חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נהג בזמן פסילה וזוכה - עורך דין אילון אורון - תעבורה

מאת: דני דיןדיני תעבורה03/05/20091386 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נהג בזמן פסילה וזוכה - עורך דין אילון אורון - תעבורה

בכל יום מוזמנים מאות נאשמים לדיון בבתי המשפט לתעבורה בכל רחבי המדינה. ברוב הפעמים הזימון למשפט מתבצע ע"י השוטר שנתן את הדו"ח. אם הנאשם לא יופיע למשפט, הוא ייחשב כאילו הודה, והשופט ראשי לגזור את דינו בהיעדרו.

ברם, אם מדובר ברכב שצולם בזמן ביצוע העבירה (רמזור,מהירות וכו'), צריכה התביעה להוכיח, כי הזימון למשפט שוגר לנאשם בדואר רשום. אם בתיק לא יימצא מסמך המעיד על כך, בית המשפט לא יהיה רשאי לקיים דיון בתביעה.


ההבחנה הזאת הצילה את א' שהורשע בהיעדרו בעבירת רמזור, על-פי צילום. השופט קיבל לידיו את טופס ההרשעות של הנאשם והפעיל נגדו פסילה מותנית של שלושה חודשים. א' קיבל הודעה, ולפיה הורשע בהיעדרו ורישיונו נפסל בפועל, אך הוא בחר להתעלם מההודעה והמשיך לנהוג.

למזלנו, הוא נלכד נוהג, נעצר, והואשם בעבירה חמורה של נהיגת רכב בזמן פסילה. למרות זאת,מחלו לנהג, לאחר שהבטיח לא לחזור לסורו. אבל במקום זאת, הוא חזר לנהוג-ושוב נתפס.

הפעם כבר היה מדובר בעבירות שיכולות להסתיים בעונש פסילה ממושך ואף במאסר בפועל. בביה"מש לתעבורה ברמלה הודה סניגורו של א', כי הנאשם אמנם ידע שהוטל עליו עונש פסילה, אך ביקש לזכותו מכל אשמה, כיוון שלא הוכח מעשה פלילי, אלא רק "מחשבה פלילית".


לאחר שהשופט, ירון לוי, קיבל לידיו את פסה"ד שבו נפסל הנהג בהיעדרו, הוא החליט לזכות את א'. הסיבה: השופט ביטל את הרשעת הפסילה, בהיעדר אישור מסירה המאשר את זימונו לדין. לכן, קבע לוי, לא הייתה סמכות לקיום הדיון בהיעדרו של הנאשם, ומשום כך, הפסילה לא הייתה סמכות לקיום הדיון בהיעדרו של הנאשם, ומשום כך, הפסילה לא הייתה תקפה, גם אם הנאשם קיבל עליה הודעה רשמית.


בשולי פסה"ד כתב השופט ש"נראה לי כי שפיטת נאשם שלא קיבל הזמנה לדין מהווה פגם מהותי, היורד לשורשו של עניין". לאור זאת נמצא האשם זכאי בדין בשתי העבירות החמורות אשר יוחסו לו.

קישורים רלוונטים:

עורך דין תעבורה - אילון אורון

נהיגה בשכרות

משפט תעבורה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דני דין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני דין

מאת: דני דיןייעוץ משפטי07/05/091702 צפיות
איחוד תיקים מאפשר לחייב לפרוע את חובותיו לכלל הנושים בדרך של גבייה קולקטיבית, בתשלומים אשר ייקבעו בהתאם ליכולתו הכלכלית. משניתן צו איחוד תיקים, נעשים נושיו של החייב –אף שלא מרצונם - שותפים להליך גבייה קולקטיבי אחד. מבחינה זו, קיים דמיון מסוים בין מנגנון איחוד התיקים לבין מוסד פשיטת הרגל.

מאת: דני דיןחינוך ולימודים - כללי03/05/091074 צפיות
גם בימים אלה, בהם חילוקי דעות כלכליים לא פשוטים בין משרד האוצר לחינוך והמורים, הנובעים בעיקר מטעמים כלכליים ומהטענה הצודקת אודות תגמול לא נאות למורים העוסקים במלאכה הלא פשוטה

מאת: דני דיןמוסדות לימוד03/05/091129 צפיות
עתידה של ההשכלה הגבוהה בישראל - כמו של מוסדות רבים בארץ - אינו ברור. הגרעונות עמוקים, הבירוקרטיה חונקת, המכללות קורצות מכל כיוון, ומעל לראש מרחפת וועדת מלץ ומסקנותיה מרחיקות הלכת.

מאת: דני דיןדיני תעבורה03/05/091933 צפיות
דוח תנועה ... מה קורה במקרה שאני מסרב לחתום ...

מאמרים נוספים בנושא דיני תעבורה

מאת: דניאל מלמדדיני תעבורה11/07/182181 צפיות
שאלת ההזדקקות לשירותיו של עורך דין תעבורה היא אינה שאלה שניתן לענות עליה באופן אובייקטיבי, שכן כל מי שמרגיש שהוא אינו מוכן לקבל את הדין שנגזר עליו, זקוק לעורך דין תעבורה שיאפשר לו להתמודד מול רשויות החוק והערכאות המשפטיות

מאת: עו"ד גיל נדלדיני תעבורה28/11/171599 צפיות
שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה

מאת: amirdadon90דיני תעבורה16/11/161637 צפיות
בין אם אתם בצד הנפגע או בצד הפוגע, חשוב שתדעו כיצד להתמודד מבחינה משפטית עם תאונות דרכים!

מאת: orya peryדיני תעבורה29/11/152367 צפיות
עורכי דין לתעבורה, יכולים לבדוק את ההאשמות העומדות נגד הנאשם בדבר עבירות תנועה חמורות ואף לזכות את מרשיהם. ההתמחות של עורך דין תעבורה, הינה לנתח את העבירות נגד הנאשם בעסקת טיעון בפני השופט ייתכן והנאשם, יתבקש מעורך דינו, לאסוף כמה שיותר ראיות. בכדי להקל על חומרת עונשו או אפילו להגיע לזיכוי מוחלט.

מאת: sharondan80דיני תעבורה28/04/152457 צפיות
קיימים מספר גורמים המובלים לתאונות דרכים. אלה מתחלקים לגורם המכני, הגורם התשתייתי והגורם האנושי. כל תאונה ניתן לסווג לפי אחד מהגורמים האלה.

מאת: אסי לינקרדיני תעבורה07/04/151957 צפיות
עורך דין תעבורה הוא עורך דין אשר עוסק בכל מה שקשור לתעבורה, כלומר בכל מה שנוגע לדרכים, לכבישים, לרכבים, לחוקי תנועה וכדומה. תחומים שבהם עוסק עורך דין תעבורה הם, למשל, עבירה על חוקי תעבורה כמו אי ציות לרמזור, חניה במקום אסור וכדומה; נהיגה ללא רישיון; מעורבות בתאונת דרכים, עם או בלי נפגעים; נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים; וכן הלאה. ישנן עבירות תעבורה קלות, שנידונות במסגרת אזרחית, וישנן עבירות תנועה אשר הופכות להיות האשמות פליליות, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, ועוד.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152546 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica