חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיתוס ושברו – חומוס

אחת המאכלים הישראליים ביותר הוא החומוס. ממרח חומוס נמכר בכמויות ענק ברחבי המדינה ואין כמעט מקרר ללא קופסת חומוס אחת. ישנם מיתוסים רבים סביב החומוס, חלקם נכונים וחלקם מוטעים לחלוטין. ריכזנו עבורכם כמה פרי-קונספציות נפוצות על ממרח חומוס עם הסברים וביאורים.

חומוס זה משמין ?

האמת היא שחומוס מכיל כ 30% שומן. אמנם זה נשמע כמו מתכון בטוח להרחבת היקפים הדבר לא בהכרח נכון. ראשית, מדובר בשומן צמחי בלבד, בדומה לשומן שמצוי בקטניות רבות. שנית, חומוס מכיל סיבים תזונתיים ופחמימות מורכבות בכמות קטנה הגורמים לתחושת שובע לאורך זמן. אכילת חומוס כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה לא תוסיף שומן מיותר לתפריט שלכם. חשוב מאוד לבדוק את אחוז השומן בממרח החומוס שאנו קונים, יש לציין כי חומוס של סלטי אחלה למשל מכיל רק 15%שומן. לממרח חומוס מוסיפים גם שמן, חשוב לוודא שהשמן המוסף לחומוס שאנו אוכלים הוא שמן קנולה שנחשב לבריא מאוד.

חומוס מכיל טחינה וטחינה מכילה הרבה שומן

אכן, לממרח חומוס מוסיפים כמות גדולה של טחינה, אך כמו בסעיף הקודם חשוב לזכור שמדובר בשומן צמחי החיוני לתפקוד תקין של הגוף. טחינה מכילה כמות גדולה של ברזל וסידן, מינראלים שונים כגון מגנזיום ואשלגן וויטמינים רבים. טחינה היא מאכל בריא, טעים ומומלץ מאוד. כאשר אנו קונים ממרח חומוס חשוב לשים לב שהטחינה שבו היא טחינה מלאה שאכן כוללת את כל המרכיבים שציינו. טחינה מלאה עשויה מגרגרי שומשום שלמים על קליפתם, הקליפה היא זו שמכילה את הויטמינים והמינראלים.

אכילת חומוס כל יום אינה תורמת לבריאות?

כאמור, החומוס היא קיטנייה המלאה בסיבים, חלבון צמחי, מינראלים וויטמינים רבים. שילוב של טחינה, שום ומיץ לימון הופכים את ממרח החומוס למאכל בריא מאוד. שילוב של חומוס כחלק מתפריט מאוזן תתרום רבות לבריאותנו. חומוס גורם לתחושת שובע שכן הוא מכיל סיבים תזונתיים בכמות מכובדת. כאשר אנו רוכשים ממרח חומוס חשוב לשים לב למרכיבים ולכמות השומן בחומוס. חומוס המיכל פחות מ 20% שומן, עם טחינה משומשום מלא ומעט חומר משמר הוא החומוס שעדיף לרכוש.

חומוס בריא לילדים?

בשל ערכו התזונתי הגבוהה של החומוס הוא בריא מאוד לילדים בכול גיל. בחירה של ממרח חומוס מזין, עם פחות שמן ופחות שומן, טחינה מלאה וחומרים משובחים תוסיף ויטמינים ומינראלים חיוניים לתפריט של ילדנו. ילדים אוהבים חומוס כי אפשר לאכול אותו עם לחם, פיתה , ירקות ובשר והא תמיד תוספת נהדרת לכול ארוחה. ממרח חומוס מומלץ לילדים מגיל שנה.

 



תגיות המאמר: חומוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלומית חרוד

מאת: שלומית חרוד מתכוני סלטים25/01/118638 צפיות
הורים רבים עומדים מול הדילמה לגבי סוג המזון אותו הם שולחים ת ילדיהם לבית הספר ולגן: האם לשים משהו טעים אך לא מזין ולדעת שהילד אינו מקבל את הדברים הדרושים להתפתחותו או מזין אך לא טעים ולהסתכן בחזרה של הסנדוויץ' שלם מבית הספר מבלי שהילד טעם אותו. סלטי אחלה נותנים מענה לשני צרכים אלו במקביל. לפרטים נוספים קרא את המאמר.

מאת: שלומית חרוד מתכוני סלטים23/01/111908 צפיות
סלט חומוס הוא מרכיב מרכזי ומשמעותי בסל התזונה העממי. החומוס הוא קיטניה עתירה שפחמימות, שומנים ובעלת ערכים תזונתיים גבוהים. בסלטי אחלה של שטראוס יצרו עבורינו סלט חומוס בריא המתאים בדיוק לחיך הישראלי. עוד על חומוס במאמר שלפניכם.

מאת: שלומית חרוד מתכונים ואוכל - כללי22/12/102044 צפיות
כולנו מכירים את ממרח הטחינה, אך אילו מאכלים נוספים ניתן להכין מטחינה?

מאת: שלומית חרוד מתכוני סלטים22/12/101513 צפיות
סלטי אחלה של שטראוס - בריאם יותר וטעימים כתמיד!

מאת: שלומית חרוד מתכונים ואוכל - כללי14/12/103934 צפיות
תזונה נכונה הכוללת כמות גדולה של סידן וברזל תשמור עלינו מפני מחלות כלי דם ועצמות, טחינה מכילה כמות נכבדת של שני המינרלים הנ"ל ומומלצת מאוד כחלק מתזונה בריאה ומאוזנת.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205275 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205194 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205498 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205588 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195900 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196105 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183092 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica