חפש מאמרים:
שלום אורח
28.05.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימוש נבון ומושכל באמצעי התקשורת, הדרך למיתוג ומיצוב עיר!

מאת: איתן הרשקותקשורת06/05/20091231 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שימוש נבון ומושכל באמצעי התקשורת,

 הדרך למיצוב ומיתוג עיר !

טור אישי: איתן הרשקו

מאז ומעולם אמצעי התקשורת היוו הגורם הדומיננטי המשפיע ביותר על מהלך האירועים וההתרחשויות בזירה המקומית, הארצית והבינלאומית.

במאה ה- 21, אנו עדים לעוצמתה הגדולה של התקשורת. שימוש נכון ומושכל באמצעי התקשורת מאפשרת לבנות תדמית חיובית, אפשר לומר בכל תחום וניתן לראות דוגמאות לכך ע"י התבוננות כיצד התקשורת ממתגת ומקדמת מנהיגים, פוליטיקאים, מנכ"לים, חברות וארגונים, אומנים, שחקנים, פרויקטים וכיוב'.

למרות האמור לעייל, באופן שוטף התקשורת היא גוף מבקר אשר במקרים רבים מאשימה, שופטת, מוציאה לפועל, חורצת דין והורסת תדמיות.

התקשורת היא השומר העיקרי של הדמוקרטיה. החיוניות והתפקיד של התקשורת חשוב ביותר, יחד עם זאת מוטל על אלו העומדים בראש מערכת, ארגון, חברה או פרויקט לדעת להשתמש ביתרונותיה של התקשורת על מנת לקדם את מטרתם ולמצב את תדמיתם בצורה החיובית.

נו, אז מה הבעיה ? .

ובכן, הבעיה המרכזית מאופיינת ביכולת ההפנמה והתובנה האישית של כל אחד מאיתנו, לעובדה כי, התקשורת מהווה שחקן מרכזי בעל חשיבות גבוהה ביותר בכל תהליך, ועל כך יש לתת את הדעת.

המלצתי היא לכל העומד בראש מערכת של ארגון, חברה או תהליך, לנסות ולצאת מן הקופסא, לפתח חשיבה אחרת, חשיבה חיובית ובונה, חשיבה שבה השימוש באמצעי התקשורת והשפעתם, יהווה חלק אינטגראלי מהתהליך עצמו ויביא בחשבון את כל החלופות(אלטרנטיבות), כבר בשלב התכנון.  

היכולת להשכיל ולהשתמש ביכולות של אמצעי התקשורת, בצורה המיטבית כמטרה בתוך התהליך הוא הזרז(הטריגר), המביא עימו את השינוי.

לגורם המקצועי הממונה, בדרך להשגת המטרה מצפה עבודה רבה, המצריכה ממנו לבצע מספר שלבים הכרחיים, כגון: איסוף מידע, זיהוי צרכים, סקר ומחקר קהל המטרה, ניתוח הנתונים, בניית תוכנית עבודה אסטרטגית, ביצוע ויישום בפועל.

רשות מקומית הינה ארגון ציבורי המורכב מאגפים ויחידות, שמטרתם העיקרית הענקת שירותים מוניציפאליים מגוונים לתושבים. ברוב המקרים העירייה מבוקרת ע"י התקשורת וכן ע"י ציבור התושבים, יחד עם זאת ניתן לראות מעת לעת גם פעולות חיוביות בתקשורת.

זה יפה, אך לצערי לא מספיק, קיים חסרון מרכזי בדרך התנהלותה של הרשות המקומית בתחום זה, והבעיה הנובעת מכך היא: העדר תיאום ואינטגרטיביות באסטרטגיית השיווק של העירייה, דבר המוביל גם לעלויות מבוזבזות וחוסר תיאום ארגוני בכל הקשור לפרסום מידע כולל ומרוכז לתושבים. המצב הדומיננטי ביותר שניתן לאבחן בתקשורת הוא ברובו מאופיין בהתגוננות בלתי נשלטת המתמקדת במתן תגובה באמצעי התקשורת, לאירועים הקשורים לעיר ולפעולות הרשות המקומית. תגובה אשר במרבית המקרים נמצאת בסוף הכתבה ובמקרים רבים גורמת נזק תדמיתי לעירייה ולראש העירייה.

לשם הגילוי הנאות בפני הקוראים, הנני עוסק בייעוץ אסטרטגי בתקשורת שיווקית בתחום הממשל והשלטון המקומי.

מאחורי שנים של ניסיון מקצועי בתחום.

לפני מספר שנים ביצעתי מחקר שמטרתו לבחון את מקומו וחשיבותו של המידע השיווקי בעיני הנותן ומקבל השירות ברשות המקומית.

המחקר בחן את תפיסת המידע השיווקי, הן בקרב מנהלי יחידות ברשות המקומית והן בעיני התושב והשווה אל מול שביעות רצונם של התושבים מהשירותים הניתנים בפועל.

במחקר נדגמו כ- 250 מנהלים ועובדים ב-4 רשויות מקומיות שונות וכן 150 תושבים בכל רשות.

הממצאים העיקריים של המחקר העלו כי קיים פער רציני בתפיסת המידע השיווקי, חשיבותו והעברתו לתושב ע"י מנהלי/עובדי הרשות לבין המידע המתקבל אצל התושב ובמילים אחרות חוסר תקשורת באשר למהות השירותים הניתנים ע"י העירייה, מטרותיה, סמכויותיה ותחום האחריות שלה. מצב זה מבהיר את חוסר שביעות הרצון של התושב מן השירותים המתקבלים, מן העירייה.

מממצאי המחקר בקרב מנהלי/עובדי הרשות ניתן ללמוד כי, קיים העדר קונספט שיווקי לרשות המקומית בכלל ולכל יחידה בפרט(צבע, צורה, סלוגן, מדיניות פרסום, אבחון אוכלוסיית יעד, וכיוב'). היחידה העירונית עמלה נמרצות ברחבי הרשות המקומית אולם אינה זוכה להכרה בציבור. הטענה השכיחה בקרב המנהלים כי אין להם בקיאות וידע מינימאלי אודות העלויות בשוק הפרסום ויחסי הציבור.

כמו כן, לא קיימות ברשותם תכניות שנתיות של היחידה, לפעילות בתחום זה. הפעילות היא אקראית ומותאמת "אד-הוק" לצרכים המזדמנים. דבר המצביע על חוסר פעילות שיווקית רציפה ליחידה העירונית וחוסר ידע מקצועי בניסוח תכנים וטיפול בתחום...

בממצאי המחקר בקרב התושבים הטענה השכיחה ביותר שהפרסום אינו מספיק, ואיכות המסר אינו ברור לכלל התושבים.

לאור העובדה שכל ההשערות אוששו ובממצאים נתגלה כי ברמת החשיבות לגבי המשתנים השונים קיימים פערים המובילים לחוסר שביעות רצון בעיני התושבים. ניתן להסיק כי הטיפול בתחום השיווק ויחסי הציבור ברשויות מקומיות, לוקה בחסר.

דואר אלקטרוני: eitanhr0@walla.com             

כותב הטור: איתן הרשקו יועץ אסטרטגי לתקשורת שיווקית MA-MM במנהל עסקים עם התמחות בניהול השיווק – בעלים ומנכ"ל של משרדי יחסי הציבור:

איתן הרשקו ייעוץ אסטרטגי בתקשורת שיווקית.

איתות – אסטרטגיות יישומיות בתהליכים ותקשורת.

בשנת 2008, זכה בקמפיין השנה ביחסי ציבור בקטגוריה ממשל ושלטון מקומי, במסגרת תחרות ה"אריה השואג", של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתן הרשקו

מאת: איתן הרשקויחסי ציבור19/05/09951 צפיות
חדשות לבקרים אנו עדים לדיווחים במהדורות החדשות באמצעי התקשורת המגוונים אודות אירועים שליליים המתרחשים בארגונים, חברות ו/או בהקשרים של אישי ציבור מוכרים. הדבר היחידי המשותף לכל הדיווחים מהסוג הנ"ל היא ההגדרה של הדיווח/אירוע כמשבר תקשורתי.

מאת: איתן הרשקויחסי ציבור11/01/091792 צפיות
איתן הרשקו,יועץ אסטרטגי לתקשורת שיווקית, ממליץ לראשי הרשויות המקומיות, לבצע שינוי אסטרטגי ביחידת הדוברות בעירייה ולהקים חברה עירונית/כלכלית לתקשורת שיווקית.
"ההחלטה להמליץ על הקמת חברה כלכלית לתקשורת שיווקית, הבשילה אצלי עוד בזמן שמילאתי תפקיד של היועץ האסטרטגי לתקשורת לראש עיריית פ"ת מר יצחק אוחיון.
על מנת לבחון את הצורך והיעילות בהקמת חברת עירונית/כלכלית לתקשורת שיווקית ביצעתי מחקר מעמיק במספר רשויות מוניציפאליות ותוצאותיו יתוארו להלן:


מאמרים נוספים בנושא תקשורת

מאת: tom lachamתקשורת04/10/118347 צפיות
מדוע לטענת פוסטמן, הדפוס עודד את "ארגון המחשבה"? כיצד זה השפיע על סידור טקסטים ותכנים? כיצד, לטענת פוסטמן, הדפוס עזר ביצירת המושג "ילדות"?

מאת: tom lachamתקשורת04/10/118197 צפיות
הסינים והקוריאנים המציאו מדפסת מתכת לפני גוטנברג אך לא הכירו באפשרויות הטמונות במכבש הדפוס. נוסף על כך, חסרו להם אותיות הא"ב. הדפוס תפס תאוצה דווקא באירופה כיון שהתרבות האירופית הייתה מוכנה לקולטו.

מאת: לי דקלתקשורת02/03/118152 צפיות
חברות אלו הינן חברות אשר מפתחות בדר"כ רכיבים אלקטרוניים חכמים המיועדים בעיקר לתעשיית הההיטק או התעשייה הצבאית אך כמובן שגם בתעשייה האזרחית תחום זה מאד התפתח בשנים האחרונות...

מאת: יובל בן בסטתקשורת06/02/118463 צפיות
סדנאות גיבוש משרדי ממשלה יכולות להעניק ייתרון בהכרות של העובדים לאחר תקופת של סבב תיקים. על מצבתו של אנדרו קארנגי נכתב "כאן שוכב אדם שידע כיצד לגייס לשירותו אנשים טובים ממנו עצמו".

מאת: דוד אלפסיתקשורת12/12/108079 צפיות
בניגוד לחווית זוגיות אידיאלית אחרת, לפי מיטב הבנתי כדאי לקרוא על חילופי זוגות בטרם מתנסים. אביאל ברקוביץ מציין בלי ספק שבעת האחרונה חילופי זוגות הפך בימהרה לטרנד לוהט אצל תיירים מאוקראינה שאומרים לקצת פרטיות.

מאת: שרותי תקשורתתקשורת21/10/107664 צפיות
חשיבות חדשנות המרכזיות בארגונים בעידן התחרותי והמתקדם של היום היא קריטית. חברות מתחרות על מתן מענה טלפוני ברמה גבוהה ואפשרות מתקדמת לניהול שיחות.

מאת: עוזי פלגתקשורת18/08/108650 צפיות
בעת חיבור בין שתי אנשים יש לבחון מספר נקודות קריטיות להצלחת החיבור, מאמר זה מבצע אנלוגיה בין חיבור מכאני של חומרים לחיבור בין אנשים, חלק גדול מהקריטריונים הנדרשים בשני המקרים דומה, הבנת התהליך המכאני תקל על התהליך האנושי שהוא הרבה יותר מורכב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica