חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה עדיף, ביטוח מנהלים או קופות גמל

מאת: ירון שלוםביטוח - כללי22/11/20102138 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תשובה לשאלה זו מורכבת מאין כמוה, ולא ניתן לקבוע חד משמעית מה עדיף לכלל האוכלוסייה. יחד עם זאת ישנם כמה יתרונות וכמה חסרונות שחשוב להכירם כשאנו בחונים את הנושא של ביטוח מנהלים מול קופות גמל. להלן כמה מושגים חשובים ומספר יתרונות וחסרונות של כל קרן.

קופת גמל היא תוכנית חיסכון לטווח ארוך או בינוני שניתן יהיה למשוך בעתיד. מדינת ישראל מעודדת חיסכון בקופות גמל ומעניקה זיכוי וניכוי במס לחוסכים. רווחי הקופה נובעים מהשקעות המבוצעות בידי מנהליה.

ניתן להעביר את ניהול קופת הגמל מחברה אחת לאחרת בכל עת שבוחרים מבלי למשוך את הכספים או להפסיק את ניהולם. ב-23 בינואר 2008 התקבל בכנסת תיקון לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים שמטרתו, משיכת הכספים שיצטברו במסגרת החיסכון הפנסיוני יהיה לקבלת פנסיה החל מגיל הפרישה ולא תשלום חד פעמי. סכום הפנסיה החודשית תלוי בסכומים שנחסכו במסלול הקצבאות שנבחר ובמועד הפרישה.

קופת גמל היא קופה עם חסכון ללא מרכיבי ביטוח, הן אינן כוללות כיסויים ביטוחיים וכל הכסף שמופקד לקופת גמל מיועד לחיסכון. למרות שאין בה ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה, ניתן על יד תשלום נוסף לקבל עם קופת גמל גם ביטוח אי כושר עבודה.

לקופת גמל תקנון שהנהלת הקופה יכולה לשנות אותו בכל עת, כמובן עם בקרה של המפקח על הביטוח. מקדם הפנסיה, שזה מספר החודשים שאדם אמור לחיות בצאתו לפנסיה, משתנה. ביטוח מנהלים מכיל קופת חסכון לפנסיה עם ביטוח חיים וביטוח למקרה אובדן כושר עבודה, הגוף שמנהל את הכספים היא חברת הביטוח. בביטוח מנהלים יצטבר סכום כסף נמוך יותר מאשר בקופות הגמל, אולם מקדם הקצבה ידוע מראש, המבוטח רשאי לבחור מי יהיו זכאים לקצבת השאירים או לכספי הביטוח.

בביטוח מנהלים יש חוזה מחייב ואין הקופה יכולה לשנות את חוקי התקנון. בביטוח מנהלים המקדם הקצבתי מובטח. ביטוחי מנהלים ניתן לרכוש בחברות הביטוח השונות ואפשר להעביר את הכסף שחוסכים מחברה לחברה, כל ביטוחי המנהלים משלמים קצבה חודשית בעת פרישה.

היתרונות של קופות הגמל הם שאחוזי החיסכון גבוהים יותר בגלל שאין מרכיבי ביטוח, ניתן לעבור בין אפיקי השקעה שונים, אם יש לחוסך קצבה חודשית בסיסית, הוא יכול למשוך את שאר הכספים כסכום חד פעמי, המעבר בין חברות שונות קל ונגיש. החסרונות הם שאין מרכיבי ביטוח, יש לקנות את מרכיבי הביטוח בנפרד וזו הוצאה נוספת, מנהלי הקופה יכולים לשנות את התקנון ומקדם הפנסיה משתנה.

היתרונות של ביטוח המנהלים הוא שבנוסף לחסכון, קיים מרכיב ביטוחי של ביטוח חיים וביטוח למקרה אובדן כושר עבודה, ניתן לעבור בין אפיקי השקעה שונים, ביטוח מנהלים הוא חוזה שלא ניתן לשנותו, ניתן לקנות מקדם פנסיה קבוע, ניתן לקנות ביטוח חיים כסכום חד פעמי או כקצבה למשפחה וביטוח למקרה אובדן כושר עבודה, גמישות בנושא ביטוחי החיים, הפחתה או הגדלה.

החסרונות, בגלל מרכיבי הביטוח נחסך פחות כסף לפנסיה, לעיתים סוכני הביטוח קונים למבוטח ביטוח חיים עודף מעבר לרצוי וכך נחסך פחות כסף, אפשר לעבור מחברה אחת לשנייה אך הפרוצדורה קצת בעיתית, קיים מקדם פנסיה משתנה, כל סכומי החיסכון מופנים לקבלת פנסיה חודשית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירון שלום

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון שלום

מאת: ירון שלוםביטוח דירה22/11/101346 צפיות
הבית הוא הנכס היקר ביותר שלנו מבחינה כלכלית. מלבד היותו מקום המגורים שלנו, הבית הוא נכס אשר לעיתים קרובות אנו עדיין משלמים עליו וייתכן כי הוא אפילו אינו בבעליתינו המלאה. לפיכך מומלץ מאוד לבטח את הבית בביטוח דירה. על ביטוח דירה על סעיפי המשנה שלו במאמר שלפניכם.

מאת: ירון שלוםפיננסים וכספים - כללי 17/11/101164 צפיות
להלן סקירה קצרה של שוק ההון ומכשירים פיננסיים בישראל

מאת: ירון שלוםהלוואות14/11/101123 צפיות
מלבד אפיקי הלוואות המקובלים דרך הבנקים ישנן אופציות אחרות. הלוואות חוץ בנקאיות מתאימות כמעט לכל אחד, בייחוד אנשים שאינם יכולים מסיבות שונות לקחת הלוואות מן הבנקים.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח - כללי

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי04/06/172789 צפיות
הקושי רק עולה כאשר מגלים עד כמה צריכים לעבוד על מנת לקבל מה שחשים שמגיע בזכות, ולא מתוך חסד שמעניקים המוסד שבו מעסקים והמוסדות הרלבנטיות של המדינה.

מאת: עידן שלומןביטוח - כללי04/06/174824 צפיות
רוצים לדעת איך עובדת המסלקה הפנסיונית בפועל? איך עושים סדר בביטוחים מבלי לשלם כפל ביטוח? אם אתם רוצים לחסוך כספים , זה הזמן לדבר על תמונה מקיפה אודות חיסכון של כל אדם במדינת ישראל.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי12/04/164249 צפיות
נהג צעיר על פי חוק הוא נהג שלא מלאו לו עדיין 24 שנים.

מאת: Roei Kalvoביטוח - כללי10/03/163528 צפיות
כל ההיבטים שצריך לדעת לפני שסוגרים ביטוח צלילה - כנסו ותלמדו כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח - כללי15/08/155314 צפיות
בחיי היום יום אנו מקבלים החלטות שונות על בסיס מאפיינים, על חשבון העלות הכלכלית עבורנו, במאמר זה נסביר איך לבצע השוואת מחירים גם לענפי הביטוח וניתן לכם כלים שונים לביצוע השוואה טובה ואמיתית.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח - כללי06/07/154851 צפיות
נמצאים לפני קניית דוד חשמל? אם גם אתם מצאתם את עצמכם בהתלבטויות לגבי רכישת המכשיר, כאן תוכלו לקרוא הדרכה אובייקטיבית המתייחסת לפרמטרים השונים שתוכלו לבדוק בכל דוד, ולהחליט האם הוא מתאים לסוג השימוש שאתם מייחלים לו.

מאת: רוני הכהןביטוח - כללי01/07/154756 צפיות
את כל אלה מכסים סוגים שונים של ביטוחים המעניקים לנו סוג של שלווה ורוגע בנוגע לכל אספקט בחיים שלנו, תמורת תשלום חודשי. הכיסוי הביטוחי משתנה מחברה לחברה אשר בוחרת את מי לבטח, באלו תנאים ותמורת איזה תשלום חודשי. גם אם אתם צריכים לפנות אל חברת ביטוח באשקלון, אתם תמיד תמצאו מגוון רחב של חברות מבטחות עבור הסוגים השונים של פוליסות ביטוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica