חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב תאורה כמקדם אווירה בעסק ובבית

מאת: דן מוריסריהוט 28/11/20101058 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התחום של עיצוב תאורה תופס תאוצה בשנים האחרונות. ההבנה שתאורה תפקידה יותר מרק להאיר את החלל מחלחלת אט אט לתחום של עיצוב פנים וחוץ. בין אם מדובר בתאורה מרכזית, תומכת, תאורה לבתי עסק או תאורה לבית הפרטי, יותר ויותר אנשים מחפשים תאורה  יצירתית לא פחות מפונקציונאלית.



החשיבות של תאורה נכונה שמשתלבת בחלל אותו היא מאירה הוא גדול. לא כל סוג של תאורה מתאים לכול חלל. לבית העסק צרכים שונים מבחינת הארת החלל מאשר לבית הפרטי ולמפעל צרכים שונים מבית עסק. על מנת למקסם את הפוטנציאל של תאורה בכול חלל מומלץ להיעזר במעצב תאורה.



מקצוע עיצוב התאורה מתפתח יחד עם התחום ומקביל לעיצוב פנים וחוץ. תפקידו של מעצב תאורה הוא לשלב בין פונקציונאליות לחזון עיצובי לחיסכון. כשאר אנו מבקשים להאיר חלל, כל חלל, חשוב לקחת בחשבון פרמטרים כגון גודל החלל, השימוש שיעשה בו והאנשים שנמצאים בו. למשל , כשאשר מבקשים לתכנן תאורה עבור משרד חשוב לקחת בחשבון את מיקום עמדות העבודה, אופי העבודה (עבודת מחשב, הרכבה, ציור ועוד) וכמובן האווירה שאנו רוצים לקדם במקום. כל משרד וכול בית עסק ניתן להאיר בצורה בסיסית וניתן להאיר בצורה יצירתית.



גופי תאורה קטנים, ספוטים וגופים קטנים ומתכווננים עוזרים לפזר את האור בחלל או למקד אותו היכן שיש בו צורך. במשרד בו עובדים רבים העוסקים בפעילות שדורשת צפייה בשקפים, תמונות וסרטוטים האור חייב להתאים כך שניתן למקדו במקום בו נעשית העבודה למשל, כשמדובר בבית עיצוב אופנה בו נדרשים לברור בין קטלוגים, בדים ודוגמאות תאורה אינטנסיבית שממוקדת על שולחנות העבודה תעזור לראות את הפרטים הקטנים טוב יותר. בבית עסק בו ישנן תצוגות פרסומיות למשל ניתן למקד את התאורה עליהן כדי ליצור אפקט מרשים ולמשוך את עין הלקוח.



אך כאמור, תאורה היא יותר מאשר פונקציונאליות. שימוש בתאורה נכונה יכול להפוך לחלוטין את האופי והאווירה במקום. ניתן להאיר על ידי נורות קטנות או גופי תאורה גדולים ומרשימים כל חלל כמעט. השאלה היא תמיד מה התחושה שאנו רוצים להעביר בעזרתה של התאורה. תאורה ניתן למקד על אובייקטים משמעותיים על מנת להדגישם וניתן לפזר בחלל כדי ליצור אווירה נעימה ואינטימית. תאורה מעומעמת למשל תקדם אווירה של קירבה ואפילו רומנטיקה ותשמש במסעדות, מרפאות טיפוליות וכדומה. תאורה חזקה, בהירה מאוד וממוקדת תשמש כאשר אנו מבקשים לקדם אווירה של דרמטיות ולמקד תשומת לב.



גם בבית הפרטי, תאורה היא בעלת משמעות גדולה מאוד. כיום מקובל ומומלץ לשלב גופי תאורה קטנים כגון ספוטים בהנמכות תיקרה, ארונות מטבח וארוניות תצוגה. פיזור של התאורה בבית יוצר תחושה מעניינת לחלל ומאפשרת לנו להדגיש אלמנטים עיצוביים וחפצים חשובים.

 



תגיות המאמר: עיצוב פנים, תאורה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דן מוריס

מאת: דן מוריסעיצוב פנים22/12/10999 צפיות
כאזר אנו עוסקים בעיצוב הבית יש להתייחס גם לתחום של ריצוף וחיפוי . להלן רשימת סוגי אבנים המיובאות לארץ לצורך זה, תכונותיהן ושימושיהן.

מאת: דן מוריסעיצוב פנים22/12/101056 צפיות
וילונות הם פריט עיצובי נהדר המקדם אווירה ויכול לשמש כפלטפורמה עיצובית עקרית או משלימה לכול חלל.

מאת: דן מוריסעיצוב פנים20/12/10967 צפיות
כשאנו ניגשים למלאכת עיצוב הבית שלנו נוכל בעזרת חפצים שונים להעניק לו תחושה ומראה מיוחדים.

מאת: דן מוריסעיצוב פנים12/12/101521 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מדרגות ולא ידעתם איפה ואת מי לשאול

מאת: דן מוריסבניין ואחזקה - כללי08/12/101022 צפיות
כיום נהוג לרצף בכל מיני דרכים שונות ומגוונות והעניין הופך להיות יותר ויותר פופולארי ככל שהזמן עובר. במאמר זה תוכלו ללמוד על סוגי הריצופים השונים ואולי אף לעשות בהם שימוש בבית שלכם

מאת: דן מוריסאדריכלות24/11/101188 צפיות
אדריכלות היא מקצוע המשלב אומנות בצד כישורים טכניים, להלן הסבר קצר על התחום והדרישות שלו.

מאת: דן מוריסריהוט 22/11/10873 צפיות
אם ברצונכם לרכוש רהיטי משרד ואינכם בטוחים איך לעשות זאת, מאמר זה יעזור לכם להגיע להחלטות הנכונות

מאמרים נוספים בנושא ריהוט

מאת: tiloniריהוט 12/11/201579 צפיות
אז קנים בית חדש? מזל טוב! סוף סוף יש לכם האפשרות לרכוש את דירת החלומות שלכם ולא לגור בשכירות. סוף סוף תוכלו לעצב את הדירה בדיוק לטעמכם, לבחור את צבע הקירות, הריצוף או הפרקט, הוילונות ועוד. זה עכשיו זה שלכם!

מאת: רוני הכהןריהוט 16/09/201163 צפיות
מה מוביל את הצרכנים לרכישה של מיטה בשנת 2020? כן כל הפרטים.

מאת: אבי דוידיריהוט 16/02/201716 צפיות
עבודה נכונה עם צבע עץ לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

מאת: ניב אבןריהוט 09/01/201798 צפיות
זה דבר אחד להניח סחורה ולרכוש ציוד עבור יצירה של חנות פעילה, וזה דבר שונה לחלוטין לעבור על פני כל מה שחנות צריכה על ידי עיצוב חכם.

מאת: דוד כהןריהוט 07/02/191608 צפיות
צימרים הם מקור פרנסתם של משפחות רבות בישראל. התחרות על הצימרים הולכים וגוברת מדי שנה ואנשים רבים מעדיפים להשכיר לילה בצימר מאשר במלון, בשל הקרבה לאטרקציות השונות, ההנאה מהאווירה הפסטורלית, הפרטיות וכמובן המחיר האטרקטיבי יותר. אחד המדדים החשובים ביותר המבדילים בין צימרים איכותיים לבין צימרים פחות אטרקטיביים הם הרהיטים ועיצוב הגינה במקום.

מאת: דוד כהןריהוט 30/01/191588 צפיות
איך לבחור חדר שינה ולמקם את המיטה ושאר הרהיטים באופן אופטימלי במרחב החדר ולבסוף להתאיםם לריהוט תאורה וצבעים

מאת: רוני הכהןריהוט 16/01/191588 צפיות
אם שואפים לשדרוג חכם של הדירה, צריכים לחשוב חכם ולהציב שטיח pvc במקום זה העשוי חוטי בד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica