חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודים והשכלה גבוהה, לאן הגענו?

מאת: דני דיןמוסדות לימוד03/05/20091131 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עתידה של ההשכלה הגבוהה בישראל

 
עתידה של ההשכלה הגבוהה בישראל - כמו של מוסדות רבים בארץ - אינו ברור. הגרעונות עמוקים, הבירוקרטיה חונקת, המכללות קורצות מכל כיוון, ומעל לראש מרחפת וועדת מלץ ומסקנותיה מרחיקות הלכת.
רגע לפני שהרפורמה נכנסת לאקדמיה ברגל גסה, התקיים בתל-אביב דיון על מסקנות הוועדה.

המשך הדיון וחילוקי הדעות בנושא הרפורמה העתידית במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, רחוקים מלהסתיים. בכינוס שנערך בחודש ינואר באוניברסיטת תל-אביב, בהשתתפותם של חברי הסגל האקדמי הבכיר ואישי ציבור, בלטו בהיעדרם שרת החינוך ושר האוצר שבחרו שלא להגיע למפגש החשוב הזה. גם בסיומה של הישיבה לא נפתרו חילוקי הדעות בין הנוכחים לגבי מידת תועלתה של 'המהפכה הארגונית' שנכפתה על המוסדות האקדמיים על ידי בית המחוקקים הישראלי.

הנה תזכורת, ומעט רקע למי שלא עקב:

בעקבות "השביתה הגדולה" של 1994 (ארבעה חודשים של בטלה...) יזם משרד האוצר (ב-97') את הקמת 'וועדת מלץ', וועדה ציבורית בראשותו של שופט ביהמ"ש העליון יעקב מלץ, לבדיקה ובחינה מחדש של המבנה הארגוני-מנהלי של מוסדות ההשכלה הגבוהה (או במילים אחרות: איך זה שיש שם כל-כך הרבה "ברדק"...), מתוך ההנחה ש-"המבנה ודפוסי העבודה הנהוגים באוניברסיטאות, אינם מאפשרים ניצול יעיל של המשאבים", כפי שפרסמה הוועדה בהמלצותיה שהוגשו לשרה בשנת 2001.

 המלצות ועדת מלץ

הרפורמות שהוועדה מייעצת ליישם הן הבאות :

- ביטול משרת הרקטור - צעד שהוא חלק מהמעבר לדגם ריכוזי יותר בו לנשיא יש יותר סמכויות.

מי שנפגע כאן, הוא הרקטור שעד היום לא היה כפוף לנשיא ומעתה ייעלם, ובמקומו יבוא המשנה לנשיא. "המבנה הדואלי כיום הוא בלתי יעיל וייחודי לישראל", אומר פרפ' זאב תדמור, יו"ר מוסד נאמן מהטכניון. "ארגון זקוק לראש אחד, שידע לנווט ולהנהיג אותו קדימה. פיצול הראש הוא בלתי יעיל במקרה של ניהול ארגון", הוא אומר. את ההמצאה הזו, דרך אגב, הגה לא אחר מאשר פרופ' אלברט איינשטיין, שהיו לו כמה "יציאות" טובות יותר בקריירה.
 

קישורים בתחום:

המועצה להשכלה גבוהה

ועדת מלץ

לימודים

 



תגיות המאמר: לימודים, תואר ראשון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דני דין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני דין

מאת: דני דיןייעוץ משפטי07/05/091705 צפיות
איחוד תיקים מאפשר לחייב לפרוע את חובותיו לכלל הנושים בדרך של גבייה קולקטיבית, בתשלומים אשר ייקבעו בהתאם ליכולתו הכלכלית. משניתן צו איחוד תיקים, נעשים נושיו של החייב –אף שלא מרצונם - שותפים להליך גבייה קולקטיבי אחד. מבחינה זו, קיים דמיון מסוים בין מנגנון איחוד התיקים לבין מוסד פשיטת הרגל.

מאת: דני דיןחינוך ולימודים - כללי03/05/091076 צפיות
גם בימים אלה, בהם חילוקי דעות כלכליים לא פשוטים בין משרד האוצר לחינוך והמורים, הנובעים בעיקר מטעמים כלכליים ומהטענה הצודקת אודות תגמול לא נאות למורים העוסקים במלאכה הלא פשוטה

מאת: דני דיןדיני תעבורה03/05/091390 צפיות
בכל יום מוזמנים מאות נאשמים לדיון בבתי המשפט לתעבורה בכל רחבי המדינה. ברוב הפעמים הזימון למשפט מתבצע ע"י השוטר שנתן את הדו"ח.

מאת: דני דיןדיני תעבורה03/05/091937 צפיות
דוח תנועה ... מה קורה במקרה שאני מסרב לחתום ...

מאמרים נוספים בנושא מוסדות לימוד

מאת: ליאורמוסדות לימוד13/09/182496 צפיות
הנדסאי מכונות עם ניסיון, מסוגל להשתלב היטב, בשוק העבודה הישראלי. הנדסאים לומדים בבתי ספר להנדסאים, שמפוזרים ברחבי הארץ.

מאת: ליאורמוסדות לימוד19/08/182689 צפיות
הנדסאי בניין במרכז, יכול לעבוד בתחום ההנדסה האזרחית. במרכז הארץ, מתקיימים כל העת, פרויקטים של בנייה ותשתיות. הנדסאי הבניין, לומד במכללה טכנולוגית. ישנן מכללות טכנולוגיות ללימודי הנדסאים, בכל מיני ערים ברחבי מדינת ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד23/07/182724 צפיות
הנדסאי תעשייה וניהול, משתלב בתעשייה הישראלית. הוא לומד, במכללה טכנולוגית ללימודי הנדסאים. מומלץ ללמוד במכללה טכנולוגית, ללימודי הנדסאים, אשר קבלתם עליה המלצות.

מאת: ליאורמוסדות לימוד01/04/182106 צפיות
בית ספר להנדסאים עם יחס אישי, הוא מקום שכדאי ללמוד בו. בבתי הספר להנדסאים, מוכשרים הנדסאי העתיד של ישראל. ההנדסאים תורמים לרמה הטכנולוגית הגבוהה, של ישראל.

מאת: ליאורמוסדות לימוד04/03/181766 צפיות
הנדסאים חרוצים, משתלבים בתפקידים שונים, בתעשייה המסורתית, ותעשיית הטכנולוגיה המתקדמת. ההנדסאים לומדים, במכללות טכנולוגיות (בתי ספר להנדסאים).

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181736 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: דוד דרומרמוסדות לימוד07/03/173035 צפיות
לבני נוער (בנים) גילאי 14-16 תושבי נתניה, חדרה, אור עקיבא, פרדס חנה, כרכור, קדימה והמושבים של המועצה האזורית עמק חפר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica