חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקות תוכנה

מאת: A.Rתוכנה19/12/20101073 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יושב מולי בראיון עבודה תוכניתן בכיר, ואומר לי בשיא הביטחון:

"שמע, אתי תוכל לחסוך הרבה מאד כסף."

"באמת?" אני מתעניין. לחסוך כסף נשמע תמיד מעניין....

"בהחלט" אומר התוכניתן, "נכון שכרגע אתה מוציא החוצה בדיקות תוכנה?"

"מוציא לחברת בדיקות תוכנה", אני אומר, "למה?"

"אצלי תחסוך את הסעיף הזה, אני עורך את כל בדיקות התוכנה בעצמי".

אני מתבונן בו. הוא בטוח בעצמו לגמרי, חושב שהעבודה כבר אצלו בכיס.

"אתה גם מתכנת וגם עורך בדיקות?" אני שואל שוב, רוצה להיות בטוח שהבנתי. הבחור מהנהן בגאווה.

"אז צר לי להודיע לך, אתה לא מתאים לנו. אבל שיהיה לך כל טוב" אני נעמד. הראיון הסתיים. הבחור נעמד אף הוא, מופתע והמום.

"אבל למה?" הוא שואל, "הרי אמרתי..."

"אמרת, וזה מה שהפיל אותך" אמרתי לו. "אם תוכניתן חושב שהוא יכול לבדוק את התוכנה שלו בעצמו, סימן שהוא לא מספיק מקצועי כדי לעבוד אצלי." אני אומר בנחרצות ומתחיל לפסוע אל עבר הדלת.

"אם אני עושה את כל הבדיקות בעצמי אז אני חוסך לך כסף", מנסה עוד הבחור למכור את מרכולתו.

"אם אתה עושה את כל הבדיקות בעצמך", אני קוטע אותו, "זה אומר שגם אין לך מספיק זמן לכתוב את התוכנה בצורה יסודית, וגם הבדיקות שלך לא מספיק מעמיקות. אי אפשר להספיק הכל, אי אפשר להיות מקצועי בכל התחומים, ואם אתה מתפרש על כמה תחומים כנראה שאף תחום אתה לא עושה ביסודיות. צר לי, אבל אני מעדיף אותך מקצועי בתוכנה, ומישהו אחר מקצועי בבדיקת תוכנות."

"אני מבין" אומר הבחור, "טוב, אנסה במקום אחר".

"אתן לך טיפ", אני אומר לו ומשלח אותו לדרכו, "אף חברה מקצועית גדולה וטובה לא תיקח אותך אם תגיד שאתה עושה גם וגם וגם. היום בדיקות התוכנה מקבלות סעיף תקציבי נפרד, וזה הגיוני וככה צריך לעשות כדי לקבל מוצר מושלם. "

כשהבחור יצא מהחדר, שאלתי את עצמי: למה בעצם תוכניתן בכיר זקוק למישהו שיבדוק אותו?  נניח לצורך הדיון שלאותו תוכניתן יש רק לקוח אחד, ותוכנה אחת לעשות. נניח. האם גם במקרה כזה נצטרך בודק תוכנה חיצוני? התשובה היא כן, משלוש סיבות:

נימוק ראשון - גם אם מדובר בתוכנה אחת, התוכניתן עדיין חייב לעבוד בצמוד ללוח זמנים. הלקוח רוצה לקבל את המערכת בתאריך ספציפי, ולפעמים העבודה עצמה היא תחת לחץ זמן אדיר. במקרה כזה לתוכניתן אין זמן לעבור על המערכת שלו בכל פרק זמן קצר ולבצע סריקות באגים.

נימוק שני - במקרה שהתוכניתן יבצע סקירת באגים וימצא באג זעיר שאינו משמעותי, ייתכן שהנטייה הטבעית של אותו תוכניתן תהיה להתעלם מהבאג, ולא להעביר את המערכת מקצה שיפורים שדורש זמן והשקעה נוספים. כמובן שבאג זעיר יכול לחולל שמות במערכת בדיוק כמו באג גדול, ולכן חייבת להיות רשימת באגים מפורטת, כדי שמנהלי הצוות יחליטו ביחד אם להתעלם - או לתקן.

נימוק שלישי - לעיתים נדירות (כלומר, אף פעם לא...) למתכנת יש את הידע והכלים לערוך בדיקות תוכנה מקצועיות. בודקי תוכנה מיומנים ניחנו במיומנות, ניסיון, ידע, השכלה וכלים מקצועיים מתקדמים ביותר.  בדיקות תוכנה ידניות מדמות סביבות עבודה אחרות והרגלים של אנשים שאולי אינם בקיאים במחשב כמו בודק התוכנה או המתכנת. בדיקות תוכנה אוטומטיות מריצות איסנפור בדיקות אינספור פעמים במשך הלילה, בזמן שהמערכת "נחה" מבדיקות שנערכו בה במשך היום, כך שאין רגע שבו היא לא נבדקת. למתכנת אין זמן ואין משאבים לעשות הכל בעצמו, וכשחושבים על כך, הוא מספיק עסוק וטרוד ממילא, אין שום סיבה להעמיס עליו את בדיקות התוכנה גם אילו היה יכול לבצע אותן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

A.R

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת A.R

מאת: A.Rאימון אישי26/12/10885 צפיות
בלנדמרק קיבלתי יותר ביטחון עצמי וזה ליווה אותי בכל דבר בחיים. הודות לנדמרק אני יכול להעז ולעשות דברים שלא חשבתי בחיים לעשות.

מאת: A.Rאימון אישי - כללי26/12/101969 צפיות
זהו מאמר על הפורום של לנדמרק, תוכנית התפתחות אישית המוצעת על ידי לנדמרק אדיוקישיין ,שנוסדה בשנת 1991. הקורס בישראל מתקיים במשך שלושה ימים מלאים, יום חמישי,שישי ושבת , ומפגש ערב ביום שני. הקורס בו השתתף הכותב שלנו כלל קצת יותר ממאה אנשים.

מאת: A.Rרפואה משלימה19/12/101377 צפיות
טיפול הומאופתי בדלקות עיניים

מאת: A.Rריהוט 22/07/101623 צפיות
חשבתם פעם מהיכן באים רהיטי העץ שאתם קונים? מה נחשב לסוג עץ טוב ולמה הוא משמש?

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162650 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152276 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151861 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151785 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151800 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151799 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151666 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica