חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כולם מדברים על מדיטציה...מדיטצית רג'ה יוגה של הברהמא קומאריס היא מדיטציה פרקטית לאנשים פרקטיים.

מאת: סהר פזמדיטציה03/05/20092095 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גיאנטי קריפלני הידועה בעולם כ- sister Jayanti - מנהלת את הפעילויות של הברהמא קומאריס באירופה ובמזרח התיכון. היא מרצה מבוקשת במדינות רבות בעולם, ומביאה אל הקהל שילוב מרתק של מזרח ומערב, כמי שנולדה במזרח אך גדלה ולמדה במערב.

מאמר זה הוא מתוך ספרה "God's healing power"

תחילה, מהי מדיטציה?

מדיטציה היא מצב של הוויה טבעית. באופן מודע או שלא במודע, כולנו חווים מצבים מדיטטיביים מעת לעת. הרגעים שבהם אנו נהנים להיות עם עצמנו, ביחידות; כשאנו מצויים במצב של חלומות בהקיץ; כשאנו שוקעים בתוך החוויה של ההתבוננות ביופי של הטבע – כל אלה הנן צורות שונות של מדיטציה.

הזמנים שבהם אנו מתעוררים בשמחה, חוגגים את מתנת החיים, או לפני שאנו שוקעים בשינה, חשים מוגנים, נינוחים מטופלים. כשבחוץ יורד גשם ואנו נמצאים בפנים במקום חם ונעים והלב חש הכרת תודה – גם אלו חוויות של מדיטציה. כשאנו שומעים מוסיקה וליבנו גואה מאהבה וחש תחושת התעלות – גם זו תחושה של מדיטציה.

מדיטציה מזינה את הנשמה, כפי שאוכל מזין את הגוף. זה חיוני עבור כל אחד מאתנו. מסע החיים הינו באופן טבעי אתגר, רצוף במכשולים לאורך הדרך, אך מסע זה הינו נוח ובונה יותר כשדרך המדיטציה מובנות. מדיטציה מגבירה את היכולת שלנו לנוע במסע החיים בצורה מאוזנת, יציבה ושלווה ממש כפי שמערכת טובה של צמיגים משפרת את הנוחות והבטיחות בנסיעה בכביש.

רבים רוצים רק ללמוד להירגע; אחרים מחפשים אחר שליטה טובה יותר במחשבות שלהם. שיטה פופולארית הינה מדיטציית המנטרה, שבה המודט מקבל מילה קדושה או צליל קדוש אשר עליו לחזור עליהם שוב ושוב בקול רם או בשקט במחשבתו.

מדיטציה על סצינות של נוף – שקיעה, זריחה, נוף יפהפה – הינה דרך נוספת להזין את הנפש. כמעט כל אספקט של הטבע יכול להחזיר אותנו לנקודה של רוגע ושלווה.

מהי מדיטציית ראג'ה יוגה?

מדיטציית ראג'ה יוגה היא פשוטה, במובן שהיא איננה דורשת מנטרה, שינון מזמורים, תנוחה מיוחדת או סצינות חיצוניות של יופי. מאידך, יש למדיטציית ראג'ה יוגה, מטרה גבוהה של הפיכת כל אחד מאיתנו לריבון עצמי, שליט של המחשבות והחושים שלו. היא מלמדת אותנו שיש בתוכנו מלכות טבעית, אשר מסוגלת להביא עוצמה ויופי לתוך מערכות היחסים וההתנהגות שלנו. המלכות הזו מתגלה כשאנו מחדשים את המודעות לעצמי הפנימי שלנו ולמהות הקיום שלנו. ראג'ה יוגה מציעה מדיטציה אותה אנו יכולים לשאת בתוכנו, כך שאנו יכולים לתרגל אותה לא רק כשאנו יושבים בשקט, אלא גם כשאנו ממלאים את המחויבויות והמטלות היומיומיות שלנו.

המטרה היא להיות מסוגל לתרגל כוח בחירה על המחשבות והרגשות שלנו כך שהתגובות שלנו לסיטואציות שונות תהינה תמיד חיוביות. ואין זה משנה עד כמה הסיטואציה נראית קשה או עצובה. באופן מופלא תחושות של דאגה, כעס, פחד או חוסר אונים אשר שולטות בחייהם של אנשים רבים, מתגלות כלא נחוצות ומסתבר שההיקשרות שלנו לתחושות אלו הינה חלק מהבעיה. שחרור ההרגלים השליליים הללו של המחשבה ואימוץ אנרגיה חיובית הופך לפתרון בפני עצמו – שכבר שכחנו אותו או שהתעלמנו ממנו באופן משכנע.

כשאנו מעורבים יתר על המידה בעולם הפיזי, אשר מעצם טבעו נתון לשינויים תמידיים, המחשבות והרגשות שלנו מצויים בתנועה מתמדת והמוח לא יכול אף פעם להיות במצב של מנוחה. היכולת ליצור רגעים של שלווה מחזירים אותנו לחלק העדין והנדיב של האישיות האנושית, אשר בשל הקושי והגסות של העולם כיום, הוזנח או נשכח. שלווה, רוגע וכוח המחשבות, חשובים מאד גם לבריאות הפיזית בעולם שבו הפוטנציאל למתח ושחיקה נמצא בכל מקום.

בימים טרופים אלה, בהם לעיתים קרובות אנו שוכחים לטפל בגוף או בנפש, מדיטצה היא דרך לאפשר לכוח הריפוי של האל לשקם אותנו ולהחזיר אותנו לשלמות. כשהנשמה מעריכה את השפע  והטוב הפנימי שלה, הגוף שלנו קוטף אף הוא פירות מתהליך זה כשהוא מרוויח עוצמה אשר במצב אחר היתה מתדלדלת בשל סבל רב. כתוצאה מתהליך זה, טיפולים רפואיים, כאשר יש בהם צורך, מניבים תוצאות טובות יותר וחולים מתחילים להחלים מהר יותר. במקרים של מחלות סופניות או זקנה, בהם הגוף כבר לא ראוי יותר למשכן, סביר להניח שהנשמה תעזוב את הגוף בצורה קלה ונינוחה יותר ואפילו בשמחה אם המודעות לא נכלאה בזהות הפיזית החיצונית.

את מדיטציית הראג'ה יוגה של הברהמא קומאריס ניתן לתרגל בכל זמן ובכל מקום. ניתן לתרגל אותה לבד או בהתכנסות רחבת היקף. היא לא דורשת תנוחה מיוחדת, שינון של מנטרות או הוצאות כספיות.

דרך המדיטציה אינה חייבת לנתק אותנו מהזולת, כפי שרבים מאמינים. במקום זאת, השחרור שלנו מהשפעות שליליות, מעצים את היכולת שלנו להיות אנו עצמנו ועל ידי כך לתרום ולשתף פעולה עם אחרים. זה מאפשר לנו לקבל את אהבת האל וחכמתו. זה פותח את ההבנה והתפיסה שלנו, כך שאנו מתחילים לשלוט ברגשות, בתחושות ובמחר שלנו.

מדיטציה אינה דבר קשה והיא אינה עולה דבר. כל מה שדרוש זו התכוונות – הרצון שלנו. אם ברצוננו ללמוד לתרגל מדיטציה, להבין מושגים בסיסיים אחדים ולהשקיע את המחויבות והזמן על מנת לתרגלם, חיינו ישתנו בדרך פשוטה וטבעית מאד.

כל הפעילויות של הברהמא קומאריס מוצעות ללא תשלום ונתמכות על ידי מורים ותלמידים מקומיים.

למדיטציה או שיעורים חינם.

ברהמא קומאריס – מס' טלפון: 5322192 - 03

www.bkwsu.org ; www.bkwsu.org/israel

*בחודש יוני 09 היא תגיע לביקור בישראל.

ברהמא קומאריס – ארגון בינלאומי אשר מחזק את הערכים הגבוהים ביותר בחיי היומיום מתוך הכרה בטוּב הטמון בכל אדם, האוניברסיטה מלמדת צורה פשוטה של מדיטציה, העוזרת לחווים אותה להבין טוב יותר את הערכים שלהם, וליישמם באופן יעיל יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סהר פז

מאת: סהר פזאימון לרוחניות03/05/092626 צפיות
חשיבה זה הכוח שנמצא הכי הרבה בשימוש ועם זאת הכי פחות מוערך. אנחנו חושבים כל יום, כל היום. למעשה לעולם איננו מפסיקים לחשוב. אפילו לא בלילה(חלומות). אבל אנחנו לא מודעים להשפעה ולכוח העצום שיש למחשבות שלנו עלינו ועל חיי האחרים. האם אתם מכירים את המחשבות שלכם? את תבניות החשיבה שלכם? האם למשל, אתם יודעים על מה חשבתם במהלך 5 הדקות האחרונות? נסו להיזכר לרגע...

מאת: סהר פזרוחניות - כללי02/05/0911356 צפיות
סיפור: יום אחד אישה החליטה לבקר את השכנה שלה במורד הרחוב. מיד כאשר היא הגיעה, שכנתה החלה להתלונן לגבי השכנים בדירה הסמוכה, משפחה של זרים. "היא עקרת בית נוראית" אמרה. "את צריכה לראות עד כמה הילדים שלה מלוכלכים... והבית שלה! זו ממש בושה לחיות באותה שכונה. הסתכלי בבגדים התלויים על החבל, ראי את הפסים השחורים על הסדינים והמגבות" האורחת הלכה אל החלון כדי לראות. "למעשה הבגדים די נקיים, יקירתי. הפסים נמצאים על החלון שלך!"

מאת: סהר פזרוחניות - כללי02/05/091417 צפיות
האם אתם עדיין דוחים את האושר שלכם? מסתבר שזה מה שרבים מאתנו עושים. אנו אומרים לעצמנו שנהיה מאושרים כשכל החובות שלנו ישולמו, כשנסיים את הלימודים, כשנמצא את העבודה הראשונה שלנו ונקבל קידום. אנו משכנעים את עצמנו שהחיים ישתפרו לאחר שנתחתן, נביא ילד לעולם ואחריו עוד אחד. ואז אנו מתוסכלים מכיוון שהילדים אינם גדולים עדיין ואנו נהיה מאושרים כשהם יגדלו. אחר כך, אנו מתוסכלים מכך שעלינו להתמודד עם ילדים מתבגרים. ואז אנו משכנעים את עצמנו כי החיים יהיו מושלמים כאשר תהיה לנו מכונית יפה...כשנצא לפנסיה...מוכר?

מאת: סהר פזאימון לרוחניות14/02/091847 צפיות
ישנו רעש חיצוני איתו אנו חיים חזק, אולם הרעש הפנימי חזק עוד יותר. זהו הרעש של מיינד טרוד. אנחנו יורדים על עצמנו ומלקים את עצמנו. לעתים קרובות אנחנו מתווכחים עם אחרים בתוך המיינד שלנו, אנחנו ממיינים את הפחדים שלנו ומסווגים את חוסר הביטחון שלנו. הרעש הזה מטריף עלינו את דעתנו. אנחנו משתוקקים לשקט, אך בד בבד אנחנו מפחדים מפניו... כדי לראות מה באמת מתחולל בפנים. אנחנו משתוקקים לשלווה פנימית.

מאמרים נוספים בנושא מדיטציה

מאת: SEOMANמדיטציה27/02/181333 צפיות
מרגישים תקיעות בחיים? מרגישים לחוצים בעבודה? ייתכן ותרצו לדעת איך לזמן שפע אל חייכם אשר יוכל למלא אתכם באור ושמחה לאורך זמן?

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה15/06/171562 צפיות
כולנו מחפשים שקט , חופש מהמיינד , חופש מהמחשבות שבאות והולכות בעירות וגם בשינה בדמות חלומות. החיים המערביים לא נותנים לנו הנחות ונדמה שרכבת המחשבות הזו רק הולכת וגוברת ולפעמים כל מה שאנחנו רוצים זה רגע אחד של שקט.

מאת: אשרם במדברמדיטציה05/08/152573 צפיות
ההזדמנות ללמוד איך להנחות מדיטציות אושו 10 ימים, 13 - 22 באוגוסט 2015 זו השנה החמישית ב"אשרם במדבר" שאנו פותחים מרחב של תרגול ולימוד המדיטציות לעומקן. ללמוד מה הפילוסופיה של המדיטציה בכלל ושל המדיטציות של אושו בפרט. איך להסביר את המדיטציה, איך להעביר אותה לקהל אחר ואף להתנסות בעניין. גם תיאוריה וגם פרקטיקה. וכל זאת משולב בשני סופ"שים שלמחנה מדיטציות אושו.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151618 צפיות
להיות באהבה ארבעה ימים, 4 - 7 בפבואר סדנת "התעוררות הלב המואר" נוצרה בשבילך לעזור לך להעיר את הלב. כאשר אנו זוכרים כיצד לחיות מהמרחב המקודש של הלב, אנחנו יכולים להפעיל את גוף האור שלנו – המרכבה. הסדנה יכולה לסייע לפתיחת העין השלישית דרך תרגול טנטרה של הלב. אנו נתחבר לתהליך היצירה בתרגילים שונים אותם נתרגל במהלך הסדנה.

מאת: אשרם במדברמדיטציה26/01/151843 צפיות
אושו אינטנסיב Osho meditation camp - מחנה מדיטציות אושו 12-14 במרץ אשרם במדבר מזמין אתכם לחווית מדיטציות מדברית - סוף שבוע שכולו תרגול ולימוד מדיטציות אשר אושו יצר עבורנו. מחנה מדיטציות אושו, הוא אירוע המתקיים בכל רחבי העולם. המשתתפים מוזמנים לחוות באופן פעיל את איכות המדיטציות האקטיביות, אשר המורה אושו הביא עבורנו. המדיטציות האקטיביות מותאמות לאדם המודרני החושב, ועוזרות לו להתקרב אל העולם הפנימי ואל המודעות מתוך התבוננות אשר נוצרת באופן טבעי עקב האקטיביות שבמדיטציה. זהו סופ"ש שכולו מדיטציו

מאת: סוגנדהומדיטציה23/12/141669 צפיות
על אף אורח החיים המודרני והקידמה הטכנולוגית המביאים לחיי נוחות כביכול, החיים שלנו נהיו קדחתנים ותובעניים יותר ויותר. משפחה ומערכות יחסים הפכו לעבודה במשרה מלאה. התפתחות של מחלות לב, לחץ דם גבוהה וחרדה הם דבר שכיח עקב אורח החיים זה. הלחץ בו אנשים נתונים גורם לעומס רגשי, הלב שלנו פשוט נשחק.

מאת: לילה בן הרוש מדיטציה26/06/144054 צפיות
נחנו רוצים להזמין אתכם להזדמנות, הזדמנות לצאת מתוך המירוץ של היומיום ולחוות תהליך עמוק של גילוי ששינה חיים של אנשים רבים ב"מסע 21" - תהליך אינטרנטי עוצמתי מצרפים לכם לינק לפרטים והרשמה אם אתם מתפללים לאיזון לריפוי, לבהירות, להתפתחות... אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע עוצמתי שיקח אתכם לצעד הבא שלכם...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica