חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכוח וההשפעה של המחשבה

מאת: סהר פזאימון לרוחניות03/05/20092627 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ברהמא קומאריס – ארגון בינלאומי אשר מחזק את הערכים הגבוהים ביותר בחיי היומיום מתוך הכרה בטוּב הטמון בכל אדם, האוניברסיטה מלמדת צורה פשוטה של מדיטציה, העוזרת לחווים אותה להבין טוב יותר את הערכים שלהם, וליישמם באופן יעיל יותר.

מתוך קורס - הכוח וההשפעה של המחשבה - הקדמה

חשיבה זה הכוח שנמצא הכי הרבה בשימוש ועם זאת הכי פחות מוערך. אנחנו חושבים כל יום, כל היום. למעשה לעולם איננו מפסיקים לחשוב. אפילו לא בלילה(חלומות). אבל אנחנו לא מודעים להשפעה ולכוח העצום שיש למחשבות שלנו עלינו ועל חיי האחרים.

האם אתם מכירים את המחשבות שלכם? את תבניות החשיבה שלכם?

האם למשל, אתם יודעים על מה חשבתם במהלך 5 הדקות האחרונות? נסו להיזכר לרגע...

מי מסוגל להיזכר?

האם אתם יודעים אילו סוגי מחשבות יש לכם בדרך כלל? מה הקצב שלהם? האם הן מהירות, מבולבלות, שקטות או מסודרות?עכשיו, האם אתם לגמרי פה או אתם עסוקים במשהו אחר כמו: "הילד בבית עם הביביסיטר האם הכל בסדר", או השיחה שהייתה לי אתמול עם הבוס שלי…

מחקר מראה שאנו חושבים כ- 30.000 מחשבות ביום! ולנוכח קצב החיים שהולך ומואץ (יותר מהר, יותר גבוה…), קצב המחשבות שלנו גובר.

אחוז גדול מהמחשבות שלנו קשור במה שאנו קולטים דרך החושים שלנו: השמיעה, הראייה, הריח וכו'.

עשו ניסיון. כאשר אתם הולכים ברחוב סואן עם חנויות רבות, האם תהיו מסוגלים לאחוז במחשבה אחת מבלי שתהייה מוסחת עלידי מה שאתם רואים או מריחים?

מהי מחשבה?

מחשבה היא אנרגיה. אנרגיה מאוד מעודנת שלא ניתן לראות אותה בעין אך ניתן בודאות לחוש אותה.

תרגיל

היזכרו ברגע קסום ונעים מהעבר שלכם. על מסך המחשבה העלו את התמונה כולה. התבוננו בה: היכן אתם נמצאים… מהם הצבעים של הסביבה… האם אתם לבד.. האם יש קולות מיוחדים או רעשים או אולי שקט נעים…

לבקש ממספר אנשים לשתף בחוויה ולבדוק אתם כיצד הם מרגישים עכשיו עם היזכרותם ברגע זה.

כאשר אנו חושבים מחשבות חיוביות, נוצרת חוויה חיובית אנו נטענים באנרגיה חיובית שמניעה אותנו הלאה.

בואו ונראה מהו הכוח של המחשבה וכיצד היא משפיעה עלינו.

האם מישהו יוצר את המחשבות שלכם?

אתם בלבד יוצרים את המחשבות שלכם. נכון?

כאשר אתם חושבים, מה בא בעקבות המחשבה?

רגשות והרגשות feelings, emotions.

האם מישהו יוצר את הרגשות שלכם?

אתם יוצרים את הרגשות שלכם, נכון?

והרגשות למה הם מובילים?

לגישה – נקיטת עמדהAttitude.

והגישה שלנו מובילה אותנו לפעולה – מעשים שיוצרים את ההתנהגות שלנו.

כל פעולה שלנו, מונעת על ידי הגישה שלנו, שאוספת לתוכה את כל המחשבות והרגשות שלנו. כל חזרה שלנו על התנהגות מסוימת הופכת להרגל.

לדוגמא אם אתם עוברים מדי יום בדרך לעבודה דרך גינה ואתם אמורים ללכת על השביל אך, מדי יום אתם הולכים בדיוק באותו המקום על הדשא, בסופו של דבר ייוצר שביל בדשא.

לידיעתכם, 80% מהמעשים שלנו הם הרגלים. הרגלים שמתחילים במחשבות שלנו דרך הרגשות, הגישה וההתנהגות.

הרגלים אלה יוצרים את מה שנקרא האישיות שלנו.

אם כך נסכם:

מחשבה> רגש/הרגשה> גישה> פעולה/מעשה> התנהגות

התנהגות חוזרת> הרגלים> האישיות שלנו

האישיות שלנו משפיעה על :

האווירה שסביבנו - אם אני שלו/שמח/מודאג וכו'. ואני נכנס לחדר אני משפיע על האווירה הקיימת.

על הגוף שלנו – הבריאות הפיזית שלנו. אנו יודעים יותר ויותר על ההשפעה של המחשבות על הבריאות שלנו. למעשה פעמים רבות אנו "חושבים" את עצמנו לחולים. (אם מספר אנשים יאמרו לאדם שהוא נראה חולה הוא יתחיל להרגיש חולה.)

הצד השני של זה הוא להרגיש את עצמנו בריאים. ואנו מכירים את ההשפעה של כדור הפלצסבו. אם אדם חושב שזה יעזור לו זה אכן יעזור לו. או לחילופין הסיפור של הילד שהתגלה במוחו גידול והוא דמיין כיצד הוא תוקף את הגידול בספינת החלל שלו (כמו במשחקי מחשב), הגידול הצטמק עד שלא נותר ממנו. רופאים יודעים שאם בדרך כלל אומרים לחולה שנותרו לו3 חודשים לחיות זה אכן קורה משום שהחולה סיגל עצמו מנטלית לכך, לעומת אותם חולים שהחליטו להילחם ואפילו ניצחו, או הפכו למה שנקרא "נס רפואי".

על מערכות היחסים שלנו - כל מה שקורה סביבנו ,מערכות היחסים שלנו בבית, בעבודה וכו'. הכל קשור במחשבות. למעשה אם אנחנו מבינים זאת אנו מבינים שהגורל שלנו למעשה נמצא בידינו או למעשה בראשנו.

כאשר יש בנו כעסים, אכזבה, תסכול וכו'. מהבעל, האישה, הממשלה, פקיד הבנק, אנחנו לא מודעים לכך שלא הם הגורמים לי להרגיש כך. אם אני מאשים בכך את האחרים המשמעות של זה היא:

שאני נותן ביד האחרים את השלט הרחוק לדרך בה אני מרגיש. אני מעצים אותם, נותן להם כוח, למעשה שם את גורלי בידיהם.

וזהו ההרגל הכי עוצמתי והכי שכיח שקיים אצל בני האדם.

אנו פיתחנו הרגלשל לא לקחת אחריות בתהליך היצירתי המשמעותי ביותר שלנו – יצירת החיים שלנו.

כדאי שנתחיל להיות מודעים לתהליך זה ולהבטיח שניקח אחריות למה שאנו יוצרים במחשבה וברגש שלנו. עלי לעורר את המודעות לאיכות המחשבות שלי.

יש 4 רמות שונות של איכות מחשבה:

מחשבה חיונית

מחשבות שחיוניות לתפקוד היומיומי שלי. שחיוניות לקיום ולהישרדות שלי.

"מה אכין היום לארוחת צהרים? עלי להוציא את הילד מהגן בשעה 13.00. אני חייבת לזכור לקחת את התרופה וכו'. מחשבות שהן יעילות.

מה קורה אם אני חושבת מחשבות אלה יותר מהנדרש או מוסיפה להן מחשבות נוספות? הן הופכות ל:

מחשבות סרק/מבוזבזות

דאגות, מחשבות עצב המסתובבות בראש. מחשבות שחוזרות על עצמן שוב ושוב בקצב אובססיבי. לסוג זה של מחשבות יש קצב מנטלי מהיר והן מכפילות ומשלשות את קצבן. וסיכומן שווה לאפס. זה כמו לתת פול גז בניוטרל.

לעיתים קרובות מחשבות אלה קשורות לעבר: "אילו רק הייתי… אם זה לא היה קורה… " או מחשבות לגבי העתיד: " אני מקווה ש… אם הוא לא היה מופיע /עושה/אומר אז… " ניתן לומר שמחשבות אלה אינן מציאותיות. משום שהעבר כבר היה, והעתיד עדין לא הגיע. או במילים אחרות אנו לא חים בהווה.

יש אנשים שעוברים את היום שלהם שלוש פעמים: פעם אחת כאשר הם מתכננים את יומם, פעם שניה היום עצמו ופעם שלישית בסוף היום כאשר הם חוזרים על המחשבות שלהם שוב ושוב… "לא הייתי צריך לעשות את זה… לא הייתי צריך לומר… הייתי צריך… וכו'.

יש האומרים שהעבר הוא history , העתיד הוא ,mysteryוההווה הוא present כלומר מתנה.

אנחנו אמורים ללמוד לשלוט במחשבות אלו מכיוון שהן מרוקנות אותנו מאנרגיה.

מחשבות שליליות

למחשבות שליליות יש תוצאות שליליות ויותר משהן מבוססות על ערכים פנימיים הן מבוססות על רצונות, צרכים, דעות קדומות ושפיטה על פי צבע עור, לבוש, חשבון בנק, גודל וסוג המכונית וכו'.

האם יש לכם דוגמא למחשבות שליליות?

גם מחשבות שליליות מרוקנות אותנו מאנרגיה חיובית ולמעשה, תוצאה של מחשבות שליליות תהיה אוטומטית רגשותשלילים – מילים שליליות - גישה שלילית -התנהגות שלילית והרגלים שלילים.

מחשבות חיוביות

מחשבות חיוביות יוצרות בתוכנו אנרגיה חיובית ואנו נטענים באנרגיה זו. תוצאה של מחשבותחיוביות תהיה אוטומטית רגשות חיוביים – מילים חיוביות – גישה חיובית – מעשים חיוביים– והרגלים חיוביים.

מחשבות אלה באות מתוך הערכים שבתוכנו. אותו מקום פנימי מופלא שהוא כמו אגם של מים טהורים שקיים בתוכנו ואנו שכחנו על קיומו.

ובמקום זה יש בתוכנו ערכים, תכונות וסגולות כמו:

שמחהשלווהתקווהסובלנותהרמוניהיושרהבנהכבודועוד.

בתוך המחשבות החיוביות ניתן לכלולגם מחשבות נעלות – כולנו יודעים לחשוב אותן, אך אנו לא מזהים אותם ככאלה. מחשבות שמאחלות טוב לעצמי או לאחרים כמו "אני מקווה עבורך שתצליח בעבודה, במציאת בית, וכו',בדרך כלל אנו עושים זאת למען הקרובים לנו.

כיצד אוכל להשתמש בכוח המחשבה?

אם אזכר בתכונות טובות אלה שבתוכי, בתהליך החשיבהאתחיל ליצור אנרגיה זו בתוכי. מחשבה היא כמו טיפה, ואנו יכולים לאגור טיפה ועוד טיפה של אנרגיות חיוביות, כמו בחשבון בנק שתהיינה לרשותנו בזמן שנזדקק להן.

אנו בנויים להתמודד עם קשיים, עם בעיות, עם משברים. אנחנו מצוידים בכל הכוחות, התכונות שתעזורנה לנו להתמודד בדרך טובה יותר.

האם אתם מכירים מצבי משבר בהם "קיבלתם" פתאום כוח בלתי צפוי להתמודד? הצורך במציאת פתרון לבעיה כלשהי שמגיע לפתע באופן יצירתי? אנשים חולים או כאלה שחוו אובדן כלשהו גילו כוחות התמודדות שלא ידעו על קיומם לפני כן?

הכל נמצא בתוכנו. אנחנו פשוט שכחנו. אנחנו יכולים להיזכר מחדש.

תרגיל מחשבתי(דמיון מודרך)מדיטציה:

נעשה תרגיל מחשבתי שדורש מאתנו ריכוז. יש תועלת בעשיית תרגיל כזה מאחר וריכוז שימושי לנו בשטחים שונים של חיינו. תרגיל זה נפלא להתחיל אתו בבוקר ולהיטען באנרגיות שיעזרו לי במהלך היום.

שבו בנוחות, התבוננו במחשבה שחולפת כרגע בכם, חישבו עד כמה המחשבה הזו חשובה לכם ואחר כך שחררו אותה, היפרדו ממנה.

כאשר אני נכנס למצב של שקט פנימה, אני עדין נמצא בתהליך של חשיבה, אך אני מנסה לחשוב בדרך חיובית. להתחיל להשתמש במחשבה שלי כפי שאני הייתי רוצה ולא כפי שאני רגיל להשתמש בה.

אני מאפשר לגוף שלי להרגיש בנוח על הכסא… ומאפשר לכל המתח שהצטבר במהלך היום שיעלם… אני נושם בעדינות פנימה והחוצה… נותן להרגשה של שלווה לשטוף אותי… המחשבות הופכות להיות יותר מרוכזות… אני מרכז את המחשבות סביב נקודה בתוכי… שנראית כמו נקודה של אור… וככל שאני מתבונן בנקודה הריכוז שלי גדל… המיקוד שלי בנקודה מאפשר לי להרגיש כמו נקודת אנרגיה רבת עוצמה, ערנית ומלאת שלווה…

אני מדמיין לעצמי את נקודת האנרגיה הזו מרוכזת כמו קרן של לייזר המקרין בקביעות אור… אני נהנה מתחושה זו של אור… תחושה של שקט עמוק… חוסר תנועה … מנוחה… אני נח בתוכי פנימה… והכל כל כך שקט… כל כך שלו ונוח…

אני מתחיל לתהות איזה אדם אני… כאשר אני רחוק מהמתח של החיים… כאשר אני לא דואג… אילו תכונות טובות יש בי…. ואני מונה אותן אחת לאחת… מתוך השקט הזה שבתוכי אני למד לדעת שהטבע האמיתי שלי הוא שלווה… אני יכול לראות תכונה זו בתוכי… יש לי שלווה בקביעות… וכאשר אני מודע לה… אני יכול לתת ממנה לאחרים דרך המחשבות שלי… המילים שלי… המעשים שלי… אני התגלמות תכונה זו… וכאשר אני יושב כרגע… שקט… ערני… רענן… אוכל לשמר הרגשה זו בתוכי במהלך היום כולו.

זהו כלי אחד אתו אנו יכלים לעבוד עם המחשבה שלנו וכך להפוך אותה לחברנו הטוב.

מתוך הקורס כוחה של מחשבה, מאת הברהמא קומאריס אוניברסיטה רוחנית עולמית

*כל הפעילויות של הברהמא קומאריס מוצעות ללא תשלום ונתמכות על ידי מורים ותלמידים מקומיים.

למדיטציה או שיעורים חינם.

ברהאמא קומאריס – מס' טלפון: 5322192 - 03

www.bkwsu.org ; www.bkwsu.org/israel

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סהר פז

מאת: סהר פזמדיטציה03/05/092097 צפיות
הזמנים שבהם אנו מתעוררים בשמחה, חוגגים את מתנת החיים, או לפני שאנו שוקעים בשינה, חשים מוגנים, נינוחים מטופלים. כשבחוץ יורד גשם ואנו נמצאים בפנים במקום חם ונעים והלב חש הכרת תודה – גם אלו חוויות של מדיטציה. כשאנו שומעים מוסיקה וליבנו גואה מאהבה וחש תחושת התעלות – גם זו תחושה של מדיטציה. מדיטציה מזינה את הנשמה, כפי שאוכל מזין את הגוף. זה חיוני עבור כל אחד מאתנו. מסע החיים הינו באופן טבעי אתגר, רצוף במכשולים לאורך הדרך, אך מסע זה הינו נוח ובונה יותר כשדרך המדיטציה מובנות...

מאת: סהר פזרוחניות - כללי02/05/0911378 צפיות
סיפור: יום אחד אישה החליטה לבקר את השכנה שלה במורד הרחוב. מיד כאשר היא הגיעה, שכנתה החלה להתלונן לגבי השכנים בדירה הסמוכה, משפחה של זרים. "היא עקרת בית נוראית" אמרה. "את צריכה לראות עד כמה הילדים שלה מלוכלכים... והבית שלה! זו ממש בושה לחיות באותה שכונה. הסתכלי בבגדים התלויים על החבל, ראי את הפסים השחורים על הסדינים והמגבות" האורחת הלכה אל החלון כדי לראות. "למעשה הבגדים די נקיים, יקירתי. הפסים נמצאים על החלון שלך!"

מאת: סהר פזרוחניות - כללי02/05/091418 צפיות
האם אתם עדיין דוחים את האושר שלכם? מסתבר שזה מה שרבים מאתנו עושים. אנו אומרים לעצמנו שנהיה מאושרים כשכל החובות שלנו ישולמו, כשנסיים את הלימודים, כשנמצא את העבודה הראשונה שלנו ונקבל קידום. אנו משכנעים את עצמנו שהחיים ישתפרו לאחר שנתחתן, נביא ילד לעולם ואחריו עוד אחד. ואז אנו מתוסכלים מכיוון שהילדים אינם גדולים עדיין ואנו נהיה מאושרים כשהם יגדלו. אחר כך, אנו מתוסכלים מכך שעלינו להתמודד עם ילדים מתבגרים. ואז אנו משכנעים את עצמנו כי החיים יהיו מושלמים כאשר תהיה לנו מכונית יפה...כשנצא לפנסיה...מוכר?

מאת: סהר פזאימון לרוחניות14/02/091848 צפיות
ישנו רעש חיצוני איתו אנו חיים חזק, אולם הרעש הפנימי חזק עוד יותר. זהו הרעש של מיינד טרוד. אנחנו יורדים על עצמנו ומלקים את עצמנו. לעתים קרובות אנחנו מתווכחים עם אחרים בתוך המיינד שלנו, אנחנו ממיינים את הפחדים שלנו ומסווגים את חוסר הביטחון שלנו. הרעש הזה מטריף עלינו את דעתנו. אנחנו משתוקקים לשקט, אך בד בבד אנחנו מפחדים מפניו... כדי לראות מה באמת מתחולל בפנים. אנחנו משתוקקים לשלווה פנימית.

מאמרים נוספים בנושא אימון לרוחניות

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica