חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים חשובים לריצוף וחיפוי משטחים

בשנים האחרונות, ריצוף וחיפוי הפך לאחד האלמנטים העיצוביים הפופולאריים ביותר בבתים, עסקים ומבני ציבור. עיצוב פנים וחוץ מושפע רבות מן המגנה הזו ונוכל לראות כיום בתים רבים בהם קיר אחד או יותר המצופה אבן, עץ או שיש אשר מקנה לו מראה ייחודי. מגוון חומרי ריצוף וחיפוי מאפשר חופש יצירתי רב וחופש פעולה עיצובי.

ריצוף וחיפוי פנימי

כאשר אנו מבקשים להוסיף ריצוף וחיפוי בתוך הבית או המבנה חשוב לשים לב למספר גורמים. נדגיש בראש ובראשונה כי אמנם ניתן לעשות ריצוף וחיפוי באופן עצמאי אך הדבר דורש לא מעט עבודה ובשל שיקולים בטיחותיים עדיף להעסיק בעל מקצוע בתחום. כאשר אנו בוחרים משטח חיפוי מאבן לקיר חשוב לדעת כי עובי האבן לא עולה על 1.5 ס"מ. זאת בשל החשש לנפילת החיפוי. מעבר לכך, חיפוי קירות אמור להראות כהמשך טבעי של הקיר ועובי רב מידי יפגע ברושם העיצובי. חיפוי קירות נעשה לרוב מן הרצפה, ונהוג להסיר תחילה את הפנלים לשם כך. כאשר מדובר בחיפוי עץ השיקולים שונים שכן החשש מנפילתו של העץ נמוך יותר והוא דורש פחות אמצעי זהירות.

ריצוף וחיפוי חיצוני

שלא כמו ריצוף וחיפוי פנימי, עובי האבן בחיפוי חיצוני אינו מוגבל אך נהוג להשתמש באבן שעובייה לא עולה על 4 ס"מ. גם כאן, מדובר בשילוב של בטיחות מול אסטטיקה. ריצוף וחיפוי חיצוני דורש מיומנות רבה שכן תנאי מזג האוויר משפיעים בצורה בולטת יותר על חיפוי חיצוני למשל מאשר על חיפוי פנימי. סדקים, רווחים גדולים בין האבנים, שימוש לא נכון בחומרי איטום ועוד עלולים לפגוע בחיפוי. חשוב לבחור אבן אשר תעמוד בתנאי מזג האוויר ולא תאבד את שלמותה וצבעה. ריצוף וחיפוי עץ דורשים מיומנות פחותה אך גם כאן יש לשים לב לבחירת העץ ולאמצעי איטום הולמים. עץ הינו חומר פופולארי אך יש לזכור כי תנאי מזג האוויר בארץ עלולים להרוס ריצוף וחיפוי עץ אשר לא נאטם כראוי.

סוגים שונים של חומרי ריצוף וחיפוי

כיום ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של סוגי אבן ושיש המשמשים כחומרי ריצוף וחיפוי. חלקם מיובאים וחלקם מקומיים, ישנם חומרי ריצוף וחיפוי טבעיים וישנם מעשה ידי אדם. ככלל נהוג לחלק את החומרים לשתי קטגוריות עיקריות והן אבן ועץ. אבן המשמשת כחומר ריצוף וחיפוי היא : צפחה, גרניט פורצלן, שיש, כורכר , אבן קוורץ, אבן עצמון , חלוקי נחל, אבנים עתיקות מפירוק ועוד. ריצוף וחיפוי עץ נעשה לרוב מעץ סידר, טיק, איפאה, אורן וכדומה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דן מוריס

מאת: דן מוריסעיצוב פנים22/12/10998 צפיות
כאזר אנו עוסקים בעיצוב הבית יש להתייחס גם לתחום של ריצוף וחיפוי . להלן רשימת סוגי אבנים המיובאות לארץ לצורך זה, תכונותיהן ושימושיהן.

מאת: דן מוריסעיצוב פנים22/12/101054 צפיות
וילונות הם פריט עיצובי נהדר המקדם אווירה ויכול לשמש כפלטפורמה עיצובית עקרית או משלימה לכול חלל.

מאת: דן מוריסעיצוב פנים20/12/10964 צפיות
כשאנו ניגשים למלאכת עיצוב הבית שלנו נוכל בעזרת חפצים שונים להעניק לו תחושה ומראה מיוחדים.

מאת: דן מוריסעיצוב פנים12/12/101520 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מדרגות ולא ידעתם איפה ואת מי לשאול

מאת: דן מוריסריהוט 28/11/101058 צפיות
לתאורה נודעת חשיבות עליונה בעיצוב הבית ובאוירה אותה הוא משרה על באיו. במאמר זה נסקור בקצרה מספר היבטים של נושא התאורה וכיצד הם משפיעים על האוירה בבית.

מאת: דן מוריסאדריכלות24/11/101187 צפיות
אדריכלות היא מקצוע המשלב אומנות בצד כישורים טכניים, להלן הסבר קצר על התחום והדרישות שלו.

מאת: דן מוריסריהוט 22/11/10871 צפיות
אם ברצונכם לרכוש רהיטי משרד ואינכם בטוחים איך לעשות זאת, מאמר זה יעזור לכם להגיע להחלטות הנכונות

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222787 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223096 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211368 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211326 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica