חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיסוי על קרנות פנסיה וקופות גמל

מיסוי על קרנות פנסיה

עם היציאה לפנסיה אנחנו מתחילים לקבל כספי פנסיה בקצבה חודשית. על הקצבאות יש לשלם מיסוי לרשויות המס. קצבאות אלו נחשבות כהכנסות מעבודה והמיסים שחלים עליהן הנם כמו על שכירים מבחינת מדרגות המס, ניכויים וזיכויים. הזכאים לפטור הם בעלי קצבאות נמוכות שיש להם נקודות זיכוי אשר פוטרות אותם מתשלום מס הכנסה.

סוגי קצבאות

ישנם שני סוגי קצבאות המוכרים על ידי מס הכנסה: קצבה מזכה וקצבה מוכרת.

קצבה מזכה היא קצבה שאנו מקבלים בפועל, ואילו קצבה מוכרת מקורה בכספים שהופקדו אל קופות גמל, לא כולל פנסיה וותיקה. מס הכנסה נותן פטור ממסים עד 35% מהקצבה המזכה או מהקצבה המוכרת, לגבוהה מבין שתיהן. פטור לקצבה מזכה ניתן מגיל הפרישה לפנסיה, 67 לגבר ו - 62 לאישה. פטור לקצבה מוכרת אפשר לקבל החל מגיל 60, ועד לגיל הפרישה החוקית הפטור ניתן רק על קצבה מוכרת.

מענק פרישה ופיצויים

אם קיבלתם פיצויים או מענק פרישה  הם ישוכללו ביחד עם קצבאות הפנסיה. שילוב זה משפיעה בעיקר על בעלי הכנסה גבוהה. על פיצויים שמגיעים כקצבה חודשית של פנסיה ביחד עם התגמולים מוטלים מס הכנסה ומס בריאות כמו במשכורת.

היטל המס יכול להגיע עד 49% מהקצבה, תלוי בגובה תשלומי הפנסיה.

קנס פדיון הוני

כל סכום כספי המוצא מתוך קרן פנסיה כסכום אחד ולא כקצבה חודשית יחויב בקנס פדיון הוני.

סכום הקנס הוא רבע אחוז מהסכום הנפדה שמוכפל במספר שנות הוותק של אותו חיסכון פנסיוני. ככל שיש יותר וותק הקנס יותר גבוה. הקנס על פדיון מגיע עד 10% משאר הפיצויים, ועדיין משולמים מיסים רלוונטיים.

לסיכום, יציאה לפנסיה איננה פוטרת אותנו מתשלום מיסים, אך כאזרחים וותיקים אנחנו זכאים להטבות, הנחות ופטורים רבים. מוסדות מוכרים כמשרד האוצר וביטוח לאומי מספקים מידע חשוב על רמת המיסוי בהתאם לקרן הפנסיה, וכן על זכאות לפטור והנחה במס בהתאם לרמת ההכנסה, מצב משפחתי, וותק וכן הלאה.

מומלץ להתעדכן ולברר את זכויותינו על מנת לתכנן כראוי את ההתנהלות הכלכלית לאחר פרישה, וכדי לא להיתקל בהפתעות בלתי נעימות.

 



תגיות המאמר: קרנות פנסיה, קופות גמל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר בנק אינפו מרכז מידע פיננסי בנושא בנקים, כספים, הלוואות ומשכנתאות. האתר נכתב בשיתוף עם אתר ייעוץ עסקי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנק אינפו - סיפורי בנקים

מאת: בנק אינפו - סיפורי בנקים מיסוי מקרקעין25/01/116895 צפיות
מאמר זה סוקר את היבטי המיסוי ביישום תכנית המתאר הארצית תמ"א 38. כל המידע על זכויות הבנייה, מס שבח, היטל השבחה, ההטבות שנקבעו בחוק עידוד חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה ועוד.

מאת: בנק אינפו - סיפורי בנקים השקעות11/01/111493 צפיות
יועץ השקעות טוב ילווה אתכם במשך שנים, ויסייע לכם לבחור את אפיקי ההשקעה המשתלמים והמתאימים ביותר לצרכים וליכולות שלכם. מאמר זה יסייע לכם לדעת מה לבדוק אצל היועץ, וכן מה לבקש ולדרוש בעת ההתקשרות עמו.

מאת: בנק אינפו - סיפורי בנקים בנקאות30/12/102149 צפיות
מיהו המפקח על הבנקים? מהן סמכויותיו? מדוע מדינת ישראל זקוקה ליחידה זו, וכיצד כל זה קשור אלינו, הצרכנים? כל המידע על יחידת המפקח על הבנקים בבנק ישראל ועל מחלקת פניות הציבור של היחידה.

מאמרים נוספים בנושא פנסיה

מאת: דרור אטריפנסיה22/12/182935 צפיות
אם יש לכם משכנתא שהיא יותר נמוכה מ50 אחוז משווי הבית, אז ניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עד 50 אחוז משווי הבית כדי לקחת את הכסף ולסגור בעזרתו את כל ההלוואות הקיימות בחשבונות עובר ושה וכל שאר הדברים.

מאת: עידן שלומןפנסיה04/06/175013 צפיות
שנת 2016 הביאה לא מעט שינויים מהותיים, אחד מהם הוא חוק פנסיה חובה לעצמאים. מה באמת מחייב בחוק הזה? האם קרן השתלמות לעצמאים פוטרת את העצמאים מחסכון פנסיה? אלו הם חלק מהדברים שעולים במסגרת החוק שנכנס לתוקפו כבר בינואר 2017.

מאת: אירה סימנספנסיה26/11/152129 צפיות
אפשר לומר שאנחנו חוווים במהלך חיינו רגע מקצועי משמעותי פעמיים. פעם אחת עם גזירת החוגר בעת השיחרור מצה"ל, ופעם נוספת עם החזרת תג העובד שלנו למעביד בעת שאנחנו לוחצים ידיים ויוצאים אל החופש הגדול באמת – אל הפנסיה. הרגע הזה עבור רבים הינו רגש מרגש ומכונן שכן הם כעת חופשיים, בעלי זמן רב פנוי ועם השאלה מה עושים בבוקר של מחרת. כיום ישנם גופי תעסוקה רבים עבור הפנסיונרים אשר דואגים למלא את לוח הזמנים שלהם ורוב הפנסיונרים מביעים שביעות רצון מהפרק החדש בחייהם.

מאת: נעם צדוק, רו"ח, עו"ד, cisaפנסיה20/08/142924 צפיות
על הממשלה לקדם חקיקה שתגדיר לגופי הפנסיה מסלולי השקעה מובנים באגח שישמשו רק פרויקטי תשתיות לאומיות ודיור להשכרה

מאת: danפנסיה02/06/144396 צפיות
הלוואות לרכישת רכב חדש או משומש היא אחת מן ההלוואות השכיחות בארץ, בעולם המערבי המודרני, רוב המשפחות מחזיקות ברכב פרטי להתנייד בקלות לעבודה או להסעת המשפחה והילדים לטיולים, אירועים וכו'.

מאת: שלום כהןפנסיה17/09/131764 צפיות
צו הרחבה לפנסיית חובה בישראל אשר נכנס לתוקפו בתחילת שנת 2008 חולל מהפיכה במשק הישראלי ותרם לכל שכמיליון שכירים מצאו עצמם לפתע נכללים בהסדרים פנסיוניים. חוק פנסיה חובה קבע כי הפקדה לקרנות הפנסיה או לקופות הגמל אינו עוד הטבה אלא הן חובת המעביד.

מאת: גיל שושיפנסיה20/08/131720 צפיות
פתרונות לפרישה הם עניין למקצוענים. יש לא מעט היבטים כשמדובר על החסכונות הפנסיונים שלכם. החל מבחירה של קרן

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica