חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המפקח על הבנקים

מי זה או מה זה המפקח על הבנקים?

המפקח על הבנקים זו יחידה הפועלת מטעם בנק ישראל במטרה לפקח על פעילות הבנקים, בעיקר ממקום של הגנת הלקוח. במסגרת תפקיד זה כלולה אחריות על יציבותם של בנקים ושמירה מפשיטות רגל שיפגעו בלקוחות אשר כספם נמצא בידי הבנקים.

תפקידיו וסמכויותיו של המפקח

מכח סמכותו החוקית בידי המפקח על הבנקים הכח להטיל על כל הבנקים הנחיות שונות, נורמות והגבלים עסקיים בתחום הניהול והתיקון בבנק, לדרוש מהם הסברים על פעילותם, לבחון היבטים פיננסיים והשלכות על רווחת הצרכן ולעיתים לשנות חלקים הכרחיים במדיניות הבנק.

מתפקידו של המפקח לערוך ביקורת בספרי החשבונות של הבנקים כדי לנתח ולהעריך את חוסנם העסקי, וכן להבטיח כי הם נמנעים מסיכונים על ידי קיום הוראותיו.

ספר ההוראות - בשנת 1991 הנפיק המפקח על הבנקים קובץ הוראות לניהול תקין בבנקים, מיני אז אי עמידה בהוראות אלו תיחשב לפגם בניהול הבנקאי. ההוראות שיצאו הן בעיקר בתחומים של: ניהול, אשראי, הלוואות, השקעות וניירות ערך, סיכונים פיננסיים וחשבונות לקוח.

למה צריך מפקח במיוחד על הבנקים

הבנקאות תופסת מקום חשוב במשק משום שהיא מהווה את הבסיס לכל פעילות פיננסית מכח הריכוז של ניהול כספי התושבים והחברות העסקיות שנמצא בידי הבנקים. לפיכך כל תקלה מערכתית קלה עשויה לגרום נזק  מהותי לכל התעשיה, מה שיפגע בכלל האזרחים. לכן חשוב שיהיה פיקוח חיצוני על פעילותו של כל בנק שימנע מראש תקלות ובעיות ללקוחותיו.

מה בכל זאת רע בפיקוח - אולם קיים צד שני, עמדתו של המפקח כשומר היציבות בבנקים יכולה להתקשח מידי עם הזמן, וקיבעון מערכתי יכול גם לפגוע ברווחיות המערכת שהנפגעים הישירים ממנה הם הלקוחות.

כמו כן אי התפשרות על הכללים מקשה על התנהלות גמישה של בנקים מול הלקוחות, ומונעת מהתפתחות של יוזמות עסקיות וכן מקשה על שיקומם של אזרחים שנקלעו למשבר זמני וזקוקים להתחשבות במצבם. במקרים כאלה למעשה המפקח מספק תירוץ לבנקים להתחמקות מטובת הלקוח.

מחלקת פניות הציבור

תפקיד נוסף של המפקח הוא נושא פניות הציבור, כאשר כל לקוח שטוען כי הבנק פגע בו, או מנע ממנו את המגיע לו, יכול להתלונן במחלקת פניות הציבור במשרד המפקח. לאחר בירור תודיע המחלקה הן למתלונן והן לבנק את מסקנותיה, ותוכל לדרוש מהבנק לתקן ולפצות את הלקוח במידה והוא צודק.

 



תגיות המאמר: בנקים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר בנק אינפו מרכז מידע פיננסי בנושא בנקים, כספים, הלוואות ומשכנתאות. האתר נכתב בשיתוף עם אתר ייעוץ עסקי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנק אינפו - סיפורי בנקים

מאת: בנק אינפו - סיפורי בנקים מיסוי מקרקעין25/01/116886 צפיות
מאמר זה סוקר את היבטי המיסוי ביישום תכנית המתאר הארצית תמ"א 38. כל המידע על זכויות הבנייה, מס שבח, היטל השבחה, ההטבות שנקבעו בחוק עידוד חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה ועוד.

מאת: בנק אינפו - סיפורי בנקים השקעות11/01/111491 צפיות
יועץ השקעות טוב ילווה אתכם במשך שנים, ויסייע לכם לבחור את אפיקי ההשקעה המשתלמים והמתאימים ביותר לצרכים וליכולות שלכם. מאמר זה יסייע לכם לדעת מה לבדוק אצל היועץ, וכן מה לבקש ולדרוש בעת ההתקשרות עמו.

מאת: בנק אינפו - סיפורי בנקים פנסיה02/01/112193 צפיות
סקירת היבטי המיסוי של קרנות פנסיה בישראל: ההבדלים בין קצבה מזכה לבין קצבה מוכרת, והמיסוי עבור כל סוג קצבה. הסבר על קנס פדיון הוני, מענק פרישה ועוד. כל המידע על מיסוי וקרנות פנסיה.

מאמרים נוספים בנושא בנקאות

מאת: דניאל מלמדבנקאות17/05/201249 צפיות
כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא כבר לא יכול לעמוד בהוצאות החודשיות שלו והוא מתמוטט כלכלית – הוא צריך להכריז על חדלות פירעון ולפתוח צו פשיטת רגל בבית המשפט. להמשך קריאה כנסו לפוסט >>

מאת: רוי ורלבנקאות23/10/171444 צפיות
Does thinking about your credit report give you awake? The sound advice above will help you fix your credit and be proud that you are financially responsible again.

מאת: רוי ורלבנקאות16/10/171539 צפיות
Now is the best time to start taking charge of your personal financial issues. Use the tips and techniques from this article to learn some sound personal finance tips. You do not need to take classes or years of training to start seeing big savings by improving your financial management skills. Every single knowledge you learn will help.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןבנקאות01/06/171828 צפיות
הבנקים מחוייבים בחובת גילוי מוגברת כלפי לקוחותיהם, מהי חובת הגילוי של הבנק כלפי הערבים של לקוחותיהם ?

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןבנקאות01/06/171536 צפיות
האם בנק יכול לסרב לתת שירות ללקוחות מסויימים ? מהם התנאים לחוקיות סירוב הבנק לתת שירות ללקוח

מאת: איילתבנקאות20/01/162032 צפיות
טיפים - איך לא להיכנס למינוס מאת עו"ד רוני ברוש: על רקע מציאות כלכלית לא פשוטה ולעיתים אפילו סבוכה מאוד קל להתפתות לקחת עוד הלוואה או להיכנס למינוס בבנק. למעשה, יותר מידי הלוואות או משיכת יתר

מאת: ירון כהןבנקאות30/07/1510875 צפיות
יש לא מעט מוסדות ומשרדים שמבקשים אישורים נוטריונים עבור מסמכים שונים שמגיעים בשפות זרות. מסמכים כגון מסמכי לידה, תצהירים, דרכונים, תעודות, תעודות פטירה, תעודות נישואין או גירושין, מסמכי בעלות על רכוש והרשימה עוד ארוכה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica