חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היבטי מיסוי של תמ"א 38

בשנת 2005 בעקבות ההיערכות הארצית למקרה של רעידת אדמה, החליטה הממשלה לאשר תוכנית ארצית לחיזוק מבנים, הקרויה תמ"א 38, במטרה למנוע קריסת מבנים ופגיעה בבני אדם בעת רעידת אדמה. בשנת 1975 יצא חוק לבניית בתים חדשים העמידים מפני רעידות אדמה, ולכן חוק תמ"א 38 עוסק בחיזוק מבנים שהוקמו לפני 1975.

כיוון שיישום החוק יעלה הרבה כסף לדיירים, החליטה הממשלה לאשר בניית יחידת דיור נוספת בידי קבלנים שיבצעו גם את עבודות החיזוק, וזאת מבלי לשלם על החיזוק אלא רק על ההרחבה. תוספות אלו יעלו את ערך הדירות בממוצע עד 30%.

דיירים שמעוניינים ביישום חוק תמ"א, יערכו הסכם עם הקבלן המבצע בנוסף לבניית יחידות הדיור הנוספות, והקבלן יתחייב לבצע את העבודות הבאות:

חיזוק וייצוב המבנה מפני רעידות אדמה, בניית חדרי ממ"ד בדירות הקיימות, בניית מעלית נוסעים במבנה, שיפוץ חדר המדרגות וחזית הבניין, שיפוץ חדר האשפה ואזור החנייה, סידור אזור הגינה ובניית מרפסת פתוחה. בתמורה יוכל הקבלן לבנות דירות נוספות על גג הבניין ויקבל עבורן הטבות מס תמ"א 38.

מיסוי על פרויקט תמ"א 38

קבלנים רבים נרתעו מן הפרויקט בגלל אי בהירות בנושאי מיסוי, עד שהממשלה החליטה להפחית בהיטלים ובמיסים על מנת לעודד את הפרויקט. בשנת 2007 יצא חוק "עידוד חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה", שהעניק הנחות גדולות בהיטלים ובאגרות על מס שבח עבור מבנים שעוברים שיפוץ לפי חוק תמ"א 38.

בשנת 2008 יצא חוק הפוטר ממס שבח בתנאי שהתמורה לזכויות בנייה ניתנת כחלק משירות הבנייה. אם התמורה לזכויות הבנייה תינתן בדרכים אחרות כמו במזומן לא יהיה פטור ממס שבח.

פטור והנחות במס שבח יכולים להגיע עד ל - 90% מהמס, תלוי בגורמים מצטברים, כמו בתים בפריפריה.

מהו מס שבח

מס שבח הוא כמו "מס הכנסה" בתחום הנדל"ן. אם דירה נמכרת במחיר גבוה ממחיר הקניה חל עליו מס שבח. אחוז המס הנקבע מושפע בעיקר ממועד קניית הנכס. מס השבח אינו תקף על מכירת זכויות בנייה:

כשאדם פרטי מוכר דירה עם זכויות בנייה הוא יקבל פטור על ערך הדירה ולא על ערך זכויות הבנייה - אם הם זכאיות לפטור.

מס שבח  בעסקת תמ"א 38

בבניין בעל זכויות תמ"א 38 לדיירים בו יש זכויות בנייה. כשמתבצעת עסקה עם קבלן, במקום תשלום על זכויות הבנייה יבצע הקבלן עבודות חיזוק ותחזוקה בבית לפי חוק התמ"א. מבחינת המיסוי נעשתה עסקה של מכירת זכויות בנייה, ללא פטור, אך כדי לעודד את פרויקט תמ"א 38 שלטונות המס מעניקות פטור מלא ממס שבח עקב מכירת זכויות בנייה, בתנאי שהקבלן יעמוד בדרישות השיפוץ לבית לפי התמ"א.

אם נעשות עבודות בבניין שאינן במסגרת התמ"א , יחויב עליהן מס שבח לפי חלקן היחסי.

בשל מורכבות הנושא, בעסקאות תמ"א 38 חשוב לבצע את החוזה עם עורך דין מיומן שייוודע אתכם על זכויותיכם וכן חובותיכם בנושאי המיסוי.

 



תגיות המאמר: תמא 38, מיסוי תמא 38


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר בנק אינפו מרכז מידע פיננסי בנושא בנקים, כספים, הלוואות ומשכנתאות. האתר נכתב בשיתוף עם אתר ייעוץ עסקי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנק אינפו - סיפורי בנקים

מאת: בנק אינפו - סיפורי בנקים השקעות11/01/111493 צפיות
יועץ השקעות טוב ילווה אתכם במשך שנים, ויסייע לכם לבחור את אפיקי ההשקעה המשתלמים והמתאימים ביותר לצרכים וליכולות שלכם. מאמר זה יסייע לכם לדעת מה לבדוק אצל היועץ, וכן מה לבקש ולדרוש בעת ההתקשרות עמו.

מאת: בנק אינפו - סיפורי בנקים פנסיה02/01/112193 צפיות
סקירת היבטי המיסוי של קרנות פנסיה בישראל: ההבדלים בין קצבה מזכה לבין קצבה מוכרת, והמיסוי עבור כל סוג קצבה. הסבר על קנס פדיון הוני, מענק פרישה ועוד. כל המידע על מיסוי וקרנות פנסיה.

מאת: בנק אינפו - סיפורי בנקים בנקאות30/12/102149 צפיות
מיהו המפקח על הבנקים? מהן סמכויותיו? מדוע מדינת ישראל זקוקה ליחידה זו, וכיצד כל זה קשור אלינו, הצרכנים? כל המידע על יחידת המפקח על הבנקים בבנק ישראל ועל מחלקת פניות הציבור של היחידה.

מאמרים נוספים בנושא מיסוי מקרקעין

מאת: בנימין קלינגרמיסוי מקרקעין01/03/211012 צפיות
פסיקות שונות של בתי המשפט – העליון והמחוזי – מהחודש האחרון מלמדות סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין קובע מסגרת זמן של 4 שנים לפתוח שומת מס שבח או מס רכישה. לאחר 4 שנים, קובע הסעיף כי השומה ומה שנקבע בה לגבי המיסוי הם סופיים. מסגרת הזמן הזו מגלמת את האיזון בין עקרונות של סופיות, ודאות ויציבות מצד אחד לבין העיקרון של הטלת מס אמת בצד שני.

מאת: בנימין קלינגרמיסוי מקרקעין10/11/205317 צפיות
עבירות בתחום התכנון והבניה הפכו זה מכבר "מכת מדינה". על פניו ובהיעדר מגבלות תקציביות, היה ראוי לאכוף טיפול בכל עבירות הבניה, באשר הן. דא עקא, במציאות המוגבלת, במגבלות כוח האדם והתקציב, הרי שאין מנוס מקביעת תעדוף אכיפה, תוך מתן עדיפות לעבירות חמורות יותר וככאלה שהועדה המקומית שמה לעצמה לטפל בקדימות לאחרות. אופן התעדוף, מטבע הדברים, שונה מועדה אחת לאחרת ונקבע בשיתוף התביעה העירונית, מחלקת הפיקוח על הבניה, מנהל ההנדסה ואגף רישוי בניה ובליווי המחלקה להנחיית תובעים בפרקליטות המדינה. מדיניות זו נתונה

מאת: ניב אבןמיסוי מקרקעין05/10/162473 צפיות
אחד התחומים שנמצא כעת בכותרות הוא דווקא זה של בעלי הדירות אשר המדינה מנסה לחלץ מהם את כל ההשקעות הללו שיעברו לכדי מגורים אצל אנשים ואולי גם תיעצר הרכישה של דירות על ידם, וזאת בעזרת כל מיני מיסים מלבד מס רווח הון על הדירות הללו.


מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין28/07/151902 צפיות
משה, חתם ביום 1.2.54 על חוזה שכירות של חנות. לאור התקופה הממושכת של שכירות החנות (מעל 14 שנה) התגבשה למשה זכות של דייר מוגן לפי חוק הגנת הדייר, מבלי ששילם דמי מפתח.

מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין14/04/152160 צפיות
דוגמא 25.1: מכירת דירה יחידה; מכירה לפני תקופת המעבר ואחריה; תושב חוץ ביום 1.1.2012 רכש יחיד תושב ישראל 2 דירות מגורים מזכות לראשונה בחייו. ביום 31.12.13 מכר היחיד דירה ראשונה בפטור ממס מכוח סעיף 49ב(1) לחוק. ביום 1.1.2015 מכר היחיד את הדירה השניה.

מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין11/09/143224 צפיות
סעיף 49ב(5) לחוק מיסוי מקרקעין, (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963 (להלן - החוק) מעניק פטור במכירת דירה מזכה שקיבל המוכר בירושה בהתמלא כל התנאים הבאים:

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica