חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דרשה לבר מצווה - הקשר בין עולמינו למסורת

מאת: BneiMitzvaבר ובת מצווה16/11/20102044 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כדי לעמוד בפני ציבור ולשאת דברים, האדם זקוק למידה רבה של בטחון עצמי, קל וחומר אם אותו אדם הוא נער מתבגר חסר ניסיון  שחובה עליו לשאת דרשה לבר מצווה. זהו אתגר רציני מאד. כל מי שחונך נער בר מצווה טוב יעשה אם יקפיד על מספר כללים בזמן ההכנות לנשיאת הדרשה.

היום בעידן המחשב הביתי מומלץ שכל דרשה לבר מצווה תהיה מודפסת בגופן גדול, ורצוי לנקד מילים שאותן מתקשה הנער להגות. מומלץ לערוך חזרות רבות על קריאת הדרשה עד אשר הנער ידע אותה בעל פה. הדבר יוסיף לביטחונו העצמי. רצוי שהנער יערוך חזרות מול המראה ובפני חברים קרובים.

בעת נשיאת הדרשה יש להקפיד לא רק על המילים אלא גם על קצב הקריאה, רצוי לבדוק את משך זמן הדרשה כך שלא תהיה ארוכה מידי אבל גם לא קצרה מידי. נשיאת הדרשה צריכה להעביר חוויה רגשית לציבור השומעים. הקריאה צריכה להיות מעניינת ולא מונוטונית. אפשר להשתמש גם בתנועות ידיים תוך כדי הקריאה, לבצע הפסקות קלות, ליצור קשר עין עם הציבור ובעיקר לחייך, ולחייך הרבה.

בעיקרה דרשה לבר מצווה מהווה טקס חניכה לנער וכרטיס כניסה לעולם המבוגרים. דרשה לבר מצווה היא הזדמנות מיוחדת שבה הנער עומד בפני ציבור בוגר ונושא אליו דברים כשווה אל שווים.

בזמן נשיאת הדרשה בדרך כלל ההורים, המורים והחברים מקשיבים קשב רב לכל מה שהנער אומר. כיוון שהקהל מקשיב גם לאמירה האישית של הנער לגבי זהותו היהודית, חשוב מאד שמי שעוזר לנער בכתיבת הדרשה יהיה מודע גם לנקודה זו.

נשיאת הדרשה יכולה להוות חלק נכבד מההתבגרות. בכוחן של המילים ללכד ולרתק את השומעים, כך שהדברים יישארו חקוקים בזיכרון האורחים במשך שנים רבות. בדרך כלל נושא הדרשה קשור לפרשת השבוע, ולתאריך הלידה העברי של בן המצווה. לפיכך, רצוי שהדרשה תחבר באופן חכם בין בן המצווה לבין הנושאים המופיעים בפרשת השבוע שלו. חיבור שכזה אוטומטית מציין את השייכות היהודית של בן המצווה לעולם התנ"ך העתיק ולמסורת היהודית. בכך נמצאת גם ההוכחה לשלשלת הדורות שממשיכה מתקופת התנ"ך ועד ימינו אלה.

 



תגיות המאמר: דרשה לבר מצווה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל "בני מצווה" מרכז את מגוון נותני השירותים לאירועים במטרה לתת מענה למשפחה העומדת לחגוג את אירוע בר מצווה או בת מצווה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת BneiMitzva

מאת: BneiMitzvaבר ובת מצווה16/11/101015 צפיות
אטרקציות לבר מצווה במגזר החילוני שונות בתכלית השינוי מהאירועים החשובים שיציינו המגזר הדתי והחרדי. בעוד שבמגזר הדתי חרדי הדגש מושם על העולם הרוחני, במגזר החילוני הדגש הוא על העולם הגשמי צרכני.

מאמרים נוספים בנושא בר ובת מצווה

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195864 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאת: דניאל מלמדבר ובת מצווה20/06/181632 צפיות
כאנשים מבוגרים שאולי הפיקו בחייהם אירוע או שניים, ולבטח קנו אינספור מוצרים בחייהם, כולנו יודעים שלמחיר שאנו משלמים על מוצר או שירות כלשהו, ישנו תפקיד חשוב באופן בו אנו תופסים את אותו מוצר או שירות

מאת: yoni romבר ובת מצווה04/06/181334 צפיות
הזמנות לבר מצווה הן חלק חשוב מאוד בהכנות לקראת האירוע. אם אתם רוצים ליידע את האורחים בדבר האירוע ולהיות בטוחים שהם יזכרו להגיע, השקיעו בהכנה של הזמנה מרשימה ומיוחדת אשר תכין אותם לקראתו באופן הטוב ביותר.

מאת: ירון בוניבר ובת מצווה21/01/182070 צפיות
הורים יקרים, הבת מצווה בפתח, ואתם מעונינים באטרקציה שגם תבדר את האורחים וגם תשים את ילדתכם במרכז, הנה בלי יותר מידי "חפירות" -יתרונות מול חסרנות של קליפ בת מצווה מול נאום בת מצווה. מוזמנים להיכנס ולקרוא....

מאת: ירון בוניבר ובת מצווה21/01/182708 צפיות
הורים יקרים, אתם רוצים גם לכתוב דרשה שתספר על חייו של ילדכם וגם תבדר את האורחים ותחזיק אותם ערניים לאורך כל הדרשה ? במאמר טיפים וכלים חזקים מאוד ! מתוך ניסיון של שנים , איך לכתוב לאירוע בר מצווה דרשה מוצלחת ומשעשעת ! מוזמנים להיכנס, לקרוא וליישם ! ב ה צ ל ח ה !!

מאת: Daniel.Bבר ובת מצווה20/06/172318 צפיות
וידאו קליפים הם סרטונים קצרים, שמתאימים כמתנה לאירוע וכדרך נפלאה לחוות מחדש את החתונה, בר המצווה או מסיבת הרווקות בכמה רגעים קצרים. מכיוון שקליפ אורך כמה דקות בלבד, חשוב שיהיה מעניין ושלא יהיה בו רגע משעמם. מידת היצירתיות שבהפקת וידאו קליפים כרוכה בטעם האישי ובבחירה מתוך סגנונות שונים.

מאת: moraleבר ובת מצווה09/02/172671 צפיות
עומדים לחגוג בת מצווה לבת שלכם? כמו שאתם יודעים, לא מדובר בעוד מסיבת יום הולדת, מדובר בהפקה של ממש, אירוע כמו בת מצווה שונה מכל יום הולדת אחר, הרי בעוד שבמסיבות רגילות, בדרך כלל האירוע נערך בבית המשפחה עם חברות וחברים לכיתה, לעומת זאת אירוע כמו בת מצווה, הוא הרבה יותר גדול, הוא כולל כמות עצומה של אורחים, משפחה וחברים, האירוע נערך בדרך כלל באולם או במקום מיוחד אחר וכולל אטרקציות שונות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica