חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם אתם דוחים את האושר שלכם?

מאת: סהר פזרוחניות - כללי02/05/20091418 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דאדי ג'אנקי -מנהלת האדמיניסרטיבית הנוכחית של הברהמא קומאריס, אוניברסיטה רוחנית עולמית , הודו

ברהמא קומאריס – ארגון בינלאומי אשר מחזק את הערכים הגבוהים ביותר בחיי היומיום מתוך הכרה בטוּב הטמון בכל אדם, האוניברסיטה מלמדת צורה פשוטה של מדיטציה, העוזרת לחווים אותה להבין טוב יותר את הערכים שלהם, וליישמם באופן יעיל יותר.

האם אתם עדיין דוחים את האושר שלכם? מסתבר שזה מה שרבים מאתנו עושים. אנו אומרים לעצמנו שנהיה מאושרים כשכל החובות שלנו ישולמו, כשנסיים את הלימודים, כשנמצא את העבודה הראשונה שלנו ונקבל קידום. אנו משכנעים את עצמנו שהחיים ישתפרו לאחר שנתחתן, נביא ילד לעולם ואחריו עוד אחד. ואז אנו מתוסכלים מכיוון שהילדים אינם גדולים עדיין ואנו נהיה מאושרים כשהם יגדלו. אחר כך, אנו מתוסכלים מכך שעלינו להתמודד עם ילדים מתבגרים. ואז אנו משכנעים את עצמנו כי החיים יהיו מושלמים כאשר תהיה לנו מכונית יפה...כשנצא לפנסיה...מוכר?

האמת היא, שאין זמן טוב יותר להיות מאושר מאשר כאן ועכשיו. אם לא עכשיו, אימתי?

אלפרד דסוזה אמר פעם: "זמן רב היה נראה לי שמשמעות החיים היתה בלהתחיל – את החיים האמיתיים. אולם תמיד היו מכשולים בדרך, משהו שעלי לסיים תחילה, עניינים אחדים בלתי פתורים, חוב שצריך לשלם – ואז החיים יתחילו. בסופו של דבר הבנתי שאותם מכשולים הם החיים עצמם. הפרספקטיבה הזו עזרה לי להבין שאין כל דרך להגיע לאושר – הדרך עצמה היא האושר".

אושר אינו יעד, כי אם מסע. האושר לא יגיע מחר כי אם היום. אושר אינו תלוי בדבר, הוא החלטה.

אז כדי שנוכל לקחת החלטה של אושר, הנה מספר תובנות על אושר שיכולות לעזור לנו להחליט:

אז כבר ראינו כי בדרך כלל, אנו תולים את האושר שלנו בדברים חיצוניים לנו, בדברים בסיסיים כמו: בריאות של בני משפחה, קיומו של בן/בת זוג תומכים וכו'. אם כולם יהיו בריאים, אז כמובן שאהיה מאושר אבל אם מישהו חס וחלילה חולה? מיד האושר שלנו חולה איתו...

לרבים זה יראה כעובדת חיים שאין לשנותה. כשקורה משהו רע, אני מושפע ואין מה לעשות. אלה החיים!

האמנם?

החמימות והנוחות של האושר מצויים כבר בתוכך. יש בתוכך חלק חבוי שהוא מושלם וטהור. החלק הזה אינו נגוע בתכונות הבלתי מושלמות אשר רכשת לעצמך תוך כדי חיים בעולם בלתי מושלם. החלק הזה שבתוכך מלא בתכונות נעלות ומצוי במצב של תושייה ובריאות תמידיים.

בהיותו חסר קונפליקטים ושליליות מכל סוג שהוא, הופך חלק זה שבתוכך לנקודה שקטה ודוממת. לחוויה מעשירה ועמוקה של שלווה.

כאשר אנו פונים פנימה ומתחזקים על ידי הכוחות הפנימיים שלנו של שקט ושלווה, אנו מחדשים את המידות הטובות שלנו וכך האושר שלנו מתחיל לפרוח.

**

כאשר אנו מצויים בקשר קבוע עם החלק היפה והשליו שבתוכנו אנו מרגישים תחושה של סיפוק אשר גורמת לנו להפסיק להשוות את עצמנו לאחרים.אדם שחש תחושה של סיפוק ומלאות באופן תמידי, חי באופן מלכותי, משום שהוא תמיד מאושר ומוכן לשתף אחרים בחיוך שלו. כאשר אנו רואים את היופי הפנימי שלנו, אנו יכולים להוות מראה לאחרים ולאפשר להם לראות בעצמם את היופי הפנימי שלהם.

**

ללמוד לדבר נכון אל העצמי זה מאמץ רוחני לכשעצמו. חישבו על כך לרגע; כאשר הנכם מדברים אל עצמכם בראשכם, לאיזה חלק של העצמי הנכם פונים? וכיצד? בדרך כלל, אנשים אינם מדברים אל החלק הנעלה שלהם אלא אל האספקטים המלאכותיים של האישיות היומיומית שלהם. ולעיתים קרובות מדובר בזרם של דמעות, תלונות וחזרה חסרת הגיון על דברים מהעבר. אם היינו מדברים כך אל אדם אחר, היינו צריכים להתנצל לאחר מכן.

מחשבות על העבר ודאגות באשר לעתיד, אינן יוצרות דו שיח טוב. במקום זאת, למה לא נלמד לדבר אל העצמי שלנו כאילו היה ילד. דבר אליו באהבה. אם תנסה להכריח ילד לשבת בשקט, הוא לא יסכים. אם טובה תדע כיצד לעודד את בנה לעשות מה שהיא רוצה. באופן דומה, היה אם טובה לעצמי שלך – למד אותו לחשוב מחשבות טובות וחיוביות. היה רך ומלא חמלה לעצמך במחשבותייך. בשלב הבא, כשתאמר לראש לשבת בשקט, הוא יעשה כן.

**

בתאטרון, שחקן אשר מצוי בעיצומה של הצגה לעולם לא יתמקד בתפקידים של שחקנים אחרים תוך שהוא מבקר אותם ומעיר הערות. הוא פשוט ימשיך בתפקיד שלו תוך שהוא מנסה לשחק את תפקידו בצורה הטובה ביותר. כך הדבר בתיאטרון של החיים. מה שאחרים אומרים ועושים הוא התפקיד שלהם, לא שלי. המטרה שלי היא לשחק את התפקיד שלי נכון. מחשבות נכונות משיבות את התבונה למחזה כולו.

לפתע, בשקט, אנו מתחילים להיות מודעים לכך שלא כמו בהצגה בתיאטרון, בה יש מחליפים ולימוד מוקדם של התפקיד, בדרמה בלתי מוגבלת זו של החיים, אין שחקן אחר או נשמה אחרת שיש לה את היכולת או הידע לשחק את התפקיד שלי. התפקיד שלי הנו מיוחד ואינדיבידואלי לחלוטין. מחשבות מסוג זה, יוצרות כבוד עצמי. מנקודת מבט רחבה, יש צורך בסוגים שונים של בני אדם בעולם, אולם לכל אחד ואחת יש את המקום הנכון שלו. יש קשר אמיץ בין צורה זו של כבוד עצמי לבין אושר.

**

לסיכום, אושר איננו משאב מוגבל כמו המשאבים החומריים אשר קיימים בעולמנו. שלא כמו משאבים חומריים, ככל שתשתף ותפיץ אושר ושמחה, כך גם רמת האושר שלך – בחייך ובמערכות היחסים שלך – תעלה ובסופו של דבר תביא להחלמה של הסביבה כולה.

*כל הפעילויות של הברהמא קומאריס מוצעות ללא תשלום ונתמכות על ידי מורים ותלמידים מקומיים.

למדיטציה או שיעורים חינם.

ברהמא קומאריס – מס' טלפון: 5322192 - 03

www.bkwsu.org ; www.bkwsu.org/israel


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סהר פז

מאת: סהר פזמדיטציה03/05/092097 צפיות
הזמנים שבהם אנו מתעוררים בשמחה, חוגגים את מתנת החיים, או לפני שאנו שוקעים בשינה, חשים מוגנים, נינוחים מטופלים. כשבחוץ יורד גשם ואנו נמצאים בפנים במקום חם ונעים והלב חש הכרת תודה – גם אלו חוויות של מדיטציה. כשאנו שומעים מוסיקה וליבנו גואה מאהבה וחש תחושת התעלות – גם זו תחושה של מדיטציה. מדיטציה מזינה את הנשמה, כפי שאוכל מזין את הגוף. זה חיוני עבור כל אחד מאתנו. מסע החיים הינו באופן טבעי אתגר, רצוף במכשולים לאורך הדרך, אך מסע זה הינו נוח ובונה יותר כשדרך המדיטציה מובנות...

מאת: סהר פזאימון לרוחניות03/05/092628 צפיות
חשיבה זה הכוח שנמצא הכי הרבה בשימוש ועם זאת הכי פחות מוערך. אנחנו חושבים כל יום, כל היום. למעשה לעולם איננו מפסיקים לחשוב. אפילו לא בלילה(חלומות). אבל אנחנו לא מודעים להשפעה ולכוח העצום שיש למחשבות שלנו עלינו ועל חיי האחרים. האם אתם מכירים את המחשבות שלכם? את תבניות החשיבה שלכם? האם למשל, אתם יודעים על מה חשבתם במהלך 5 הדקות האחרונות? נסו להיזכר לרגע...

מאת: סהר פזרוחניות - כללי02/05/0911378 צפיות
סיפור: יום אחד אישה החליטה לבקר את השכנה שלה במורד הרחוב. מיד כאשר היא הגיעה, שכנתה החלה להתלונן לגבי השכנים בדירה הסמוכה, משפחה של זרים. "היא עקרת בית נוראית" אמרה. "את צריכה לראות עד כמה הילדים שלה מלוכלכים... והבית שלה! זו ממש בושה לחיות באותה שכונה. הסתכלי בבגדים התלויים על החבל, ראי את הפסים השחורים על הסדינים והמגבות" האורחת הלכה אל החלון כדי לראות. "למעשה הבגדים די נקיים, יקירתי. הפסים נמצאים על החלון שלך!"

מאת: סהר פזאימון לרוחניות14/02/091848 צפיות
ישנו רעש חיצוני איתו אנו חיים חזק, אולם הרעש הפנימי חזק עוד יותר. זהו הרעש של מיינד טרוד. אנחנו יורדים על עצמנו ומלקים את עצמנו. לעתים קרובות אנחנו מתווכחים עם אחרים בתוך המיינד שלנו, אנחנו ממיינים את הפחדים שלנו ומסווגים את חוסר הביטחון שלנו. הרעש הזה מטריף עלינו את דעתנו. אנחנו משתוקקים לשקט, אך בד בבד אנחנו מפחדים מפניו... כדי לראות מה באמת מתחולל בפנים. אנחנו משתוקקים לשלווה פנימית.

מאמרים נוספים בנושא רוחניות - כללי

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/191200 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי29/04/19103304 צפיות
כתיבת ספר תורה הינה מצווה נעלה וחשובה עד מאד, מצווה זו הינה מצוות עשה מהתורה, האחרונה במניין תרי''ג המצוות. מי שזוכה לקיים את המצווה הזו, מעלה עליו הכתוב כאילו קיבל את התורה בהר סיני.

מאת: עופר שלורוחניות - כללי02/10/182154 צפיות
ספרי חומש

מאת: רוני הכהןרוחניות - כללי01/07/181851 צפיות
כולם מחפשים אחר הכוונה, והדת היא כבר לא הכלי היחיד אשר זמין על מנת להגיע אל איזון הנפש מלבד רפואה.

מאת: SEOMANרוחניות - כללי22/01/181430 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך לאזן את הגוף בקלות ולהתחיל להכניס יותר שפע אל חייכם, הרי כי עכשיו גם אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם. כל שעליכם לעשות זה לאמץ לכם את אחת מהשיטות עתיקות היומין אשר הגיעו אלינו היישר מן המזרח. על מנת שאנרגיית הצ'י תוכלו לזרום בחייכם, תוכלו להתחיל ולהתאמן בטאי צ'י, צ'י קונג, סו ג'וק ,מדיטציות, רייקי, הילינג, יוגה ושיטות נוספות. היום נדבר על הדרכים האפקטיביות ביותר לריפוי הגוף והנפש אשר יתחילו לגרום לכם להרגיש שינוי משמעותי בחייכם ולאורך זמן.

מאת: דוד דרומררוחניות - כללי14/08/162326 צפיות
הכותל המערבי (בקיצור: הכותל) הוא אחד מארבעת קירות התמך המקיפים את הר הבית זה כאלפיים שנה, משלהי תקופת בית שני ועד ימינו. במסורת היהודית מיוחסת לכותל המערבי קדושה יתרה,

איך לקבל אנרגיה למכור, איך למכור עם חשק, איך להרגיש טוב למכור, למה עבודה במכירות שוחקת, איך לאהוב למכור, איך ליהנות לעבוד במכירות, תמיכה נפשית, מאמן אישי מומלץ: וכאן תתבאר עוד נקודת מבט, לאיך וכיצד איש המכירות אמור לקבל אנרגיה למכור את המוצר שלו ללקוחות. והדרך לכך היא, על ידי זה שאיש המכירות ישאל את עצמו, האם הייתי מוכר את המוצר הזה לאנשים, גם אם לא היית מרוויח מכך כסף?! ז"א שעל איש המכירות לדמיין לעצמו מצב, שבו הוא כאיש מכירות לא צריך כסף, משום שיש לו מספיק כסף, אבל מצד שני ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica