חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תכנון תאורה

מאת: דן מוריסאדריכלות18/11/20101118 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פעם היה לפיד מאש, לאחר מכן פתילייה ותומס אדיסון נתן את התאורה לבית.

אחד הדברים החשובים ביותר בתחום עיצוב פנים הבית היא התאורה, ישראל היא אמנם מדינה מלאת אור ושמש, אך עדין יש חשיבות לתאורה של הבית, בערב כל דיירי הבית מתכנסים בבית ואז חשובה התאורה על מנת שנוכל לתפקד באופן נוח ויעיל בכל שעות היממה והלילה. בדרך כלל יש נטייה להשאיר את תכנון ועיצוב התאורה לסוף, ולא מומלץ לעשות זאת. כדאי לחשוב או להיעזר ביועץ תאורה הרבה לפני הכניסה לבית החדש, יחד איתו צריך לתכנן את נקודות החשמל ועיצוב התאורה בכל חלקי הבית, המרפסת או הגינה. תאורה נכונה היא תאורה שתהיה נוחה למשפחה, לצרכיה, התנהלותה של המשפחה ואופי הפעילות שמתרחשת בחיי היום יום שלה. עין מקצועית יכולה לעזור בחיפוש ובהתאמה מושלמים לצרכים האישיים של כל לקוח ואף לחסוך אנרגיה וכסף רב בצריכת החשמל השוטפת של הבית.

תאורה טובה יכולה להגיע מהרצפה, הקירות או התקרה. העיצוב והתאורה המקצועית והנוחה יביאו לתאורה מושלמת. עיצוב תאורה חיוני לכל מבנה, לכל מקום התאורה החיונית המתאימה לו.

כיום יש הכרה בנושא של עיצוב תאורה כחלק בלתי נפרד מעיצובו של חדר או מבנה ותכנון האווירה הרצויה בו, יש מגוון עצום באפשרויות בבחירת עיצוב תאורה. יש סוגים שונים של גופי תאורה החל מן הנברשת הקלאסית, שיכולה לקבל עליה גם עיצוב מודרני וחדשני, ועד אהילים ותאורה צמודת קיר או שקועה בתקרה או ברצפה. כשניגשים לערוך עיצוב תאורה, חייבים לקחת בחשבון את רצונותיו וצרכיו של הלקוח ולהבין את תפיסתו את נושא האור. כשמתכננים את התאורה לבית מומלץ לחשוב אם המנורה מתאימה לעיצוב החדר, אם היא תיתן מספיק תאורה לחדר והאם להשתמש בתאורה לבנה או צהובה.

ישנם סוגים שונים ורבים של תאורה לבית ויש לתכנן את התאורה על פי דרישות האור המתאימות לו. מה מתאים לכניסה, מה מתאים למטבח ומה לחדרי שינה או הסלון, היכן נחוצה תאורה חזקה ושימושית והיכן עדיף להתמקד בתאורת אווירה, מהו גובה התקרה ומהו מבנה החדר. תכנון מוצלח של מערך התאורה ובחירה נכונה של גופי התאורה, יעניקו את האווירה המתאימה לחדר ולבית. תאורה נכונה קובעת ומשנה אווירה. אותו חדר, עם אותם פרטים שנמצאים בו, יכול להשתנות מהקצה אל הקצה רק בזכות שינוי בגופי התאורה, צבעם ועוצמתם. מטרתה של התאורה היא להאיר וביצירת אווירה. תאורה טובה יוצרת אווירה ויש לה השפעה ישירה על תחושת האדם.

 



תגיות המאמר: עיצוב פנים, תאורה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דן מוריס

מאת: דן מוריסעיצוב פנים22/12/10998 צפיות
כאזר אנו עוסקים בעיצוב הבית יש להתייחס גם לתחום של ריצוף וחיפוי . להלן רשימת סוגי אבנים המיובאות לארץ לצורך זה, תכונותיהן ושימושיהן.

מאת: דן מוריסעיצוב פנים22/12/101056 צפיות
וילונות הם פריט עיצובי נהדר המקדם אווירה ויכול לשמש כפלטפורמה עיצובית עקרית או משלימה לכול חלל.

מאת: דן מוריסעיצוב פנים20/12/10967 צפיות
כשאנו ניגשים למלאכת עיצוב הבית שלנו נוכל בעזרת חפצים שונים להעניק לו תחושה ומראה מיוחדים.

מאת: דן מוריסעיצוב פנים12/12/101521 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מדרגות ולא ידעתם איפה ואת מי לשאול

מאת: דן מוריסבניין ואחזקה - כללי08/12/101022 צפיות
כיום נהוג לרצף בכל מיני דרכים שונות ומגוונות והעניין הופך להיות יותר ויותר פופולארי ככל שהזמן עובר. במאמר זה תוכלו ללמוד על סוגי הריצופים השונים ואולי אף לעשות בהם שימוש בבית שלכם

מאת: דן מוריסריהוט 28/11/101058 צפיות
לתאורה נודעת חשיבות עליונה בעיצוב הבית ובאוירה אותה הוא משרה על באיו. במאמר זה נסקור בקצרה מספר היבטים של נושא התאורה וכיצד הם משפיעים על האוירה בבית.

מאת: דן מוריסאדריכלות24/11/101188 צפיות
אדריכלות היא מקצוע המשלב אומנות בצד כישורים טכניים, להלן הסבר קצר על התחום והדרישות שלו.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222217 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222726 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222698 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222824 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213596 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213841 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212183 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica