חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כף רגל סוכרתית פדיקור רפואי

סכרת

בתחומי המחקר והרפואה נהוג להבחין בין שני סוגים של מחלת הסכרת: סכרת נעורים וסכרת היריון. ההבדל בין שני הסוגים קשור בעיקר למאפייני החולים במחלה. התסמינים, הסימפטומים ודרכי הטיפול דומים בשני סוגי הסכרת. סכרת נוצרת כאשר הגוף לא מייצר מספיק אינסולין. תפקידיו של הורמון האינסולין בגוף רבים, כשעיקרם הוא פירוק חומרי המזון המוכנסים לגוף. חוסר הפירוק גורם להצטברות או חוסר של שומנים וסוכרים בתאים שגורמים לתופעות לוואי רבות.

רגל סוכרתית

רגל סוכרתית (נוירו פתיה) היא מהסיבוכים הנפוצים ביותר למחלת הסכרת. בשל ריכוזי הסוכר הגבוהים בדם, נפגעים עצבי הגפיים. פגיעה בעצבים גורמת לחוסר תחושה ולחוסר יכולת להבחין בין חום, קור, נפיחות או כאב. טרם נמצאה תרופה שיכולה לדכא את טשטוש העצבים, אם כי ישנן שיטות שמאפשרות את האטת התהליך ועיכובו למשך זמן מסוים. הצטברות הלחצים בכף הרגל וחוסר התחושה מביאים ליצירת פצעים וכיבים, שפעמים רבות מובילים לזיהומים. חולי סכרת שסובלים מרגל סוכרתית צריכים להיות זהירים בכל שלבי הטיפול, כיוון שאינם חשים כאב או פציעה וכל ניקיון, חיטוי ואף גזירת ציפורניים יכולה לפצוע ולגרום נזק נוסף.

טיפול ברגל סוכרתית

ישנן שתי דרכים לטפל בתופעת כף רגל סוכרתית: אחת מתבצעת כטיפול מניעתי שמעכב ודוחה ככל שניתן את הופעת הכיבים והשנייה הינה דרך טיפול שמורידה לחץ מפצעים קיימים. טיפול מונע מתמקד בהגנה על הרגליים של חולי הסכרת, החל מהתאמת נעליים, שימוש במדרסים אורטופדיים וריפודים מגנים לנעלי ההליכה. המטרה היא למנוע חיכוך מוגבר של כפות הרגליים והצטברות של לחצים. טיפול שנועד להקל על אלה שסובלים מפצעים נועד בעיקר על מנת להקל על הכאב ולעכב התפשטות של הכיבים הקיימים.

פדיקור רפואי לרגל סוכרתית

אחת הדרכים להקל על כאבים הנגרמים מפצעים וכיבים של רגל סוכרתית היא פדיקור רפואי. שיטת טיפול רפלקסולוגיה מאפשרת שמירה על כפות הרגליים מפני זיהומים, כיבים והצטברות זיהומים. רפלקסולוגית מקצועית שמומחית בפדיקור רפואי נוקטת בשיטות שונות על מנת לטפל ביבלות שנוצרות, לגזור את ציפורני הרגליים, לחטא את הכיבים ולדאוג כל העת שלא נוצרות פטריות. כאמור, הסובלים מכף רגל סוכרתית לא חשים כאבים ופציעות ברגליים ועל כן מומלץ פשוט לשמור על היגיינה תמידית מלבד טיפולי הפדיקור. חשוב לדעת כי ישנם פדיקוריסטים שמומחים לטיפול בסוכרתיים ומומלץ לפנות אליהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בלהה עזרא

מאת: בלהה עזראבריאות ורפואה כללי04/01/111663 צפיות
טיפול רפלקסולוגיה הוא אחד משיטות הטיפול האלטרנטיבי, מה שנקרא ענפי הרפואה המשלימה. רפלקסולוגיה היא שיטה המשתמשת בכפות הרגליים כמפה לשאר אזורי הגוף, דרכה אפשר לאבחן בעיות רפואיות מסוגים שונים

מאת: בלהה עזראבריאות ורפואה כללי04/01/111108 צפיות
שיטת הטיפול רפלקסולוגית פועלת לפי תורה שלמה, שמתבססת על ההנחה כי לכל איבר ואזור בגוף יש ייצוג בכף הרגל. רפלקסולוג מומחה עובד בהתאם למפת כף הרגל, שממפה את אזורי הגוף כפי שמשתקפים בכפות הרגליים.

מאת: בלהה עזרארפואה04/01/112101 צפיות
במקרים רבים פטרייה שנמצאת במקום מסוים ברגל התפשטה והגיעה עד לציפורניים. לרוב תדבק פטרייה במי שמערכתו החיסונית חלשה ובגוף אין די נוגדנים שידחו את הנגע.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223135 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213639 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201744 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201514 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201784 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201501 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191977 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica