חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אוסטיאופוריז – מחלה שקטה ומסוכנת

מאת: homeonetרפואה משלימה09/12/2010846 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מקור השם אוסטיאופורוזיס הוא מיוונית והתרגום שלו הוא: "עצם מחוררת". שם זה מתאר את היעדר הצפיפות של העצם. המחלה מתחילה בצפיפות פחותה של העצמות הגורמת להן להיות שבירות בהמשך. במצבה התקדם המחלה יכולה להוביל למצב סיעודי ואף למוות. ניתן למנוע את המחלה באמצעות תזונה נכונה ומאוזנת והשלמתה עם תוספי תזונה.

 

מה מקור האוסטיאופורוזיס?

המחלה נפוצה בעיקר בקרב נשים שהוסת שלהם הופסקה. ובסביבות ארבעים אחוז  מהן יחלו בה. גם חלק מהגברים שחצו את גיל שישים סובלים מאוסטיאופורוזיס.

העצם היא בצורת כוורת עם חללים ודפנות הגורמות לה להיות חזקה וקלה. העצמות נמצאות בתהליכים תמידיים של פירוק וחידוש תאים. עם הגיל, קצב בניית העצמות הופך איטי יותר וקצב הפירוק מואץ. כתוצאה מכך העצמות נחלשות. חוסר האיזון בין הפירוק לבנייה המחודשת יוצר את המחלה.

בשלב הראשוני  החולה אינו מרגיש שהוא חולה כי חייו מתנהלים כרגיל, ללא תסמינים כלשהם. בינתיים בגוף מתחוללים השינויים של היחלשות העצמות. האוסטיאופורוזיס מאובחנת בהמשך, כאשר החולה מתחיל לסבול מהופעת שברים באזורים שונים בגוף ובעיקר  בגב ובשורש כף היד. השברים נוצרים עקב פעולות פשוטות, נפילה, נשיאת משאות קלים וכו'. החולה מתחיל להרגיש כאבים גם  בשרירים שפועלים נגד שינוי בעמידות העצם.  

מה הם הסיבות לאוסטיאופורוזיס?

- התזונה המערבית הכוללת תזונה דלה בוויטמינים.

- צריכת סידן נמוכה.

- חוסר של הוויטמינים סי ו-די.

- ווסת שנפסקת בגיל המעבר ובעקבותיה אין ייצור של אסטרוגן.

- גנטיקה.

- חוסר עיסוק בספורט.

- נשים שמעולם לא ילדו.

- עישון. 

- רגישות לחלב

- מבנה גוף דק

כיצד ניתן לצמצם את הסיכוי ללקות במחלה?

ילדים ובני נוער חייבים לשמור על תזונה בריאה ולעשות ספורט. הקפדה על בניית עצמות חזקות מילדות מקטינה את הסיכון לאוסטיאופורוזיס כשמתבגרים.

מהי התזונה הרצויה למניעת אוסטיאופורוזיס?

יש להימנע ממזון מהיר ומעובד, משקאות ממותקים וקלים ומכמות רבה של מלחים וסוכרים. צריך להקפיד על אכילת:

- ירקות עתירי סידן כמו חסה וכרוב.

- מאכלי סויה

- אגוזים, זרעים ושקדים

- טחינה גולמית

-  עוף ודגים

- תוספי וויטמינים

 

מה הטיפול שניתן לאחר האבחון?

על ידי מתן תרופות שנועדו לבלום את התדלדלות העצם ותכשירים שונים שמשקמים ובונים מחדש את העצמות. בנוסף, החולה צריך לקחת ויטמין די וסידן שהוא בעל תפקיד חשוב ביותר בבניית השלד מחדש. אנשים בני 50 ומעלה זקוקים ל-1000-1200 מיליגרם סידן ביום ולכן עליהם ליטול תוסף. גם ויטמין די חיוני כתוסף משום   שאין כמות מספקת ממנו בתזונה. חוסר בוויטמין זה מוביל לפגיעה בעצם ובשרירים. כדי לגלות אם יש חוסר של ויטמין די בגוף אפשר לבצע בדיקת דם פשוטה.

בכל גיל אפשר להימנע מאוסטאופורוזיס אם עוסקים בספורט מגוון כמה פעמים בשבוע, נוטלים תוספים של סידן וויטמין די ושומרים על תזונה מאוזנת ובריאה.

הומאופתיה קלאסית || לימודי הומאופתיה || הומאופתיה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הומאופתיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת homeonet

מאת: homeonetרפואה משלימה08/02/11853 צפיות
המונח אורתו מולקולארי משמעו: אורתו- איזון ומולקולארי מהמילה מולקולה, כלומר, תיקון המולקולות בגוף. השיטה גורסת כי הגוף צריך תזונה המכילה ויטמינים מינרלים, חומצות שומן ואמינו. המאזנים את גופנו ומסייעים במניעה וריפוי של מחלות.

מאת: homeonetרפואה משלימה03/01/111215 צפיות
בעולם התזזיתי של היום האנשים מלהטטות בין הקריירה לבית והילדים ובעבודה הם מתמודדים עם לחצים ויעדים.

מאת: homeonetרפואה משלימה25/11/10852 צפיות
התזונה המערבית חסרה את כמות המינרלים והוויטמינים לה אנו זקוקים. על מנת להגביר את ספיגת הוויטמינים בגוף, מומלץ ליטול תוספי מזון. תוספי מזון פועלים בשלל תחומים כמו: מערכת העיכול, שינה איכותית, כאבים, ספורט, לחץ דם ועוד.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213895 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201540 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201454 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201345 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191635 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181638 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica