חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לבחור יום הולדת לילד?

מאת: קובי אזולאיהורות20/12/2010789 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשמתחיל להתקרב תאריך יום ההולדת של הילד, אנחנו מתחילים להתמלא חרדה. ברור לנו שזו הולכת להיות הפקה יקרה, שזה חייב להיות יותר טוב משאר ילדי הכיתה, שהילד יהיה מרוצה ושלאימהות האחרות לא תהיה מילה רעה אחת לומר ! (תמיד תהיה)

מסיבות יום ההולדת לילדינו הפכו להפקה ענקית הדורשת מההורים הרבה עבודה וכסף. נדיר למצוא היום ימי הולדת "של פעם" כשההורים מפעילים את הילדים ב"משחק הכיסאות" ו"חבילה עוברת" ומקנחים בחצי פיתה עם חומוס וטרופית. הילדים רוצים יותר וכבר מגיל ארבע ימי ההולדת הופכים להיות מבוססים על הפעלה חיצונית.

אז איך בוחרים?

השאלה הראשונה: בבית או בחוץ?

בבית – כי זה זול יותר (?), כי אפשר לגוון את הפעילויות, כי זה נגיש יותר לכל הילדים.

אבל – ברור שזה יסתיים בטרופית על התקרה ופופקורן במקומות שלא נמצא גם שנה אחרי. יהיה צפוף (במיוחד בגיל הרך כשצריך לארח גם את ההורים). נדרשים שבועות של הכנה בקניית פרסים, כיבוד, שקיות הפתעה, שתיה להורים, קישוטים ועוד.

בחוץ – כי לא צריך לנקות (לפני ואחרי), כי אין צורך לעבוד קשה – כל מה שנרצה להזמין יכלל במחיר, כי זו חוויה שאי אפשר לעבור בבית, כי זה מקורי.

אבל – זה יותר יקר (?), אין לנו אפשרות לבחור את המפעיל, קשה יותר לכל הילדים להגיע.

כסף

נהוג לחשוב שיום הולדת בבית מוזילה את יום ההולדת בצורה ניכרת. האמת היא שזה לא נכון. עלות של יום הולדת בבית ובחוץ במקרים רבים היא דומה מאוד. אמנם עלות המפעיל בבית זולה יותר אך צריך לקחת בחשבון את העלויות הנלוות: פרסים, שקיות הפתעה, אוכל, שתיה, קישוטים ועוד. כל אלה יקפיצו את המחיר בצורה כזו שלפעמים, הפעלה בחוץ תהיה זולה יותר...

כשבודקים את העלויות – כדאי לקחת בחשבון את כל ההוצאות.

התאמה לילד

כדי למנוע מצב שבו קוסם מעלים צעצוע והילד שלכם בורח מהחדר בצרחות אימה, כדאי להתחשב במה הילד אוהב. חשוב לזכור שמדובר ביום המיוחד של הילד ורצוי שהוא יהיה מרוצה.

כדאי לשאול אותו אם הוא אוהב ליצנים (ילדים רבי בגיל הרך פוחדים מהאיפור של הליצנים), אם קסמים מעניינים אותו, או אם הוא רוצה ללטף ארנבת ולרכב על סוס.

טיפ חשוב – אפשר לנצל את יום ההולדת לעזרה לילד. אם לילד יש בעיות חברתיות, כדאי להתאים לו יום הולדת שיעצים אותו מול חבריו לגן / לכיתה ויבנה לו ביטחון עצמי (למשל: אם הוא יחזיק נחש, מייד הוא ירגיש בעל עוצמה והילדים יעריצו אותו).

ועוד אחד על הדרך - דברו עם המפעיל שבחרתם (גם במקום חיצוני), וודאו שהוא יכול להוציא את הילד מאושר ושיש לו נסיון וסבלנות להפעלה של ילדים. בימי הולדת עם בעלי חיים – בדקו אישור וטרינרי לחיות !

לסיכום: הכי חשוב להבין שזה יום ההולדת של הילד והוא צריך להתחבר אליו. כדאי לשתף אותו בהחלטה, אך לתת לו לבחור מבין מספר מצומצם של אפשרויות שמתאימות לכם מבחינה תקציבית.

יום הולדת שמח !

 



תגיות המאמר: ילדים, יום הולדת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קובי אזולאי

Zoo בן שמן

050-6689707

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קובי אזולאי

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214011 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204593 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204639 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201446 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201490 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica