חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בטיחות בעבודה – איך תחליטו אם לעבור קורס בטיחות או שמא לשכור את שירותיו של ממונה בטיחות חיצוני?

נושא הבטיחות בעבודה צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות. למעשה, עם מספר תאונות העבודה שעולה והמודעות שגוברת לנושא, מתברר שחברות רבות מבינות את הצורך המיידי לשלב את התחום הנ"ל, כחלק אינטגראלי מעבודתם. לאחר ההכרה בחשיבות נושא הבטיחות, נשאלה השאלה אם כדאי לעבור קורס בטיחות או שמא דווקא לשכור את שירותיו של איש מקצוע חיצוני, דוגמת ממונה בטיחות בעבודה, שיבחן את הנושא במדויק?

ראשית, כדי לזכור שבכל מקום עבודה בו נשקפת סכנה לעובדים, יש לשלב באופן פעיל את עבודתו של ממונה בטיחות חיצוני. למעשה, על הממונה לפקח שהעבודה אכן נעשית בתחום הסיכון הסביר ואין חשש לחיי העובדים. חשוב להפנים שסכנות בעבודה צצות כל הזמן ועל כן יש להיות ערניים ולבחון את הנושא תדיר. על הממונה לבחון את כל האספקטים האפשריים, שיכולים לסכן את העובד ולנסות לתת להם מענה מהיר ככל האפשר. כדאי לחשוב גם על גורמים נוספים, שחברות רבות בוחרות להתעלם מהן- כגון קרינה אלקטרומגנטית במקום העבודה (שנובעת בחלק מהמקרים מקרבה מסוכנת לקווי מתח גבוה או לאנטנות סלולאריות), מידת זיהום האוויר במקום העבודה וגם מידת הסכנה הנשקפת מחפצים שיגרתים שהעובד בא עימם במגע (דוגמת מכונות ייחודיות ועד ציוד משרדי פשוט, שעלול לגרום לפציעות מיותרות). למעשה, הקפדה על הפרטים הקטנים היא שמייחדת ממונה אחראי, אשר מבטל את קיומם של אספקטים שונים, שעלולים ליצור סכנה מיותרת. ניסיון לבצע את עבודתו של הממונה באופן עצמאי הוא מתכון לאסון, בעיקר עקב חוסר מיומנות וחוסר אובייקטיביות.

כמו כן, פעמים רבות כדאי גם לשלב, בנוסף לעבודתו של הממונה, את הכשרתם הפעילה של העובדים, על מנת שאלו ידעו לצמצם את הסכנות הכרוכות בעבודתם. קורס בטיחות יכול להקנות כלים למזעור סכנות ולהתמודדות מתאימה עמם, בשעה שאלו צצות. חשוב לציין, שאם לא נעשית הכשרה מסודרת לעובדים, אין לצפות מאלו שידעו להתמודד עם מצבי סכנה שונים (שוליים ככל שיהיו) כאשר יצוצו. בנוסף, על מנת להטמיע תרבות ארגונית, שמעודדת בטיחות- יש לבצע הכשרות תקופתיות ולא לקפוא על השמרים.

לסיכום, מה שמייחד חברות מצליחות רבות במשק, היא שמירה על ההון היקר ביותר שלהם, ההון האנושי. מסתבר שעלייה לכותרות העיתונים, בגין תקלה בטיחותית שגרתית, היא נחלתם של חברות רבות. מחשבה לטווח רחוק והקפדה על הפרטים הקטנים היא שתבטיח את הצלחתו של הארגון ככלל ושל אנשיו בפרט.  

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מידע נוסף ניתן למצוא באתר הבית - http://www.mozi.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי

מאת: יוסיעבודה וקריירה - כללי15/06/091038 צפיות
חושבים לשכור את שירותיו של ממונה בטיחות ? רק רגע אחד... בואו ותקראו את השורות למטה....

מאת: יוסיעבודה וקריירה - כללי08/06/091230 צפיות
חוששים מסיכונים במקום העבודה? זה הזמן לבצע סקר סיכונים מקיף ולבטל את כל גורמי הסיכון...

מאת: יוסיעבודה וקריירה - כללי08/06/091145 צפיות
רוצים באמת לשמור על בטחון העובדים? זה הזמן לגייס ממונה בטיחות לעבודה!

מאת: יוסיעבודה וקריירה - כללי08/06/091127 צפיות
חושבים לחזור הביתה בשלום מהעבודה? כדאי מאוד לחשוב ברצינות על הדרכות בטיחות בעבודה...

מאמרים נוספים בנושא ביטוח אובדן כושר עבודה

מאת: דורון עמיתביטוח אובדן כושר עבודה19/07/138827 צפיות
ליבי ליבי עם בעלי העסקים ומנהלי החברות אשר נזקקים למימוש של פוליסת הביטוח שלהם עליה שמרו מכול משמר, איזה מסכת יסורים הם הולכים לעבור ביום האמת.

מאת: אמיר וינברגרביטוח אובדן כושר עבודה02/11/128254 צפיות
כל מי שעבר תאונת עבודה או חלה במחלת מקצוע חלילה ומגיש תביעת אובדן כושר עבודה צפוי להיתקל במכשולים רבים מצד חברת הביטוח, שיגרמו לעיכוב בטיפול, הפחתת הסכומים המשולמים ולעיתים אף דחיית התביעה. הגשת התביעה בצורה מקצועית ומסודרת מגדילה את סיכוייה להצליח. עורך דין ביטוח יכול בהחלט לסייע בכך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה.

מאת: neri bennunביטוח אובדן כושר עבודה23/06/118948 צפיות
קיימות חברות ביטוח רבות המציעות, במסגרת שלל הביטוחים השונים, גם פוליסת ביטוח תאונות אישיות, שהינה ביטוח פרטי, שנועד לכסות במקרים של אובדן כושר עבודה ו/או נכות כתוצאה ממקרה של תאונה

מאת: lawtipביטוח אובדן כושר עבודה20/01/119064 צפיות
מהו ביטוח אובדן כושר עבודה ? מדוע הוא מחד כל כך חשוב, אך מאידך טומן בחובו הגדרות שונות ומשונות אשר עשויות לעמוד לנו לרועץ בקרות מקרה ביטוח ? ממה צריך להיזהר ולמה לשים לב ? על כך ועל עוד נושאים מרכזיים בתחום בכתבה.

מאת: Efratביטוח אובדן כושר עבודה16/01/118841 צפיות
תביעת נזקי גוף מגיעה בעיקר בעקבות נזקים ופגיעות שנגרמו לאדם לאחר תאונת עבודה, תאונת דרכים או במקרה של רשלנות רפואית. ישנם מקרים בהם מעורבים יותר מאחד מהמקרים הללו ואז ישנה תביעה משולבת. התביעה מוגשת לביטוח הלאומי, שהינו מוסד ממשלתי המבטח את כלל אזרחי המדינה, בתהליך הכולל הגשת טפסים רפואיים המעידים על הפגיעה יחד עם כתב התביעה למוסד הביטוח הלאומי. שם, לאחר דיון בממצאים, תיקבע ועדה רפואית לגבי קיצבה, דמי טיפול או פיצויים שיועברו לנפגע במידה ונמצא ראוי לכך. בפועל, התהליך אינו פשוט כל כך וכולל הליכים

מאת: דוד נתנאלביטוח אובדן כושר עבודה12/12/108458 צפיות
לפי החוק, כל אחד מחויב לשלם ביטוח לאומי. לפי ההיגיון, הביטוח הלאומי צריך לתת לנו להרגיש בטוחים. לפי המציאות, אנחנו באמת משלמים, אבל הביטחון שהביטוח הלאומי באמת יבטח אותנו, שואף לאפס.

מאת: דניאל seoביטוח אובדן כושר עבודה01/07/108372 צפיות
שלום לכולם, אני כותב על נושא הביטוח, פשוט כי חשוב מאוד לדעתי להודיע לכלל הציבור על חשיבותו של נושא הביטוח. כולם מבינים שביטוחים הם מאוד חשובים אבל רובנו מעדיפים שלא לחשוב ל זה בכלל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica