חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לנדמרק אדיוקיישין- איך הפורום של לנדמרק עובד: מבט מבפנים.

מאת: A.Rאימון אישי - כללי26/12/20101973 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זהו מאמר על הפורום של לנדמרק, תוכנית התפתחות אישית המוצעת על ידי לנדמרק אדיוקישיין ,שנוסדה בשנת 1991. הקורס בישראל מתקיים במשך שלושה ימים מלאים, יום חמישי,שישי ושבת , ומפגש ערב ביום שני. הקורס בו השתתף הכותב שלנו כלל קצת יותר ממאה אנשים.

בקורס לא בזבזו זמן בלצלול לתוך "על מה זה הולך להיות", כשלמעשה בעצם זה היה על חייהם של האנשים שמשתתפים בקורס.  'מה חשוב לכם?' ' עבור מה אתם כאן?' אלה היו השאלות הבסיסיות שהציג האדם שהנחה את הפורום של לנדמרק, ועליהן ענו  האנשים שהשתתפו בקורס במהלך החלק הראשון של אותו בוקר.

במהלך היום הראשון, הוצגו רעיונות לאנשים כדי שיראו את 'הנקודות העיוורות שלהם' לגבי נושאים שהם מתמודדים איתם בחיים שלהם. אחד הרעיונות היותר מרתקים נקרא 'ראקט'  שבו לבנאדם יש משהו שהוא מתלונן לגביו שאותו הוא היה רוצה לשנות, שעולה לו בשמחה ותחושת סיפוק. ה'נקודה העיוורת' אשר בראקט , מסביר מנחה הפורום של לנדמרק, היא שבעצם יוצא לנו משהו מלהתלונן סוג כזה של תלונה, 'רווח' , אחרת לא היינו ממשיכים להתלונן-  או שהיינו עושים משהו לגבי זה או שהיינו מפסיקים להתלונן. ה'רווחים' מופיעים בצורה של להיות צודקים, להצדיק את עצמנו או להיות שולטים בסיטואציה. רק על ידי זה שנוותר על ה'רווח', אומר המנחה, ההתעקשות הזו שאנו צודקים, נוכל להשיג תחושת סיפוק מחדש באותה סיטואציה.

היום השני ממשיך ברעיונות אחרים. מנחה הפורום של לנדמרק מבטא את נקודת המבט שחלק גדול מהעולם מנוהל על ידי פחד, או בעיקר פחד מלהיראות רע וממה שאנשים אחרים יגידו. ישנו תרגיל שבו כל אחד רואה איך שכל אחד אחר בעולם פוחד בדיוק כמוהו ואינו בטוח בעצמו- אנו נוטים לחשוב שרק אנחנו כאלה. הרעיון הוא לתת לאנשים יותר חופש להיות עצמם ושילכו מעבר לפחדים שלהם.

היום השלישי מתבונן על משהו אחר שעוצר אותנו- כל המשמעות שאנחנו מוסיפים לחיים. ביומיים הראשונים' מנחה הפורום של לנדמרק דיבר על הפער בין מה שבעצם קורה בחיים לבין כל מה שאנחנו ממציאים לגבי זה- לדוגמא, הבוס אומר שהוא צריך להיפגש איתנו בסוף היום, אנחנו מיד מתחילים לחשוב שעשינו משהו שהוא לא בסדר, שעלולים לפטר אותנו, וכו'-  כאשר בעצם כל מה שקרה זה שהבוס רוצה להיפגש איתנו.

כך שבמהלך כל היומיים הראשונים מנחה הקורס מדבר על  זה שחלק כל כך גדול מהסבל שלנו טמון בפרשנות שלנו או בסיפור לגבי מה שקורה, לעומת המציאות הממשית של מה שקורה .

ביום השלישי מנחה הפורום של לנדמרק מניח את ההנחה הנועזת ביותר שלו- שהחיים עצמם הם ריקים וחסרי משמעות, ושזה ריק וחסר משמעות שזה ריק וחסר משמעות. במילים אחריות, הוא מניח שהחיים הם פשוט מה שקורה, וכל המשמעות שאנו מוסיפים זו המצאה- זו לא אמת. משמעות מומצאת על ידי בני אדם. החלק השני של ההצהרה הזאת- שזה ריק וחסר משמעות ושזה ריק וחסר משמעות- נראה שזה מעוצב כדי להתמודד עם הייאוש של בני האדם בחלק הראשון.  זה שהחיים הם ריקים וחסרי משמעות נשמע מייאש מאד,עד שנהיה מוכנים לשקול שזה נשמע מייאש מאד רק בתנאי שאנחנו מוסיפים משמעות לריקנות ולהיעדר המשמעותיות של החיים.

בנקודה מסוימת, מציין כותב המאמר שלנו, הגילוי הזה מתגלה כמו חופש, כמו איזו בדיחה קוסמית ושכל התכונה הרבה והמהומה שלנו אין לה בעצם כל משמעות במזימה היותר הגדולה של הדברים, כשאנו מעלים במוחינו כמה מחשבות קיומיות. באופן פרדוקסאלי, במקום שאנשים ירימו ידיים ויתייחסו אל פעולות כחסרות תועלת, נראה שהרבה אנשים נכנסו לפעולה על ידי הגילוי הזה- אם החיים הם חסרי משמעות אז כדאי שנעשה דברים שעושים הבדל וגורמים שמחה לאנשים לעומת להיות מודאגים לגבי הפחדים שלנו או לגבי אם אנחנו נראים טוב או לא או האם החיים שלנו יסתדרו. 'הם כבר הסתדרו!'  'זהו זה!'  מתבדחים באותו רגע.

בסך הכל, הפורום של לנדמרק זו דרך מעניינת ואפקטיבית שלוקחת פילוסופיה קיומית ומיישמת אותה בתוך החיים שלנו שבמציאות המעשית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

A.R

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת A.R

מאת: A.Rאימון אישי26/12/10887 צפיות
בלנדמרק קיבלתי יותר ביטחון עצמי וזה ליווה אותי בכל דבר בחיים. הודות לנדמרק אני יכול להעז ולעשות דברים שלא חשבתי בחיים לעשות.

מאת: A.Rתוכנה19/12/101076 צפיות
בדיקות תוכנה

מאת: A.Rרפואה משלימה19/12/101379 צפיות
טיפול הומאופתי בדלקות עיניים

מאת: A.Rריהוט 22/07/101625 צפיות
חשבתם פעם מהיכן באים רהיטי העץ שאתם קונים? מה נחשב לסוג עץ טוב ולמה הוא משמש?

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205568 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196120 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194058 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173159 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173142 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162656 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162387 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica