חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פטרת הציפורניים, פטריה בכף הרגל - כיצד ניתן לטפל בעזרת פדיקור רפואי

מאת: בלהה עזרארפואה04/01/20112098 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רפלקסולוגיה כף הרגל: פטרת הציפורניים

פטרת ציפורניים נגרמת עקב פטרייה שהתפשטה לכדי זיהום מקומי. פטרייה מועברת בדרכים רבות, ויכולה להיגרם מהליכה ללא נעליים, משימוש במתקנים ציבוריים, ממכשירי פדיקור ומזיהום שדבק לפצע או לחתך. במקרים רבים פטרייה שנמצאת במקום מסוים ברגל התפשטה והגיעה עד לציפורניים. לרוב תדבק פטרייה במי שמערכתו החיסונית חלשה ובגוף אין די נוגדנים שידחו את הנגע. ניתן לטפל בפטריות בטיפול מנע, במשחות, באנטיביוטיקה, בפדיקור רפואי או ברפואה משלימה לסוגיה.

רפלקסולוגיה כף הרגל: פטריה בכף הרגל

מחקרים מראים כי בגופם של רבים מאיתנו קיימות פטריות מסוגים שונים, אם כי לא כולן מתפרצות או מורגשות. התפשטות הפטריות וגדילתן הן אלה שגורמות זיהום מגרד, חיידקי ומטריד. פטריות כפות הרגליים הן מהסוג הנפוץ ביותר של הפטריות החיידקיות בגוף האדם. מהרגע בו פטרייה מתפרצת, יש לטפל בה במהירות כיוון שזו נוטה להתפשט ולגרום לזיהומים קשים, פצעים ואקזמות. דחיית הטיפול בפטרייה תביא להתפשטותה במקומות נוספים על פני העור, במיוחד בציפורניים ובקרקפת. בשלב הראשוני כשמורגשת פטרייה בכף הרגל, יש להימנע מלחות ורטיבות באזור ויש לאוורר את כפות הרגליים כמה שיותר.

טיפול בפטרת ציפורניים

השלב הראשון בטיפול בפטרת הציפורניים היא זיהוי סוג הפטרייה. כשמורגש עקצוץ, גירוד, קילוף של העור ואדמומיות יש לגשת לייעוץ אצל רופא עור. רופא העור יבצע משטח חיידקי ויזהה את סוג הפטרייה כך שיתאפשר טיפול נכון ויעיל בנגע. במקרים מסוימים תטופל הפטרייה במשחה אנטיביוטית שתייבש את החיידקים ותמנע התפשטותם. במקרים אחרים, ימליץ הרופא על פדיקור רפואי שיחטא את הרגל ויסיר את שכבות העור הנגועות בפטרייה. בשנים האחרונות ניתן למצוא גם כדורים וקפסולות שמיועדים לחזק את המערכת החיסונית כך שתדחה את הפטריות והחיידקים.

פדיקור רפואי

פדיקור רפואי הוא אחת הדרכים המומלצות ביותר לטיפול בפטריות בכפות הרגליים ובציפורניים. פדיקור יעיל לשתי מטרות בהקשר הזה: האחת קשורה למניעה והשנייה לטיפול. ניקוי קבוע בפדיקור רפואי יכול למנוע התפשטות פטריות, כך שהרגל נשמרת נקייה, מחוטאת וללא זיהומים בציפורניים. מי שסובל מהתפשטות של פטרייה יכול לגשת לפדיקור רפואי שיקל על חוסר הנוחות בשלב הראשון ולאורך זמן גם יקטין את הנגע ואף יעלים אותו. יתכן ורופאי עור מומחים ימליצו על פדיקור רפואי מקביל לטיפול תרופתי אחר. במקרה זה חשוב להבין מהרופא המטפל מה מספר טיפולי הפדיקור המומלצים להצלחת התהליך. במקרים של אקזמות חריפות יתבצע ניתוח מקומי להסרת הציפורן כך שהנגע יעוקר מהרגל לצמיתות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בלהה עזרא

מאת: בלהה עזראבריאות ורפואה כללי04/01/111662 צפיות
טיפול רפלקסולוגיה הוא אחד משיטות הטיפול האלטרנטיבי, מה שנקרא ענפי הרפואה המשלימה. רפלקסולוגיה היא שיטה המשתמשת בכפות הרגליים כמפה לשאר אזורי הגוף, דרכה אפשר לאבחן בעיות רפואיות מסוגים שונים

מאת: בלהה עזראבריאות ורפואה כללי04/01/111103 צפיות
שיטת הטיפול רפלקסולוגית פועלת לפי תורה שלמה, שמתבססת על ההנחה כי לכל איבר ואזור בגוף יש ייצוג בכף הרגל. רפלקסולוג מומחה עובד בהתאם למפת כף הרגל, שממפה את אזורי הגוף כפי שמשתקפים בכפות הרגליים.

מאת: בלהה עזראבריאות ורפואה כללי03/01/111646 צפיות
סכרת (או: סוכרת) היא מחלה בה הגוף מתקשה לפרק גלוקוז, מה שבא לידי ביטוי בריכוזים גבוהים בשתן ובדם.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201458 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192360 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192398 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192013 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182418 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181430 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181380 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica