חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שוק ההון ומכשירים פיננסיים

שוק ההון הוא שוק לניירות ערך, מניות ושוק אגרות חוב, תפקידו לאפשר לחברות ולממשלה לגייס הון מהציבור בעזרת בנקים חברי הבורסה, חברות ביטוח ומנהלי קרנות הנאמנות וקופות הגמל. שוק ההון מפגיש בין חברות הזקוקות למימון, למי שמעוניין להשקיע את כספו.

יש שוק להנפקות חדשות של ניירות ערך ויש שוק שאינו מערב את החברות שהנפיקו את המניות או אגרות החוב. המכשירים הפיננסיים הנפוצים הם איגרת חוב, איגרת חוב להמרה, מניות, שטר חוב ואופציות.

מטרתן של קרנות נאמנות היא השקעה בניירות ערך והפקת רווחים. קרונות נאמנות משקיעות לפי מדיניות שנקבעה מראש וניתנת לשינוי מעת לעת, ישנם סוגים רבים של קרנות נאמנות, הקרן מורכבת מיחידות השתתפות שכל אחת מהן מקנה זכות שווה בנכסי הקרן.יש קרנות נאמנות המנפיקות לציבור מספר מוגבל של יחידות השתתפות וכשהיא מתמלאת, היא אינה רשאית להנפיק יחידות חדשות ויש קרנות נאמנות שאין להם הגבלה על מספר ההנפקות יחידות ההשתתפות.

פעולת הרכישה והפדיון של קרנות נאמנות מתבצעת על ידי מתן הוראה לחבר הבורסה אשר בו מתנהל חשבון ההשקעות, בשעות המסחר בבורסה, ההוראות מבוצעות באותו היום והכסף מועבר לחשבון בבנק. רפורמת בכר משנת 2005, קבעה כי הבנקים שהחזיקו בבעלות על עיקר הנכסים של קרנות הנאמנות וקופות הגמל במדינת ימכרו את האחזקות שלהם בנכסים ומי שקנה היו חברות ביטוח, קרנות השקעות זרות ואף ברוקרים פרטיים.

המוצר הפיננסי המפורסם ביותר של מסחר בבורסה הן המניות, שהן נייר ערך המשמש כשטר בעלות על חלק מחברה ובעל המניה נחשב לשותף בחברה, מי שמחזיק ביותר ממחצית המניות של חברה נחשב לבעל השליטה בה. למרות שהבורסה היא חברה פרטית היא מחויבת לפעול כגוף ציבורי בהתאם לחוק ניירות ערך.

המסחר בורסה מקושר כל הזמן לבנקים ולברוקרים בקווי תקשורת מהירים המזרימים ללא הפסקה פקודות רכישה ומכירה לאורך כל יום מסחר בבורסה. מסחר בבורסה הוא תהליך המתרחש בבורסה לניירות ערך, נקנים ונמכרים ניירות ערך תמורת כסף. המסחר בבורסה מתנהל על ידי חברי הבורסה, ברגע שייווצר מצב של התאמה בין הוראת קנייה להוראת מכירה תתבצע עסקה. נתוני מסחר בבורסה משמשים כמדד למצבה הכלכלי של מדינת ישראל.

ההערכה היא כי קרנות הסל יתחילו לפעול במחצית השנייה של 2010, קרנות סל אמורות להתחקות אחר מדד מסוים של מניות, אגרות חוב או סחורות ולהנפיק תעודות סל . מדיניות ההשקעות של קרנות סל מיועדת לחקות שינויים במדד או בשווי נכס בסיס כלשהו, תעודות סל יסחרו בבורסה. קרנות הסל רוכשות את הנכסים המרכיבים את המדד ומשקיעות אותם בנאמנות עבור המשקיעים.

מכירה של יחידה מקרנות סל (תעודות סל) במהלך המסחר תיצור יחידה חדשה, וקניה של יחידה מקרנות סל תביא למחיקתה. תעודות סל אינן ניתנות למסחר במשך שעות המסחר ונסחרות רק פעם אחת ביום, פקודות הקניה והמכירה מצטברות במשך היום ומתבצעות בסיום המסחר בשער אחיד לכולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירון שלום

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון שלום

מאת: ירון שלוםביטוח דירה22/11/101346 צפיות
הבית הוא הנכס היקר ביותר שלנו מבחינה כלכלית. מלבד היותו מקום המגורים שלנו, הבית הוא נכס אשר לעיתים קרובות אנו עדיין משלמים עליו וייתכן כי הוא אפילו אינו בבעליתינו המלאה. לפיכך מומלץ מאוד לבטח את הבית בביטוח דירה. על ביטוח דירה על סעיפי המשנה שלו במאמר שלפניכם.

מאת: ירון שלוםביטוח - כללי22/11/102138 צפיות
תשובה לשאלה זו מורכבת מאין כמוה, ולא ניתן לקבוע חד משמעית מה עדיף לכלל האוכלוסייה. יחד עם זאת ישנם כמה יתרונות וכמה חסרונות שחשוב להכירם כשאנו בחונים את הנושא של ביטוח מנהלים מול קופות גמל. להלן כמה מושגים חשובים ומספר יתרונות וחסרונות של כל קרן

מאת: ירון שלוםהלוואות14/11/101123 צפיות
מלבד אפיקי הלוואות המקובלים דרך הבנקים ישנן אופציות אחרות. הלוואות חוץ בנקאיות מתאימות כמעט לכל אחד, בייחוד אנשים שאינם יכולים מסיבות שונות לקחת הלוואות מן הבנקים.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211351 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208663 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202952 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193014 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181364 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181611 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172021 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica