חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח אובדן כושר עבודה

מאת: lawtipביטוח אובדן כושר עבודה20/01/20119061 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

את המונח ביטוח אובן כושר עבודה שמעתם בטח לא אחת, ורבים מכם אף מחזיקים בביטוח כזה. אך, נשאלת השאלה האם אי פעם הקדשתם מחשבה למה נועד הביטוח ? מה מטרתו ? מתי הוא עשוי לשרת אתכם ? ממה צריך להיזהר ? מתי תוכלו להגיש תביעת אובדן כושר עבודה ולזכות בתגמולים חודשיים ?

צוות אתר lawtip.co.il אסף עבורכם את התשובות וגיבש אותם לכדי כתבה קצרה.

מטרתו של ביטוח אובדן כושר עבודה הינה לספק הגנה למבוטח מפני מקרים שבגינם יאבד את כושר עבודתו. כאשר יאבד המבוטח למעלה משבעים אחוזים מכושר עבודתו (הנחשבים לאובדן מלא של כושר העבודה) ולא יוכל לעסוק בעיסוק אחר לתקופה מסוימת, בהתאם לאמור בהגדרות פוליסת הביטוח, הוא יהא זכאי לקבל תגמולים חודשיים בגין אובדן כושרו.

ככל ותכיר חברת הביטוח בחבותה, קרי תמצא כי הגדרת מקרה הביטוח מתקיימת, ישולם למבוטח גמול חודשי. הגמול החודשי האמור ישולם עד אשר ימות המבוטח או עד הגעתו לגיל הפניסיה. בנוסף, כאשר פגה תקופת הביטוח המנויה בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה או שכושר עבודתו של המבוטח שב לו, יופסק התגמול החודשי גם כן. יש לציין כי רבים מן המבוטחים אינם מודעים לכיסוי ביטוחי אשר נרכש גם פעמים רבות,לפיו כל עוד המבוטח נטול כושר לעסוק בעבודתו, הוא פטור מתשלום הפרמיה בעבור פוליסת הביטוח.

על פניו נראה הדבר כפשוט- איבדת אחוז מסויים מכושרך ואינך יכול לעסוק בעיסוק סביר אחר, הנך זכאי לתגמול חודשי קבוע, עד אשר יקרה אחד מן המקרים המפסיקים את הזכאות לתשלום, כאמור לעיל. אולם, עליה וקוץ בה – על כל מבוטח לבחון, בעת רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה, האם ההגדרות המעוגנות בפוליסה תואמות את מקצועו הנוכחי וכישוריו. חשוב לדעת, כי להגדרת מקרה הביטוח בפוליסה, המגדירה מתי ייחשב מבוטח כבלתי כשיר לעבודה, קיימת חשיבות רבה. שכן, הגדרה לפיה נבחנת יכולתו של מבוטח לעבוד על פי עיסוקו הספציפי טובה יותר עבור המבוטח אשר בחינת מצבו בהתאם לכל עיסוק סביר אחר בהתאם להשכלתו הכשרתו וניסיונו. ודוק, יכול והפוליסה תגדיר את מקרה הביטוח של אובדן הכושר ככזה שלפיו המבוטח יהיה זכאי לתגמול רק אם לא יוכל לעסוק בכל עבודה אחרת כלשהי. במקרה כזה, די והמבוטח יכול לעסוק באיזושהי עבודה איזוטרית, שכלל איננה כשורה למקצועו והכישורים שרכש במהלך שנותיו, כדי לשלול ממנו את הזכאות לביטוח. על כן, על כל מבוטח לעמוד על הכנסת סעיף שישדרג משמעותית את תנאי הביטוח, לפיו זכאותו לתגמולי הביטוח יחולו כל עוד איבוד הכושר מונע ממנו לעסוק בעיסוק הספציפי בו עסק בשנים שקדמו לאובדן כושרו.

לא זו אף זאת, כמצויין לעיל, על המבוטח לאבד את כושרו לזמן מסויים בכדי לקבל את התגמולים החודשיים המגיעים לו על פי פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה. במקרים מסויימים מדובר בתשלום שהינו קריטי בעבור המבוטח, שאינו יכול לוותר על הכנסה קבועה לכל אורך התקופה, אולם על פי הפוליסה הוא טרם רשאי לקבל כל סכום שהוא. ניתן להתגבר על הקושי הזה על ידי הכנסת נספח לפוליסת הביטוח, הכרוך בתשלום דמי ביטוח נוספים בד"כ, לפיו המבוטח יקבל תשלום רטרואקטיבי בעבור כל התקופה שבה נמנע ממנו קבלת הסכום, על אף שהיה נתון בכושר עבודה, כהגדרתו בפוליסה (פרנצ'יזה).

יחד עם זאת, מלבד העובדה כי על המבוטח לבחון את הסעיפים השונים המופיעים בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה ולדאוג להכניס סעיפים שמיטיבים עימו, עליו לבחון את התנהגותו, אשר עלולה לשלול ממנו את הזכות לתגמולי הביטוח. ודוק, לא פחות חשוב להבהיר כי לעיתים תהא חברת הביטוח פטורה מתשלום תגמולי ביטוח וזאת על אף שהשתכללו כל התנאים לקבלת תגמול שכזה על פי פוליסת הביטוח. המדובר במקרים בהם המבוטח תרם תרומה נכבדה לאובדן כושר העבודה, תוך שהוא נוטל סיכונים אשר הובילו באופן ישיר לאיבוד כושרו. למשל, במקרים בהם המבוטח השתתף באירוע מסוכן שעשוי לגרום לו נזק (קפיצת בנג'י, לדוגמא), מבלי ליידע את חברת הביטוח על השתתפותו בפעילויות כגון אלה, או פגע בעצמו באופן מתכוון, חברת הביטוח תהא פטורה מתשלום כל תגמולי הביטוח או מרביתם, על אף שהמבוטח אינו יכול לעסוק עוד במקצועו.

כפי העולה, תחום תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה, רחב היקף הוא, וטומן הוא בחובו נקודות אשר לחלקן יש לשים לב כבר בעת רכישת הפוליסה.

בנוסף, חברות הביטוח מסרבות לשלם למבוטחים את תגמולי הביטוח מנימוקים כאלה ואחרים. פעמים רבות, לדחיית התביעה אין כל בסיס. לפיכך, המלצתנו במקרים אלה, היא חד משמעית – אל קבלו את דחיית התביעה כמובנת מאליה, ופנו לקבלת ייעוץ משפטי אצל עורך דין תביעות ביטוח.

הערה:

הכתבה הנ"ל נערכה על ידי עורך דין תביעות ביטוח מצוות אתר www.lawtip.co.il העוסק בתחום ביטוח אובדן כושר עבודה. יחד עם זאת, חשוב לדעת, כי אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ משפטי ממוקד ואישי אצל עורך דין, ובכל מקרה מומלץ להיוועץ עם עורך דין הבקיא בתחום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LawTip.co.il - הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת lawtip

מאת: lawtipביטוח01/08/128927 צפיות
הן זהו סוד כי לצורכך סגירת עסקת הביטוח תהיה מוכנה חברת הביטוח לעשות עבורכם הרבה. אך מה קורה בעת פקודה ? האם תהיה מוכנה חברות הביטוח לעמוד לימינכם ולשלם לכם את כל תגמולי הביטוח ? לא בטוח. בכתבה הבא נסקור עבורכם את הפרטים שתאגידי הביטוח היו מעדיפים שלא נדבר עליהם.

מאת: lawtipרשלנות רפואית22/06/121289 צפיות
מקרה מהפסיקה של תביעת רשלנות רפואית אשר הוגשה בגין כשלים / מחדלים שהתקיימו בניתוח להקטנת חזה. היכנסו למאמר על מנת לקרוא את נסיבות המקרה ופסיקת בית המשפט באותו מקרה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית15/04/121220 צפיות
רשלנות רפואית עורכי דין - מתי נפנה אליהם ? כיצד יוכלו לסייע לנו במימוש זכויותינו. על תחום משפטי זה ועל מידע חשוב בדרך אל מימוש זכויותיכם בשל טיפול רשלני, בכתבה הבאה.

מאת: lawtipנזיקין13/01/121181 צפיות
אם סבלת מנזק גוף או רכוש, הרי שלצורך מימוש זכויותיכם עליכם להיוועץ עם עורך דין נזיקין. על מנת לקבל מענה על השאלות הבאות: מי הוא עורך דין נזיקין ? על איזה תחום חולש ? ועוד... כנסו למאמר הבא.

מאת: lawtipרשלנות רפואית19/12/111232 צפיות
במהלך הלידה בריאותכן ובריאות ועוברכן תלוי בבדיקות וטיפולים שונים מצד הגורמים הרפואיים. למרבה הצער, מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון מתרחשים ביום יום, פעמים אף מבלי שנהיה מודע לכך. במאמר הבא אשר נערך עבורכם על ידי צוות פורטל LawTip נפרט על תביעות אלה ועל הדרך למימוש זכויות עקב נזקים שנגרמו במהלך ההריון והלידה. קריאה נעימה, ככל שניתן. בברכה, צוות LawTip.

מאת: lawtipרשלנות רפואית20/11/111205 צפיות
בפסק דין שניתן, נקבע כי בית החולים הפסיק בצורה רשלנית את הטיפול האנטיביוטי שניתן למטופלת, וחויב במתן פיצויים על הנזקים החמורים שנגרמו לה. רוצים לדעת מה היו הנסיבות שהובילו את בית המשפט לקבוע זאת ? כנסו למאמר המלא אודות פסק הדין. קריאה מהנה ופוריה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית07/11/111123 צפיות
כל אדם בר דעת מבין כי הליך לידה אינו קל וכולל בתוכו סיכונים. עם זאת, פעמים רבות נגרמים נזקים במהלך הלידה, לאם ו/או לעובר, אשר מקורם לאו דווקא בסיכון שמתממש, אלא בהתנהלות הצוות הרפואי. במילים פשוטות - רשלנות רפואית. במקרה הבא, דן בית המשפט העליון בשאלת קיומה של רשלנות רפואית של רופא מיילד ובשאלת נטלי ההוכחה. כנסו לכתבה ושתפו בדעתכם. קריאה מהנה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח אובדן כושר עבודה

מאת: דורון עמיתביטוח אובדן כושר עבודה19/07/138824 צפיות
ליבי ליבי עם בעלי העסקים ומנהלי החברות אשר נזקקים למימוש של פוליסת הביטוח שלהם עליה שמרו מכול משמר, איזה מסכת יסורים הם הולכים לעבור ביום האמת.

מאת: אמיר וינברגרביטוח אובדן כושר עבודה02/11/128252 צפיות
כל מי שעבר תאונת עבודה או חלה במחלת מקצוע חלילה ומגיש תביעת אובדן כושר עבודה צפוי להיתקל במכשולים רבים מצד חברת הביטוח, שיגרמו לעיכוב בטיפול, הפחתת הסכומים המשולמים ולעיתים אף דחיית התביעה. הגשת התביעה בצורה מקצועית ומסודרת מגדילה את סיכוייה להצליח. עורך דין ביטוח יכול בהחלט לסייע בכך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה.

מאת: neri bennunביטוח אובדן כושר עבודה23/06/118946 צפיות
קיימות חברות ביטוח רבות המציעות, במסגרת שלל הביטוחים השונים, גם פוליסת ביטוח תאונות אישיות, שהינה ביטוח פרטי, שנועד לכסות במקרים של אובדן כושר עבודה ו/או נכות כתוצאה ממקרה של תאונה

מאת: Efratביטוח אובדן כושר עבודה16/01/118838 צפיות
תביעת נזקי גוף מגיעה בעיקר בעקבות נזקים ופגיעות שנגרמו לאדם לאחר תאונת עבודה, תאונת דרכים או במקרה של רשלנות רפואית. ישנם מקרים בהם מעורבים יותר מאחד מהמקרים הללו ואז ישנה תביעה משולבת. התביעה מוגשת לביטוח הלאומי, שהינו מוסד ממשלתי המבטח את כלל אזרחי המדינה, בתהליך הכולל הגשת טפסים רפואיים המעידים על הפגיעה יחד עם כתב התביעה למוסד הביטוח הלאומי. שם, לאחר דיון בממצאים, תיקבע ועדה רפואית לגבי קיצבה, דמי טיפול או פיצויים שיועברו לנפגע במידה ונמצא ראוי לכך. בפועל, התהליך אינו פשוט כל כך וכולל הליכים

מאת: דוד נתנאלביטוח אובדן כושר עבודה12/12/108456 צפיות
לפי החוק, כל אחד מחויב לשלם ביטוח לאומי. לפי ההיגיון, הביטוח הלאומי צריך לתת לנו להרגיש בטוחים. לפי המציאות, אנחנו באמת משלמים, אבל הביטחון שהביטוח הלאומי באמת יבטח אותנו, שואף לאפס.

מאת: דניאל seoביטוח אובדן כושר עבודה01/07/108370 צפיות
שלום לכולם, אני כותב על נושא הביטוח, פשוט כי חשוב מאוד לדעתי להודיע לכלל הציבור על חשיבותו של נושא הביטוח. כולם מבינים שביטוחים הם מאוד חשובים אבל רובנו מעדיפים שלא לחשוב ל זה בכלל.

מאת: אתי בן ישיביטוח אובדן כושר עבודה25/03/109527 צפיות
חיים קליר התייחס השבוע ב- YNET לכתב הסילוק – נושא מעורר מחלוקת בעולם הביטוח. למי שאינו בקי, על ידי חתימה על כתב הסילוק מתחייב המבוטח כי הוא מסיר מחברת הביטוח תביעות נוספות בגין אותו תיק. בטורו הוא כותב על סיפורו של חנן עבדל, נהג אוטובוס באגד, שנפגע בתאונת דרכים בצוואר ובכתף ורופא אישר לו חופשת מחלה של 93 יום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica