחד. הידעתם שמקקים קיימים בעולם למעלה מ – 25 מיליון שנה? הם אולי היצורים שהצליחו לשרוד הכי הרבה זמן מבין כל היצורים החיים, הם הצליחו אפילו לשרוד מלחמות גרעיניות, הם מסוגלים לשרוד למעלה משבוע ימים ללא מזון וללא אוכל, וגם מבחינה אבולוציונית אינם השתנו במיוחד במהלך כל הזמן הזה שבו הם חיים. כל התכונות הללו הופכות את המקקים, כפי שאתם ודאי כבר מבינים ליצורים שהם די עמידים. המקקים היו כאן לפנינו, וכנראה גם ימשיכו להיות כאן עוד הרבה זמן אחרי... כל שנותר לנו הוא פשוט להכיר בהם ולהצליח לחיות איתם בשלום, או במידה ואנחנו מעדיפים לוותר על נוכחותם – פשוט לבצע הדברה תקופתית שלהם, ועל כך נרחיב מיד במאמר זה.

בארץ קיימים שני סוגים של מקקים (או בשמם הנוסף: תיקנים) – תיקן גרמני ותיקן אמריקאי. ניתן להבדיל בין שני הסוגים עפ"י צבעם וצורתם: תיקן גרמני הוא יצור קטן מידות (מגיע לגודל של עד שני ס"מ) וצבעו הוא חום-צהבהב. תיקן אמריקאי הוא גדול יותר (מגיע לגודל של שמונה ס"מ) וצבעו הוא חום כהה-שחור. התיקנים שוהים בד"כ במערכת הביוב, וההעדפה שלהם היא לסביבה לחה חשוכה וחמה. הם יוצאים מהביוב אל תוך הבית, כאשר הם מחפשים מזון ואוכל או כשהם רוצים לברוח מהקור. בתוך הבית בד"כ נמצא אותם בתוך מקומות מסתור כמו: ארונות מטבח, ארונות של פחי אשפה, סדקים של קירות, מתחת לרצפה, וגם במקומות שקרובים למערכת הביוב כמו חדרי אמבטיה וחדרי שירותים. הבעיה הגדולה של תיקנים הוא קצב ההתרבות המואץ שלהם. התיקנים מטילים ביצים, ומכל ביצה יכולים לבקוע בין 20 עד 30 תיקנים בממוצע (!). במילים אחרות ברגע שראיתם תיקן אחד בתוך הבית, סביר מאד להניח שהוא לא הראשון ולא האחרון שמצאתם, וגם אם כן – מאד יש להניח שהוא לא יישאר בודד זמן רב...

למה חשוב להיפטר ממקקים? מקקים מעבר לעובדה שהם יוצרים תחושת פחד ותחושת גועל אצל הרבה מאד אנשים, גם מעבירים ומפתחים אצל בני אדם כל מיני מחלות. דבר ראשון - צריך לזכור שהמקקים מגיעים אל תוך הבית מן הביוב - מקום שהוא לא הכי אסתטי וגם לא הכי נקי בלשון המעטה. דבר שני - אצל הרבה מאד אנשים מקקים, גם עשויים ליצור תגובה אלרגית. ממחקרים שנעשו בעולם, נמצא כי בין חמישה לעשרה אחוזים מהאנשים שסובלים מתופעות אלרגיות כלשהן, ביניהם אנשים אסמטיים – מפתחים תגובה אלרגית לנוכחות של מקקים בתוך הבית העסק או המשרד – תגובה שמתפרשת בצורה של דלקות כרוניות בעיניים, התקפי אסטמה, שיעול, נזלת, ובמקרים חמורים גם עשויה להוביל לאשפוז. אי לכך להדברת מקקים יש לא רק חשיבות עליונה בכל מה שקשור לאסתטיקה ולניקיון של הבית, אלא גם מבחינה תברואתית ובריאותית – יש לה חשיבות עליונה.

בכדי שהדברת מקקים תהיה יעילה, צריך שהיא תיעשה ע"י חברת הדברות מקצועית. צריך גם שהיא תיעשה בזמן, ואם אפשר – אפילו שעה אחת קודם. הרבה אנשים, כמו בהרבה סיטואציות אחרות בחיים, מזמינים חברת הדברות רק כאשר הם מוצאים את עצמם בעיצומה של "מתקפת מזיקים". עד כמה שזה רלוונטי למקקים, וכמו שכבר ציינו קודם לכן במאמר, מקקים נוטים להתרבות בקצב מסחרר, ולכן אם ממתינים ומחכים עד לדקה התשעים – יכול להיות שלא נצליח לפתור את הבעיה הזאת בצורה טובה, ויכול להיות שגם נצטרך להשקיע בה הרבה יותר כסף ממה שהיינו משקיעים אם היה לנו קצת יותר שכל והיינו מטפלים בה בזמן.

איך הדברת מקקים מתבצעת? הדברת מקקים כאשר היא מבוצעת ע"י חברה מוסמכת להדברת מזיקים – בד"כ נעשית ע"י נוזל ריסוס שהמדביר מפזר בכל פינות הבית תוך דגש והקפדה על נקודות תורפה (כמו אזור ארונות המטבח, ארון פח האשפה, האזור שסמוך לבור הביוב, על הרצפה ולאורך הקירות, חדרי השירותים והאמבטיה וכיו"ב). דרך נוספת למגן את אזור המגורים מפני מקקים היא לפזר בתוך הבית מעין קפסולות מיוחדות שמכילות חומרי ריסוס. אותן קפסולות מתפרקות בצורה הדרגתית לאורך השנה, ובכל פעם שקפסולה אחרת מתפרקת היא משחררת חומר הדברה לאוויר שקוטל את המקקים. בצורה כזאת אנחנו מקבלים מיגון של הבית מפני מקקים לא רק לנקודת זמן ספציפית, אלא גם לתקופת זמן שהיא עתידית יותר. בכלל חשוב לזכור שהדברת מקקים סטנדרטית היא עם תוקף אחריות של שנה – כך שמרגע שאנחנו מבצעים אותה והיא נעשתה בצורה יעילה אנחנו לא אמורים לצפות בעיות מקקים עד לקיץ הבא.

מעבר לפעולת הריסוס עצמה, הנה עוד כמה טיפים נוספים ששווה להקפיד עליהם טרם הזמנת שירותי הדברה – במטרה לייעל את פעילותה:

  • חשוב מאד להקפיד באופן תדיר על ניקיון כללי של הבית. מקקים, בגלל שהם באים ממערכת הביוב נוטים להימשך למקומות מלוכלכים, ופחות לאזורים נקיים – לכן הקפדה על ניקיון תמנע את הגעתם לתוך הבית.
  • חשוב להקפיד על ניקיון תדיר של סביבת פח האשפה שנמצא באזור מטבח. מומלץ לנקות את הארון אחת לשבוע, לזרוק את כל הזבל ושאריות המזון לשקית סגורה שנמצאת בתוך הפח, וגם את הפח – כדאי לנקות אחת לכמה זמן ולסגור אותו באמצעות מכסה מיוחד, כך שהאשפה שבתוכו תהיה כמה שפחות חשופה.
  • בגלל שמקקים נמשכים לשאריות מזון ואוכל – כדאי מאד לא להשאיר שאריות על השיש במטבח ועל הרצפה. גם בארונות – כל מיני שקיות או כלים שיש בהם אוכל – מומלץ לאטום בצורה הרמטית.
  • כדאי לבצע אטימה של בורות ביוב וסדקים, היות ומשם, כפי שצוין כבר בד"כ עולים המקקים.
  • פתחי ניקוז שלא משתמשים בהם (כמו במקלחת או באמבטיה) – כדאי לסתום באמצעות פקק או סרט הדבקה.
  • חשוב לבדוק אחת לכמה זמן שכל מיני צינורות אינסטלציה גלויים (כמו הצינור שנמצא מאחורי האסלה או הצינור שנמצא מתחת לכיור במטבח) הם אטומים היטב ושאין בהם סדקים או נזילות.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.

המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודליה משורר

מאת: אודליה משוררגינון31/05/112237 צפיות
אומרים שהדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר. המשפט הזה יכול לתפוס לגבי הרבה תחומי חיים, ולאו דווקא למראה של גינה, אבל אם באמת רוצים שהדשא שלנו יראה ירוק באופן תמידי, ויהווה מושא להערצה ולקנאה – הנה כמה טיפים לתחזוקה נכונה של מדשאה בגינה.

מאת: אודליה משוררגינון31/05/111379 צפיות
מאמר מקצועי בנושא גיזום וכריתת עצים. במאמר יוסבר מתי עץ נזקק לכריתה ומתי הוא נזקק לגיזום. למה חשוב לבצע את הפעולה של גיזום העץ (או לחילופין הכריתה), איך הפעולה מתבצעת, ומה חשוב לוודא עם בעל המקצוע כשמזמינים אותו לעשות את העבודה.

מאת: אודליה משוררעיצוב פנים27/04/111323 צפיות
בעולם הפרקטים, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של משטחים: יש פרקט סינטטי (מה שמכונה פרקט למינציה) ויש פרקט שעשוי מעץ טבעי. הנהירה הטבעית של מרבית האנשים כיום, בגלל סיבות מובנות של עלויות, היא להעדיף את הפרקט הסינטטי על פני אחיו הטבעי. ועדיין, מי שקצת יותר מבין, ומחפש את התחושה של העץ בהתגלמותו המקורית, לעולם לא יוותר על משטח שעשוי מהדבר האמיתי. במאמר זה נסביר בקצרה מה מאפיין פרקט עץ טבעי, אילו סוגי פרקטים מעץ קיימים ועל אילו כללי ברזל יש להקפיד, מהרגע שהחלטנו להכניס אותו אלינו אל תוך הבית.

מאת: אודליה משוררעסקים קטנים ובינוניים02/04/111370 צפיות
מאמר מקצועי בנושא שירותי פריצת מנעולים. במאמר יוסבר באילו נסיבות אנחנו נזדקק להזמנת שירות שכזה, וכיצד לבחור בעל מקצוע (מנעולן) שהוא מקצועי, לא יקר ואמין.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי20/03/113600 צפיות
מאמר מקצועי בנושא סתימות בצנרת - כל מה שרציתן לדעת על סתימות בצנרת ולא העזתם לשאול! איך סתימות בצנרת נוצרות, איך נבחין שיש סתימה בצנרת (או במילים אחרות: מהם הסממנים החיצוניים כשיש סתימה), איך מתמודדים איתן וטיפים חשובים למניעת סתימות עתידיות.

מאת: אודליה משוררצרכנות14/03/112584 צפיות
במאמר ינתנו טיפים לטיפול יעיל במזגן - כך שיאריך לנו ימים, ויחזיק לאורך זמן. בין הטיפים לתחזוקה המוצעים: ניקיון של הפילטרים, מילוי גז מזגנים בעת הצורך, הקפדה על כך שהסביבה הסמוכה למזגן תהיה מאווררת ופנויה, הקפדה על ניקיון חלקיו הפנימיים והחיצוניים של המזגן, שמירה על טמפרטורה קבועה ועוד.

מאת: אודליה משוררשיפוצים03/03/112336 צפיות
במאמר יוסבר אילו בעיות של בידוד נפוצות במבנים (תרמי ואקוסטי), איך מזהים אותן וכיצד ניתן להתגבר עליהם באמצעות שימוש במחיצות גבס.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222804 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223114 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211372 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211330 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211564 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211751 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica