חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אומנות משקמת - טיפול באוכלוסיות מיוחדות בעזרת אמנת

מאת: שחףאומנות - כללי13/12/20106818 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות התפתחו מגוון רחב של שיטות המיועדות לסייע בתהליכי שיקום נפשי ורוחני, וכחלק מתהליך זה נוצרה גם שיטת טיפול המבוססת על אומנות. שיטה זו נקראת אומנות משקמת, ומדריכים בשיטה זו משתלבים בעיקר במסגרות לאוכלוסיות מיוחדות, דוגמת פגועי נפש, נגמלים, לקויי למידה, אוטיסטים ועוד. כיום ישנה מודעות גבוהה ליכולותיה של האומנות ככלי תרפויטי, ועל כן ישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע איכותיים בתחום האומנות המשקמת.

טיפול באמצעות אומנות עושה שימוש בתהליכי יצירה והבעה אומנותיים, בכדי לשקף ולהעלות על פני השטח בעיות נפשיות שונות. באמצעות שיקוף זה ניתן להתמודד עם הבעיות, למצוא דרכים לפתרונן, ולשפר את איכות החיים במידה ניכרת. לימודי אומנות משקמת מהווים התמחות ספציפית מבין מכלול האומנויות המשמשות לשם טיפול, וזאת לצד טיפול באמצעות אמנות פלסטית, טיפול באמצעות מוזיקה, ביבליותרפיה וטיפול באמצעות טקסטים ספרותיים, ועוד.

חשוב לציין כי אומנות משקמת, בדומה לשאר הטיפולים אשר עושים שימוש באומנות לשם טיפול וריפוי, אינם עוסקים בתהליכים פסיכותרפיים. המטרה המרכזית של טיפול באמצעות אומנות משקמת הינו בניית תוכנית עבודה אשר מסייעת לאדם לרכוש תובנות חדשות על עצמו, והעצמה אישית של היכולות הקיימות על אך המוגבלות. במהלך קורס אומנות משקמת הסטודנטים רוכשים כלים מקצועיים מתקדמים בתחום, ובכלל זה פיתוח של כוחות ויכולות חדשים.

תחום האומנות המשקמת זוכה לביקוש רב, ובהתאם לכך ישנן מגוון מכללות אומנות המציעות קורסי אומנות משקמת במסלולים שונים. בדרך כלל תנאי הקבלה של הלימודים כוללים ניסיון מעשי בתחום האומנות או הטיפול, אולם לעתים ישנה דרישת סף נוספת של ניסיון מעשי בתחום הטיפול באוכלוסיות מיוחדות או באומנות. בטרם ההחלטה היכן ללמוד, חשוב לוודא כי תוכנית הלימודים מקיפה ומעודכנת, וכוללת הקניית ידע תיאורטי לצד תרגול מעשי ופרקטיקום.

בשל האופי המיוחד של האומנות משקמת, תוכנית הלימודים עשירה ומרתקת במיוחד, ומשלבת בין הכשרה להדרכה באומנות יחד עם רכישת כלי עבודה שיקומיים. במהלך הלימודים הסטודנטים יתרגלו סוגי אמנות ויצירה שונים, דוגמת תיאטרון בובות, פיסול, רישום וציור. בנוסף לכך, הסטודנטים לומדים להכיר סוגי אוכלוסיות מיוחדות, את המאפיינים של כל אוכלוסיה והצרכים הייחודיים לה, ואת כלי הטיפול המתאימים לכל אוכלוסיה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שחף

מאת: שחףפיננסים וכספים - כללי 24/02/111894 צפיות
ראיית חשבון וכלכלה הם תחומים מבוקשים במיוחד בעידן המודרני. לימודי כלכלה לתואר ראשון יחד עם לימודים להסמכת רואה חשבון מעניקים מקצוע מבוקש, ופותחים מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה מרתקות.

מאת: שחףרפואה סינית15/02/111643 צפיות
שיאצו הינה שיטת טיפול אשר פותחה ביפן לפני אלפי שנים, ומאז נמצאת בשימוש נרחב על ידי מיליארדים של בני אדם. על פי הפילוסופיה הסינית, בגוף האדם עוברים ערוצי אנרגיה הקרויים מרדיאנים, ובאמצעות לחיצות ניתן לתעל את זרימת האנרגיה ולשחרר חסימות.

מאת: שחףלימודי תעודה ומקצוע06/02/111582 צפיות
אנגלית הינה שפת התקשורת הבין לאומית, וישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע בתחום הוראת אנגלית. לימודי אנגלית להוראה במסגרת תואר ראשון בחינוך מעניקים תעודה יוקרתית, ומאפשרים להשתלב בקשת רחבה של מקומות תעסוקה.

מאת: שחףרוחניות - כללי26/01/112624 צפיות
רבים מתעניינים בחינוך אנתרופוסופי, ובפילוסופיה העומדת מאחוריו. מאמר זה מספק את כל המידע על לימודי חינוך ולדורף, ההיגיון העומד בבסיס השיטה, ומסלול ההכשרה הנדרש על מנת לעסוק בחינוך בבתי ספר בשיטה האנתרופוסופית.

מאת: שחףעיצוב גרפי06/01/111610 צפיות
כל מי שאי פעם תהה מי בחר את הצבעים של הכותרת הראשית בעיתון, למה השתמשו בפונט מסוים לכרזה שמפרסמת את הסרט החדש בקולנוע, או איך החליטו באיזה גודל לכתוב את שם הספר על הכריכה, ימצא עניין רב בלימודי עיצוב גרפי, או בכינוי הנוסף תקשורת חזותית.

מאת: שחףרפואה משלימה26/12/101836 צפיות
ביו פידבק הינה שיטת טיפול חדשה ומרתקת, המשלבת עקרונות מתחום המדע עם הרפואה המשלימה, המסייעת לטפל במגוון רחב של בעיות ומצוקות. שיטת הביו פידבק, בדומה לשיטות טיפול אלטרנטיביות אחרות, יוצאת מתוך נקודת הנחה כי ישנו קשר הדוק בין הגוף לנפש, ובאמצעות עריכת מניפולציה מחושבת על צד אחד של המשוואה, גם הצד השני מושפע.

מאת: שחףעבודה וקריירה - כללי19/12/101298 צפיות
אם בעבר תפקידה המסורתי של המזכירה התמצה בהכנת קפה, הרי שכיום תחומי האחריות שלה התרחבו במידה ניכרת. בעקבות התפתחות האינטרנט, וכניסת טכנולוגיות ממוחשבות למשרד, המזכירה נדרשת לשלוט במגוון רחב של מיומנויות.

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223289 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223576 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223317 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205172 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205213 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206151 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192338 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica